Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilnius Connect - stoties rajono rekonstrukcija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Šitą Perkunkiemį tikrai prames, užprogramuotas visuomenės pasipriešinimas. Dėžtės, dėžutės, dėžutės...

    Comment


      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
      Na, bet tos "milžiniškos erdvės" pirmaujančio darbo atveju tėra parkas (ko Naujamiestyje trūksta) ir pėsčiųjų praėjimas nuo didžiosios sankryžos iki Stoties. Na ir aikštė priešais stotį, bet ten turbūt by default bus erdvė. O amfiteatras gali būti, gali nebūti. Turbūt geriau būtų, bent jau nesudaromas tunelio ir uždaros erdvės principas. Jeigu stogas gerai uždengs autobusų viešojo transporto terminalą, tai ten gali būti visai rami vieta pasėdėti. Vieši renginiai irgi gali vykti.
      Green Connect nėra pats blogiausias variantas, bet mano supratimu 06N17L yra daug geresnis. Pvz. aikštė priešais stotį:

      Green Connect


      Atviros ir beprasmės erdvės, o tokiuose sėdėti ant suoliuko nelabai kam norisi, tų žalių zonų išvis neaiški paskirtis.

      06N17L

      Sukuriamas reljefas, kuris sumažina plačias erdves iš vienos pusės, o iš kitos pusės tam pasitarnauja pastatai, priedo tam pasitarnauja ir medžiai. Pati aikštė atrodo žalia gerąja prasme, ne taip, kaip Green Connect variante ir jinai man kažkiek primena Kauno vienybės aikštę, kas yra pats geriausias aikštės sprendimas LIetuvoje. Šiuo atveju aikštė yra labai įvairi ir būdamas skirtinguose aikštės vietose matysi visai kitokį vaizdą, kai Green Connect variante visur bus vienas ir tas pats didelės ir tuščios erdvės vaizdas.

      Einam toliau:




      Pėsčiųjų alėjos ir vienu ir kitu atveju yra panašaus pločio, bet skirtumas tas, kad vienu atveju jinai yra užstatoma pastatais ir suformuojama gatvė, kur bus parduotuvės pirmuose aukštuose, kavinėės ir pan., o tai reiškia daugiau gyvybės, priedo pati alėja yra apželdinama, kad dar labiau sumažinti didelės ir tuščios erdvės pojūtį. Green Connect atveju jinai bus apmirusi ir tuščia, nes tas amfiteatras beveik visą laiką bus tuščias, tiesiog betoninių laiptų erdvė. Yra gerai, kad Green Connect variante viešojo transporto pavilionas yra atitvertas nuo pėsčiųjų alėjos, bet 06N17L variante jis dar geriau integruotas - į pastatus ir vaizdo negadina iš visų pusių. Parkas yra ir viename ir kitame variante, Green Conncte jis yra didesnis, bet kažin ar ten jau taip reikia to didesnio parko, jis gi vis tiek nebus pakankamai didelis, kad į jį žmonės eitų pasivaikščioti ar pabėgioti, o kaip parkelis prisėsti jis dėl žmonių turės konkuruoti ir su aikšte ir su pėsčiųjų alėja ir su tuo amfiteatru, o priedo jis dar ir kažkoks betoninis suplanuotas. Terasa virš Green Connecto paviliono bus visiškai neišnaudojama ir tuščia, dėl šitų visų aplinkybių man 06N17L atrodo daug geresnis ir atrodo žmoniškesnis, su daugiau gyvybės, su miesto užstatymu, atskiriančiu viešąsias erdves viena nuo kitos, o ne suplakantis viską į vieną taip gaunant vieną didelę viešąją erdvę, kurioje paprasčiausiai trūks žmonių.

      Bet, Green Connect variante daug labiau patinka pačios stoties sprendimas, nes 06N17L tie angarai virš bėgių neatrodo patraukliai. O pati geriausia Green Connecto vieta yra kitoje (pietinėje) stoties pusėje, kur atrodo išvengta ir milžiniškų nereikalingų erdvių, yra viska, ko reikia tiek poilsiui, tiek miesto gyvenimui, nes atsiranda užstatymas, įnešantis tai vietai gyvybės.

