Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

PL. Krokuva / Kraków

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Geros nuotraukos, ačiū.

    Dėl Krokuvos tramvajų tai, aišku, jie siūlo visiškai kitą keliavimo mieste lygį nei Vilniaus nesąmonės, bet reiktų paminėti ir tai, kad tai yra sena tramvajaus sistema, kuri negali lygintis su moderniomis tramvajaus/light rail sistemomis.
    Įdomu, ar John BANDĖ tramvajumi važiuoti į Nowa Huta rajoną, Krokuvos Naująją Vilnią? Tai miesto dalis, kurioje gyvena PENKTADALIS krokuviečių.

    Kažkada esu ten važinėjęs tramvajumi iki galo, tai tada atrodė, kad patekau į patį pragarą: tokios šiknos dar reik paieškoti. ​ Tramvajus suposi kaip blaškomas audros laivelis ant į purvyną numestų išlinkusių bėgių ir kaip skerdžimas gyvulys cypė posūkiuose, o stotelės buvo kažkokie žvyro laukai krūmynuose. Fone tuo tarpu matėsi TIKRAS MORDORAS: dideli rūkstantys kaminai, apleisti gamyklų cechai, visur tvyrojo deginamos anglies smarvė. Nors buvo seniai XXI amžius, atrodė lyg koks Mariupolis 1984 metais.

    O štai ir pats tas rajonas. Krokuviečiai skiedžia, kad trauks jį į UNESCO kaip pasaulio paveldą.


    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Bet kokiu atveju, taip, Krokuva yra kietas miestas. Dar nuo ATR laikų jis buvo vakarų Europa. Kopernikas ten darė savo dalykus dar kai didelė dalis Europos medžiais laipiojo
    Neaišku kas ten ant ko laipiojo, pavyzdžiui mūsiškis Kazimieras Simonavičius dar 17 amžiuje Vilniuje laipiojo ant daugiapakopės kosmoso raketos modelio, bet faktas tas, kad kol mus dusino caro patvaldystė, krokuviečiai 20 metų žaidė demokratišką respubliką, paskui sukilo, o BAUSMĖ buvo prijungimas prie Austrijos.
    ​​​
    https://www.vle.lt/straipsnis/krokuvos-respublika

    Krókuvos respùblika, Laisvàsis Krókuvos miẽstas, valstybė, sudaryta 1815 Vienos kongreso nutarimu iš Krokuvos ir apie 65 km ilgio ruožo Vyslos kairiajame krante (3 miesteliai, 244 kaimai; iš viso 1162 km2, 88 000 gyventojų). Turėjo liberalią konstituciją (priimta 1815, 1818 pakeista, garantavo gyventojų įstatymišką lygybę, sąžinės, spaudos laisvę ir kita), buvo valdoma Senato (sudarė aristokratijos atstovai) ir renkamo Atstovų susirinkimo, globojama Austrijos, Prūsijos ir Rusijos rezidentų. Valstybėje galiojo Napoleono civilinis kodeksas, ji buvo paskelbta laisvosios prekybos zona. Per 1830–31 sukilimą iš Krokuvos respublikos į Lenkijos karalystę buvo gabenami ginklai sukilėliams. Po sukilimo Krokuvos respublikos laisves imta riboti (sugriežtinta cenzūra, 1833 vėl pakeista konstitucija – rezidentams suteikta daugiau įgaliojimų). Dėl slaptų tautinių organizacijų veiklos 1836–41 Krokuvos respublika buvo okupuota Austrijos kariuomenės. Po 1846 Krokuvos sukilimo numalšinimo Krokuvos respublika panaikinta, jos teritorija prijungta prie 1772 (po Abiejų Tautų Respublikos I padalijimo) Austrijai atitekusios Galicijos.

    Čia tas pats jei mes būtume vienai kartai, gavę XIX a. demokratinę respubliką, sukilę, o bausmė – prijungimas aštuoniasdešimčiai metų prie kokios Jungtinės Karalystės, Prancūzijos ar Švedijos.

    Beje, ar yra kažkokia priežastis kodėl forumo sistema man NEDALEIDŽIA John postams uždėti "patinka"???

    Comment


      Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą

      Įdomu, ar John BANDĖ tramvajumi važiuoti į Nowa Huta rajoną, Krokuvos Naująją Vilnią? Tai miesto dalis, kurioje gyvena PENKTADALIS krokuviečių.

      Kažkada esu ten važinėjęs tramvajumi iki galo, tai tada atrodė, kad patekau į patį pragarą: tokios šiknos dar reik paieškoti. ​ Tramvajus suposi kaip blaškomas audros laivelis ant į purvyną numestų išlinkusių bėgių ir kaip skerdžimas gyvulys cypė posūkiuose, o stotelės buvo kažkokie žvyro laukai krūmynuose. Fone tuo tarpu matėsi TIKRAS MORDORAS: dideli rūkstantys kaminai, apleisti gamyklų cechai, visur tvyrojo deginamos anglies smarvė. Nors buvo seniai XXI amžius, atrodė lyg koks Mariupolis 1984 metais.

      O štai ir pats tas rajonas. Krokuviečiai skiedžia, kad trauks jį į UNESCO kaip pasaulio paveldą.


