Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

MM. Mianmaras (Birma)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    9. Baganas

    Dar kiek pabirų nuotraukų. Šį kartą kiek mažiau restauruotos šventyklos. Pavadinimų nepamenu, galų gale ne taip jau ir svarbu. Kiekvienoje iš jų kaip ir pridera kokia nors poza sėdi Buda.









    Čia spėju jau gerokai padirbėjo restauratoriai nes mūras ir papuošimai labai jau įtartinai gerai išsilaikę net ir turint omeny sausą klimatą.

    Akivaizdžiai šviežiai sumūrytos šventyklų viršūnės.



    Ant dažnos šventyklos galima užlipti jos šonuose esančiais laiptais. Dar ne skrydis balionu bet jau visai neblogai





    Comment


      #42
      10. Baganas

      Jei nesi archeologas ar istorikas, tai tokie šventyklų kiekiai labai greitai atbukina. Ima atrodyti, kad jos visos jau kažkur 10 kartų matytos ir niekuo nesiskiria nors specialistai gali ilgai ilgai pasakoti apie skirtingus statybos periodus, stilius ir t.t.

      Bet net ir nesant specialistu vien dėl kraštovaizdžio apima toks keistas nerealumo jausmas lyg vėžintumeis kažkur kitoje planetoje. Kur bepažvelgtum, būtinai pamatysi bent keletą stupų....

      Dar keletas pabirų nuotraukų iš pasivažinėjimų dviračiais:

















      Vežimas su turistais:

      Comment


        #43
        Super, a_p, labai įdomus ir visiškai nežinomas kraštas. Nežinau ar pats ten važiuočiau, lyg ir norėtųsi, bet tuo pačiu ir ne . Kaip bebūtų, dar kartą dėkui už virtualų turą, labai įdomu

        Comment


          #44
          11. Baganas

          Taigis, važiuojam toliau, šį kartą Ananda šventykla.

          Pastatyta 1105 metais, ji laikoma viena iš gražiausių ir geriausiai išlaikytų Bagano šventyklų.

          Gaila buvo keblu nufotografuot iš priekio, ten užstoja gana ilga "prieangio" pašiūrė.

          Iš šono:


          Iš kito šono/kiemo pusės:


          Šventykla beje gerokai didesnė nei atrodo iš nuotraukų, kad pajust mastelį reiktų atkreipt dėmesį į vienoje iš arktų stovintį žmogų:


          Įdomu kas viduje?

          Šventyklų vidus beje gerokai skiriasi nuo Tailando. Tailande šventyklą paprastai sudaro "namas" kuriame sėdi Buda ir už jo (kartais atskirai) randasi apvali stupa (t.y. "bokštas") po kuriuo guli kokia nors Budos kūno dalis (kaulas, plaukas etc).
          Mianmare šventykla paprastai yra stupos viduje, ten sėdi viena (mažesnėse) arba keturios Budos (didesnėse). Pvz minėtoje Anandos šventykloje yra 4 Budos, įvairiomis pozomis. Beje, budizme Buda yra vaizduojama berods keliomis dešimtimis pozų (stovom, gulom, sėdom etc), kurių kiekviena turi savo prasmę. Kiekvienas budistas turi savo "mėgiamiausią" Budos pozą kuriai ir meldžiasi. Na, aš čia ne specialistas todėl matyt laikas nustot vaizduot kažką žinantį

          Taigi, Ananda šventyklos Budos (kiekviena yra 9.5 metro aukščio ir stovi ant 2.4m pagrindo):





          Beje, lempelės turi kažkokią prasmę. Kiek suprantu maždaug atitinka aukojimo žvakeles mūsiškose bažnyčiose:


          Kad pajust dydį, čia žmonės ant šios Budos kojų lipdantys aukso lapelius:




          Ritualinis varpas (galima paskambint):


          Sarginis "liūtas" su dviejom ehm... subinėm:




          Pažadu daugiau šventyklų nuotraukų nebepostinti (išskyrus dar vieną )

          Comment


            #45
            Beje, viską taip versti į vieną temą ar keičiant vietovę geriau pradėt naują?

