Stoties rajona griaus, Naujuosius Vasiukus statys, o jei rimtai tai kliedesiai, miestas neturi pinigu atnaujinti centrinem gatvem - saligatviai visi istrupeje uztat stoties rajona is pagrindu atnaujins, kurgi ne. Ir is vis kam ji atnaujinti juk ''mano departamento skyriaus vedėjas ten gyvena ir džiaugiasi.''
Stoties rajona griaus, Naujuosius Vasiukus statys, o jei rimtai tai kliedesiai, miestas neturi pinigu atnaujinti centrinem gatvem - saligatviai visi istrupeje uztat stoties rajona is pagrindu atnaujins, kurgi ne. Ir is vis kam ji atnaujinti juk ''mano departamento skyriaus vedėjas ten gyvena ir džiaugiasi.''
Esminis dalykas: Europos Sąjungos lėšos. Spėju bus tvarkoma pagal Integruotų teritorijų vystymo programą. O joje numatyta labai daug darbų.
Na, nors straipsnis šiaip pakankamai pesimistinis, tačiau patiko, kad, priešingai nei didžiojoje dalyje tokio tipo straipsnių, ne tik verkiama, bet ir perskaičius straipsnį, aiškiai galima suprasti, kaip išspręsti šią problemą.Aišku , tam reikia milžiniškų investicijų ir didelių ambicijų, tad tikrai nemanau, kad artimiausiais metais bus parengtos nors vizijos:
1.Iškelti pramonius objektus į miesto užkampius, pavyzdžiui Naująją Vilnią ar dar toliau, visokius pramonius objektus, pavyzdžiui, traukinio vagonų taisyklą.
2.Stengtis ,,kovoti" su apleistais pastatais - valkatų landynėmis - jų savininkams uždėti dideles baudas, mokesčius, o nevykstant jokiam remontui ar panašiai, ir atimti tą turtą.
3.Iš istorinių namų iškelti socialinius būstus į tam statomus socialinių būstų namus miesto užkampiuose, o likusius butus suremontuoti ir pritaikyti šiuolaikiniam patogiam gyvenimui.
4.Švelninti reikalavimus būstų remontui, bent būstų viduje, taip neatbaidant potencialių tvarkingų gyventojų.
Na, nors straipsnis šiaip pakankamai pesimistinis, tačiau patiko, kad, priešingai nei didžiojoje dalyje tokio tipo straipsnių, ne tik verkiama, bet ir perskaičius straipsnį, aiškiai galima suprasti, kaip išspręsti šią problemą.Aišku , tam reikia milžiniškų investicijų ir didelių ambicijų, tad tikrai nemanau, kad artimiausiais metais bus parengtos nors vizijos:
1.Iškelti pramonius objektus į miesto užkampius, pavyzdžiui Naująją Vilnią ar dar toliau, visokius pramonius objektus, pavyzdžiui, traukinio vagonų taisyklą.
2.Stengtis ,,kovoti" su apleistais pastatais - valkatų landynėmis - jų savininkams uždėti dideles baudas, mokesčius, o nevykstant jokiam remontui ar panašiai, ir atimti tą turtą.
3.Iš istorinių namų iškelti socialinius būstus į tam statomus socialinių būstų namus miesto užkampiuose, o likusius butus suremontuoti ir pritaikyti šiuolaikiniam patogiam gyvenimui.
4.Švelninti reikalavimus būstų remontui, bent būstų viduje, taip neatbaidant potencialių tvarkingų gyventojų.
Pirmiausia užtektų uždaryti "kabakus", išvaikyti prostitutes ir narkodilerius. Įdomiai atrodytų, kaip savivaldybė uždėtų baudas sau, kadangi ten nemažai miesto turto arba bažnyčios. Privatūs asmenys ten mažai ką turi ir labiau linkę tvarkytis.Labai seniai tame rajone esu buvęs, todėl nežinau, kiek ten pasikeitusi situacija, bet yra ir labiau tvarkymo vertų vietų.
