Parašė Lettered
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus plėtra
Collapse
X
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Niekas ir nesako, kad žmonės laisva valia patys tai darys. Tam yra miesto planuotojai, strateginiai planai ir t.t.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Aš taip nesakiau, čia pats taip sugalvojote iš neaišku kur. Nuvažiuokite į tokias šalis kaip NL, pamatysite, kad viskas išvystyta neblogai tiek miestų centruose, tiek ir užmiestyje ir niekas neaiškina tokių sovietinio mentaliteto nesąmonių, kas "naudinga" miestui, o kas ne.
Todėl sunku suprasti kaip galima pastatyti atskirų asmenų "gaunamą naudą" (pigus sklypas, galimybė kaulyti asfalto ir inžinerinių tinklų iki savo "vienkemio") prieš tvarkingą ir objektyvią miestų plėtrą.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Tai planavimas ir dabar vyksta, juk niekas nestato namų, kur nenumatyta bendrajame plane.
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Ačiū buvau ir ne kartą Todėl nesuprantu kaip galima lyginti situaciją pas mus, kai plėtra vyksta chaotiškai, nekontroliuojamai ir nekoncentruotai, su situacija NL.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Tas tiesa, bet dažnai savivaldybė elementariai nevykdo savo dalies t.y. nestato infrastruktūros, VT ir kitų dalykų, kuriuos turi statyti.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Kalbate kaip koks sovietinis politikas apie darbą abstrakčiai valstybei. Miestas susideda iš pavienių asmenų, jei jie gauna naudą, reiškia ir "miestas" gauna naudą. Miestas tai yra pirmiausia žmonės, o ne pastatai, gatvės ar medžiai.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Plėtra nevyksta nekontroliuojamai, juk savivaldybė rengia bendrus planus, ką kur galima statyti, kur kokia infrastruktūra bus ir t.t. Niekas savavališkomis statybomis neužsiima. Kitas klausimas, kaip savivaldybei sekasi įgyvendinti tuos planus. Tramvajaus linijų irgi pribraižyta ne viename plane, o realybėje važinėja vis dar supuvę troleibusai...
O jei bandoma lyginti kažką su Nyderlandais, tai vizualiai pažiūrime ir gal nebelyginkime. Abiejų teritorijų dydis kažkur 2x2 km.
Vilniaus "kruopščiai suplanuota ir išplėtota" priemiesčio teritorija:
Roterdamo suplanuota ir išplėtota priemiesčio teritorija:
Pastarajame pvz. aš matau prielaidas infrastruktūrai atsirasi ir ją išnaudoti. Aukštesniame - sunku tą įžvelgti.
- 15 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Gal klausimas kaip sekasi planuoti. Nes tas kas vyksta, tai ne logiškas planavimas, o tiesiog susidariusios situacijos įforminimas. Tą puikiai atspindi ir rajono BP nustatytų tikslinių teritorijų žymėjimas:
O jei bandoma lyginti kažką su Nyderlandais, tai vizualiai pažiūrime ir gal nebelyginkime. Abiejų teritorijų dydis kažkur 2x2 km.
Vilniaus "kruopščiai suplanuota ir išplėtota" priemiesčio teritorija:
Roterdamo suplanuota ir išplėtota priemiesčio teritorija:
Pastarajame pvz. aš matau prielaidas infrastruktūrai atsirasi ir ją išnaudoti. Aukštesniame - sunku tą įžvelgti.
Comment
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimąMiesto nauda yra tada, kai gyventojai kuo mažiau kenkia vienas kitam. Sukūrus suburbijas didelė žmonių laiko dalis nukeliavo į transportavimąsi, sumažėjo bendravimo galimybių, didėja atskirtis, tarša ir CO₂ išmetimai, o aplinkos priežiūros nebelieka pinigų. Nei vieno iš šių dalykų nėra miesto strateginiuose planuose.
Aš suprantu, kad kokių nors piramidžių arba šventyklų statymas irgi nėra pats raciionaliausias pinigų panaudojimo būdas, tačiau visi lyg ir sutariame, kad geriau yra gyventi pagal BENDRAI pasitvirtintus planus, nei kiekvienam tempiant antklodę ant savęs.
Ir turbūt sutariame, kad NL aplinka yra priimtinesnė, nei Tarandėje. O įvertinus, kad būsto prieinamumas ten yra 2 kartus geresnis nei LT, gal reiktų susimąstyti kodėl taip nutiko?
Neesant suburbijos tie žmonės automatiškai nepersikeltų į avuliofkes. Dalis taip, bet ryški dalis tikrai ne. Klausimas ar miestui tai būtų į naudą ar ne. Šiaip būtų įdomus eksperimentas jei kokie 50k iš Vilniaus persikeltų į Ukmergę, Molėtus ar Elektrėnus. Pačiam Vilniuj būsto prieinamumas turbūt prastėtų, bet gal būtų daugiau noro vystyti padoresnį tarpmiestinį susisiekimą su minėtom vietom.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
NL irgi yra "chaotiškos" plėtros pavyzdžių, kaip ir LT visai kitaip atrodo jau užstatyti rojonai. Bet aišku, su geriausia urbanistika pasaulyje lygintis sunkoka.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Visų poreikiai skirtingi. Bet man asmeniškai išsikrausčius į priemiesčius laiko mašinoje sumažėjo. Dirbu iš namų, o seniau didelė dalis laiko mašinoje būdavo pavažiuot į užmiestį. Dėl bendravimo galimybių, tai dabar pažįstu daug daugiau kaimynų ir daugiau su jais bendrauju nei gyvent daugiabutyje. O atskirties didėjimas vyksta bet kokiu atveju dėl gentrifikacijos, švietimo sistemos kataklizmų ir n+k kitų faktorių. Suburbijos (ne)buvimas čia ntjoje vietoje.
