Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Azija 2012 (CN, MY, SG, TH, VN)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė John
    Kuala Lumpūras yra puikus ir gražus miestas, bet aš po paskutinių poros kartų daugmaž įsitikinau, kad ten išties nelabai yra ką veikti ar pamatyti. Kaip kažkas kažkurioje (berods, Šanchajaus) temoje rašė, kad net patys KL'iečiai, paklausti, ką galima veikti jų mieste, atsako, jog reikia pamatyti Petronas Towers ir... prekybos centrus. Tai iš esmės ir yra pagrindinės atrakcijos: Įspūdingi Petronas Towers, dideli ir gražūs prekybos centrai, daug visokio ir skanaus maisto. Dar yra Beach Club'as, kur galima gerai pasitūsinti. Kam aktualu, dar galima rasti nemažai masažo salonų. Tai kaip ir viskas, ką siūlo KL. Tai nėra mažas miestas nei pagal populiaciją, nei pagal vaizdą gatvėje, bet, imho, Kuala Lumpūrui akivaizdžiai trūksta įdomių ir išskirtinių atrakcijų, kurių kur kas daugiau turi pagrindiniai regiono konkurentai - Singapūras ir Bankokas. Kadangi pastaruosiuose miestuose yra n kartų daugiau atrakcijų ir netgi tie patys prekybos centrai žymiai įdomesni, tai kaip ir nėra prasmės ilgiau užsibūti mieste, kuriame mažiau gerų dalykų, nei kituose. O kadangi tuos pagrindinius dalykus jau kaip ir mačiau, tai daugiau nelabai ir yra ten ko būti ir gaišti laiką.


    Kitas dalykas, likusi Malaizija. Ten, manau, būtų gana įdomu pakeliauti. Šalis tvarkinga ir turi puikią infrastruktūrą.





    Vokietija, aišku, turi gerus geležinkelius, bet su Japonija ir su naujomis linijomis Kinijoje lyginti nereiktų, nes tai kiti mastai ir kito lygio technologija (neskaitant pačių traukinių, kurie nėra svarbiausias dalykas). Europoje į tą pusę gal trauktų nebent Prancūzija ir iš dalies Ispanija, kuri už ES pinigus prisistatė greitųjų geležinkelių.

    Iš žemėlapio matosi, kad Vokietijoje vos kelios atkarpos pritaikytos 300+km/h
    Atvaizdas


    Kinijoje beveik visi 300+km/h standarto geležinkeliai yra PDL (passenger dedicated line) ir jais važiuoja tik greitieji traukiniai. Bėgių technologija irgi kito lygio, kur naudojamas bebalastis pagrindas iš betono (be skaldos) ir dažniausiai ant aukštai iškeltų estakadų. Greičio standartas naujose linijose bent 350-380km/h, kurių didelė dalis ateityje tikriausiai galės būti nesunkiai pritaikyta 400km/h ar net dar didesniam greičiui. Na ir dar, kaip matosi žemėlapyje, greitieji geležinkeliai ten eina labai tiesiai be posūkių ir vingių. Tai esminis dalykas, norint siekti didesnio greičio. Vokietijoje nieko panašaus nesišviečia ir dabartinė sistema yra beveik maksimumas, kurį buvo galima išspausti per visokius upgreidinimus ir patobulinimus.

    Žemėlapis, kuris rodo, kokia yra dabartinė situacija Kinijoje. Turėkim omeny, kad pirmas 300+km/h standarto geležinkelis Kinijoje pastatytas 2008 ir po poros metų raudonų linijų ten bus keliskart daugiau, nei yra dabar.
    Atvaizdas
    Nėra jau tokie blogi traukiniai Europoje, tiek greitieji, tiek lėtieji, beto reikia atsižvelgti ir į miestų dydžius bei tankumus. Nelabai įsivaizduoju kur dar Prancūzijoje galima būtų tiesti 300km/h linijas, jei jau dabar jos eina į tokius Kinijos mastais "kaimus" kaip Le Manas? O Vokietijos privalumas greitkeliai.
    Flickr