      Paskutinis taisė Eidvis; 2021.08.05, 16:38.

      Comment


        Erdvių reikia, bet laiminčio projekto atveju jų yra per daug. Visiškai aišku, kad tai bus Bomž Central, kaip ir dabar. Ta vizija su "dėžėmis" būtų galimybė ten realiai sukurti gyvą ir dirbančią miesto dalį, kuri kurtų pridėtinę vertę ir būtų patraukli vieta gyventi. Laimintis projektas gi vertės nelabai kuria ir iš esmės tebus aplinkos atnaujinimas ir sutvarymas ten besisukinėjantiems bomžams, narkomanams ir alkašams. Tai nebus miestiečiams patraukli ir reikalinga erdvė.

        Comment


          Man tai kyla toks įtarimas, kad tie Green Connect autoriai nelabai supranta apie Vilniaus stoties rajono specifiką. Būtų ten pasitrynę dienelę kitą, pabendravę su "indigenous people", būtų tokių fantazijų nepiešę.

          Comment


            Aišku, mano nuomone nieko nepakeis, bet vis del to... Mano topas atrodo taip:
            1. Green Connect - pats realiausiai variantas is visu. Daug zalumos, pesciuju zona ir amfiteatras, graksciu formu terminalas virs begiu.
            2. MA2194 - mano asmeninis favoritas, nes tai kazkas naujo, be to pasirinktos geros spalvos. Isvystyta "parko" zona, vel gi pesciuju promenadas, seno pastato issaugojimas deka naujo "stogo".
            3. 314259 - geras kompromisas, yra aikste, yra parko dalies, yra kaviniu, iejimas i stoti padarytas po keliu, kas reiskia sklandesni judejima. Atsiranda jaukaus "kiemelio" jausmas.

            Comment


              Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
              Man tai kyla toks įtarimas, kad tie Green Connect autoriai nelabai supranta apie Vilniaus stoties rajono specifiką. Būtų ten pasitrynę dienelę kitą, pabendravę su "indigenous people", būtų tokių fantazijų nepiešę.
              Man tai kaip tik kyla toks įtarimas, kad Green Connect autoriai yra lietuviai ir puikiai pažįsta šią VMS ir jos vertinimo komisijų skonį. Pažįsta ta prasme, kad padarė būtent tokį darbą, kuris jiems patiks ir praeis.

              O tiems, kam 06N17L trūksta erdvių, tai jūs gal įdėmiau pasinagrinėkit projektą, ten yra ir puiki Stoties aikštė, ir normalaus dydžio parkas, ir jauki alėja su kavinėm, parduotuvėm ir t.t. Žodžiu tikrai visom prasmėm geriausias projektas, kuris iš esmės pakeičia rajoną ir padaro iš postsovietinės skylės modernaus europietiško miesto centrą.

              Na, jeigu tie preliminarūs rezultatai jau ir bus galutiniai, tai tada tikrai graudu, kad Lietuvoje tokius svarbius sprendimus priima toli praeityje užsilikę seniai, kuriems sovietiniai bajeriukai à la didinga oversized aikštė, alėja apsupta tuštuma ir amfiteatrais sukelia nostalgišką erekciją. Vieni tokie seniai jau sugadino Konstitucijos prospektą, padarę iš jo "didingą platų prospektą paradams rengt", bet tuos dar galima būtų pateisint tuo, kad tai buvo prieš 20 metų ir tada dar nebuvo normalaus supratimo kaip ir ką daryt. Šitiems jokio adekvataus pateisinimo nerandu.

              Ta prasme jeigu 06N17L rimtai iš visų projektų yra 9 vietoje, o vat šis, su didinga alėja kylančia link stoties panteono, niekaip nepanaudotais huge plotais, kur tiesiog auga medžiai ir fakin keliais sporto aikštynais (čia šiaip net labiausiai atsilupusiam "erdvių mėgėjui" turėtų būti skambutis, kad gal visgi per daug čia yra to laisvo ploto) yra 5 vietoje, tada tai labai daug pasako apie vertinimo komisiją...



              Čia juk atrodo grynai kaip kažkas, kas būtų suprojektuota, jeigu Sovietų Sąjūnga tebeegzistuotų ir Lietuva tebebūtų jos dalis.

