http://vz.lt/article/2013/10/25/pane...isplaus-alieju
Panevėžyje išgramdys šokoladą, išplaus aliejų
Iki pavasario Panevėžyje bus paleistas 7 mln. Lt kainuojantis maisto produktų logistikos terminalas – pirmoji visiškai automatizuota maisto produktus vežančių puspriekabių plovykla Baltijos šalyse.
Projektą įgyvendinanti Belgijos antrinė UAB „Sitra LT“ bendradarbiavimo sutartį jau pasirašė su krakmolo AB „Amilina“, o pirminė apklausa rodo, kad paslauga reikalinga ir nemažai daliai kitų pieno bei grūdų perdirbimo įmonių ar logistikos bendrovėms.
Iki šiol transporto priemonės, į Lietuvą atvežančios aliejų, šokoladą, sulčių koncentratą ar panašių produktų, į Vakarų Europą turėdavo grįžti tuščiomis. Mūsų šalyje jų nebuvo galima išplauti, kad neliktų jokio bakterinio užterštumo, nes tokią paslaugą teikiančios bendrovės naudoja reikalavimų neatitinkančią primityvią įrangą.
„Šiandien nei Lietuvoje, nei kitose Baltijos šalyse nėra nė vienos visiškai automatizuotos plovyklos, kuri tenkintų maisto produktų gamintojų reikalavimus. Artimiausios tokios plovyklos veikia Lenkijoje ir Suomijoje, tad daugumai gamintojų ir logistikos įmonių sertifikuotas plovimas iki šiol yra gana didelis iššūkis“, – aiškina Vaida Piliuvienė, UAB „Sitra LT“ generalinio direktoriaus pavaduotoja.
Gliukozė, krakmolas, miltai, druska, šokolado masė, skysta kiaušinių masė, aliejus ir daugelis kitų birių bei skystų maisto produktų ar maisto papildų vežami specialiai maisto produktams pritaikytose krovininėse puspriekabėse. Kad būtų išvengta bakterinio užterštumo, gamintojai kelia aukštus reikalavimus produkcijos vežėjams, ir nurodo, kad prieš kraunant produkciją puspriekabė turi būtų gerai išplauta. Plovimo kokybę patvirtina išduotas pažymėjimas.
„Amilinai“, kuri netrukus pradės gaminti gliukozės sirupą, būtina, kad transporto priemonė būtų idealiai švari, nes sirupas yra maisto produktas, skirtas vaisvandenių, alaus, vyno, konditerijos, duonos bei fermentų gamybos pramonei. Taip pat kitoms itin jautrioms kokybei pramonės šakoms“, – pabrėžia Mindaugas Gedvilas, „Amilinos“ generalinis direktorius. Pasak jo, terminalas „Amilinai“ leis sumažinti logistikos sąnaudas.
Pastačius terminalą Panevėžyje, išplautos ir dezinfekuotos cisternos, užpildytos gliukozės sirupu, grįš į Vakarų Europą.
Terminalo statybai „Sitra LT“ iš „Amilinos“ įsigijo 1,1 ha žemės sklypą. Kaip VŽ rašė, praėjusį pavasarį, „Amilina“ už 5 mln. Lt iš „Nordic Sugar Kedainių“ įsigijo 46 ha sklypą. Toje vietoje iki 2008 m. veikė Panevėžio cukraus fabrikas, bet, „Nordic Sugar“ sutelkus gamybą Kėdainiuose, buvo uždarytas.
Pasak p. Piliuvienės, terminale planuojama įrengti tris krovininių puspriekabių vidaus bei vieną išorės plovimo linijas. Bendras plovyklos plotas sudarys 1.132 kv. m. Numatoma įdarbinti maždaug 10–15 žmonių.
Plačiau apie projektą skaitykite šiandien dienraštyje „Verslo žinios“.
Panevėžyje išgramdys šokoladą, išplaus aliejų
Iki pavasario Panevėžyje bus paleistas 7 mln. Lt kainuojantis maisto produktų logistikos terminalas – pirmoji visiškai automatizuota maisto produktus vežančių puspriekabių plovykla Baltijos šalyse.
Projektą įgyvendinanti Belgijos antrinė UAB „Sitra LT“ bendradarbiavimo sutartį jau pasirašė su krakmolo AB „Amilina“, o pirminė apklausa rodo, kad paslauga reikalinga ir nemažai daliai kitų pieno bei grūdų perdirbimo įmonių ar logistikos bendrovėms.
Iki šiol transporto priemonės, į Lietuvą atvežančios aliejų, šokoladą, sulčių koncentratą ar panašių produktų, į Vakarų Europą turėdavo grįžti tuščiomis. Mūsų šalyje jų nebuvo galima išplauti, kad neliktų jokio bakterinio užterštumo, nes tokią paslaugą teikiančios bendrovės naudoja reikalavimų neatitinkančią primityvią įrangą.
„Šiandien nei Lietuvoje, nei kitose Baltijos šalyse nėra nė vienos visiškai automatizuotos plovyklos, kuri tenkintų maisto produktų gamintojų reikalavimus. Artimiausios tokios plovyklos veikia Lenkijoje ir Suomijoje, tad daugumai gamintojų ir logistikos įmonių sertifikuotas plovimas iki šiol yra gana didelis iššūkis“, – aiškina Vaida Piliuvienė, UAB „Sitra LT“ generalinio direktoriaus pavaduotoja.
Gliukozė, krakmolas, miltai, druska, šokolado masė, skysta kiaušinių masė, aliejus ir daugelis kitų birių bei skystų maisto produktų ar maisto papildų vežami specialiai maisto produktams pritaikytose krovininėse puspriekabėse. Kad būtų išvengta bakterinio užterštumo, gamintojai kelia aukštus reikalavimus produkcijos vežėjams, ir nurodo, kad prieš kraunant produkciją puspriekabė turi būtų gerai išplauta. Plovimo kokybę patvirtina išduotas pažymėjimas.
„Amilinai“, kuri netrukus pradės gaminti gliukozės sirupą, būtina, kad transporto priemonė būtų idealiai švari, nes sirupas yra maisto produktas, skirtas vaisvandenių, alaus, vyno, konditerijos, duonos bei fermentų gamybos pramonei. Taip pat kitoms itin jautrioms kokybei pramonės šakoms“, – pabrėžia Mindaugas Gedvilas, „Amilinos“ generalinis direktorius. Pasak jo, terminalas „Amilinai“ leis sumažinti logistikos sąnaudas.
Pastačius terminalą Panevėžyje, išplautos ir dezinfekuotos cisternos, užpildytos gliukozės sirupu, grįš į Vakarų Europą.
Terminalo statybai „Sitra LT“ iš „Amilinos“ įsigijo 1,1 ha žemės sklypą. Kaip VŽ rašė, praėjusį pavasarį, „Amilina“ už 5 mln. Lt iš „Nordic Sugar Kedainių“ įsigijo 46 ha sklypą. Toje vietoje iki 2008 m. veikė Panevėžio cukraus fabrikas, bet, „Nordic Sugar“ sutelkus gamybą Kėdainiuose, buvo uždarytas.
Pasak p. Piliuvienės, terminale planuojama įrengti tris krovininių puspriekabių vidaus bei vieną išorės plovimo linijas. Bendras plovyklos plotas sudarys 1.132 kv. m. Numatoma įdarbinti maždaug 10–15 žmonių.
Plačiau apie projektą skaitykite šiandien dienraštyje „Verslo žinios“.
Comment