            Comment


              #46
              12. Baganas. Shwezingon pagoda

              Šiuomi turbūt reikia baigti nuotraukas iš Bagan'o (kad galutinai neužknistų).

              Švėzigono pagodą maždaug 1076 metais pradėjo statyt karalius Anawratha ir baigė apie 1090 metus. Tai tipiška Birmietiška pagoda, su centre stovinčia didele paauksuota stupa ir aplink išsidėsčiusiomis mažesnėmis maldos patalpomis. Sakoma, kad būtent ji vėliau tarnavo prototipu daugeliui kitų Birmos pagodų.

              Birmos religinis pasaulis yra pakankamai komplikuotas, nes šalia budizmo ten vis dar gyva ir sena religija. Pvz šioje šventykloje atskirame kambaryje "gyvena" 37 senieji demonai vadinami Natais. Kiek supratau, priklausomai nuo atvejo vietiniai kreipiasi arba į Budą arba į minėtus demonus. Šioje šventykloje yra taip pat išlikusios originalios bronzinės Budų figūros.

              Vienaip ar kitaip, ši pagoda panašu kad intensyviai vartojama iki šių dienų ir todėl visa tviska "kaip nauja".









              Visiškai apleista vienuolių meditacijos patalpa, toks vaizdas kad ten nešlavė bent porą metų.
              Nežinau, bet gal tai susiję su nesenais tautos sukilimais...






              Labai elegantiška...

              Comment


                #47
                Kaip buvusiai britų kolonijai Mianmaras kiek "laisvokai" elgiasi su anglų kalba. Įpač smagu skaityt oficialius užrašus aerouoste, gaila ten draudžiama fotografuot. Bet atrodo maždaug taip:

                Comment


                  #48
                  13. Transportas. Tarpmiestiniai autobusai

                  Transportas yra turbūt viena iš "didesnių" šalies problemų. Nors praktiškai visi svarbesni šalies keliai yra mokami, bet jų kokybė dažniausiai yra tragiška. Asfaltas pilnas nevaikiškų duobių, protarpiais porai kilometrų asfaltą pakeičia žvyrkelis. Todėl kelionė autobusu dažnai būna netgi komfortiškesnė (jei jis su pneumatika) ir nei kiek ne lėtesnė nei toks pat kelias taksi. Bet abiem atvejais kalbėt apie komfortą ganėtinai sudėtinga, krato nevaikiškai, o vidutinis greitis daugelyje kelių turbūt nelabai viršija 40-50km/h.

                  Čia tipiškas regioninės reikšmės kelias iš Bagan į Mandalay (ne greitkelis), priekyje matosi ehm... "autobuso stotelė"



                  Tam pačiam kelyje tiltai vietomis pernelyg silpni kad pakelt autobusą. Jokių problemų, galima važiuot per brastą:



                  Čia tas tiltas:



                  Užtat nebrangu. Nors užsieniečiai moka dvigubas kainas, bet bilietai kainuoja maždaug 8eur (200km) - 15 Eur (600km). Vietiniai moka pusę tiek.
                  Yra žinoma ir problemų. Turbūt bene pagrindinė - autobusų stotys kaip taisyklė randasi kažkur priemiesčiuose, o nusigavimas iki jų neretai būna brangesnis nei pats autobuso bilietas.
                  Pvz jei iš Yangon'o važiuot į vakarus (Pathein ir apylinkės), tai 200km kainuos eilės 8–9Eur. Bet kadangi autobusas išvažiuoja 6-ą ryto, tai iki stoties tenka važiuot taksi ir tai kainuoja eilės 15Eur (už kokius 30km). Tas pats kelias miesto autobusu kainuoja 0.3Eur, bet 5-ą valandą ryto jo gatvėje gali ir nerast... Jei apskritai pavyks išsiaiškinti kokio reikia autobuso ir jį atpažint gatvėje.

