Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus miesto bendrasis planas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė ttttt Rodyti pranešimą

    R.I.P. Avulis ir Hanner
    Aaaa, tai va ko Avulis suskubo viešint būsimus savo projektus, kaip, kad Algirdo g. 77.

    Comment


      Įdomus interviu. “Miestas žmogui” protagonistas apie Vilnių. Įdomu, kad nė žodžio apie VT, nors lygina subKopenhaga.
      Ir dar. Genialus pastebėjimas, kad sovietiniai rajonai buvo statomi kaip “antituberkolioziniai”. Dideli tarpai tarp namų su žolės plotais, geras prapūtimas.
      Bet nuo tuberkoliozės buvo išrasti skiepai ir liga praktiškai nugalėta. Na, o mes vis dar statome “antituberkoliozinius” miestus.

      https://www.lrt.lt/naujienos/kultura...zmogui-miestus

      Comment


        Tarp klientų miestų visame pasaulyje reikėjo paminėti, kad Jan Gehl samdė ir Maskvos merija. Mano pastebėjimu tai architektams labai sunku kalbėti apie socialinę dimensiją, o toks aptakumas kokį demonstruoja Jan Gehl bet ir mūsų starchitektai leidžia prisiderinti prie užsakovo. Profesinis požymis, labai garsiai kalbėti apie A (šiuo atveju kaip blogai automobiliai ir kaip gerai yra dviračiai) nutylint apie B (visi Vakarų meistai turi didelės talpos viešojo transporto alternatyvas, reikalaujančias begalės investicijų).
        Panašiai ir su architektūros kritika. Projektuoti gerą architektūrą galima, tik ji atitieks tik tiems, kas išgali ją įpirkti. Pašnekovas kaip geros architektūros pavyzdį paminėjo prašmatnų kompleksą Senamiestyje (kuris kas be ko turi požeminį parkingą). Kraštutiniu atveju galima kalbėti apie gražią architektūrą ir projektuoti visokį šlamštą kaip Vingio parke, užtat pasirūpinti, kad netrūktų visokio jauko t.y. dekoratyvių elementų, gerai atrodančių instagrame. O kad didelė tų gerai suprojektuotų namų dalis yra kooperatyvai ar socialinis būstas, nepaminėjo.

        Comment


          Eina tie musu VMS runkeliai zinot kur. Jau nusibodo cia tu demagogiju klausyti. Kiek cia jie bendradarbiauja su visais tobulais expertais is normaliu saliu su narmalia infrastruktura, dar jeigu neklystu VMS nesenai idarbino kazkoki Olanda kad padetu mum susitvarkyti su debiliska infrastruktura. Bet kaip daro suda, taip ir daro toliau. VMS cognitive dissonance pasieke nauja lygi. Cia jie net nesugeba pora km A juostu nutiesti per desimtmeti, toliau asfaltuoja senamiescio gatves paliekant subirejusius ,5m plocio saligatvius, ir tt. Blemba jau nusibodo tokius pezalus - tiesiog paleisti viduriai liejasi is VMS burnos kad cia kazka tikisi patobulinti.

          Comment


            Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
            Įdomus interviu. “Miestas žmogui” protagonistas apie Vilnių. Įdomu, kad nė žodžio apie VT, nors lygina subKopenhaga.
            Ir dar. Genialus pastebėjimas, kad sovietiniai rajonai buvo statomi kaip “antituberkolioziniai”. Dideli tarpai tarp namų su žolės plotais, geras prapūtimas.
            Bet nuo tuberkoliozės buvo išrasti skiepai ir liga praktiškai nugalėta. Na, o mes vis dar statome “antituberkoliozinius” miestus.

            https://www.lrt.lt/naujienos/kultura...zmogui-miestus
            Tie prapūtimai leidžia nebent labai greitai ir efektyviai peršalti.
            Lietuva visiems.

            Comment


              Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
              Įdomus interviu. “Miestas žmogui” protagonistas apie Vilnių.
              "Gal galite konkrečiai įvardyti, apie kokius pokyčius kalbate?

              – Ne, negaliu. Tai jausmas."

              Viskas ką reikia žinoti apie tokius veikėjus.
              Jeigu ne parkavimo problema ir neprižiūrėti statiniai, tokie "sovietiniai" rajonai kaip Lazdynai, Viršuliškės ir pan. būtų superiniai: jokio tranzitinio eismo per kiemus, prekybos ir paslaugų centrai pasiekiami pesčiomis, ir žinoma, begalinė žaluma. Taip, ne Kopenhaga, bet ir ne Perkūnkiemis.

