Puiki naujiena, kad pagaliau imasi vystyt apleistas sovietines teritorijas, bet esu absoliučiai įsitikinęs, kad nieko net arti panašaus toje vietoje nebus. Jeigu kas tiki šitom svajuko dramblionėm - bless you. O realiai arčiau projekto viešinimo laukit tradicinio vaizdo (kaip ir už poros šimtų metrų nuo šios vietos):
Siekiant užtikrinti patogų susisiekimą su formuojamu komercinės paskirties objektų teritorijos sklypu siūloma suformuoti:
a. Pagalbinę gatvę, jungiančią Verkių ir Pulko gatves. Gatvė numatoma valstybinės žemės sklype, besiribojančiame su nagrinėjamu sklypu šiaurėje. Naujoji gatvė aptarnautų formuojamą ir aplink esančius sklypus, bei užtikrintų autotransporto srautų tranzitą kvartalo, apriboto Žvalgų, Verkių, Kareivių ir Kalvarijų gatvių, viduje.
b. Riterių gatvės pratęsimą, jungiantį Riterių ir naująją pagalbinę gatves. Gatvės atkarpa yra numatoma formuojamo inžinerinės infrastuktūros koridoriaus teritorijoje. Sujungus esamą ir numatomą gatves, yra formuojamas nagrinėjamo sklypo apvažiavimas bei užtikrinamas papildomas patekimas į šio sklypo teritoriją.
c. Riterių gatvės pratęsimą, jungiantį Riterių ir Kareivių gatves. Gatvės atkarpa, sujungtų Riterių ir Kareivių gatves, suformuodama pilną sklypo apvažiavimą, užtikrintų autotransporto srautų tranzitą kvartalo, apriboto Žvalgų, Verkių, Kareivių ir Kalvarijų gatvių, viduje.
d. Vidinę, sklypą aptarnaujančią, gatvę. Gatvė yra projektuojama komercinės paskirties objektų teritorijos sklypo perimetru, dubliuojant sklypą ribojančių gatvių kryptis. Projektuojamos gatvės paskirtis – užtikrinti aptarnaujančio transporto patekimą ir judėjimą sklypo teritorijoje, kadangi dėl sklypo vidutinės žemės altitudės ir aplinkinių sklypų bei gatvių altitudžių skirtumo, aptarnavimas iš esamų gatvių negali būti vykdomas.
Atsižvelgiant į tai, kad nagrinėjama teritorija yra išsidėsčiusi nehomogeninėje urbanistinėje aplinkoje – šalia esančių kvartalų užstatymas varijuoja nuo laisvojo daugiabučių iki chaotiško pramoninių stambaus mastelio pastatų – negalima vienareikšmiškai nustatyti vyraujančio užstatymo tipo ir taikyti jo naujai formuojamam kvartalui. Todėl yra nagrinėjami 3 skirtingi teritorijos užstatymo variantai:
a. Perimetrinis užstatymas. b. Kvartalinis užstatymas; c. Laisvas užstatymas.
Oooo taip, vaikelį, IKI administracinis pastatas Pilaitėje, miesto planavimas at its best:
Čia matome viską, ko iš naujų projektų reikalauja Pakalnis ir miesto valdžia: kokybiška architektūra, perimetrinis užstatymas, jokių parkingų šalia gatvių, jokių didžiulių antžeminių parkingų... ai pala, viskas atvirkščiai. Suprojektavo šitą grožį Tomas Savukynas (reiktų atskiros temos "Architektų gėdos lenta") iš City Projects (jų niša yra pigiausių dežių projektavimas prekybos centram Baltarusijoj) ir iki 2020-10-07 galima jam nusiųsti pastabas šiuo paštu t.savukynas@cityprojects.lt , ką ir kviečiu padaryti.
Oooo taip, vaikelį, IKI administracinis pastatas Pilaitėje, miesto planavimas at its best:
Čia matome viską, ko iš naujų projektų reikalauja Pakalnis ir miesto valdžia: kokybiška architektūra, perimetrinis užstatymas, jokių parkingų šalia gatvių, jokių didžiulių antžeminių parkingų... ai pala, viskas atvirkščiai. Suprojektavo šitą grožį Tomas Savukynas (reiktų atskiros temos "Architektų gėdos lenta") iš City Projects (jų niša yra pigiausių dežių projektavimas prekybos centram Baltarusijoj) ir iki 2020-10-07 galima jam nusiųsti pastabas šiuo paštu t.savukynas@cityprojects.lt , ką ir kviečiu padaryti.