              Comment


                Parašė ttttt Rodyti pranešimą

                Man tai kaip tik kyla toks įtarimas, kad Green Connect autoriai yra lietuviai ir puikiai pažįsta šią VMS ir jos vertinimo komisijų skonį. Pažįsta ta prasme, kad padarė būtent tokį darbą, kuris jiems patiks ir praeis.

                O tiems, kam 06N17L trūksta erdvių, tai jūs gal įdėmiau pasinagrinėkit projektą, ten yra ir puiki Stoties aikštė, ir normalaus dydžio parkas, ir jauki alėja su kavinėm, parduotuvėm ir t.t. Žodžiu tikrai visom prasmėm geriausias projektas, kuris iš esmės pakeičia rajoną ir padaro iš postsovietinės skylės modernaus europietiško miesto centrą.

                Na, jeigu tie preliminarūs rezultatai jau ir bus galutiniai, tai tada tikrai graudu, kad Lietuvoje tokius svarbius sprendimus priima toli praeityje užsilikę seniai, kuriems sovietiniai bajeriukai à la didinga oversized aikštė, alėja apsupta tuštuma ir amfiteatrais sukelia nostalgišką erekciją. Vieni tokie seniai jau sugadino Konstitucijos prospektą, padarę iš jo "didingą platų prospektą paradams rengt", bet tuos dar galima būtų pateisint tuo, kad tai buvo prieš 20 metų ir tada dar nebuvo normalaus supratimo kaip ir ką daryt. Šitiems jokio adekvataus pateisinimo nerandu.

                Ta prasme jeigu 06N17L rimtai iš visų projektų yra 9 vietoje, o vat šis, su didinga alėja kylančia link stoties panteono, niekaip nepanaudotais huge plotais, kur tiesiog auga medžiai ir fakin keliais sporto aikštynais (čia šiaip net labiausiai atsilupusiam "erdvių mėgėjui" turėtų būti skambutis, kad gal visgi per daug čia yra to laisvo ploto) yra 5 vietoje, tada tai labai daug pasako apie vertinimo komisiją...



                Čia juk atrodo grynai kaip kažkas, kas būtų suprojektuota, jeigu Sovietų Sąjūnga tebeegzistuotų ir Lietuva tebebūtų jos dalis.
                Ka to norite pasakyti? Nedaug kas gero buvo Sovietu Sajungoje, bet turtingesnese posovietiniuose valstybese teritorijos aplink stoti yra zymiai jaukesnes nei daugumoje vakaru miestu. Vakaru Europos miestu stoties prieigose nejaukiausios siauros gatveles (kaip kad siulo vienas is forumo favoritu), ten buriasi narkomanai, kisenvagiai ir atvykus velai vakare ypatingai nejauku praeiti. Kas yra atvaziaves i Briuselio Nord ar Midi stotis velai vakare supras apie ka kalbu. Tuo tarpu placios plazos suformuotos Rytu Europos stociu priegose nors suteikia saugumo jausmo kai matai zmones aplink

                Comment


                  O kur autobusų stotis?

                  Tai dabar bus dar renkama iš šitų 5 variantų, kurį realizuoti praktiškai?
                  Paskutinis taisė Al1; 2021.08.05, 18:37.

                  Comment


                    "Man tai kaip tik kyla toks įtarimas, kad Green Connect autoriai yra lietuviai ir puikiai pažįsta šią VMS ir jos vertinimo komisijų skonį. Pažįsta ta prasme, kad padarė būtent tokį darbą, kuris jiems patiks ir praeis."

                    Man tai dar panašu į DO Architects. Ta dalis, kur amfitetras ir pan. - tai jų taktinio urbanizmo stiliukas. Tokia Hyper Naugardukas street.