Paprastesnis būdas sutvarkyti tą kvartalą - perkelti stotį su visais degradais į kitą vietą, bet to turbūt niekas nedarys.
Pirmiausia užtektų uždaryti "kabakus", išvaikyti prostitutes ir narkodilerius. Įdomiai atrodytų, kaip savivaldybė uždėtų baudas sau, kadangi ten nemažai miesto turto arba bažnyčios. Privatūs asmenys ten mažai ką turi ir labiau linkę tvarkytis.Labai seniai tame rajone esu buvęs, todėl nežinau, kiek ten pasikeitusi situacija, bet yra ir labiau tvarkymo vertų vietų.
Paprastesnis būdas sutvarkyti tą kvartalą - perkelti stotį su visais degradais į kitą vietą, bet to turbūt niekas nedarys.
Ten jų tikrai nėra daug, nes už tai sodinama. Daugiausiai yra prašančių pinigų, renkančių tarą, siūlančių prekes. Oro uoste neteko daug jų matyti.
Gal tikrai, autobusų stotį reiktų iškelti šalia oro uosto? Ir padaryti autobusų sustojimo vietą aptvertoje teritorijoje, atskirą, skirtą lėktuvų ir tarpmiestinių autobusų keleiviams, kad liptum tiesiai į autobusą vežantį į miestą, iš miesto. Kad neturėtų galimybės susidurti su valkatomis. Nes turistai iš dalies maitina valkatas, skatina jų tokį gyvenimą.
Ten jų tikrai nėra daug, nes už tai sodinama. Daugiausiai yra prašančių pinigų, renkančių tarą, siūlančių prekes. Oro uoste neteko daug jų matyti.
Gal tikrai, autobusų stotį reiktų iškelti šalia oro uosto? Ir padaryti autobusų sustojimo vietą aptvertoje teritorijoje, atskirą, skirtą lėktuvų ir tarpmiestinių autobusų keleiviams, kad liptum tiesiai į autobusą vežantį į miestą, iš miesto. Kad neturėtų galimybės susidurti su valkatomis. Nes turistai iš dalies maitina valkatas, skatina jų tokį gyvenimą.
Jau seniai reikėjo kelti iš ten AS su visais tais bjauriais kioskais aplinkui (nežinau, ar jie šiandien dar tebestovi). Tuomet neliktų ir tų valkatų. Pastačius ten normalius viešbučius ir biurus pasišalintų ir prostitutės su narkomanais.
AS nebūtina kelti prie oro uosto, galima, pavyzdžiui, į Žemuosius ar Aukštuosius Panerius, nes ten vietos kiek tik nori. Tačiau vien tik AS perkėlimas į kitą rajoną problemos neišspręstų, nes dar lieka traukinių stotis. Galbūt ją galima perkelti į N. Vilnią ar tuos pačius A. Panerius?
Kas cia per nesamones apie perkelima? Labai stipriai abejoju ar apsimoka kelti stotis i kazkokius uzmiescius. Traukiniu stotis ten ir liks nes jos kelti nei apsimoka nei yra prasmes o autobusu stotis tai daznai buna arba virs traukiniu stoties arba po zeme po kokia aikste. As manau kad visai praktiska butu rekonstruot ta traukiniu stoti, perdengt peronus ir virs ju ne parkinga o AS padaryt, tada pralaisvetu vietos ir galima butu geriau apstatyt stoties perimetra ir paverst pagaliau ta uzkampi centru.
Ne tokia jau ir nesąmonė perkelti stotį į kitą rajoną (ne užmiestį!). Per didelė prabanga miestui turėti tokius objektus pačiame senamiestyje su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis: bomžais, narkomanais ir prostitutėmis. Todėl normali rekonstrukcija turėtų apimti ir stočių iškeldinimą. Tačiau neabejoju, kad sukiltų panašūs asmenys, jog jiems per toli važiuoti į kažkokius Panerius, nes įpratę važiuoti iš senamiesčio.
