Tiesa, bet kamščių metu po miesta važinėt automobiliu griežtai nerekomenduoju
Tam yra metro. Aišku, jeigu nesi "elitas" kuris nesinaudoja metro ir stovi kamščiuose ar apvažinėja juos prieš eismą, su kokiu S klasės Mercedes. Prabangios mašinos dar vienas Maskvos atributas, kurio neįmanoma nepastebėt. Tiek prabangių naujų Mercedes, BMW, Audi, Porsche, Ferrari, Bentley ir t.t., irgi mažai kur pasauly daugiau bepamatysi.
O metro berods įeina į visus pasaulio dešimtukus: pagal linijų ir stočių skaičių(arti 200), pagal bendrą linijų kilometražą ir aišku pagal keleivių srautus(ilgą laiką buvo nr.1 pasauly). Stočių architektūra/dizainas atskira tema, nors daugumai jų labai reikėtų kosmetinio remonto, nes atsiduoda sovietmečiu. Bet bendrai vistiek labai švaru, valdymas nepriekaištingas, visur kameros ir t.t.. Traukiniai, nors dauguma ir seno modelio, bet man jie kažkuo patinka ir tinka Maskvai.
Taip, metro ten yra gerai išvystytas. Kitavertus, mano giminaičiai gyvena maždaug 100km. kitapus Maskvos, todėl automobiliu važiuojant pas juos Maskvą pravažiuoti per porą valandų net ne kamščių metu (nesvarbu, ar žiedu, ar per centrą) dieną jau skaitosi yra greitai.
Dar vienas dalykas, kuriuo Maskva išsiskiria, yra tai kad ten yra daugiausia pasaulyje juodų džipų.
Taip, metro ten yra gerai išvystytas. Kitavertus, mano giminaičiai gyvena maždaug 100km. kitapus Maskvos, todėl automobiliu važiuojant pas juos Maskvą pravažiuoti per porą valandų net ne kamščių metu (nesvarbu, ar žiedu, ar per centrą) dieną jau skaitosi yra greitai.
Dar vienas dalykas, kuriuo Maskva išsiskiria, yra tai kad ten yra daugiausia pasaulyje juodų džipų.
Na čia jau biškį perdedi dėl poros valandų. Be kamščių per 1 valandą gali ir visą ratą MKADu pervažiuot. Leistinas greitis 100, pagrindinis eismo srautas laiko 100-120 km/h greitį, o žiedo ilgis 109km. Tai pora valandų niekaip nesigaus net jeigu važiuosi visą ratą, o dauguma juk nepravažiuoja nei pusės. Per miestą irgi tas pats.
O su kamščiais tai jau kaip išeis pataikyt. Nors pats paskutinį kart Maskvoj buvau 2005, nežinau kaip dabar situacija pasikeitė, bet juk plėtojamas miesto vidaus aplinkelių tinklas, kad sumažint kamščius mieste - "trėtyjė transportonojė kolco" jau egzsituoja senokai ir sekantis aplinkelinis žiedas toliau nuo centro turėtų būt jau statomas.
Na nesiginčysiu. Tiesiog sakau iš asmeninės patirties ir iš artimųjų pasakojimų. O MKAD'u per valandą pavyks nebent naktį, nes dieną visitiek strigsi kokiam vienam kitam kamštyje dėl avarijų (paskutinį kartą važiuodamas žiedu beveik 50km suskaičiavau gal bent 7-ias avarijas). Nors čia vėlgi kaip pasiseks.
Miestas labai tankiai apgyvendintas ir pagrindinę jo dalį juosia MKAD(po 5 juostas į kiekvieną pusę, bendras ilgis 109 km) - žiedinis miesto aplinkelis. Tai yra reali miesto teritorija - 877 km2, kurioj gyvena turbūt daugiau nei 90% maskviečių, ko pasekoj Maskva yra ne tik vienas iš didžiausių, bet ir tankiausių pasaulio miestų. Nors formaliai kai kurie tikrai gigantiški rajonai ir šiaip miesto teritorija skaičiuojasi ir už MKAD.
Iki gana neseniai MKAD buvo ir administracinė miesto riba, bet rodos pernai prie Maskvos buvo prijungtas didžiulis srities gabalas į pietryčius nuo miesto. Logikos ten tos reformos nelabai supratau: dabar prie pat Maskvos esantys miestai (kaip Chimkai ar Reutovas) tebėra srityje, o Maskvai neva priklauso kažkokie kaimai 50 km už MKAD.
Kalbant apie tankumą tai turbūt paradoksalu, bet Maskva kartu ir labai erdvus miestas. Pačiame mieste (apsuptam MKAD) yra išties didžiulių žalių erdvių (kaip tarkim Izmailovo arba Sokolnikų parkai), pastatai irgi beveik niekur nesugrūsti. Aišku, kaip ir minėjai, namai ten didžiuliai ir žmonės gyvena taip, sakykim, ekonomiškai. Nepalyginsi su tarkim nesuvokiamai išskydusiu triaukščiu Londonu.
O su kamščiais tai jau kaip išeis pataikyt. Nors pats paskutinį kart Maskvoj buvau 2005, nežinau kaip dabar situacija pasikeitė, bet juk plėtojamas miesto vidaus aplinkelių tinklas, kad sumažint kamščius mieste - "trėtyjė transportonojė kolco" jau egzsituoja senokai ir sekantis aplinkelinis žiedas toliau nuo centro turėtų būt jau statomas.
