VU Ekonomikos fakultetas. Staybos metai, kiek pamenu apytikriai 1960-tų pabaiga. Nuo to laiko mūsų architektūra praktiškai nelabai kur ir pažengė.
Fotografija iš Wikipedia.lt
Pagrindinė problema yra integracija į aplinką t.y. Vilniuje vis dar nuo sovietmečio daromas idiotiškas atitraukimas toli nuo gatvės ir jau treidmarkinių Vilniaus purvynų/žolės plotų prikaišiojimas iškart šalia pastato, taip iš esmės izoliuojant pastatą nuo miesto aplinkos ir pėsčiųjų srauto šaligatviais. Taip pat dideli aklino fasado plotai be langų, dėl bbž kokių priežasčių.
Pati architektūra, imho, irgi prasta. Atrodo kaip koks nors pigus hipotetinis B klasės "Pašilaičių verslo centras".
Gerai būtų... Tas pastatas yra vienas geriausių sovietmečio architektūros pavyzdžių Vilniuje, tik jau seniausiai reikia remonto. Pakeist langus į tamsių rėmų, nuplaut fasadą, sutvarkyt aplinką ir būtų nuostabus landmarkas architektūros geekams.
Pagrindinė problema yra integracija į aplinką t.y. Vilniuje vis dar nuo sovietmečio daromas idiotiškas atitraukimas toli nuo gatvės ir jau treidmarkinių Vilniaus purvynų/žolės plotų prikaišiojimas iškart šalia pastato, taip iš esmės izoliuojant pastatą nuo miesto aplinkos ir pėsčiųjų srauto šaligatviais. Taip pat dideli aklino fasado plotai be langų, dėl bbž kokių priežasčių.
Pati architektūra, imho, irgi prasta. Atrodo kaip koks nors pigus hipotetinis B klasės "Pašilaičių verslo centras".
Šiaip tai niekam jokios problemos nekils, jei atsiras mini skveras tarp gatvės ir pastato, kaip ir kitur nėra problemų, miestas neturi būti vienodai mechaniškai nubraižytas nuobodus tik gatvės, šaligatviai pastatai. Svarbu ne parkavimo aikštelė kokia, vasara galės lauko kavinė veikti, nes pvz. dabar kitoje Jasinskio g. pusėje labai suspaustai nepatogiai veikia ant siauro šaligatvio.
Šiaip tai niekam jokios problemos nekils, jei atsiras mini skveras tarp gatvės ir pastato, kaip ir kitur nėra problemų, miestas neturi būti vienodai mechaniškai nubraižytas nuobodus tik gatvės, šaligatviai pastatai. Svarbu ne parkavimo aikštelė kokia, vasara galės lauko kavinė veikti, nes pvz. dabar kitoje Jasinskio g. pusėje labai suspaustai nepatogiai veikia ant siauro šaligatvio.
Būtent ten kils. Sankryžos yra defining vietos miesto urbanistiniame audinyje, ir šita sankryža bus galutinai sup**ta. Erdvės ir skverai yra reikalingi, bet jie turi būti daromi tinkamai, o ne kaip afterthought vien todėl, kad ten kažkoks idiotiškas reglamentas ar visagaliai "inžineriniai tinklai" (I call bullshit dėl šito, btw).
Yra ir neblogų pavyzdžių, kaip reikia daryti tokiose vietose. Vienas iš naujesnių, nors ir su trūkumais, yra Sand Offices (Žalgirio/Linkmenų sankryža).
Priešingai galvoju faina, kad judant Jasinskio gatve Tauro kalnas ir Tautos namai vizualiai atsiveria po truputį, o ne išnyra staiga iš už prie gatvės prispausto ir tradiciškai sankryžos kampą akcentuojančio pastato. Šioje vietoje tikrai ne sankryža yra defining, o kalnas.
Bet čia vėl diskusija iš naujo. Jau daug kartų rašyta, kad pastatas statosi ant sklypo ribos, leidimų svetimoje žemėje statyti nieks neduos (kad savivaldybė galėtų koreguoti sklypų ribas, čia jau kita diskusija, ypač kai perėmė žemės valdymą iš nžt), ir galiausiai yra parengta tos sankryžos rekonstrukcija, per kurią turėtų atsirasti papildoma juosta posūkiui į dešnę, tai ne pastatas prisitrauks prie gatvės, bet gatvė prie pastato. Kada tai bus, vėl atskiras klausimas.
Comment