              Comment


                Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą
                Eina tie musu VMS runkeliai zinot kur. Jau nusibodo cia tu demagogiju klausyti. Kiek cia jie bendradarbiauja su visais tobulais expertais is normaliu saliu su narmalia infrastruktura, dar jeigu neklystu VMS nesenai idarbino kazkoki Olanda kad padetu mum susitvarkyti su debiliska infrastruktura. Bet kaip daro suda, taip ir daro toliau. VMS cognitive dissonance pasieke nauja lygi. Cia jie net nesugeba pora km A juostu nutiesti per desimtmeti, toliau asfaltuoja senamiescio gatves paliekant subirejusius ,5m plocio saligatvius, ir tt. Blemba jau nusibodo tokius pezalus - tiesiog paleisti viduriai liejasi is VMS burnos kad cia kazka tikisi patobulinti.
                "JUDU" ieškojo judumo eksperto į savo judumo transformacijos skyrių. Atsakingi, kad mažėtų mašinų, daugėtų VT, dviračių ir ėjimo pėsčiomis, kaip numato DJMP. Aktyvistas Eduardas dalyvavo konkurse, nepraėjo. Pats dalinosi info FB. Konkursas neįvyko arba organizavo dar antrą (gal antrai darbo vietai), tai nors darbo neieškojau, bet pasisiūliau jiems padėti. Atrašė, kad neatitinku patirties, parašiau 2–3 A4-ukus, apie neformalią patirtį, kaip dalyvaudavau PP ir pan., išpeikiau, kad visiškai viską daro blogai dviračių takų sferoje, kad šiknos svyla ir 2030 m. nebus net priartėję prie išsikeltų DJMP tikslų pasiekimo. Pakvietė į virtualų pokalbį. Taip užkėliau įtampą, kaip viskas blogai būtent su dviračių susisiekimu, kad šoke buvo tas Jonas Damidavičius to skyriaus vadovas ir 2 personalo vadybininkės. Sakau galiu už labai pigiai padaryti labai daug, ir nerasit kito žmogaus taip giliai įsigilinusio į šią sferą su kūrybiniu polėkiu idėjoms ir tech.-įstatininėmis žiniomis.

                Priėmė kažką kitą, nes skelbimo jau nėra, o priekaištas buvo, kad aš tik į dviračius orientuotas, o jie ieško "universalaus judumo ekserto", t. y. tokio pačio, kokie jie visi (gal 6) yra tame skyriuje, tik bendri "judumo ekspertai", t. y. kaip mano jiems pateikti pavyzdžiai parodė visiškai nesiorientuoja dviračių takų infroj ir eismo organizavime. Dviračiai į vienus vartus, VT A juostų plotis ne pagal STR tapo norma (gatvių standarte išvis persipina info prieštaraujant skirtingiems pačio standarto punktams), pėstiesiems niekaip negrąžina senamiesčio. Tai taip ir nesupratau, kaip gali jie vadintis pareigose ekspertais, kai realiai nei vienoj judumo srity nesiorientuoja, o mašinų eismas tik auga, kai jų užduotis jį mažinti.

                Pažiūrėjau "KEdo" YT vaizdo įrašą VMS saugaus eismo komisijos posėdžio. Susirenka 20–30 žmonių ir jie 30 min. sprendžia, kaip ten pastatyti tvoras dviratininkams T. Narbuto g. take. Vaidotas Lukošiūnas iš "Vilniaus plano" pameluoja, kad ten nuo "kalno" [Narbuto] atskrieja dviratininkai link tų teniso kortų ir kaip nesaugu. Nesvarbu, kad nuo kalno neįmanoma atskrist, nes papėdėj šviesoforas, o jei būtų žalia, tai ten praktiškai pilnas sustojimas, nes 90° posūkiai gyvatėle, o tada nuo nulinio greičio tik vos įžiūrimas trumpas minusinis gradientas ir kaip tik statesnė įkalnė iki tų teniso kortų. Finiše sniegas – traktorius nepravažiuoja, infra lieka nevalyta. Beje, tas "JUDU" skyriaus vadovas Jonas Damidavičius turi daktaro laipsnį, o visi kiti, kurie skelbia info yra magistrai. Visi iš VGTU. Na, Amerikoj "dr. Dre" bent repuot moka, o čia...
                ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                Comment


                  Tas JUDU yra kas? VŠĮ, biudžetinė įstaiga ar tiesiog VMS depas?
                  Pažiūrėjau jų puslapį, per kraštus liejasi instagraminis entuziazmas. Čia kai inžinieriai nori atrodyti Starbucks baristomis.

