Kur pranešti apie vežamą purvą iš statybų vietos? Tvarkau Vilnius?
Lol aš kaip tik važiuodamas namo sustojau prie vienos statybvietės (nelabai toli nuo to paties Ozo parko), kur mačiau identišką situacija - purvo jūra gatvėje su pėdsakais vedančiais į šalia esančią statybvietę/purvyną. Mandagiai užkalbinęs apsauginį netrukus iš statybvietės pamainos vado gavau patikinimą, kad "iki rytojaus ryto viskas bus išvalyta". Tai žiūrėsim, kaip čia bus. Nes jei nebus, bus kviečiama policija, rašomi pareiškimai, skundai savivaldybei ir tiesiogiai kontaktuojama su statančia įmone reikalaujant nedelsiant viską sutvarkyti. Kiekvieną dieną. galbūt kelis kartus per dieną, jei reiks. Žiūrėsim, kaip bus.
Beje, ar aš klystu, ar gerbiamas meras Šimašas kažkada savo kadencijoje minėjo, kad šita problema Vilniuje yra "išspręsta"?
DoubleTree by Hilton statybose Zveju g. tokia pat situacija. Bet jie ten tikrai valo - vazineja kazkoks traktoriukas ir pastoviai valo gatve. Siaip, jei ta diena palyja tai ziauriai purvina viskas aplink ir jau niekas nepadeda, nes didziuliai sunkvezimiai vaziuoja tiesiai is belekokio purvyno ant asfalto per pora metru sumesto zvyro. Kaip isivaizduoju uzsienyje pries isvaziavima padaromos specialios aiksteles kur aukstu slegiu nuplauna ratus, tai Hilton atveju nesugalvociau kur tokia irengt ir kur tas vanduo nuteketu, mazai vietos.
Manau sutvarkys ir cia, bent jau anksciau neteko matyt kad statybininkai uzsakinetu gatviu valymo technika. Tai kazkas lyg ir keiciasi i gera)
DoubleTree by Hilton statybose Zveju g. tokia pat situacija. Bet jie ten tikrai valo - vazineja kazkoks traktoriukas ir pastoviai valo gatve. Siaip, jei ta diena palyja tai ziauriai purvina viskas aplink ir jau niekas nepadeda, nes didziuliai sunkvezimiai vaziuoja tiesiai is belekokio purvyno ant asfalto per pora metru sumesto zvyro. Kaip isivaizduoju uzsienyje pries isvaziavima padaromos specialios aiksteles kur aukstu slegiu nuplauna ratus, tai Hilton atveju nesugalvociau kur tokia irengt ir kur tas vanduo nuteketu, mazai vietos.
Manau sutvarkys ir cia, bent jau anksciau neteko matyt kad statybininkai uzsakinetu gatviu valymo technika. Tai kazkas lyg ir keiciasi i gera)
Yra tokia hi-tech space-age technologija, kuri vadinama "šlanga, iš kurios bėga vanduo". Šita, ypač brangi ir sunkiai prieinama, technologija naudojama ratų plovimui statybvitėse, kuri plačiai paplitusi tokiose šalyse, kaip Indija, Bangladešas, Etiopija ir visur kitur, išskyrus Lietuvą.
Tai as ir sakau, vanduo su purvu turi kazkur nubegt. Hillton atveju jis nubegtu tiesiai ant saligatvio ir ant kelio, ten fiziskai nera kur tokio dalyko irengt. Ozo parke nebuvau, nezinau.
Dar reik nepamirst, kad nakti buna minusas. Kaip tai paveiks lauko plovimo iranga, nezinau, nes visgi cia ne tas siusiukas kuriuo lengvasas plauna, anas turbut pasildomas.
Tai as ir sakau, vanduo su purvu turi kazkur nubegt. Hillton atveju jis nubegtu tiesiai ant saligatvio ir ant kelio, ten fiziskai nera kur tokio dalyko irengt. Ozo parke nebuvau, nezinau.
Dar reik nepamirst, kad nakti buna minusas. Kaip tai paveiks lauko plovimo iranga, nezinau, nes visgi cia ne tas siusiukas kuriuo lengvasas plauna, anas turbut pasildomas.
Nu iškasi nedidelę (tarkim kokių 40 cm gylio) duobę, išbetonuoji, padarai drenažą, įrengi siurblį ir problem solved, ne? Taip, kainuotų kelis ar kelioliką tūkstančių pinigų, bet tai kaina, kurią vystytojas laisvai gali sumokėti už tai, kad nebūtume, kaip Magnitogorskas ar Petrozavodskas.