      Man tai visai patinka architektūriškai tas rajonas. Tikrai geriau nei eilinis komiblokynas, kurių ten irgi netrūksta. Tame video nieko baisaus taip ir nematau, išskyrus pastatų apleidimą (kokio pilna Vilniaus centre). Gal turite kažkokių įdomesnių nuorodų į blogiausias to rajono vietas?

      Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą
      Neaišku kas ten ant ko laipiojo, pavyzdžiui mūsiškis Kazimieras Simonavičius dar 17 amžiuje Vilniuje laipiojo ant daugiapakopės kosmoso raketos modelio,
      Kalbėdamas apie laipiojima po medžius, aišku, perdėjau, bet Kopernikas veikė pustrečio amžiaus anksčiau nei Simonavičius, tad nežinau, ar tinka palyginimas.

      Comment


        Parašė VLR Rodyti pranešimą

        Man tai visai patinka architektūriškai tas rajonas. Tikrai geriau nei eilinis komiblokynas, kurių ten irgi netrūksta. Tame video nieko baisaus taip ir nematau, išskyrus pastatų apleidimą (kokio pilna Vilniaus centre). Gal turite kažkokių įdomesnių nuorodų į blogiausias to rajono vietas?
        Prieš kelerius metus ten važinėjant, vaizdai pro tramvajų langus buvo TOKIE PATYS TRAGIŠKI kaip šiuose 2016 metų fragmentuose. Tie bėgiai, numesti ant žemės, tas senų linguojančių tramvajų kaip piaunamo gyvulio garsas – žiaurus žviegimas posūkiuose, tie visur krūmynai...



        Tik tiek, kad čia vasara ir yra žalumos, o važinėjau žiemą kai buvo daug purvo, smogas, smarvė.

        Ir tie klaikūs gamyklų kaminai su besiveržiančiais dūmais ties VISU horizontu.

        Dėl namų kažko ypatingo pasakyti neturiu – priminė Krasnūchą ar Švitrigailos, Vytenio, Smolensko gatvių vidinius kiemus, gal kažką iš Naujininkų.

        Parašė VLR Rodyti pranešimą
        Kalbėdamas apie laipiojima po medžius, aišku, perdėjau, bet Kopernikas veikė pustrečio amžiaus anksčiau nei Simonavičius, tad nežinau, ar tinka palyginimas.
        Juos skyrė 100-120 metų, be to Simonavičius – jau kitas etapas, naujesnis lygis, sukūrė kosmoso kelionių prototipus (daugiapakopių raketų modelius) ir tą, ką karyboje ėmė naudot po 400 metų (karinės raketos). Čia mūsų Da Vinčis ir mūsų Kopernikas ir mūsų Tesla iš 17 amžiaus.

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą
          Kažkoks 90s ofisų pastatas Stare Podgorze. Vienas iš dalykų, kurių pasigedau Krokuvoje, tai geros šiuolaikinės architektūros. Ne tai, kad jos nėra, bet kažkaip nekrenta į akis. Nepavyko rasi kokio didelio gražaus kvartalo ar bent vieno stambaus projekto (išskyrus Tadeusz'o Kantor'o centrą), kaip Quadrum, CyberCity, Paupys ar panašaus, kokių galima rasti Vilniuje
          Rekomenduočiau apsilankyti prie Unity Tower (gal vienintelis Neo-Art Deco pvz. Europoje, gal dar galima pridėti Everest dangoraižį Jakaterinburge (?)):

          Click image for larger version  Name:	20200624_2013_BUR_KRK_130601_Unity_Center_Krakow_028_autorisiert-min.jpg Views:	0 Size:	1,84 MB ID:	1942895
          Click image for larger version  Name:	Unity_Tower,_front,_2_Lubomirskiego_street,_Krakow,_Poland.jpg Views:	0 Size:	447,5 kB ID:	1942896
          Click image for larger version  Name:	unity-121.jpeg Views:	1 Size:	295,5 kB ID:	1942897
          Paskutinis taisė RokasLT; 2022.01.11, 16:10.

          Comment


            Lyrinis nukrypimas nuo temos.
            Kadangi paskutiniu metu daug džiugių naujienų automobilių vairuotojams keliaujantiems kiaurai per Lenkija, noriu pasidžiaugti, kurie (galbūt) turistaus Lenkijos miestuose.

            Ul. Krupnicza, Krakow
            • Buvo asfaltuota gatvė, su bordiūrais atskirtais takais (atitikmuo Vilniuje - Islandijos g., Totorių g., L. Stuokos - Gucevičiaus g.)
            • Rekonstrukcija atlikta keičiant šilumos trasas ir vandentiekį
            • Vieno lygio granitinių trinkelių danga, prioritetas pėstiesiems
            • Želdiniai ir mažoji architektūra (suoliukai, dviračių stovai) gatvės viduryje
            • Po gatve įrengtas lietaus vandens rezervuaras želdinių laistymui
            Plačiau: https://www.whitemad.pl/zniknely-aut...-metamorfozie/

            Prieš:
            Click image for larger version  Name:	1.JPG Views:	0 Size:	238,7 kB ID:	2070363

            Dabar:
            Click image for larger version  Name:	2.jpg Views:	0 Size:	582,3 kB ID:	2070364

            Comment

            Working...
            X