Kažkaip Bankokas primena Maskvą, nors yra visiškai skirtingas. Ak, taip, gal čia tie platūs keliai tokį įspūdį sudaro. Vienžo, manau, kad Bankokas patiks labiausiai iš visų John'o aplankytų miestų šios kelionės metu. Ir tiksliai pastebėta - čia yra "dvasia". Kinijos miestams to trūksta (na, bent jau tiems keliems). Nelabai jauku toje gigantomanijoje.
O kaip bobutėm kopūstai be saulės užaugs?
Keista, bet tik pradėjus žiūrėti, man irgi priminė Maskvą
Turbūt tai dėl galingų gatvių, estakadų, viadukų, didelių gyvenamųjų namų ir tam tikro visur tvyrančio, urbanistinio chaoso, kuris bent jau man yra malonus.
Turbūt tai dėl galingų gatvių, estakadų, viadukų, didelių gyvenamųjų namų ir tam tikro visur tvyrančio, urbanistinio chaoso, kuris bent jau man yra malonus.
Nejaugi, gal gyveni šalia kokios judrios gatvės ir kiekvieną dieną mėgaujis tuo?
Nesu nusistatęs prieš pačius automobilius, bet prieš jų gausų buvimą miesto gatvėse.
Nejaugi, gal gyveni šalia kokios judrios gatvės ir kiekvieną dieną mėgaujis tuo?
Nesu nusistatęs prieš pačius automobilius, bet prieš jų gausų buvimą miesto gatvėse.
Aš miestų, didmiesčių fanas, o kiekvienas chaosas paklusta savo paties tvarkai
Juk tik atrodo, kad visi Bankoke be reikalo važiuoja chaotiškom estakadom, ne į temą laidai virš gatvių ir kažkokia netvarka, bet visi laidai, visi keliai turi tikslą, visa sistema funkcionuoja ir viskas yra gyva, ne dirbtina.
Automobilių 12 000 000 žmonių mieste negali būti mažai, svarbu, kad keliai funkcionuotų tinkamai, kamščių būtų kuo mažiau, o šalia kelių- ir autonomiška viešojo transporto sistema.
/\ o tai didmiesčiai jau negali apsieiti be automobilių? Nors, pagalvojus, jeigu jie visai išnykstų iš miesto gatvių, gal ir pasireikštų tuštumos jausmas.
/\ o tai didmiesčiai jau negali apsieiti be automobilių? Nors, pagalvojus, jeigu jie visai išnykstų iš miesto gatvių, gal ir pasireikštų tuštumos jausmas.
Šiaip, kad viskas veiktų gerai (net ne idealiai, o tiesiog gerai) tokio dydžio mieste, ten turi būti ir galingi keliai ir ne mažiau galinga bėginė transporto sistema, nes kitaip bus prastai. Bankoke, deja, čia nelabai kokie reikalai. Aišku, centrinėse dalyse dabar jau pakenčiama, nes yra MRT/BTS ir tas pats oro uosto traukinys, bet kad visas miestas veiktų gerai, reiktų dar bent 4x tiek linijų ir bėgių. Dabar gi piko metu net visi greitkeliai užsikemša. Ir nors greitkelių pristatyta sočiai, bet jie iš esmės neišsprendė susisiekimo problemų. Ir neišspręstų, jei ten dar antrą tiek estakadų pastatytų. O tokiame dideliame mieste toks didelis transporto nepakankamumas yra labai blogas dalykas. Užtat reiktų jiems žiūrėti, kaip daro Kinijos miestai, kurie labai dideliu tampu stato ir gatves, greitkelius ir bėginį transportą ir autobusų/BRT sistemas ir šiaip visa kita. T.y. transporto diversifikacija ir kiek įmanoma, platesnis srautų paskirstymas po skirtingas transporto rūšis. Bankoke gi didžioji dalis paskirta keliams, o su bėginiu transportu reikalai palyginus blogi. Dėl to net ir labai norėdami jie negali išguiti mašinų iš gatvių, nes žmonės kažkaip turi keliauti į darbą ar kitur. O į autobusus visų irgi nesukiši.
Tiesa. Tik vienas "bet": Vilniuje gyvena apie 20 kartų mažiau žmonių 4 kartus mžesniame ir kur kas rečiau užstatytame plote. Šia prasme, Vilniaus "problemos" yra palyginus labai mažos.
Realiai Vilniuje kokius 15 kartų mažiau žmonių, o urbanizuotas plotas (jei skaičiuoji oficialų plotą) tiek pat kartų mažesnis, tad tankumas panašus. Žinoma, ten mastelis gerokai didesnis, bet ir problemos sprendžiamos didesniu mastu, platesniais užmojais. Tik dar labiau apgailėtina, kad mažyčio (palyginus su Bankoku) Vilniaus nesugebama sutvarkyti daug turtingesnėje šalyje...
723. Betonas. Nežinau, kodėl, bet kuo toliau, tuo labiau man ima patikti plikas betonas. Tiek išorėje, tiek interjeruose. Kažkaip labai gražu, "švaru" ir modernu. Atvaizdas
/\ Man jie tiesiog nėra unikalūs, nieko naujo tose foto nepamačiau ir tiek, apart keletą įspūdingų pastatų Nesupratau tik tavo pasisakymo su "lygiu", kame ten mums nelygis tuose JAV didmiesčiuose Lietuva eina panašiu keliu, tik labai mažu masteliu.
/\ Man jie tiesiog nėra unikalūs, nieko naujo tose foto nepamačiau ir tiek, apart keletą įspūdingų pastatų Nesupratau tik tavo pasisakymo su "lygiu", kame ten mums nelygis tuose JAV didmiesčiuose Lietuva eina panašiu keliu, tik labai mažu masteliu.
Žiūrint pro kokią prizmę pažiūrėsi. Aš kalbu apie miesto urbanizacijos lygį, kuris pasauliniu mąstu yra neabejotinai aukštas. Dėl architektūros subtilybių nesiginčysiu, nes nenusimanau. O dėl dangoraižių, tai man kiekvienas iš jų atrodo kaip mažas stebuklas.
/\ Tada, Dubajus stebklų šalis Tiesiog, Kinijos miestai yra amerikiečių miestų kopijos. Žinoma, Kinijos miestai turi didelį potencialą pakelti kartelę ankščiau, nes ten didesni žmonių kiekiai, žmonės darbštesni ir su didelėmis ambicijomis.
Kiek žinau tai Dubajus yra miestas.
Man, - taip. Vienas iš XXa. žmonijos sukurtų stebuklų.
Tiesiog, Kinijos miestai yra amerikiečių miestų kopijos. Žinoma, Kinijos miestai turi didelį potencialą pakelti kartelę ankščiau, nes ten didesni žmonių kiekiai, žmonės darbštesni ir su didelėmis ambicijomis.
Gal greičiau ne kopijos*, o pasirinktas miestų vystymo kelias toks pats. Kažin ar bent vienas dangoraižis turi identišką antrininką anapus Ramiojo vandenyno, o kaikurie man išvis pasirodė labai orginalūs, pavyzdžiui šis: http://www.miestai.net/forumas/showp...&postcount=229
Paskutinis taisė Čikupakas; 2011.05.29, 14:40.
Priežastis: klaidos
Comment