Ne tokia jau ir nesąmonė perkelti stotį į kitą rajoną (ne užmiestį!). Per didelė prabanga miestui turėti tokius objektus pačiame senamiestyje su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis: bomžais, narkomanais ir prostitutėmis. Todėl normali rekonstrukcija turėtų apimti ir stočių iškeldinimą. Tačiau neabejoju, kad sukiltų panašūs asmenys, jog jiems per toli važiuoti į kažkokius Panerius, nes įpratę važiuoti iš senamiesčio.
Daugelyje Europos miestų viskas yra daug maž centre ar aplink jį. Tik papildomi terminalai būna atokesnėse miesto vietose, tarkim prie svarbesnių magistralinių išvažiavimų ir pan. Vilniuje su autobusais panašiai ir turėtų būti, jei atidarys antrą terminalą Fabijoniškėse.
Ne tokia jau ir nesąmonė perkelti stotį į kitą rajoną (ne užmiestį!). Per didelė prabanga miestui turėti tokius objektus pačiame senamiestyje su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis: bomžais, narkomanais ir prostitutėmis. Todėl normali rekonstrukcija turėtų apimti ir stočių iškeldinimą. Tačiau neabejoju, kad sukiltų panašūs asmenys, jog jiems per toli važiuoti į kažkokius Panerius, nes įpratę važiuoti iš senamiesčio.
Šiaip ta stotis savaime nėra jokia problema - Vakarų pasauly dažniausiai teritorijos aplink stotį nėra kažkokios labai išskirtinės, žymiai blogesnės už kitas.Problemos stoties rajone ,visų pirma, yra landynės ir apleisti pastatai, sandėliukai, kurie traukia asocialius asmenis
Ne tokia jau ir nesąmonė perkelti stotį į kitą rajoną (ne užmiestį!). Per didelė prabanga miestui turėti tokius objektus pačiame senamiestyje su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis: bomžais, narkomanais ir prostitutėmis. Todėl normali rekonstrukcija turėtų apimti ir stočių iškeldinimą. Tačiau neabejoju, kad sukiltų panašūs asmenys, jog jiems per toli važiuoti į kažkokius Panerius, nes įpratę važiuoti iš senamiesčio.
Nepamiršk, kad stotimi naudojasi ne tik tos stoties miesto gyventojai, jiem čia menkiausia problema būtų važiuoti į pakraštį jei susisiekimas tikrai geras būtų (greitas, dažnai kursuojantis, patogus). Nepatogumai būtų kaip tik kitų miestų gyventojams, kuriem daug patogiau kai stotis yra miesto viduryje. Galbūt galite pateikti pavyzdžių kur centrinės stotys stovi miesto pakraščiuose (Sostinėse ir šiaip ne kaimo dydžio miestuose).
Daugelyje Europos miestų viskas yra daug maž centre ar aplink jį. Tik papildomi terminalai būna atokesnėse miesto vietose, tarkim prie svarbesnių magistralinių išvažiavimų ir pan. Vilniuje su autobusais panašiai ir turėtų būti, jei atidarys antrą terminalą Fabijoniškėse.
Tai centre, bet ne senamiestyje. Pavyzdžiui, tarptautiniai maršrutai nuo Panoramos tikrai pasiteisino - ir miestas netoli, ir ne senamiestis.
Nepamiršk, kad stotimi naudojasi ne tik tos stoties miesto gyventojai, jiem čia menkiausia problema būtų važiuoti į pakraštį jei susisiekimas tikrai geras būtų (greitas, dažnai kursuojantis, patogus). Nepatogumai būtų kaip tik kitų miestų gyventojams, kuriem daug patogiau kai stotis yra miesto viduryje. Galbūt galite pateikti pavyzdžių kur centrinės stotys stovi miesto pakraščiuose (Sostinėse ir šiaip ne kaimo dydžio miestuose).
Prahos ir Talino tikrai toliau nuo senamiesčio, nei Vilniaus.
Nepatogumai kitų miestų gyventojams? Reikia tvarkyti susisiekimą, o ne stotį saugoti senamiestyje.
Comment