                  Comment


                    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                    Tas JUDU yra kas? VŠĮ, biudžetinė įstaiga ar tiesiog VMS depas?
                    Savivaldybės įmonė "Susisiekimo paslaugos", JUDU tai čia tik brandas tos įmonės.
                    Flickr

                    Comment


                      Tą ir norėjau pasakyt, kad brandas kuriamas iš nieko. T.y. paslsugos, kurias teikia visiškai biurokratinė struktūra “aptepamos” storu brandingo sluoksniu, kuriame be cukraus ir margarino nieko nėra.

                      Comment


                        Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                        Tą ir norėjau pasakyt, kad brandas kuriamas iš nieko. T.y. paslsugos, kurias teikia visiškai biurokratinė struktūra “aptepamos” storu brandingo sluoksniu, kuriame be cukraus ir margarino nieko nėra.
                        Dabar tokiais laikais gyvename, kai marketingas, komunikacija, viešieji ryšiai yra viskas, o realūs darbai niekam neįdomūs, tuo labiau ilgalaikiai, kaip VT.
                        Flickr

                        Comment


                          VMS ta liga prasidėjo Zuoko laikais. Ir nors visi “pozuokiniai” ir “antizuokiniai” merai gulasi kryžiumi, kad jie ne tokie, šia prasme jie daro tą patį.

                          Comment


                            Parašė dondc Rodyti pranešimą

                            "JUDU" ieškojo judumo eksperto į savo judumo transformacijos skyrių. Atsakingi, kad mažėtų mašinų, daugėtų VT, dviračių ir ėjimo pėsčiomis, kaip numato DJMP. Aktyvistas Eduardas dalyvavo konkurse, nepraėjo. Pats dalinosi info FB. Konkursas neįvyko arba organizavo dar antrą (gal antrai darbo vietai), tai nors darbo neieškojau, bet pasisiūliau jiems padėti. Atrašė, kad neatitinku patirties, parašiau 2–3 A4-ukus, apie neformalią patirtį, kaip dalyvaudavau PP ir pan., išpeikiau, kad visiškai viską daro blogai dviračių takų sferoje, kad šiknos svyla ir 2030 m. nebus net priartėję prie išsikeltų DJMP tikslų pasiekimo. Pakvietė į virtualų pokalbį. Taip užkėliau įtampą, kaip viskas blogai būtent su dviračių susisiekimu, kad šoke buvo tas Jonas Damidavičius to skyriaus vadovas ir 2 personalo vadybininkės. Sakau galiu už labai pigiai padaryti labai daug, ir nerasit kito žmogaus taip giliai įsigilinusio į šią sferą su kūrybiniu polėkiu idėjoms ir tech.-įstatininėmis žiniomis.

                            Priėmė kažką kitą, nes skelbimo jau nėra, o priekaištas buvo, kad aš tik į dviračius orientuotas, o jie ieško "universalaus judumo ekserto", t. y. tokio pačio, kokie jie visi (gal 6) yra tame skyriuje, tik bendri "judumo ekspertai", t. y. kaip mano jiems pateikti pavyzdžiai parodė visiškai nesiorientuoja dviračių takų infroj ir eismo organizavime. Dviračiai į vienus vartus, VT A juostų plotis ne pagal STR tapo norma (gatvių standarte išvis persipina info prieštaraujant skirtingiems pačio standarto punktams), pėstiesiems niekaip negrąžina senamiesčio. Tai taip ir nesupratau, kaip gali jie vadintis pareigose ekspertais, kai realiai nei vienoj judumo srity nesiorientuoja, o mašinų eismas tik auga, kai jų užduotis jį mažinti.

