Tokia nuojauta, kad investuos tie, kurie rodo iniciatyvą: UAB „Baltisches Haus“.
Berods jiems priklauso arba jie valdo PC "iki" esantį prie stoties.
Jie užsakė stoties viziją, kuriai +/- visi atsakingi pritarė.
Sutinku.
Senoka jau ta istorija, bet turbūt labiausiai iškelti norėjo "investuotojai" BIG-PST.
Jie būtų pastatę naują stotį ir parką dabartiniame autobusų parke.
Dabartinės stoties vietoje būtų gavę žemės sklypą ir statę savo pastatus + būtų gavę žemės sklypą šalia naujai perkeltos stoties (Basanavičiaus g.).
Turbūt būtų statę BIG centrą vietoje stoties arba Basanavičiaus g.
Panevėžio miesto savivaldybės administracija, vadovaudamasi Panevėžio miesto tarybos 2017 m. sausio 26 d. sprendimu Nr. 1-5 skelbia investuotojo atranką, su kuriuo Panevėžio miesto savivaldybė ketina sudaryti investicijų sutartį dėl Panevėžio autobusų stoties ir besiribojančių teritorijų konversijos, naujos Panevėžio miesto autobusų stoties statybos investicijų projekto įgyvendinimo.............
............ 1_priedas_v1 .....
1.1. Zona – Panevėžio miesto centrinės dalies teritorija, susidedanti iš:
(a) Panevėžio miesto autobusų stoties naudojamo Lietuvos Respublikai nuosavybės teise priklausančio žemės sklypo (Savanorių a. 5, Panevėžys, plotas 0,4499 ha) atitinkamos dalies, ir
(b) šalia dabartinės Panevėžio miesto autobusų stoties esančio dabartinio Savanorių a., Panevėžys skvero, teritorijos (ribojamos Ukmergės g., Laisvės a., Savanorių a., Panevėžyje) detaliajame plane, ................. ir
(c) atitinkamos dalies sklypo,..................... teritorijos (ribojamos Ukmergės g., Laisvės a., Savanorių a., Panevėžyje) detaliajame plane pažymėto Nr. 3.
1.2. Teritorija – Panevėžio miesto centrinė dalis, susidedanti iš:
(a) Zonos, ir
(b) atitinkamos dalies su sklypo, teritorijos (ribojamos Ukmergės g., Laisvės a., Savanorių a., Panevėžyje) detaliajame plane, .................;
(c) su (b) papunktyje paminėta Teritorijos dalimi besiribojančio................... žemės sklypo ................, kurio plotas 0,3971 ha.
3. Pagrindiniai Investicijų projektu siekiami tikslai: .........
3.4. naujos ir į supančią aplinką integruotos Panevėžio miesto autobusų stoties suprojektavimas ir pastatymas Zonoje investuotojo lėšomis;
3.5. viešųjų erdvių (pėsčiųjų zonų ir / ar želdynų ir / ar skvero ir pan.) Teritorijoje pagal sutartą Teritorijos išvystymo (konversijos) koncepciją sukūrimas;
3.6. į Teritoriją patenkančių esamų gatvių ir inžinerinės infrastruktūros atnaujinimas (ar panaikinimas) ir / ar sutartoje Teritorijos išvystymo (konversijos) koncepcijoje numatytų naujų gatvių ir inžinerinės infrastruktūros sukūrimas;
3.7. susisiekimo infrastruktūros (gatvių, dviračių takų, pėsčiųjų takų, automobilių stovėjimo vietų ir t. t.) Teritorijoje pagal sutartą Teritorijos išvystymo (konversijos) koncepciją sukūrimas.........