                    Comment


                      Parašė TIME Rodyti pranešimą

                      Tuo tarpu placios plazos suformuotos Rytu Europos stociu priegose nors suteikia saugumo jausmo kai matai zmones aplink
                      Na vat čia kaip tik ir yra tas sovietinio mąstymo pavyzdys, apie kurį kalbėjau... Jūs gal nesat buvę prie Vilniaus stoties? Nueikit į parką prie McDonalds, kokie ten žmonės? Koks ten saugumas? Ten vieni alkoholikai, narkomanai ir kiti asocialūs asmenys. Jus ten gali ir dieną ir naktį labai kokybiškai su##zdinti ir dar ilgai gulėsit vidury parko, nes niekas to nepastebės, kadangi tos erdvės yra tiesiog beprasmiškai didelės ir jomis niekas nesinaudoja, nes jos elementariai niekur neveda. Kaip tik tokios didžiulės erdvės ir traukia asocialius asmenys, nes ten nėra jokios civilizacijos, jokios priežiūros ir gali ramiai sėdėt gert ar miegot ant suoliuko.

                      Vakaru Europos miestu stoties prieigose nejaukiausios siauros gatveles (kaip kad siulo vienas is forumo favoritu), ten buriasi narkomanai, kisenvagiai ir atvykus velai vakare ypatingai nejauku praeiti. Kas yra atvaziaves i Briuselio Nord ar Midi stotis velai vakare supras apie ka kalbu.
                      Tai gal tamsta bent projektą pasinagrinėkit? Kokios nejaukios siauros gatvelės? Kur jūs jas matot? Ar čia jūs taip nusprendėt iš vienos vizualizacijos su vaizdu iš paukščio skrydžio, kurią įkėlė į forumą?

                      Jūs jeigu taip mylite tas sovietines didingas erdves, paaiškinkint man kokia yra štai šitos 20-25 metrų pločio (čia šiaip Konstitucijos prospekto plotis, jeigu ką) trinkelėmis grįstos alėjos prasmė preliminariai nugalėjusiam projekte?



                      Ta prasme kas ir kur ja eis, jeigu aplink nėra absoliučiai nieko, apart parko, kuris bus tuščias (neskaičiuojant nuolatinės vietinės alkofaunos), ir amfiteatro, kuris irgi bus tuščias, nes tai yra kvailumo viršūnė sugalvot tokio dydžio amfiteatrą vietoje, kur nuo jo net neatsiveria joks vaizdas. Apie tas erdves ant autobusų stotelių terminalo stogo net nesinori kalbėt, bukaprotiškumas ir tiek... Į autobusų stoteles ar autobusų stotį per ją žmonės nei iš vienos pusės neis, tai logiškai lieka tik srautas žmonių, kurie pėščiomis eina iš Gėlių gatvės į Stotį ir atvirkščiai. Kiek milijonų turi gyvent Vilniuje ir kokie milžiniški traukinių srautai turėtų važiuot į Vilnių, kad tokia beprasmiška 20-25 metrų alėja užsipildytų nors perpus kaip pavaizduota vizualizacijoje? Dar prieš bandydami atsakyt, nepamirškit, kad visa ta vieta šiuo metu nėra visiškai išmirusi didžiąja dalimi dėl to, kad planuojamo stotelių terminalo vietoje šiuo metu yra "kioskinis turgus", kuriame yra apie 40-50 skirtingų parduotuvių, taisyklų, kavinių ir kitų verslų, kurie nors ir nėra akiai malonus vaizdas, bet generuoja srautą. Dabar įsivaizduokit kokia ten bus dykuma, jeigu panaikint esama komerciją, nesukurt vietos naujai ir visoje didžiulėje teritorijoje palikt tik stoteles, parką, amfiteatrą ir stogą, nuo kurio atsiveria nuostabus vaizdas į stotelėse stovinčių autobusų ir troleibusų stogus.

                      Comment


                        Panašu, kad projektas bus lietuvių. Visi mūsų architektai žino ko reikia, kad prastumt projektą - išlaikyt esamas erdves, kuo daugiau žalumos, kuo mažiau tektoninių poslinkių, - griovimų, perstatymų, ypač naujų būstų ir t.t. Pagal renderių kokybę, tas amfiteatras gali būt ir Unitectus ir Cloud ir DA darbas. Bet nemanau, kad ten rinksis bomžai ir panašiai. Panašaus tipo amfiteatras Maskvoje pavadinimu "duobė" yra viena geriausiai vykusių viešųjų erdvių, Varlamovo buvo ne vienas straipsnis apie ją. Planavo statyt verslo centra, butus, bet dėl aptiktų senovinių pastato liekanų nusprendė padaryt amfiteatrinę erdvę ir ji labai pasiteisino.