                            Pažiūrėjau "KEdo" YT vaizdo įrašą VMS saugaus eismo komisijos posėdžio. Susirenka 20–30 žmonių ir jie 30 min. sprendžia, kaip ten pastatyti tvoras dviratininkams T. Narbuto g. take. Vaidotas Lukošiūnas iš "Vilniaus plano" pameluoja, kad ten nuo "kalno" [Narbuto] atskrieja dviratininkai link tų teniso kortų ir kaip nesaugu. Nesvarbu, kad nuo kalno neįmanoma atskrist, nes papėdėj šviesoforas, o jei būtų žalia, tai ten praktiškai pilnas sustojimas, nes 90° posūkiai gyvatėle, o tada nuo nulinio greičio tik vos įžiūrimas trumpas minusinis gradientas ir kaip tik statesnė įkalnė iki tų teniso kortų. Finiše sniegas – traktorius nepravažiuoja, infra lieka nevalyta. Beje, tas "JUDU" skyriaus vadovas Jonas Damidavičius turi daktaro laipsnį, o visi kiti, kurie skelbia info yra magistrai. Visi iš VGTU. Na, Amerikoj "dr. Dre" bent repuot moka, o čia...
                            Sakyčiau kažką gal perspaudei "parduodamas" save...

                            Comment


                              Labiau sakyčiau šlapiu skuduru išmaliau marmūzes ir visiškai sumaliau į miltus. Visgi žiūrėjau pilną viešai talpiną KEdo interviu, tai 100-centinė diplomatija kompetentingam ir net anksčiau VMS dirbusiam mero patarėjui irgi nepadėjo net "teigiamą" balą surinkt.
                              ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                              Comment


                                Parašė Horn Rodyti pranešimą
                                Sakyčiau kažką gal perspaudei "parduodamas" save...
                                Būtent tas matyt ir buvo turėta omeny:
                                Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                Labiau sakyčiau šlapiu skuduru išmaliau marmūzes ir visiškai sumaliau į miltus.

                                Comment




                                  Parašė Nikas Rodyti pranešimą

                                  Jeigu ne parkavimo problema ir neprižiūrėti statiniai, tokie "sovietiniai" rajonai kaip Lazdynai, Viršuliškės ir pan. būtų superiniai: jokio tranzitinio eismo per kiemus, prekybos ir paslaugų centrai pasiekiami pesčiomis, ir žinoma, begalinė žaluma. Taip, ne Kopenhaga, bet ir ne Perkūnkiemis.
                                  Tokie rajonai kaip Lazdynai ir Viršuliškės buvo ir yra mikrorajon-modernistinė mėšlo krūva, o jų tas tariamas ir mistinis gerumas niekada neatsiskleidė ir niekada neatsiskleis, parkingai ar ne. Šie distopiniai rajonai prieštarauja žmogaus prigimčiai ne tik vizualiai (galima sakyti paviršutiniškai), bet ir iš pagrindų - žmogus nemėgsta grūstis mažoje teritorijoje su kitais žmonėmis niekur išskyrus tikrą miestą. Grūstis ne mieste, ypač tokio tankio šaly kaip Lietuva, niekada neapsimokės niekam išskyrus gyvenimo nuskriaustus. Daugiau uždirbantys rinksis tarp gyvenimo mieste ar prie miesto ir gyvenimo name užmiestyje ar sodyboje prie tikros gamtos. Tuo tarpu mikrorajonai daugiau uždirbančiųjų radarus aplenks vis dažniau. Vakaruose mikrorajon-modernistiniai rajonai be išimčių yra pavirtę getais - Lietuvoje getizacija vyksta lėčiau, nes anksčiau tokiuose pastatuose gyveno visi ir jie sudaro per didelę dali viso nekilnojamojo turto, bet ji vyksta ir toliau tik spartės.

                                  Šių rajonų 'gamta' neverčia žmonių jaustis gerai - jos yra per daug, kad ji būtų gerai prižiūrėta, todėl ji pavirsta į neprižiūrimas pievas. Toje 'gamtoje' žmonių srautai būna per maži, kad joje būtų galima jaustis kaip tikrame miesto parke. Tuo pačiu metu, joje žmonių yra per daug, kad jaustumeis gerai, kaip tikroje gamtoje, o ir jų demografija būna visai kitokia nei žmonių, sutinkamų vaikščiojimo takuose (kitokia ne iš gerosios pusės). Esu išvaikščiojęs praktiškai visus mikrorajon-modernistinius Vilniaus parkus - neradau nei vieno, į kurį norėčiau sugrįžti.