4. Investicijų projektą įgyvendins investicijų sutarties šalys – Savivaldybė ir investuotojas, atsižvelgdami į šias prielaidas:
4.2. nauja Panevėžio miesto autobusų stotis po Investicijų projekto įgyvendinimo nuosavybės teise priklausys Savivaldybei ar jos kontroliuojamam asmeniui;
4.3. Naujos autobusų stoties paskirtis – aptarnauti keleivius, vykstančius reguliaraus vietinio, tolimojo ir tarptautinio susisiekimo maršrutais, organizuoti autobusų ekipažų patikrinimus prieš reisus ir jų poilsį tarp reisų, kontroliuoti autobusų išvykimo ir atvykimo laiką, parduoti keleiviams bilietus, teikti jiems informaciją ir bagažo saugojimo paslaugas. Autobusų stotis gali užsiimti ir kita su keleivių aptarnavimu susijusia veikla. Nauja Panevėžio miesto autobusų stotis turi būti pajėgi aptarnauti bent 3000 keleivių per parą, turėti ne mažesnį kaip 450 kv. m bendro ploto stoties pastatą (kuris turi atitikti autobusų stočių veiklos nuostatų I kategorijos autobusų stotims keliamus kvalifikacinius reikalavimus, t. y. su keleivių laukiamąja sale, bilietų kasomis, vairuotojų poilsio kambariu, bagažo ir smulkių siuntų skyriumi, dispečerine ir informacijos tarnyba, sanitarinėmis patalpomis, administracinėmis patalpomis ir kt.), dengtą autobusų stoties peroną su ne mažiau kaip 11 išvykimo ir ne mažiau kaip 2 atvykimo peronais, ir ne mažiau kaip 9 autobusų ilgalaikio stovėjimo vietų ne perone, ir turi būti įdiegta eismo kontrolės ir keleivių informacinė sistema;
4.4. ne mažiau kaip 35 proc. Zonos teritorijos turi sudaryti viešosios erdvės (skverai, želdynai, poilsio zonos ir pan.);.............
........... „Šis konkursas – svarbus žingsnis siekiant pagaliau atnaujinti mūsų stotį, kad ji taptų tikru, reprezentuojančiu miesto veidu. Juk sakoma, kad būtent nuo stoties prasideda miestas. Tikimės, kad verslininkai bus aktyvūs, pasiūlys įdomių, originalių ir Panevėžiui naudingų sprendimų“, - sako administracijos direktorius Tomas Jukna.
Su konkurso būdu atrinktu investuotoju bus sudaryta sutartis dėl autobusų stoties ir besiribojančių teritorijų konversijos, naujos stoties statybos. Verslas turės pasiūlyti teritorijos išvystymo koncepciją, savo lėšomis suprojektuoti ir pastatyti autobusų stotį.
Investuotojo atrankos kriterijai: techninės-architektūrinės aplinkos įvertinimo išsamumas; techninių-architektūrinių sprendimų detalumas, išbaigtumas; architektūrinė raiška ir estetika; inovatyvumas; integralumas ir funkciniai ryšiai su miesto centru; investicijų projektui įgyvendinti siūlomo organizacinio modelio, su teisine aplinka susijusių pasiūlymų išsamumas, detalumas ir įgyvendinamumas; investuotojo planuojama skirti lėšų suma, įsipareigojimų apimtis, pageidavimai dėl Savivaldybės įsipareigojimų bei kt.
Investuotojui siūloma įvertinti apie 1,8 ha teritoriją Panevėžio centre, iš jos 1 ha naudojamą stoties reikmėms.
Autobusų stoties konversijai ir pritaikymui bendruomenės reikmėms, stoties prieigoms tvarkyti Savivaldybė ketina gauti 2,8 mln. Eur ES investicijų. Miesto indėlis sudarys daugiau kaip 0,5 mln. Eur.
...........
Planai atnaujinti Panevėžio autobusų stotį įgauna pagreitį
Panevėžio miesto savivaldybė paskelbė privataus investuotojo į autobusų stotį atranką. Su konkurso būdu atrinktu investuotoju bus sudaryta sutartis dėl autobusų stoties ir besiribojančių teritorijų konversijos, naujos stoties statybos. Verslas turės pasiūlyti teritorijos išvystymo koncepciją, savo lėšomis suprojektuoti ir pastatyti autobusų stotį.
...
Investuotojų pasiūlymų Savivaldybė laukia iki kovo 13 d.