    Comment


      Dabar tik radau laiko peržiūrėti paskutines Šanchajaus nuotraukas. Graffiti rajonas įdomus, bet kaip besidomintis šia sritimi nuo ankstyvos paauglystės, galiu pasakyti, kad Šanchajaus piešiniai nėra labai įspūdingi - netgi Vilniuje, ypač legaliose vietose, tokiose kaip Neries krantinė Žirmūnuose ar požeminė perėja prie Pedagoginio žiedo, galima rasti kur kas įdomesnių ir gražesnių piešinių. Bet labai gerai yra tai, kad visas miestas neaprašinėtas visokiais solomonais, nes nėra šlykščiau, kaip matyti tagus ant istorinių, naujų ar šiaip tvarkingų pastatų. Ko gero, Kinijos sistemos rankos ilgesnės ir tokie solomonai (jei tokių apskritai atsiranda) sugaudomi gana greit. Graffiti man patinka, bet tik tam tinkamose vietose ar ant apleistų, arba šiaip neypatingai didelės reikšmės reikšmės ar neprižiūrimų statinių, ir tikrai esu prieš tvarkingų miesto pastatų dergimą.

      Malaizijos ekonomiką, kiek teko girdėti, praktiškai valdo kinų mažuma (ne tokia ir menka - trečdalis šalies gyventojų), o eiliniai malajai užima gerokai žemesnes pozicijas ir nėra tuo labai patenkinti, todėl toje šalyje etninė įtampa nėra svetimas dalykas. Nežinau, kaip tai atrodo realiai ir kiek tai yra pastebima kasdieniniame Malaizijos gyvenime, bet šalis iš tiesų atrodo labai tvarkinga ir trečiuoju pasauliu jos jau nelabai pavadinsi.
      Snowflakes will attack U <3

      Comment


        Parašė John
        OT

        John'o svajonių oro linijos

        Flickr

        Comment


          Parašė John
          Singapūro Changi oro uostas, kaip visada, pasitinka ypač efektyviu ir geru darbu ir jau po kelių minučių (įskaitant visas pasų kontroles ir bagažo atsiėmimą) einame į metro.
          Atvaizdas
          Kalbant apie metro ir oro uostą, tai asmeniškai aš buvau labai labai nustebęs, kai negalėjau kreditine kortele nusipirkti bilieto į metro, todėl turėjau atgal pėdinti, berods šioje nuotraukoje apačioj matomais laiptais į viršų ieškoti bankomato, kad galėčiau įsigyti vietinės valiutos. Keista ir kažkaip ne Singapūriška, bet čia tikriausiai viskas ką galiu blogo apie Singapūrą pasakyti .

          Parašė John
          Metro iš oro uosto į centrą kainuoja, berods apie SG$1,50 (3LTL). Apskritai Singapūro metro yra labai pigus, turint omeny kokybę ir serviso lygį, kuriems turbūt nėra lygių pasaulyje. Nepaisant to, tai viena nedaugelio metro sistemų pasaulyje, kuri neša pelną... ir kainos ten nekyla kiekvienais metais po 20% "above inflation", kaip yra Londone (kur ir pati infliacija keliskart didesnė, nei Singapūre). Tikra mistika.
          Singapūre beveik viskas neįtikėtinai pigu, patogu, gražu ir šiaip gerai. Tai tarsi tokia vieta, kur pasirinkimas, įvairovė ir kokybė kaip Niujorke, Londone ir pan. (dažniausiai geriau), kai tuo tarpu kainos iš principo lietuviškos. Tiesiog unikali vieta.

          Comment


            Parašė pauliaK Rodyti pranešimą
            Kalbant apie metro ir oro uostą, tai asmeniškai aš buvau labai labai nustebęs, kai negalėjau kreditine kortele nusipirkti bilieto į metro, todėl turėjau atgal pėdinti, berods šioje nuotraukoje apačioj matomais laiptais į viršų ieškoti bankomato, kad galėčiau įsigyti vietinės valiutos. Keista ir kažkaip ne Singapūriška, bet čia tikriausiai viskas ką galiu blogo apie Singapūrą pasakyti .