                  Mandalay autobusų stoties vaizdelis belaukiant kol pajudės autobusas:



                  Maršrutinis autobusas kažkurioje tarpinėje stotelėje:



                  Kita problema - "gerieji" express autobusai su kondicionierium ir EVD grotuvais yra "truputį" šalti ir "truputį" triukšmingi. Kaip ir visur Azijoje jie kažkaip nejaučia saiko.
                  Pradžioje kiek nustebino, kodėl vietiniai pasiėmė odines striukes su kailiu (prie išorinių >30 celsijaus). Pajudėjus ėmė po truputį aiškėti kai temperatūra nukrito turbūt žemiau 20 laipsnių ir net mums europiečiams pasidarė nejuokais šalta. Ventiliacijos grotelės su išimtom sklendėm todėl neprisuksi. Paprašyt kad išjungtų irgi nelabai gaunasi. Vieną karta vietiniai pamatę kaip mes žvarbstam po ilgesnių diskusijų vairuotoją įkalbėjo išjungt, bet po valandos kondicionierius vėl pūtė visu pajegumu.
                  Na o triukšmu rūpinasi minėtas EVD grotuvas, kur kaip taisyklė kriokia kokia nors vietinė estrados žvaigždė. Laimei po poros valandų ją paprastai išjungia.

                  Dauguma autobusų beje dažniausiai yra iš Japonijos įvežti seni laužai. Ilgesnius atstumus paprastai veža "normalūs" tarpmiestiniai autobusai, na o kokius 200km gali visai drąsiai vežt ir grynai miesto autobusas. Kitą vertus, koks skirtumas, greitai tokiais keliais vistiek nepavažiuosi.
                  Paskutinis taisė a_p; 2011.12.28, 01:04.

                  Comment


                    #49
                    Ka turi mintyje kai sakai kainuoja eiles 15eur? eiles = mazdaug?

                    Comment


                      #50
                      14. Yangono autobusai

                      Dauguma senos griuvenos iš Japonijos, yra ir vienas kitas antikvarinis egzempliorius. Kai kuriems net nepasivargino nulupt japoniškos reklamos

                      Apskritai užsieniečiui ganėtinai sunku susivokti. Kažkokių turistinių planelių nėra, tik poroje vietų mačiau stendus anglų kalba su maršrutų numeriais ir nieko nesakančiais stotelių pavadinimais. Sekanti problema tame, kad pamačius autobusą sudėtinga suprasti koks tai maršruto numeris ir kurion pusėn jis važiuoja (net ir žinant vietinę skaičių rašybą). Geriausia rasti kokį nors inteligentiškiau atrodantį vietinį ir jo paprašyt, kad parodytų reikiamą autobusą kai pasirodys.











                      Veža pigiai ir greitai, bet dienos metu dašnai sausakimši. Kiekviename buse važiuoja "konduktorius" kurį galima atpažint pagal tai, kad rankoje laiko pluoštą banknotų ir stotelėse greitakalbe šūkčioja maršrutą:



                      Šie vaikinai yra tikri savo darbo virtuozai. Pvz įlipus kokiems 20 žmonių jie sugeba nepamiršt kas įlipo ir vėliau surinkt iš visų pinigus. Taip pat nepamiršta kas kada įlipo ir kur turi išlipti. Pakeliui pareguliuoja kam kur sėst, kur dėt keleivių bagažą ir t.t. Tiesiog sunkiai suvokiama.

                      Comment


                        #51
                        15. Provincijos transportas

                        Provincijoje transportas gerokai kuklesnis. Neskaitant visur zujančių motorolerių dažnai pamatysi turbūt karo laikų sunkvežimį pilną prisėdusį keleivių:









                        Vietinis supratimas apie saugumą gerokai skiriasi nuo mūsiškio:



                        Pasitaiko ir tokių "lavonų":



                        Na ir labai daug kas važinėja štai tokiais kinietiškais "motoblokais":



                        Žinoma yra ir naujų sunkvežimių (daugumoje kinietiški), bet jų nėra daug. Bet panašu kad situacija greitai keičiasi, net ir gilioje provincijoje galima pamatyt ir kokį nors visiškai naują ir labai nepigų Volvo ekskavatorių ar sunkvežimį.