Panevėžiečiams ir atvykstantiesiems į miestą šiurpą keliančią autobusų stotį iš esmės pakeisti siūlosi įmonė, glaudžiai susijusi su šalia veikiančiu prekybos centru. Jei būtų išpildyti Savivaldybės ir verslininkų planai, iškiltų naujas stoties pastatas, o esamosios vietoje įrengtas parkas. Mainais gavęs dabartinę automobilių stovėjimo aikštelę prekybos centro pašonėje ir čia pastatęs daugiaaukštį pastatą, iš tokios pertvarkos investuotojas tikisi išlošti.
Konkursą įrengti naują autobusų stotį už privačias lėšas paskelbusi Panevėžio savivaldybė sulaukė vienintelio dalyvio. Investuoti į ją pasisiūlė bendrovė „Baltisches Haus“, Lietuvoje valdanti daugiau nei dvi dešimtis nekilnojamojo turto objektų, skirtų prekiauti. Daugumos šios nekilnojamojo turto plėtotojos pastatų pagrindinis nuomininkas – „Iki“ parduotuvės. Pačią „Baltisches Haus“ valdo Maltoje registruota įmonė „Balthaus Limited“.
Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, bendrovė nurodo į autobusų stoties statybas investuosianti 700 tūkst. Eur.
Parką ir peroną sukeis vietomis
Savivaldybės ir investuotojo autobusų stoties ir prieigų sutvarkymo vizija atrodo sunkiai tikėtina ir vargiai įgyvendinama.
Ją dar praėjusių metų spalį „Baltisches Haus“ iniciatyva sukūrė Nacionalinės premijos laureatas Rolandas Palekas.
Savivaldybė pageidauja, kad už privačias lėšas būtų pastatytas naujas iki 600 kvadratinių metrų vieno aukšto autobusų stoties pastatas šiuo metu neužstatytame trikampyje, esančiame greta automobilių stovėjimo aikštelės, tarp įvažiavimo į stotį ir išvažiavimo. Be to, iš privataus investuotojo tikimasi naujo stoties perono su atvykimo ir išvykimo aikštelėmis Savanorių a. vietoj esamo vadinamojo alyvų parko.
Pati Savivaldybė numačiusi iš Europos Sąjungos finansuojamos URBAN programos lėšų už maždaug 3 mln. Eur rekonstruoti esamą stoties pastatą – pritaikyti jį visuomeninei veiklai bei sutvarkyti autobusų stoties prieigas iki Elektros, Vilniaus gatvių ir Laisvės aikštės. Savivaldybės planuose numatyta iš esmės pertvarkyti ir dabartinį autobusų stoties peroną – esančią asfaltbetonio aikštę norima paversti parku.
Tokiu atveju pasikeistų autobusų judėjimas, nes transporto srautai šlietųsi arčiau Savanorių a. pietinės dalies. Tačiau T. Jukna pripažįsta, kad kol kas nėra aišku, ką iš tos vizijos rengiasi išpildyti pats investuotojas. Mat „Baltisches Haus“ pasiūlyme aiškiai įvardyta naujos autobusų stoties statyba, bet nėra detalizuota, ar kalbama tik apie pastatą, ar ir apie perono įrengimą.
Centrą užstatytų
Mainais už pastatytą naują stotį „Baltisches Haus“ iš Savivaldybės prašo automobilių stovėjimo aikštelės, esančios stoties ir prekybos centro pašonėje. Čia planuojama statyti trijų aukštų ažūrinį multifunkcį pastatą, kurio pirmame aukšte būtų paslaugų ir komercinės patalpos, o kituose aukštuose – kelių šimtų vietų automobilių stovėjimo aikštelė. Pasiūlymą pateikęs investuotojas siekia, kad ši teritorija mainais už pastatytą autobusų stotį taptų bendrovės nuosavybe. Ar aikštelei atitekus į verslininko, galvojančio apie investicijų grąžą, rankas būtų išsaugotos nemokamos automobilių stovėjimo vietos miesto centre, atsakymo kol kas nėra.
Tokiems mainams Savivaldybė tarsi neprieštarautų. Visgi T. Jukna pripažįsta, jog abiejų šalių norai ir galimybės bus aptariami derybose. Joms sutarta skirti porą mėnesių.
„Kol nesusėdome prie stalo, galima skirtingai įsivaizduoti, ko vienas nori, o ką kitas gali. Investuotojas norėtų automobilių aikštelės, bet čia dar derybų klausimas. Savo nuomonę turi išsakyti teisininkai“, – pabrėžė T. Jukna.
