Tai va cia ir klausimas - kiek gyvena miesto centre ir kiek galetu gyventi miesto centre.
O del tu laisvu grafiku rasai, tarsi is viduramziu butum islindes. Tikriausiai ir Apple savo bustine 260 000sq/m veltui stato Juk visi dirbam nuotoliniu budu
Viską sprendžia rinka, laisvų sklypų sočiai ir žmonės patys renkasi ar ten pirkti mažą butą ar už tą pačią sumą namą miesto gale kur nors pavilnyje. Tarybiniais metais visus kišo į chruščiovkes, dabar ačiū, to nebereikia.
Kietas poziuris. Kadangi visi negyvens - tai velniop visus i Perkunkiemi O miestui po arkli ir pluga zemems suarti - bus i ka japonams paziuret Jau pernelyg daug zmoniu gyvena centrinej miesto daly kad butu galima nugincyti pati fakta, kad zmones nori gyvent/dirbt arciau centro ir reikia jiems suteikt galimybes derint darba dazelius pramogas ir gyvenima. Jei tavo utopinis siulymas visiems dirbti nuotoliniu budu manai yra iseitis, tai wellcome Nobelio tau premija
Ar aš sakiau visus į Perūnkiemį? O ko tu aiškini, kad "žmonės nori gyvent/dirbt arčiau centro"? Nors Pavilnys, Pilaitė, Riešė ar Balsiai irgi sparčiai plečiasi. Vieniem reikia ploto ir užmiesčio, kitiem geriau mažo butuko arčiau senamiesčio. Abu variantai lygiai taip pat geri, priklauso nuo konkrečių žmonių prioritetų.
Jei tavo utopinis siūlymas visus sukišt į centrą yra išeitis tai Honkongas ar Singapūras būtų senai gavę Nobelio premiją.
O nuotolinis darbas nėra utopija. Palyginus su tuo kas buvo prieš 10 metų, dabar nuotolinis darbas daug įprastesnis dalykas. Net ir didelės kontoros po truputi vis dažniau leidžia laisvesnį grafiką su vis daugiau darbo nuotoliniu būdu. Aišku visi niekada nepereis prie nuotolinio darbo. Bet būtino ofisų planktonas, kuriam nereikia bendrauti su klientais, yra tie kurie pirmi bus išsiųsti dirbti iš namų. Priešingai nei gamyba ar klientų aptarnavimas, kurie šiaip ar taip ne ofisų parkuose.
Ar aš sakiau visus į Perūnkiemį? O ko tu aiškini, kad "žmonės nori gyvent/dirbt arčiau centro"? Nors Pavilnys, Pilaitė, Riešė ar Balsiai irgi sparčiai plečiasi. Vieniem reikia ploto ir užmiesčio, kitiem geriau mažo butuko arčiau senamiesčio. Abu variantai lygiai taip pat geri, priklauso nuo konkrečių žmonių prioritetų.
Jei tavo utopinis siūlymas visus sukišt į centrą yra išeitis tai Honkongas ar Singapūras būtų senai gavę Nobelio premiją.
.
Tuomet maziau zliumbk sitam forume, kad NMC nera gyvas, nes pagal tavo koncepta jis ir bus mires. As nesakiau, kad visus reik kist i centra. Mano pozicija, tokia, kad centrineje miesto dalyje reikia maksimaliai gerint infrastruktura, kurt viesasias erdves, leist verslui laisviau investuot i dirvonuojamus plotus, "uzkurt" stipria konkurencija, zinoma, kad zmones gyvens Pilaiteje, nes ir kainu skirtumas akivaizdus ir t.t. Nobelio premija uz skatinima gyvent miesto centre duotu tuomet, jei po tariamo tavo(tarkim ne tavo, o googlo) koncepto (Juodasis kelias->perkunkiemis) kazkas israstu tai, kas yra israsta jau pries N metu.
Tai kad Lietuviai isimylejo savo metalo lauzus ir tingi pavaziuoti VT ar nueiti pesciomis 20 min iki darbo.
Klausimas ar auto yra priežastis ar pasekmė. Ar gyvenimas miesto pakrašty yra dėl to, kad norisi turėt auto ir pretekstą ja važinėt? Ar yra n+k kitų priežasčių ir auto tampa pasekme?