Tai kad net vizulkė nuo plano akivaizdžiai skiriasi. Vizulkėje tik vienas įvažiavimas nuo prospekto, o plane jau du. Pagal STR išvis negali būti įvažiavimų į parkingus iš B kategorijos gatvių.
Įtvirtinamą automobilių pirmenybę manau pastebi net ir nesigaudantys STR'uose. Kažkas vis dar neatranda, kad įvažiavimuose į parkingus pirmenybė turi būti pėstiesiems.
Na ir t.t. projektėlis įkūnija visas įsisenėjusias ydas. Tad kviečiu užversti laiškais ir dalyvauti svarstyme.
Buvo parengę dar juodesnį scenarijų. Bet ir dabartinis tragedija. Jie ten dar ir daugiabučių pripaišę, pasižiūrėkit PP aiškinamajam rašte.
Ahaha, ne, na šitas tikrai vertas įamžinimo, tiesiog piguvos vystytojo svajonės įsikūnijimas
Šiaip mačiau didelį pliusą tame, kad Pilaitėje vystytojai prieš, kiek jau ten, 10 ar 15 metų, pradėjo užstatynėti "nuo galo", galvojau kad taip ateityje turėsim žymiai kokybiškesnį ir modernų rajono centrą, kuris bus panašus į miestą ir nebus tokių klaidų kaip Pūpa ir Lidl'as su jų parkingais, bet pasirodo, kad ir po tiek metų vystytojų vizijoje Pilaitės prospektas tebelieka kažkuo tarp A1 autostrados ir Ukmergės gatvės...
Ahaha, ne, na šitas tikrai vertas įamžinimo, tiesiog piguvos vystytojo svajonės įsikūnijimas
Šiaip mačiau didelį pliusą tame, kad Pilaitėje vystytojai prieš, kiek jau ten, 10 ar 15 metų, pradėjo užstatynėti "nuo galo", galvojau kad taip ateityje turėsim žymiai kokybiškesnį ir modernų rajono centrą, kuris bus panašus į miestą ir nebus tokių klaidų kaip Pūpa ir Lidl'as su jų parkingais, bet pasirodo, kad ir po tiek metų vystytojų vizijoje Pilaitės prospektas tebelieka kažkuo tarp A1 autostrados ir Ukmergės gatvės...
Gariūnai style. Gal mašinų turgų norėjo daryt.
Man tai šiaip keista, kaip jie paišo visokius užstatymus ir schemas, kuria pagrindžia nieką. taip pat peza apie kažkokį perimetrinio užstatymo pratęsimą, nors jo visai nepratęsia
Vietoj to, kad atsižvelgtų į originalų rajono užstatymą (kad ir koks jis ten bebūtų) ir padarytų kokybišką to tęsinį su šiuolaikiškais sprendimais ir sukurtų naują kokybė. Ten gi viduryje turėjo būti skirta vieta darželiui ir pan. O miestui visai p x
Tai nesėkmė, tik miestas investavo melejonos į naują dvirtakį, o pasirodo net į krautuvę neišeis juo nuvažiuot, nes trukdys automobilių stovėjimo aikštelė
Ar visam pasaulyje nauji prekybos centrai yra statomi tokie primityvios architektūros su rėkiančiom spalvom? Gal yra patirties kažkaip reguliuojant jų architektūrinę išraišką? Net sovietinės parduotuvės lyginant su dabartinėm maximom, rimi, iki, lidl, tai šedevrai?
Tai kad sovietinė Lietuvos komercinių ir visuomeninių pastatų architektūra dažnai buvo geresnė nei dabartinė. Vidurinėje nuotraukoje matome Jablkowskiu prekybos namus, statytus dar 1914-1923 m. Sovietų laikais žinomus kaip "Vaikų pasaulis".
Comment