            Singapūre beveik viskas neįtikėtinai pigu, patogu, gražu ir šiaip gerai. Tai tarsi tokia vieta, kur pasirinkimas, įvairovė ir kokybė kaip Niujorke, Londone ir pan. (dažniausiai geriau), kai tuo tarpu kainos iš principo lietuviškos. Tiesiog unikali vieta.
            Neesu buves Singapure bet siuo teiginiu drisciau suabejot tikiuosi toliau stebedamas si Jono reportaza ir pasakojimus teks tuo isitikinti
            Paskutinis taisė deep'as; 2012.08.11, 23:54.

            Comment


              Parašė deep'as Rodyti pranešimą
              Neesu buves Singapure bet siuo teiginiu drisciau suabejot tikiuosi toliau stebedamas si Jono reportaza ir pasakojimus teks tuo isitikinti
              Na nereikėtų šito mano teiginio suabsoliutinti visiškai, be jokios abejonės kiekvienas didmiestis turi kažką, kas jį iškelia virš kitų, bet aš čia taip bendrai savo subjektyvią nuomonę išsakiau, nes teko pabūvoti visuose trijuose ir vienodomis aplinkybėmis - kaip paprastas turistas keletui dienų .

              Comment


                Parašė deep'as Rodyti pranešimą
                Neesu buves Singapure bet siuo teiginiu drisciau suabejot tikiuosi toliau stebedamas si Jono reportaza ir pasakojimus teks tuo isitikinti
                Suabejoti kuria prasme? Kad Singapūre mažesnė pasiūla ar didesnė?
                Flickr

                Comment


                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                  Suabejoti kuria prasme? Kad Singapūre mažesnė pasiūla ar didesnė?
                  Manau pasakiau ganetinai aiskiai, bet Lettered turi kazka passisakyti sia tema tad maloniai isklausyciau.

                  Kaip keliu dienu turistui skirtumo pastebeti tikrai nepavyks tad nereiktu suabsoliutinti kaip Pauliak ir minejo. As pats tik mazyte dalelyte esu isbandes per jau beveik 3 metus is to ka galima surasti Londone, tad nera ko noret kad trumpai viesintis turistas galetu nuspresti apie visko gausa. Galbut esminis skirtumas butu tas kad Londone gyvena bendruomenes is betkurios net menkiausios pasaulio salies su savo kultura, prekyba, restoranais ir t.t. ko Singapure galbut nera.

                  Comment


                    Parašė deep'as Rodyti pranešimą
                    Manau pasakiau ganetinai aiskiai, bet Lettered turi kazka passisakyti sia tema tad maloniai isklausyciau.

                    Kaip keliu dienu turistui skirtumo pastebeti tikrai nepavyks tad nereiktu suabsoliutinti kaip Pauliak ir minejo. As pats tik mazyte dalelyte esu isbandes per jau beveik 3 metus is to ka galima surasti Londone, tad nera ko noret kad trumpai viesintis turistas galetu nuspresti apie visko gausa. Galbut esminis skirtumas butu tas kad Londone gyvena bendruomenes is betkurios net menkiausios pasaulio salies su savo kultura, prekyba, restoranais ir t.t. ko Singapure galbut nera.
                    Manau šiais laikais pasirinkimas priklauso ne nuo vietovės, o nuo finansų. Abejoju, ar yra kas nors ką gali nusipirkti ir pavalgyti Londone, ko negalėtum Singapūre. Realiai ir Lietuvoje gyvendamas gali gauti beveik ką nori, arba užsisakyti internetu. Nebe tie laikai, kai žmonės veždavo vyną iš Prancūzijos ar šokoladą iš Belgijos.
                    Flickr

                    Comment


                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                      Manau šiais laikais pasirinkimas priklauso ne nuo vietovės, o nuo finansų. Abejoju, ar yra kas nors ką gali nusipirkti ir pavalgyti Londone, ko negalėtum Singapūre. Realiai ir Lietuvoje gyvendamas gali gauti beveik ką nori, arba užsisakyti internetu. Nebe tie laikai, kai žmonės veždavo vyną iš Prancūzijos ar šokoladą iš Belgijos.
                      Tai zinoma kad gali gauti betkur ir betka tik klausimas kiek tau tai kainuos ir kiek laiko uztruks ir kiek dalyku apskritai buna apie kuriuos tu net nenutuoki egzistuojant kol nepamatai. Vat jeigu vaiksciodamas aplink Marina Bay sutiktum koki vietini ir papasakotum apie savo kultura, kazi kiek uztruktu kainuotu pavaisinti ji cepelinais? Viskas susideda is smulkiu kasdieniu paprastu dalyku.