Tuomet maziau zliumbk sitam forume, kad NMC nera gyvas, nes pagal tavo koncepta jis ir bus mires. As nesakiau, kad visus reik kist i centra. Mano pozicija, tokia, kad centrineje miesto dalyje reikia maksimaliai gerint infrastruktura, kurt viesasias erdves, leist verslui laisviau investuot i dirvonuojamus plotus, "uzkurt" stipria konkurencija, zinoma, kad zmones gyvens Pilaiteje, nes ir kainu skirtumas akivaizdus ir t.t. Nobelio premija uz skatinima gyvent miesto centre duotu tuomet, jei po tariamo tavo(tarkim ne tavo, o googlo) koncepto (Juodasis kelias->perkunkiemis) kazkas israstu tai, kas yra israsta jau pries N metu.
Ar aš žliumbiau, kad Konstitucijos prospektas nėra gyvas? Čia kiti verkia, kad reikia didint žmonių kiekį. Man tai atrodo eilinis ofisų parkas su kvaila pretenziją į "centrą". Kuriame privelta per daug klaidų, kad kadanors pataptų gyvu. Nors su žmonių kiekiu Vilniuje nematau poreikio ten daryti "gyvybės". Geriau labai gyvas senamiestis nei kelios leisgyvės vietos.
Kažkaip lietuviai yra pernelyg priširišę prie gyvenamos vietos, per mažai mobilūs. Štai JAV jei žmogus gauna bent kiek geresnį darbą kitame mieste tai tuoj ir kraustosi. Manau, Europoje dėl šios priežasties populiaru gyventi nuomotame būste, ne nuosavame (gal klįstu). Iš savo praktikos galiu pastebėti, jog pakeitęs darbą vis stengdavausi gyventi šalia, kad būtų galima darban nueiti pėsčiomis. Taip dariau 4 kartus, vis parduodavau butą, primokėdavau ir pirkdavau geresnį.
Tame žemėlapyje apskritai 90% "gyventojų pasiūlymų" (anot VMS) susiję su prašymais ką nors padidinti - maksimalų aukštingumą, užstatymo intensyvumą ir t.t.
Klausimas ar auto yra priežastis ar pasekmė. Ar gyvenimas miesto pakrašty yra dėl to, kad norisi turėt auto ir pretekstą ja važinėt? Ar yra n+k kitų priežasčių ir auto tampa pasekme?
As manau tai sudaro daug variables kodel zmones Lietuvoje linke naudotis nuosavus automobilius. Pvz kalbant apie Vilniu, musu sostineje nera tankumo. Pagal gyventoju dydi, musu miestas yra labai issipletes. Mokesciai kurie yra susija su automobiliu naudojimu Lietuvoje yra labai mazi - kitose salyse yra emissions tax, brangus draudimai, ir net centrinese dalyse automobilis yra visiskai uzdraustas.
Lietuvos miestai buvo labai linke platinti gatves kad butu patogiau automobiliams vietoi to kad investuoti i patrauklia infrastruktura VT, pestiesems, ir dviratininkam. Kalbant apie gatves, labai daug kur buvo "cutting corners" ir ne kokybiskai rekonstruotos ar remontuotos gatves. Pvz kaip pries 2 metus remontavo dali Antakalnio gatves, dabar puse asfalto sutrukinejas, ir nesukure vandens nuoteku systemos. Vos palyja ir neimanoma praeiti saligatviu pestute nes automobiliai aptaskys.
As manau tai sudaro daug variables kodel zmones Lietuvoje linke naudotis nuosavus automobilius. Pvz kalbant apie Vilniu, musu sostineje nera tankumo. Pagal gyventoju dydi, musu miestas yra labai issipletes. ...
Lietuvos miestai buvo labai linke platinti gatves kad butu patogiau automobiliams vietoi to kad investuoti i patrauklia infrastruktura VT, pestiesems, ir dviratininkam. Kalbant apie gatves, labai daug kur buvo "cutting corners" ir ne kokybiskai rekonstruotos ar remontuotos gatves.