Tiesiamas gabalas rytinėje dalyje (nuo Entuziastų plento į kažkurią pusę), bet kad lyg pilnaverčio žiedo planų atsisakyta buvo.
Šiaip iš arti tas dangoraižių rajonas nekaip atrodo. Bent man pasirodė, kad tie dangoraižiai sudėlioti bet kaip. Tik kad "parodytų" savo didybę prieš kitus didmiesčius. Aplinka išnaudota neracionaliai ir t.t. Nors patys pastatai Maskvai tinka.
O šiaip dažnai pastebi ar išgirsti iš kitų keistų planavimo sprendimų. Pvz. gyvenamasis daugiabutis pastatytas už kokių 10 metrų nuo tokio pat aukščio kamino. Kuris atrodė, kad tuo metu veikė
kam įdomu, nemažai nuotraukų iš to kas Maskvoje sunaikinta t.y. paveldo prasme. Su tiksliomis nuorodomis žemėlapyje (palydovo) kur vienas ar kitas pastatas stovėjo...
kam įdomu, nemažai nuotraukų iš to kas Maskvoje sunaikinta t.y. paveldo prasme. Su tiksliomis nuorodomis žemėlapyje (palydovo) kur vienas ar kitas pastatas stovėjo...
Na, kad daug iš to sąrašo yra atstatyta, atrestauruota
Tai po truputį atkuria, bet šiaip kai kurios gatvės einant pvz., link Lomonosovo univero, tai visiškai suniokotos. Dabar nepamenu gatvės, tieisiai priešais Kudrevo rajoną, tai ten anksčiau stovėjo 6 cerkvės, dabar 1. O likusių atstatyti nebeįmanoma.
,, - Il parait que monsieur est decidement pour les suivantes.
- Que voulez-vous, madame? Elles sont plus fraiches."
1867 metų Maskvos megapanorama (12569x600): http://theatre.hum.uab.edu/shows/10-...gapanorama.jpg
Tiesą sakant, kažkoks kaimas. Net palyginus su karališkuoju, universitetiniu XVIII amžiaus Vilniumi (iš ikonografijos sprendžiant) - nekažką, tik dydis.
Namai 1 aukšto, labai retai - 2, ir tik keli - 3.
Palyginimui, litografijoje "Napoleonas Vilniaus Rotušės aikštėje" ar toje, kur matyti XVIII a. pab. Dominikonų gatvė - namai 3 aukštų. Visa Pilies, Didžioji, Vokiečių g. tuo metu taip pat trijų aukštų (nors Drėma mini net ir 6 aukštų namą Pilies g.). Atskiri pastatai Vilniuje jau XVIII a. net ir 5 ar 7 aukštų. Tarkim VU pastatas su biblioteka ir observatorija 5-7 aukštų...
Na, mano galva tikrai kaimiškas vaizdelis tame užvažiuojamam mieste - Maskvoje. Tarkim, imam XIX a. antros pusės Ukmergės nuotraukas ir matome tą patį, ką šiose, tik, žinoma, vienaaukščiai ne iki horizonto.
O jei lygintume su Vakarų Europa - Zalcburgo ar Dresdeno istoriniai vaizdai. Pirmame jau viduramžiais dominavo 5-6 aukštų namai, kitame - Augusto Antrojo laikais. Vroclavas - net ir 6-8 aukštai.
Pirmoje nuotraukoje beveik visi namai 2 aukštų, antroje mastelis dar didesnis. Ne tik aukštingumo, bet ir gatvių pločio, bei pastatų ilgio. Na kaimu tai tikrai sunku pavadinti, ypač žinant kiek žmonių gyveno.
Vakarų Europos net nereikia, Rygoje tiek senamiestyje, tiek naujamiestyje dominuoja 5-6 aukštų namai, ir Vilnius su savo 2-3 atrodo gana liūdnai. Aišku dar net nežiūrint į pačią architektūrą....
Oho, net 2 aukštai - tikras didmiestis. Šiaip reikėjo dešiniau panoramoje žiūrėti, kur absoliučiai dominuoja vienaaukščiai, bet neneigiu kad ir dviaukščių yra. Na, lyginant, galima užmesti akį į tą patį Peterburgą, kuris turėjo gyventojų net mažiau nei Maskva, bet buvo užstatytas 3-6 aukštų namais.
O Maskva man priminė tai: http://img710.imageshack.us/img710/4...vaizdasxxa.jpg
Ukmergė, beje.
Peterburgas, o ne Maskva, tuo metu buvo sostinė, taigi nieko stebėtina.
O šiaip, gal nori palyginti Vilnių ir Peterburgą, pvz., XVII amžiuje? Manau, laimėtų Vilnius.
Na Vilniaus senamiesis yra net gi labai paliestas carinių nesamonių
Tai nėra problema, pvz. generalgubernatoriaus rūmų manau nereiktų griauti ir atstatinėti kas buvo prieš tai. Nereikia užstrikti kažkuriame tai amžiuje, ypač XX kaip kažkas labai nori saugodamas visokias "Lietuvas" ar "ŠMC"
Comment