                        Comment


                          #52
                          16. "Mikriukai" ir t.t.

                          Be autobusų po miestus ir priemiesčius važinėja štai tokie "mikriukai":







                          Tokiam Mandalėjuje tiesą pasakius be jų nieko daugiau ir nemačiau. Tik gaila, kad turistams jie nelabai tinkami, nes nesužymėti nei numeriai nei maršrutai, o vairuotojai nelabai kalba angliškai. Kas dar nustebino - sunkiai gaudosi žemėlapiuose, t.y. bandyt aiškintis ženklais baksnojant pirštu į žemėlapį irgi neišeina.
                          Vienintelis šansas - paprašyt kokį angliškai kalbantį vietinį, kad užrodytų kur sėst ir pasakytų vairuotojui kur nuvežt. Kainuoja maždaug tą patį ką ir autobusas, pvz maždaug 40km kelionė kainavo apie 1.5Eur.

                          Mandalėjuje kažkodėl įpač daug va tokių džipų perdarytų į lengvasias, niekur kitur jų tiek daug nemačiau:



                          Yangone automobiliai žinoma kiek prabangesni. Japonai savo vidinei rinkai pasirodo vis dar begėdiškai kopijuoja tam tikrų markių dizainą:

                          Mercedes S-klase?



                          Kažkoks keistas Bentley?



                          Šitų maždaug 10 metų lauželių vertė turbūt po kokius $100tūkst.

                          Beje, šalyje galioja labai savotiškos eismo taisyklės. Svarbiausia automobilyje yra ne arklio jėgos bet klaksonas. Prieš kiekvieną manevrą ten yra priimta papypsėt. Nori lenkt? Pypt-pypt-pypt. Priekyje važiuojantis leidžia lenkt? Pyyypt. Neleidžia? Pypt-pypt. Priekyje "aklas" posūkis ar viršukalnė? Pyyyypt, kad priešpriešais važiuojantys nesugalvotų lenkt. Posūkių paskirties taip galutinai ir neiššifravau. Bent jau persirikiavimo ar šeip posūkio jie tikrai nereiškia. Kažką reiškia prasilenkiant ties kokiomis nors kelio duobėmis, t.y. vairuotojai išsiaiškina kuriam važiuot kažkaip įjungdami vieną iš posūkių ir papypsėdami.

                          Dar mirksėjimai ilgosiomis reiškia visai ką kitką nei Europoje. Jei Europoje sankryžoje kas nors mirksi, tai paprastai reiškia kad praleidžia. Mianmare tai reiškia kad "nelysk po ratais, nežadu stot".

                          Patys vairuotojai beje pakankamai azartiški, neretai tarpusavyje palenktyniauja netgi reisinių autobusų vairuotojai. Taip kad net viskas nulaksto nuo lentynų
                          Paskutinis taisė a_p; 2011.12.27, 23:16.

                          Comment


                            #53
                            Jep, tiesiog puikus reportažas apie viešąjį transportą Mianmare. Įdomu, ar yra ten tokie dalykai kaip nuolatiniai bilietai, lengvatos ir pan.? Kokiais intervalais važinėja autobusai bent Jangone?

                            Žinoma, net neklausiu apie tai, ar yra internete Jangono viešojo transporto tvarkaraščiai Susidomėjęs pagooglinau "Yangon public transport schedules" ir... na patys suprantat, ką radau

                            Dar kartą ačiū už puikų reportažą, smagu, kad nepamiršai ir besidominčių viešuoju transportu.
                            Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                            Marsrutai.lt tinklaraštis!
                            SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                            Comment


                              #54
                              Parašė Gator Rodyti pranešimą
                              Ka turi mintyje kai sakai kainuoja eiles 15eur? eiles = mazdaug?
                              Taip. Nesu tikras kiek tai atitinka lietuvių kalbos normas.