                                  Tranzitinių gatvių prie pat gal nėra, tačiau pagal triukšmo paveiktą populiaciją, Vilniuje dominuoja būtent mikrorajon-modernistinių rajonų gyventojai:

                                  Vertinant ne pagal garso lygį, o pagal bendrai paveiktą auditoriją, dominuoja miegamųjų rajonų – Lazdynų, Žirmūnų ir Karoliniškių – gatvės, kuriose gyvena daugiausiai vilniečių.
                                  https://madeinvilnius.lt/naujienos/m...iau-vilnieciu/

                                  Didelės gatvės buvo tokių rajono 'superinio' planavimo viena pagrindinių dalių. Tose gatvėse - didesni greičiai nei tikrame mieste, o triukšmas labai priklauso nuo greičio. Geriau jau turėti 50km/h gatvę prie langų, nei 90km/h gatvę toliau (statistika tai, panašu, patvirtina).

                                  Iš esmės, dabartinė VMS pozicija dėl šių rajonų yra teisinga ir jai pritariu. Ten kur yra žmonių didelis tankis ir aukšti pastatai, ten turi būti miestas, t.y. maišyti rajonai su komercija ir judesiu, arba ten bus getai.
                                  Paskutinis taisė VLR; 2023.12.27, 20:28.

                                  Comment


                                    Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                    Didelės gatvės buvo tokių rajono 'superinio' planavimo viena pagrindinių dalių. Tose gatvėse - didesni greičiai nei tikrame mieste, o triukšmas su greičiu auga eksponentiškai. Geriau jau turėti 50km/h gatvę prie langų, nei 90km/h gatvę toliau (statistika tai, panašu, patvirtina).
                                    Mikrorajonuose 90km/h gatvių nėra. Nebent įskaičiuot kokį vakarinį aplinkelį, kuris būtų nepriklausomai nuo mikrorajono formato.

                                    Comment


                                      Parašė VLR Rodyti pranešimą



                                      Tokie rajonai kaip Lazdynai ir Viršuliškės buvo ir yra mikrorajon-modernistinė mėšlo krūva, o jų tas tariamas ir mistinis gerumas niekada neatsiskleidė ir niekada neatsiskleis, parkingai ar ne. Šie distopiniai rajonai prieštarauja žmogaus prigimčiai ne tik vizualiai (galima sakyti paviršutiniškai), bet ir iš pagrindų - žmogus nemėgsta grūstis mažoje teritorijoje su kitais žmonėmis niekur išskyrus tikrą miestą. Grūstis ne mieste, ypač tokio tankio šaly kaip Lietuva, niekada neapsimokės niekam išskyrus gyvenimo nuskriaustus. Daugiau uždirbantys rinksis tarp gyvenimo mieste ar prie miesto ir gyvenimo name užmiestyje ar sodyboje prie tikros gamtos. Tuo tarpu mikrorajonai daugiau uždirbančiųjų radarus aplenks vis dažniau. Vakaruose mikrorajon-modernistiniai rajonai be išimčių yra pavirtę getais - Lietuvoje getizacija vyksta lėčiau, nes anksčiau tokiuose pastatuose gyveno visi ir jie sudaro per didelę dali viso nekilnojamojo turto, bet ji vyksta ir toliau tik spartės.

                                      Šių rajonų 'gamta' neverčia žmonių jaustis gerai - jos yra per daug, kad ji būtų gerai prižiūrėta, todėl ji pavirsta į neprižiūrimas pievas. Toje 'gamtoje' žmonių srautai būna per maži, kad joje būtų galima jaustis kaip tikrame miesto parke. Tuo pačiu metu, joje žmonių yra per daug, kad jaustumeis gerai, kaip tikroje gamtoje, o ir jų demografija būna visai kitokia nei žmonių, sutinkamų vaikščiojimo takuose (kitokia ne iš gerosios pusės). Esu išvaikščiojęs praktiškai visus mikrorajon-modernistinius Vilniaus parkus - neradau nei vieno, į kurį norėčiau sugrįžti.