                      Comment


                        Parašė deep'as Rodyti pranešimą
                        Manau pasakiau ganetinai aiskiai, bet Lettered turi kazka passisakyti sia tema tad maloniai isklausyciau.

                        Kaip keliu dienu turistui skirtumo pastebeti tikrai nepavyks tad nereiktu suabsoliutinti kaip Pauliak ir minejo. As pats tik mazyte dalelyte esu isbandes per jau beveik 3 metus is to ka galima surasti Londone, tad nera ko noret kad trumpai viesintis turistas galetu nuspresti apie visko gausa. Galbut esminis skirtumas butu tas kad Londone gyvena bendruomenes is betkurios net menkiausios pasaulio salies su savo kultura, prekyba, restoranais ir t.t. ko Singapure galbut nera.
                        Šiaip tikrai tokio multikultūriškumo, koks yra Londone ar ypatingai didžiuosiuose Šaurės Amerikos miestuose Singapūre nėra, nors ten taip pat žmonės iš įvairių šalių atvažiavę, bet visiškai dominuoja azijiečiai ir ypatingai kinai, azijos kultūra ir papročiai . Aš lygindamas šiek tiek kitką turėjaunomenyje, bet šiaip vistiek įdomus pastebėjimas gavosi .

                        Comment


                          Parašė John
                          Negana to, bent kiek pastebėjau keliose vietose, visur iškabinti higienos reitingą įrodantys sertifikatai, kas reiškia, kad vyksta griežta kokybės kontrolė.
                          Yai reiskia tik tai, kad yra reikalavimas viesai pakabinti higienos sertifikata. Tai niekaip nesusije su pacios higienos kontroles grieztumu.

                          Comment


                            Parašė John
                            Nežinau, ar yra toks reikalavimas (gal jie šiaip sau pasikabina), bet aišku tik tai, kad nesilaikant taisyklių (kad ir reikalavimo pasikabinti sertifikatą, jei toks yra), higienos inspektoriai uždės didelę baudą ir uždraus parduoti maistą. Galima tai vadinti kaip nors kitaip, nei "griežtumu", bet esmė aiški - taisyklės yra griežtos ir ju griežtai lakomasi, kokios jos bebūtų.
                            Tai tik reikalavimas pasikabinti higienos pasa viesai. Pavyzdziui Lietuvoje to nereikia, bet visi automatiskai priima, kad istaiga turi higienos pasa. Isivaizduok - rytoj Lietuva nusprendzia, kad privaloma ta pasa pakabinti viesai. Na gerai - visi ir pasikabina. Ar nuo to pagereja inspekcijos kokybe ir higienos normu laikymosi grieztumas? Ne, tai visiskai neitakoja pacios inspekcijos kokybes ar grieztumo. Tai viso labo tik reikalavimas pasa, kuri visi turi pakabinti viesai.

                            Comment


                              Parašė John
                              Na taip, pats reikalavimo pakabinti sertifikatą faktas to gal ir neįtakoja, bet tai griežtos sistemos dalis, kas netiesiogiai suponuoja, kad veikia griežta tvarka, kur nėra kompromisų.
                              Jei jau kazka pasamprotaut vien is pakabinimo fakto tai nebent - daugumoje padoriu valstybiu kabint nera reikalaujama, nes ir taip aisku, kad istaiga ta pasa turi, o jei jo neturi ar jo galiojimas pasibaiges iskart prisistato inspektoriai. Tuo tarpu ivairiose valstybese, kur tvarkos maziau tas kabinimas yra butinas, nes kitu atveju gali nezinot ar istaiga turi ta pasa, ar nelabai.
                              Cia neminint to fakto, kad Singapuras yra padori valstybe, tiesiog jei jau kazka samprotaujant del to pakabinimo reikalavimo

                              Comment


                                Kanadoj taip pat visos maistą pardavinėjančios įstaigos/restoranai turi dažniausiai prie pagrindinio įėjimo ant lango tokius maždaug A4 formato lapo žalius sertifikatus, kurie nurodo, kad įstaiga atitinka reikalavimus ir kada buvo tikrinta . Singapūre net nepastebėjau to, tuo tarpu Kanadoje tikriausiai neįmanoma jų nepastebėt. Čia šiaip tarp kitko .