Ir šiaip, netikiu, kad priemiesčių gyventojai nevažinėja į centrą pavalgyti, pabūti su draugais. Netikiu, kad dauguma dirba iš namų. Kiek esu matęs, tikrai daug kur norma yra du automobiliai šeimai. Gal visdėlto neatsitiktinai jie stovi prie tų namų?
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Kecal Rodyti pranešimąPaprastas praktinis klausimas (ir tikrai rimtas, nežinau, kaip šitie dalykai sprendžiami už miesto ribų): ką darai, kai nori kokio nors restoraninio maisto?
Parašė Kecal Rodyti pranešimąArba neturi laiko važiuoti (na, arba nueiti) į prekybos centrą užsipirkti visai savaitei? Ar tikrai nieko niekada neužsisakinėji per Wolt/Bolt, Barborą/Iki/Rimi?
Šiaip su apsipirkimu problemos nėra. Yra didesnė parduotuvė pačiam priemiestyje. Galima pasivaikštant nueit, bet daug neštis būtų nepatogu. Dar yra mažesnė nueinama pėstute per kelias minutes. Jei visiškai nėra galimybių apsipirkt - yra šaldiklyje avariniam atvejui. Kokį kartą per mėnesį, kaip ir seniau, apvažiuoju kelias mėgstamas mažas parduotuvėles specifinių dalykų.
Parašė Kecal Rodyti pranešimąIr šiaip, netikiu, kad priemiesčių gyventojai nevažinėja į centrą pavalgyti, pabūti su draugais.
Parašė Kecal Rodyti pranešimąNetikiu, kad dauguma dirba iš namų. Kiek esu matęs, tikrai daug kur norma yra du automobiliai šeimai. Gal visdėlto neatsitiktinai jie stovi prie tų namų?
- 2 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Iš kaimynų daugiau nei pusė dirba iš namų arba toks darbas, kad važinėja pas klientus įvairiom kryptim pagal poreikį. Dar dalis kasdien važinėja dirbti į kitus priemiesčius. Vienas dirba gamyklėlėje šitam pačiam priemiestyje. Kasdien važinėjančių centro kryptimi turbūt kokie 10-20%?
Comment
-
Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
standartas ofisyne dabar 3 dienos iš ofiso. pavieniai korporatyvai, siūlo pilnai nuotoliniu bet čia labiau išimtys.
Comment
-
NL irgi yra "chaotiškos" plėtros pavyzdžių, kaip ir LT visai kitaip atrodo jau užstatyti rojonai. Bet aišku, su geriausia urbanistika pasaulyje lygintis sunkoka.
Labai gerai yra žiūrėti ne tik ortofoto, bet ir gatvės vaizdus.
Įdedu ortofoto rodytus vaizdus LT ir NL „driekos“. sleader, jau pakomentavo, kad LT atveju tuose purvynuose kuriasi „miestiečiai“, o NL atveju tai yra istorinė gyvenvietė, kur smirda mėšlu ir realiai užsiimama žemdirbyste.
- 7 patinka
Comment
-
Manau prie miesto išlaidų mažinimo prisidėtų ir miesto ribų racionalesnis išdėstymas. Atkristų dalis gatvių, greitkelių, aplinkkelių tiesimo ir priežiūros išlaidų. Kas dar?
- VT išlaidos?
- šiukšlių išlaidos?
Nesidomėjau iš kieno biudžetų kas daugiau finansuojama, tad tik paviršutiniškai pasvarstau, gal kas ką pridės, pataisys.
Siūlau maždaug taip keisti miesto ribas:
Comment
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimąPaskutinis taisė Lettered; 2024.05.21, 13:05.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Kecal Rodyti pranešimą
Geras paradoksas, kad net Vilniaus rajono savivaldybės pastatas mieste įsikūręs, bet miestas su rajonu kaip nesikalbėjo, taip ir nesikalba. Kažkas sistemoje jau seniai turėjo stumti pirmyn arba administracinę reformą, arba kitus būdus, kaip privaloma tvarka koordinuoti veiksmus Didžiojo Vilniaus teritorijoje. Nieko neveikimas atvedė prie chaotiškos suburbijų, kaip vėžinių ląstelių Vilniaus kūne, plėtros. Miestas iš jų gauna tik žalą ir jokios naudos, na, gal išskyrus mažinamą spaudimą būsto kainoms.
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Ką tuom norite pasakyti? Kad infrastruktūra nespėja pagal gyventojų plėtrą? Net šnipiškėse dar krūva kaimo tipo žvyrkėlių, nors šalia jau nebe trobos, o nauji daugiabučiai. Prie sovietinių daugiabučių dar liūdnesnis vaizdas su žolėse išvažinėtais parkingais, nors ten jokios plėtros net nevyksta.
- 2 patinka
Comment
Comment