                                      Tranzitinių gatvių prie pat gal nėra, tačiau pagal triukšmo paveiktą populiaciją, Vilniuje dominuoja būtent mikrorajon-modernistinių rajonų gyventojai:



                                      https://madeinvilnius.lt/naujienos/m...iau-vilnieciu/

                                      Didelės gatvės buvo tokių rajono 'superinio' planavimo viena pagrindinių dalių. Tose gatvėse - didesni greičiai nei tikrame mieste, o triukšmas labai priklauso nuo greičio. Geriau jau turėti 50km/h gatvę prie langų, nei 90km/h gatvę toliau (statistika tai, panašu, patvirtina).

                                      Iš esmės, dabartinė VMS pozicija dėl šių rajonų yra teisinga ir jai pritariu. Ten kur yra žmonių didelis tankis ir aukšti pastatai, ten turi būti miestas, t.y. maišyti rajonai su komercija ir judesiu, arba ten bus getai.
                                      Ne visur tokie rajonai yra getai.

                                      Triukšmą galima reguliuoti, nes galima reguliuoti greitį, srautus (jeigu daromas normalus VT ir kita infrastruktūra), sodinti papildomus augalus, naudoti kitas priemones.

                                      Vilniaus išsidraikymas į visas puses išsiurbia visas lėšas, kurių bent dalį galima būtų paskirti sovietiniams mikrorajonams, jų modernizacijai ir transformacijai. Labai nepritariu tamsių pranašysčių skleidimui (ypač iš oficialių asmenų), nes tai tik psichologiškai didina stigmą. Čia panašiai kaip praeitame amžiuje JAV bankai susigalvojo savo žemėlapius, kuriuose rajonuose neteikti žmonėms paskolų, nes „rizikingas rajonas“ – paskui jie tikrai tokiais ir tapo, nes elementariai negalėjo vykti palaipsninė modernizacija, vienintelė išeitis pasidarė buldozeris, sukuriant dar daugiau neigiamų pasekmių.
                                      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                      Comment


                                        Parašė taccido Rodyti pranešimą

                                        Ne visur tokie rajonai yra getai.

                                        Triukšmą galima reguliuoti, nes galima reguliuoti greitį, srautus (jeigu daromas normalus VT ir kita infrastruktūra), sodinti papildomus augalus, naudoti kitas priemones.

                                        Vilniaus išsidraikymas į visas puses išsiurbia visas lėšas, kurių bent dalį galima būtų paskirti sovietiniams mikrorajonams, jų modernizacijai ir transformacijai. Labai nepritariu tamsių pranašysčių skleidimui (ypač iš oficialių asmenų), nes tai tik psichologiškai didina stigmą. Čia panašiai kaip praeitame amžiuje JAV bankai susigalvojo savo žemėlapius, kuriuose rajonuose neteikti žmonėms paskolų, nes „rizikingas rajonas“ – paskui jie tikrai tokiais ir tapo, nes elementariai negalėjo vykti palaipsninė modernizacija, vienintelė išeitis pasidarė buldozeris, sukuriant dar daugiau neigiamų pasekmių.
                                        Na, savo pranešime pateikiau du įmanomus scenarijus šiems rajonams, ir tik vienas iš jų (tapimas getais) yra neigiamas. Kitas scenarijus yra tapimas tikru miestu. Manau, kad Vilniuje toks variantas yra įmanomas, skirtingai nei daugumoje kitų Lietuvos miestų. Pats be abejonės manau, kad reikia daug investuoti į tuos rajonus ir bandyti versti juos į miestą - jie turi didelį populiacijos tankį ir yra geografiškai arti centro, tad yra žemai kabantys vaisiai. Pirmas žingsnis būtų gera Light Rail sistema visame mieste, kuri be abejonės turėtu 'dengti' visus minimus mikrorajonus. Antras dalykas būtų pastatų renovacija. Trečias - protingas erdvių perplanavimas ir, taip, dažnai įskaitant tankinimą. Pirmi du yra būtina higiena - trečias yra esminis ir sudėtingiausias, ypač dėl to, kad mikrorajonuose dominuoja žmonės, ginantys kiekvieną beprasmį žolės plotą ir idealizuojantys mikrorajon-modernizmą bei laikantys jį aukso standartu.

                                        Comment


                                          Mikrorajonai gal ir nėra tokia absoliuti blogybė. Blogiausia, kai mikrorajoniniu principu pradedama statyti beveik miesto centre. Pavyzdžiui Žalgirio stadiono vietoje, dar anksčiau ten kvartalas šalia Neries, tada Birželio-23 gatvės kvartalas, kvartalas už “Panoramos” Saltoniškėse.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X