Nu iškasi nedidelę (tarkim kokių 40 cm gylio) duobę, išbetonuoji, padarai drenažą, įrengi siurblį ir problem solved, ne? Taip, kainuotų kelis ar kelioliką tūkstančių pinigų, bet tai kaina, kurią vystytojas laisvai gali sumokėti už tai, kad nebūtume, kaip Magnitogorskas ar Petrozavodskas.
Bėda ta, kad statybas reguliuojantys dokumentai suteikia teisę pasirinkti - arba ratų apiplovimo aikštelė prieš išvažiavimą iš statybvietės arba gatvės valymas periodiškumą suderinant su gatves administruojančia įmone. Dažnu atveju statybinikai renkasi būtent pastarąjį, nors ilgiau trunkančiame projekte tai yra ženkliai brangiau, nors ir paprasčiau. Dėl apiplovimo yra dvi sudėtingesnės dalys- 1. vandens atvedimas iki išvažiavimo (aktualu didesnės apimties projektams); 2. Teršalų (tepalas ir pan.) surinkimas, kadangi tiesiogiai į gatvių drenažą vandens nuo tos zonos paleisti negali (analogija su privačių namų kiemais, kuriuose yra draudžiama "kercheriu" plauti mašinas be papildomos teršalų surinkimo sistemos įrengimo).
Kad dabar su Šiaurine gatve būtų viskas taip paprasta, kaip buvo tada su Geležiaku... Ir su Šnipiškių medinukais irgi.
O vietoj miegamųjų rajonų nieko mandro nebuvo. Laukai ir kaimai, kaip ir visur. Tikrai nebuvo ten nei Maču Pikču, nei Babilono, nei Romuvos.
AL1, čia tu?
Sodus perkirto ir paliko. O iš tų kaimų neliko praktiškai nieko. Nei kurioj vietoj buvo, nei kokio dydžio. Ir čia šneku ne apie tai, kad "reikia išsaugoti pavialdą". Prieš ne tiek daug metų visų tų rajonų nebuvo ir vaizdas buvo visiškai kitoks. Būtų įdomu rajonuose sukabinti fotkes kaip kažkokia vieta atrodė 1950. Kur koks namas stovėjo, kur ėjo gatvelės. Pabandyti paieškoti kažkokio ryšio tarp vieno ir kito pasaulio.
Sodus perkirto ir paliko. O iš tų kaimų neliko praktiškai nieko. Nei kurioj vietoj buvo, nei kokio dydžio. Ir čia šneku ne apie tai, kad "reikia išsaugoti pavialdą". Prieš ne tiek daug metų visų tų rajonų nebuvo ir vaizdas buvo visiškai kitoks. Būtų įdomu rajonuose sukabinti fotkes kaip kažkokia vieta atrodė 1950. Kur koks namas stovėjo, kur ėjo gatvelės. Pabandyti paieškoti kažkokio ryšio tarp vieno ir kito pasaulio.
Prie ko čia A|1? Mes visi tikriausiai būtumėm žymiai labiau patenkinti, jeigu paprasčiau be visiems žinomų trikdžių galima būtų nutiesti ir Šiaurinę gatvę, ir Kernavės, ir nestovėtų pastatas kampu išlindęs į Drujos gatvę, ir dėl kokios nors trobos nestrigtų dideli, miesto veidą formuojantys projektai, ir dar daug visko... Tam tikrai nereikia TSRS.
Kas liečia kaimus miegamųjų rajonų vietoje, tai manau kad pavažiavus už Pilaitės galima pamatyti lygiai tą patį, kas buvo vietoj miegamųjų r. masyvo. Tokie patys medinukai su besiganančiomis karvėmis, ko yra pilna visoje Lietuvoje. Tai nėra kažkas unikalaus, verto atminimo lentų.
Kas liečia kaimus miegamųjų rajonų vietoje, tai manau kad pavažiavus už Pilaitės galima pamatyti lygiai tą patį, kas buvo vietoj miegamųjų r. masyvo. Tokie patys medinukai su besiganančiomis karvėmis, ko yra pilna visoje Lietuvoje. Tai nėra kažkas unikalaus, verto atminimo lentų.
Aš ir nesakau, kad tai buvo kažkas unikalaus. Tiesiog būtų įdomu pabandyti susieti skirtingus laikotarpius. Naujamiestis, Žvėrynas ar Antakalnis ir kažkiek Jeruzalė man tuo ir patinka, kad galima jausti vietovės raidą. Gal būtų galima kažkiek to jausmo įpūsti ir visiškai sintetiniams rajonams.
P.S. kartais visai gerai kai pastringa miesto veidą formuojantys projektai. Pvz nenutiesta magistralė per senamiestį. Savo laiku galėjo pastrigt ir koks ŠMC ir dar n+k kitų panašių projektų. Gal ir kai kurie pastrigę dabarties projektai ateities kartų bus vertinami dviprasmiškai.
Comment