Naujamiestis pasipildys dar vienu baltu daugiabučiu su juodais langų akcentais. Šalia papaišytas "numanomas gretimas apstatymas" tikriausiai visiškai hipotetinis.
Paskutinis taisė kutas; 2018.05.10, 22:53.
Priežastis: pridėta nuoroda
Net centre ir naujamiestyje nesilaiko perimetrinio uzstatymo, kuris cia istoriskai susikloste ir egzistuoja. Galetu padaryt nama palei gatve su normaliu tvarkingu vidiniu kiemu.
Gal yra gandų, kas šitoje vietoje planuojama statyti?
Ten palei visa Švirtigailos gatvę reikia nuversti lūšnas ir tada bus galimas normalus užstatymas. Bet. Amatų gatvėje pernai pradėjo griauti buvusius "Spartos" sandėlius. Dalį nugriovė, dalis liko. Ir toliau niekas nejuda. Šalia esantis medinis namas irgi apgriautas prieš tai iškėlus gyventojus. Švitrigailos gatvėje prieš porą metų nugriauta viena lūšna. Dar liko medinė lūšna arčiau sankryžos su Kauno gatve ir mūrinis gyvenamasis namas maždaug ties viduriu tarp Kauno ir Naugarduko g. Bei už jo, Amatų g. yra kažkokio turtingo veikėjo namas bei berods dar viena lūšna. O tas namas šalia "Spartos" stotelės tai yra visiškas niekalas užstatymo požiūriu, nes pusė to namo sklypo atiteks miestui - Kauno gatvėje reikia normalaus šaligatvio ir vietos "Spartos" stotelei, galbūt sankryžos platinimui. Eilės namukų palei Švitrigailos gatvę dalis sklypų taip pat atiteks miestui - šaligatvio ten normalaus nėra, o ir gatvę būtų ne pro šalį paplatinti. Perspektyviausia vieta ten yra vidinė tarp Amatų gatvės ir buvusios Ugniagesių gatvės didelė pieva, šunų vedžiojimo aikštelė ir buvusi krepšinio aikštelė, kurioje yra nelegalus parkingas, daugiausiai naudojamas VGTU studentų.
liūdėsis toje vietoje, nes nieko aplinkuje be to daugiabūčio nėra, tik įmonės, tad bus kol kas toks šviesus pastatas dykynėje.
Toj zonoj absoliuciai kraupus liudesys, tas tiesa, daznai ten bunu.
Bet lieka tik prisimint, per visokius bing'us ir kitus maps'us kaip atrode ta teritorija, kuri dabar foto(K-A kvartalas + Oslo namai). Buvo metalo lauzo supirktuve, kazkoks LG betoninis sarkofagas uz slykscios murines sienos palei kelia, viskas uzzele, apleista, net iki Pripetes nepatrauke. Bet ivyko konversija ir viskas susitvarke, kaip susitvarkys ir palei Svitrigailos/Algirdo/Gelezinkelio gatve. Juk dar ir Hanner jungsis prie to sklypo ir aplinkiniai bent du dideli sklypai nuo Algirdo gatves link centro puses "guli ant prekystalio". Reikia tik laiko, kantrybes ir geleziniu nervu
Tik dar norėtųsi, kad konversija neapsiribotų beveidžių sandėlių pakeitimu beveidžiais daugiabučiais, bet atneštų ir įdomesnės architektūros. Tam kampe jos kol kas labai trūksta. Būtų galima kūrybingiau išnaudoti post-industrinį Aukštutinio Naujamiesčio charakterį, kuris po truputį nyksta.
Ten palei visa Švirtigailos gatvę reikia nuversti lūšnas ir tada bus galimas normalus užstatymas. Bet. Amatų gatvėje pernai pradėjo griauti buvusius "Spartos" sandėlius. Dalį nugriovė, visa kita liko. Šalia esantis medinis namas irgi apgriautas prieš tai iškėlus gyventojus. Švitrigailos gatvėje prieš porą metų nugriauta viena lūšna. Dar liko medinė lūšna arčiau sankryžos su Kauno gatve ir mūrinis gyvenamasis namas maždaug ties viduriu tarp Kauno ir Naugarduko g. Bei už jo, Amatų g. yra kažkokio turtingo veikėjo namas bei berods dar viena lūšna. O tas namas šalia "Spartos" stotelės tai yra visiškas niekalas užstatymo požiūriu, nes pusė to namo sklypo atiteks miestui - Kauno gatvėje reikia normalaus šaligatvio ir vietos "Spartos" stotelei, galbūt sankryžos platinimui. Eilės namukų palei Švitrigailos gatvę dalis sklypų taip pat atiteks miestui - šaligatvio ten normalaus nėra, o ir gatvę būtų ne pro šalį paplatinti. Perspektyviausia vieta ten yra vidinė tarp Amatų gatvės ir buvusios Ugniagesių gatvės didelė pieva, šunų vedžiojimo aikštelė ir buvusi krepšinio aikštelė, kurioje yra nelegalus parkingas, daugiausiai naudojamas VGTU studentų.