Vilniaus atveju infrastruktūra yra neišvystyta ir išskydusi visais požiūriais. Gatvių (auto, VT, dviračių, pėsčiųjų) tinklas retas ir neišvystytas. Apie tai čia ir diskutuojame. Dar visai neseniai Gedimino pr. augo burokai ir giedojo gaidžiai
Įdomumo dėlei pasižiūrėjau, kaip atrodome kitų Europos sostinių kontekste pagal susisiekimo mieste būdą (kelionių dalį pėsčiomis, dviračiu, VT ir nuosavu automobiliu). Nevisi duomenys atnaujinti, bet vaizdą susidaryti galima. Remiantis šiais duomenimis, pagal kelionių automobiliu skaičių esame vidutiniokai ir labai nesiskiriame nuo panašaus dydžio miestų Šiaurės šalyse. Nustebino, kad esame antra sostinė iš lyginamų, pagal kelionių pėsčiomis dalį. Nekaip atrodome pagal VT ir dviračių kelionių dalį - srityse, kur reikia geresnės infrastruktūros.
Įdomumo dėlei pasižiūrėjau, kaip atrodome kitų Europos sostinių kontekste pagal susisiekimo mieste būdą (kelionių dalį pėsčiomis, dviračiu, VT ir nuosavu automobiliu). Nevisi duomenys atnaujinti, bet vaizdą susidaryti galima. Remiantis šiais duomenimis, pagal kelionių automobiliu skaičių esame vidutiniokai ir labai nesiskiriame nuo panašaus dydžio miestų Šiaurės šalyse. Nustebino, kad esame antra sostinė iš lyginamų, pagal kelionių pėsčiomis dalį. Nekaip atrodome pagal VT ir dviračių kelionių dalį - srityse, kur reikia geresnės infrastruktūros
O dar kažkas svaigo, kad lietuviai neva labai myli savo laužus ir nevažinėja VT kaip skandinavai. Dabar matom, kad skandinavai "myli" ne mažiau, tik ne laužus, o BMW, Teslas, Volvo ir pan.
O dar kažkas svaigo, kad lietuviai neva labai myli savo laužus ir nevažinėja VT kaip skandinavai. Dabar matom, kad skandinavai "myli" ne mažiau, tik ne laužus, o BMW, Teslas, Volvo ir pan.
Skandinavijoj nuvaro paturistaut ir malasi centre, kur mato važinėjančius viešu transportu bei minančius. Vilniuje gyvena Perkūnkiemyje ir mato, kaip visi kaimynai tik su auto važinėja. Tada ir atrodo, kad didelis skirtumas.
Be to Vilniuj daug auto, kurios stovi dienų dienom kiemuose ir užkuriamos nebent kartą per mėnesį jei ne rečiau. Ant akių stovi, bet statistiškai savininkas su VT važinėja.
Vilniaus data tam sarase kaip matot yra 7 metu senumo. Manau kas renkasi automobili 2018 metais %% yra gana aukstesnis.
Vizualiai pvz važinėjančių su dviračiu per tuos 7 metus tikrai padaugėjo. Dėl vaikštančių pėstute ir VT velnias žino. Nors vaikštančių pėstute statistika įtartinai atrodo, būčiau sakęs kokiais 10 punktų mažiau VT naudai.
Vilniuje gyvena Perkūnkiemyje ir mato, kaip visi kaimynai tik su auto važinėja. Tada ir atrodo, kad didelis skirtumas.
Teko pabendrauti su Perkūnkiemio gyventojais.. Tai ten kontingentas labai įvairus, bet pas daugelį groja, kad naujas automobilis kieme stovi (vienas net gyrėsi, kad jo Volvo iš salono.. kaip įrodymas, kiek jis daug pinigų turi..) ir visi kaimynai tai matytu, tokio mentaliteto žmonių nei per kur neįsodinsi į VT.
Teko pabendrauti su Perkūnkiemio gyventojais.. Tai ten kontingentas labai įvairus, bet pas daugelį groja, kad naujas automobilis kieme stovi (vienas net gyrėsi, kad jo Volvo iš salono.. kaip įrodymas, kiek jis daug pinigų turi..) ir visi kaimynai tai matytu, tokio mentaliteto žmonių nei per kur neįsodinsi į VT.
Comment