                              Comment


                                #55
                                Man įdomu kaip visos tos transporto priemonės techninę apžiūrą praeina.
                                Flickr

                                Comment


                                  #56
                                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                  Man įdomu kaip visos tos transporto priemonės techninę apžiūrą praeina.
                                  Čia Rytai, čia savos taisyklės
                                  ______________
                                  The Division Bell

                                  Comment


                                    #57
                                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                    Man įdomu kaip visos tos transporto priemonės techninę apžiūrą praeina.
                                    Jeigu ten išvis egzistuoja toks dalykas kaip techninė apžiūra.
                                    Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                    Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                    SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                    Comment


                                      #58
                                      Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                                      Jep, tiesiog puikus reportažas apie viešąjį transportą Mianmare. Įdomu, ar yra ten tokie dalykai kaip nuolatiniai bilietai, lengvatos ir pan.? Kokiais intervalais važinėja autobusai bent Jangone?
                                      Lengvatų ir bilietų tikrai nėra. Įlipai, susimokėjai ir važiuoji, jokių čekių ar bilietų. Autobusai daugumoje privatūs. Kaip ten jie po to suveda buhalteriją - nežinau, gali būti, kad firma ir vairuotojas gauna kažkokias fiksuotas sumas. Bet mačiau yra žmonės kontroliuojantys maršrutus, t.y. stotelėje stovi vyriškis su blonknotėliu ir žymisi kas ir kada važiuoja.

                                      Trumpi atstumai (vienas-du kilometrai) kainuoja apie 100Ks (=0.1Eur arba 0.35Lt), didesni (kokie 20km ir daugiau) apie 300Ks. Daugiau niekur nemokėjom. Tiesa nežinau ar tai nėra "turistų" kainos, vieną kartą ištiesus 600Ks už du konduktoriui buvo labai linksma. Nežinau ar todėl kad pats žinojau kiek kainuoja ar todėl kad "permokėjau". Bet nemanau kad permokėjau daugiau nei dvigubai (tipiškas turistų antkainis praktiškai visur), kiek mačiau vietiniai mokėjo panašias sumas. Tik neaišku ar už vieną ar už du

                                      Vienaip ar kitaip, lyginant su taksi tai yra labai pigu (kuris Jangone beje gana nebrangus).

                                      Konkrečių intervalų ar grafikų kiek suprantu nėra, viskas neformalu. Bet kiek reikėjo autobuso, tai ilgai laukti niekada neprireikė, jų ten važiuoja devynios galybės. Jei atkreipsi dėmesį, tai bent vieną pamatysi praktiškai kiekvienoje didesnės Jangono gatvės nuotraukoje. Kažkur skaičiau, kad Yangone yra apie 250 maršrutų. Kas turint omeny tenykštes automobilių kainas ir ~2.5mln. keleivių visai nenuostabu.

                                      Žinoma, net neklausiu apie tai, ar yra internete Jangono viešojo transporto tvarkaraščiai Susidomėjęs pagooglinau "Yangon public transport schedules" ir... na patys suprantat, ką radau
                                      Su internetu Mianmare apskritai nebaisiai. Įpač anglišku Bent informacijos lyg ir netrūksta, pvz gana įdomus popiergalis:
                                      http://www.trip.t.u-tokyo.ac.jp/kato...TRB_Yangon.pdf

                                      Comment


                                        #59
                                        Beje, šitaip atrodo tipiška Yangono autobusų stotelė, tos mėlynos pašiūrės kairėje:

                                        Comment


                                          #60
                                          Beje, ar yra kokie nors youtube analogai kur būtų galima įkelt video nekuriant akaunto? Įdėčiau trumpą filmuką kaip atrodo kelionė užmiesčio autobusu.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X