Labai jau skatini automobilių naudojimą, nereikia ten nieko platinti, tai tik dar labiau skatins miesto centre naudoti automobilius. O tų senų pastatėlių tik kelios grupelės yra likusios. Gal pasaugome? Nejau jie taip kenkia jei dar yra galimybė juos atnaujinti? Jau buvo kiemo nuotrauka, kaip įrodymas, jog tai tikrai yra įmanoma. Apie 2000-sius dar daugybė gražių senolių stovėjo, kartu jie ir perimetrą sudarė, tačiau laukinis kapitalizmas ir užsakyti padegėjai beveik viską sunaikino. Dauguma naujų pastatų kažkokie panašūs vieni į kitus, nuobodūs ir nejaukiai masyvūs.
Iš senosios architektūros ten įdomios ne tos lūšnos, o būtent masyvūs 19 amžiaus pabaigos - 20 pradžios istoriniai namai. Ir rajonas geriausiai atrodytų aplink statant tokio paties perimetrinio užstatymo, panašaus mastelio tik geriau įdomesnės architektūros pastatus.
Iš senosios architektūros ten įdomios ne tos lūšnos, o būtent masyvūs 19 amžiaus pabaigos - 20 pradžios istoriniai namai. Ir rajonas geriausiai atrodytų aplink statant tokio paties perimetrinio užstatymo, panašaus mastelio tik geriau įdomesnės architektūros pastatus.
Jei pirmieji blynai būtų gažesni, tai nebūtų prasmės ir skūstis, tačiau šios "lūšnos" neretai turi išvaizdesnį, išraiškingesnį ir įdomesnį fasadą už naujuosius rajono papildymus. Pvz: https://goo.gl/maps/A7BEdmdCC9K2
O tų 19a. pabaigos istorizmo didingų pastatų beveik neturime. Vos tik prasideda 5-6 aukštų už semaniesčio, labai greitai pereina į 2-3 aukštų pastatus (dažnai su irgi neprasta puošyba).
Šitas gražus ir tokius tikrai reiktų vienokiu ar kitokiu būdu išsaugoti. Dėl "lūšnų" tai turėjau omeny šalia stovinčias ilgas medines caro laikų trobas-barakus anų laikų proletarams.
O dėl įspūdingų masyvių istorizmo pastatų tai stoties rajone jų kaip tik daug ir pagal juos būtų galima derinti ir naujus. Turėjau omeny šituos:
Antrinu index, kad galėtų statytojai ortientuotis į Kauno g. esančius pastatus, kaip kad parodyta nuotraukose. Beje, pirmasis Art Nouveau stiliuje, o tai gan unikalu Vilniaus kontekste. Beje, rajone pasitaiko vienas kitas gražesnis mūrinkas, tik žinoma, žmonių finansinės galimybės riboja juos tvarkyti. Kad įvyktų rimtesnė Naujamiesčio konversija, būtina:
1) kad būtų užstatytas plotas esantis tarp Geležinkelio, Švitrigailos ir Algirdo gatvių. Lyg priklauso "Hanner'iui" (?), nes keistai atrodo neišnaudotas toks didžiulis plotas. Galbūt šitas naujas daugiabutis bus pirma kregždė. Apskirtai, čia tilptų nemažas kiekis daugiabūčių;
2) Labai gerai, kad planuojamas dviračių takas Geležinkelio ir Algirdo g., nes tai duos jaukumo ir judėjimo, nes dabar ten juda tik mašinos ir narkomanai;
3) Taip pat kitoje pusėje nuo to didžiulio ploto yra dykynė https://www.google.com/maps/@54.6676...7i13312!8i6656 (palei šv. Stepono g.), bet pavažiavus toliau patvarkytas babtistų pastatas ir dabar kažkokia įmonė pasistatė naują padoresnį pastatą, o tai yra gerai.
4) Reiktų galvoti, kaip atlaisvinti praėjimą ir iškeldinti garažus iki Šv. Stepono bažnyčios (apie tai spaudoje galima rasti paminėjimų), kur sovietmečiu buvo užmesta ir aplink užstatyta. Jeigu nuo Algirdo g. būtų patogu iki jos nueiti, tai jau būtų ženklus proveržis, nes tą aplinką tikrai puoštų graži bažnyčia, skveras ir dviračių takas su vidutine architektūra.
5) Gerai, kad savivaldybė daro skverą Panerių / Algirdo plynėje. Tai pagivins erdvę.
6) Sukandus dantis reikia pagaliau sutvarkyti Panerių g. tarp Algirdo ir Švitrigailos (perasfaltuoti (ten košmaras), sureguliuoti mašinų judėjimą, nes ten chaosas) ir iškloti šaligatvį. Nes gėda ne tik pačiam važiuoti, bet ką kalbėti apie tuos, kurie autobusais atvažiuoja į stotį https://www.google.com/maps/@54.6700...7i13312!8i6656
7) Aišku, ten medininkų karalystėje siaubingiausi Algirdo 73 ir 71. Beje, Algirdo 73 stovi ant kapinyno. Vien nugriauti ten nepakaks, o tyrimai kainuos, todėl abejoju, ar greitai ten kažkas įvyks, nes kaina labai nuo to pakils. Be to, ten žmogus nuomoja kambarius ir jam labai apsimoka, kad pastatas liktų;
8) Būtų gerai, kad kažką padarytų su Algirdo g. 57. Jeigu neklystų, jis buvo parduodamas.