Anot jo, derybose turės būti atsakyta, kas užtikrins, kad projektas tikrai bus įgyvendintas, kas laukia, jei per statybas paaiškėtų, kad bendrovės numatytų investuoti lėšų nepakanka joms užbaigti, taip pat aptarti rangos terminai, kas atitektų investuotojui, o kokią naudą iš tokio sandėrio gautų miestas.
Nepavykus deryboms, direktoriaus teigimu, būtų ieškoma kitų naujos stoties statybų finansavimo šaltinių.
Įsivėlė į detektyvą
T. Jukna pripažįsta, kad į kai kuriuose klausimus neturi atsakymų ir pati Savivaldybė. Pradėjus planuoti autobusų stoties pertvarką, paaiškėjo, jog neaiškus investuotoją dominančios automobilių aikštelės tikrasis valdytojas. Pasak direktoriaus, Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje ieškoma dokumentų, pagrindžiančių, kam – Savivaldybei ar privačiai bendrovei – prieš daug metų buvo išduotas leidimas įrengti aikštelę.
„Dar nežinia, ar dėl tos aikštelės neteks kreiptis į teismą“, – teigė T. Jukna.
Pavykus deryboms, parengtą preliminarų sutarties projektą svarstys Savivaldybės taryba.
Pasak T. Juknos, netgi jei planai klostytųsi sklandžiai, realūs stoties statybos darbai galėtų prasidėti ne anksčiau nei po pusantrų metų.
„Terminai yra silpnoji pusė. Įstatymų, taisyklių negalima apeiti, o tai kainuoja nemažai laiko. Vien detaliųjų planų rengimas užtrunka pusę metų“, – „Sekundei“ aiškino direktorius.
Ieškos vietos laikinai stočiai
„Baltisches Haus“ pateiktame pasiūlyme nurodo, kad naujos Panevėžio autobusų stoties statybos galėtų būti pradėtos 2019-aisiais. Maždaug tuo pačiu metu Savivaldybė ketina imtis rekonstruoti esamos pastatą ir greta jo įrengti parką. Tačiau iki tol dar Savivaldybė turės išspręsti klausimą dėl laikinosios stoties.
Panevėžio autobusų parko direktorius Rimantas Petukauskas laikinajai stočiai mato keletą variantų. Anot jo, verslininkai pageidautų pirkėjų srautą užtikrinsiančios stoties vakarinėje miesto dalyje, Klaipėdos g. gale. Tačiau direktorius abejoja, ar keleiviams būtų patogu važinėti į miesto pakraštį. Jo nuomone, tinkamesnė vieta būtų geležinkelio stoties teritorija, tačiau autobusams statyti reikalinga aikštelė priklauso ne miesto Savivaldybei, o valstybės įmonei „Lietuvos geležinkeliai“. Be to, pasak R. Petukausko, aikštelė prie geležinkelio stoties būtų ankštoka manevruoti autobusams. Direktorius siūlytų svarstyti trečiąjį variantą – autobusų stotį, kol vyks statybos, laikinai įrengti beveik miesto centre, prie Panevėžio arenos.
„Autobusų stočiai pakaktų trečdalio arenai skirtos automobilių aikštelės, o arenos dalį panaudoti laukiamojo salei ir bilietų kasoms“, – mano R. Petukauskas. ...........
Pati Savivaldybė numačiusi iš Europos Sąjungos finansuojamos URBAN programos lėšų už maždaug 3 mln. Eur rekonstruoti esamą stoties pastatą – pritaikyti jį visuomeninei veiklai bei sutvarkyti autobusų stoties prieigas iki Elektros, Vilniaus gatvių ir Laisvės aikštės.
O tai už tuos pinigus kapitališkai rekonstruoti esamą AS savivaldybė negali? Būtinai reikia kažkokio tai "privataus investuotojo"? Būtinai reikia kažkokio tai visuomeninio pastato stoties vietoje? AS ir yra visuomeninės paskirties objektas. Taip netgi pigiau išeitų, o 3 mln. ES lėšų būtų panaudoti su didesne nauda.
Comment