                                Comment


                                  O kaip su maitinimusi azijoje, kaskart į kavinę reikia eit, ar pats bandai gamintis iš nusipirktų produktų? Pačiam gamintis pigiau, tačiau tai užima laiko, kurį gali skirti miesto pažinimui.

                                  Comment


                                    Parašė -marius-
                                    O kaip su maitinimusi azijoje, kaskart į kavinę reikia eit, ar pats bandai gamintis iš nusipirktų produktų? Pačiam gamintis pigiau, tačiau tai užima laiko, kurį gali skirti miesto pažinimui.
                                    Neapsimoka gamintis pačiam. Pinigų taip nesutaupysi. Kainos už patiekalą paprastose, bet normaliuose restoranuose nelabai viršija 10 lt (nesu tikras dėl Japonijos ir Korėjos).
                                    考纳斯, 立陶宛

                                    Comment


                                      Azijoje visiškai vyrauja valgymo kur nors lauke/ne namie kultas. Net ir paprastas nedaug uždirbantis vietinis valgys kokioj nors paprastoj kavinukėj ar šiaip gatvėj iš vietos prekeivio nusipirktą maistą. Dėl kainų, tai sunku pasakyti, bet bijau, kad net nebūtų pigiau, o jeigu ir būtų tai būtų tiek nedaug, kad kaip jau ir minėjau, net ir nepasiturintys vietiniai dėl to namie valgyt nedarys. Šiaip Jono čia reportažuose parodyti food courtai yra nomalios, kokybiškos vietos nueiti pavalgyti, dažnai įsikūrusios labai gerose vietose, prekybcentriuose ar šalia judrių gatvių, sankryžų.

                                      Kaip bebūtų asmeniškai man pačiam, teko porą kartų pabandyti ir visiškai į vietinius orientuotus food courtus, jei juos taip galima pavadinti. Vieną, kurį pamenu geriausiai, buvo Kuala Lumpūro pašonėje, paprastan miegamajam rajone. Tiesiog gatvėje sustatyta daug suolų ir ištempta kažkoks didelis bzrentas virš jų. Pačiame centre tokia improvizuota virtuvė, kur kepa ir verdą viską tiesiog tau prieš akis. Jokių meniu, nieko nėra. Visi jau žino ką valgys ir koks ten pasirinkimas. Valgėm vištieną, tai gavom po vidutinio dydžio vištienos šlaunelę apipiltą padažu, šalia kauburys ryžių ir dar bliūdelis sultinio, kurio matyt nei vienas iš čia esančių negertumėt. Meluočiau sakydamas, kad labai skanu, bet šiaip paprastas šviežiai iškeptas maistas. Kaina dabar tiksliai nebepasakysiu, net man regis 3,5-4 Lt vienam žmogui. Vien vietiniai, o vietos tam improvizuotam gatvės restoranėjį kokiai porai šimtų žmonių ir tuščia tikra nebuvo .

                                      Tailande dar geresnį bargainą vaikščiodami buvom aptikę, ryžiai su kažkokio pauksčio kojytėm ir spirgučiais berods 1-2 Lt. Porcija tokia nei užkandis, nei sotūs pietūs, kažkas per vidurį, nors man sudorojus ją, iki pat vakaro daugiau valgyti nesinorėjo .

                                      Ir čia tik tai ką aš atsitiktinai radau, kas skirta vietiniams, ko tipinis turistas dažniausiai nemato. Neabejoju, kad vietiniai žino dar geresnių vietų ir pan. Tai iš principo iliustruoja maisto ruošimo namie beprasmybę tuose kraštuose .

                                      Comment


                                        Tai štai kur šiais laikais visi pinigai nuplaukia..

                                        Comment


                                          Galėtų videoprojekcinį Titaniką padaryt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X