9) Nors Panerių g. visai neblogai šiandien atrodo, bet reikia iškeldinti tuos Panerių 35A ir 33 garažinius autoservisus.
10) Tegu randa Vilniaus savivaldybėje tą idiotą, kuris leido Paleičikui privatizuoti autobusų stotį, nes dabar yra kažkokia gėda, o rekonstrukcija ar apskirtai naujas pastatas, atitinkantis ES lygį, yra būtinas;
11) Švitrigailos g. ir Amatų g. turi daug problemų. Nesuprantu, kodėl tiek daug metų Švitrigailos g. 40A nenugriauna, nes ten kažkas baisaus;
12) Žinoma, reikalauti iš tų žmonių, kurie gyena Kauno 40, 21, 19 kažką daryti yra daug, nes viskas atsiremia į finansus, tačiau na... negali tokia pastatai stovėti įvažiavus į Vilnių. Bent būtų nudažyti ta pačia spalva;
13) Amatų-Šitrigailos trikampinis yra atskira bėda. Net neįsivazduoju, ar kas greitai ten pasikeis.
Vienu žodžiu, problemų daug, darbų daug. Tikiuosi, kad per 10 metų kažkas pasikeis ir šitie plotai bus užstatyti, sutvarkyti, užuot miestui beprotiškai besiplečiant į laukus Vilniaus prieigose.
Dar ir TAXI parkas is numirusiu prisikelia - sporto klubas, kavines, ofisai, pramogos, normali fasado renovacija. Ji irgi galima priskirt tai visai zonai.
2) Labai gerai, kad planuojamas dviračių takas Geležinkelio ir Algirdo g., nes tai duos jaukumo ir judėjimo, nes dabar ten juda tik mašinos ir narkomanai;
3) Taip pat kitoje pusėje nuo to didžiulio ploto yra dykynė https://www.google.com/maps/@54.6676...7i13312!8i6656 (palei šv. Stepono g.), bet pavažiavus toliau patvarkytas babtistų pastatas ir dabar kažkokia įmonė pasistatė naują padoresnį pastatą, o tai yra gerai.
Labai jau skatini automobilių naudojimą, nereikia ten nieko platinti, tai tik dar labiau skatins miesto centre naudoti automobilius. O tų senų pastatėlių tik kelios grupelės yra likusios. Gal pasaugome? Nejau jie taip kenkia jei dar yra galimybė juos atnaujinti? Jau buvo kiemo nuotrauka, kaip įrodymas, jog tai tikrai yra įmanoma. Apie 2000-sius dar daugybė gražių senolių stovėjo, kartu jie ir perimetrą sudarė, tačiau laukinis kapitalizmas ir užsakyti padegėjai beveik viską sunaikino. Dauguma naujų pastatų kažkokie panašūs vieni į kitus, nuobodūs ir nejaukiai masyvūs.
Šaligatvio nėra normalaus. O automobilizaciją reikia mažinti ne gatvių siaurinimu. Ten nėra ką atnaujinti. Tie namukai maždaug šimtamečiai, o mediniai - visiški puvėsiai. Pats norėtum tokiame gyventi be patogumų, su vandeniu iš kolonėlės ir lauko tualetu bei intensyviu (eismas intensyvus buvo ir bus, nes gatvė pagrindinė) automobilių eismu už 1 metro nuo lango?..
Va kur laukinis kapitalizmas prasiskuko, kai ramiame Žvėryne ir kai kur kitur, kur tikrai buvo ką saugoti. O Kalvarijų turgaus rajonas turėjo būti nušluotas dar prie tarybų valdžios, bet nespėjo, o laukinis kapitalizmas užtęsė procesą ir jis dar vyks ne vienus metus. Kas dėl naujų pastatų, tai, deja, taip, jie visi vienodi. Ir tame kalta valdžia, kuri nekelia kokybiškų estetinių reikalavimų. Galiausiai net bukas reikalavimas centrinėje miesto dalyje daryti realius mineralinius fasadus (taip pat nedraudžiant ir medinių; bet draudžiant natūralias imitacijas iš metalinių ar daugiasluoksnių plokščių) su tam tikru maksimaliu procentu įstiklinimo, kurio viršyti negalima, viską iš esmės pakeistų...
Būtent nauja neįkvepianti, neoriginali, pasikartojanti, ne ypač jauki ir nedžiuginanti architektūra bei jos naudojimas jau kelis dešimtmečius iš eilės yra didžiausia problema.
Būtent nauja neįkvepianti, neoriginali, pasikartojanti, ne ypač jauki ir nedžiuginanti architektūra bei jos naudojimas jau kelis dešimtmečius iš eilės yra didžiausia problema.
Beveik visi rangovai neinvestuoja į kokybe, o į kiekybe - taip ir sukasi ratas 28 m.
Comment