                        Comment


                          Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą
                          Bet nemanau, kad ten rinksis bomžai ir panašiai. Panašaus tipo amfiteatras Maskvoje pavadinimu "duobė" yra viena geriausiai vykusių viešųjų erdvių, Varlamovo buvo ne vienas straipsnis apie ją. Planavo statyt verslo centra, butus, bet dėl aptiktų senovinių pastato liekanų nusprendė padaryt amfiteatrinę erdvę ir ji labai pasiteisino.
                          Tai yra tiesiog super ironiška, nes "duobė" yra jau porą metų kaip uždaryta ir aptverta tvorom būtent dėl to, kad ji tapo pagrindine alkoholikų susirinkimo ir konfliktų vieta

                          Comment


                            Parašė ttttt Rodyti pranešimą



                            Čia juk atrodo grynai kaip kažkas, kas būtų suprojektuota, jeigu Sovietų Sąjūnga tebeegzistuotų ir Lietuva tebebūtų jos dalis.
                            SovietPank

                            Comment


                              Paskaičiau komentarus ir darosi liūdna. Visu pirma visiems verksniams adresuoju žinutę - projektuojama ne plynam lauke, kur gali daryti ką nori ir kaip nori. Pirmiausia yra poreikis, antra - galimybės, trečia - reikalavimai (paveldosauga ir t.t.). Jeigu atsiversite KVR'ą Vilniaus miesto istorinė dalis, vad. Naujamiesčiu (unikalus kodas Kultūros vertybių registre - 33653) ir pažiūrėsite vertingąsias savybes, tai netyčiom gal aptiksite, kad: "7.2.1.2. planinės struktūros tinklas - [...] Stoties gatvėmis [...]", "7.2.1.5. keliai, gatvės, aikštės, įvažiavimai, pravažiavimai, takai, jų tipai, trasos, dangos [...] Stoties g. [...]". TRP rasite detalesnius brėžinius, kur saugomos gatvių trasos, tad Stoties g. yra saugoma, kokia buvo nuo pat stoties pastato pastatymo, t.y. ašis, vedanti link Šopeno g. Be to, stotis ribojasi su senamiesčiu, tad visgi ir čia reikia derintis. Visi, kurie pateko į finalą, savyje turi ką nors, ką galima būtų paimti ir panaudoti. Deja, laimi viena koncepcija. Žalia, orientuotą į laukimą sodo tipo erdvėje, įprasminančiame iš esmės Vilnių, kaip tikrai žalią miestą ir tuo pačiu stogas, kuris stovi ant kelyno yra moderinus, įprasminantis modernią komunikaciją. Jeigu pastebėsite, atkuriama Sodų g. ŠR dalyje (teisingumas atstatytas). Užstatyti tankiai, kad kaip ir vienam projekte (06N17L) yra, ala Paupys būtų nesąmonė, nes šitai vietai nebūdingas tos tankus užstatymas.
                              Galima daug apie šituos pasiūlymus kalbėti tiek iš architektūros, urbanistikos, paveldosaugos, bet esmė liks viena. Įgyvendinti projektus galima tada, kai jie realistiški pagal savo kainą. Nepamirškite, kad stotis + kelynas ir jo aplinka bus LG lėšomis, o viskas nuo Šopėno iki Stotied g. galo - VMS. Nepamenu tik, kurie ten dar ES pinigus naudos.

                              P.S. nemažas dėmesys skirtas Naujininkų pusei, o tai labai svarbu gaivinant rajoną. Ir, be to, Vilnius connect neapima tik erdvę apie stotį, o dar eilė sprendimų iki pat Rodūnios viaduko.
                              Paskutinis taisė R.D.; 2021.08.05, 20:31.

                              Comment


                                Parašė ttttt Rodyti pranešimą

                                Tai yra tiesiog super ironiška, nes "duobė" yra jau porą metų kaip uždaryta ir aptverta tvorom būtent dėl to, kad ji tapo pagrindine alkoholikų susirinkimo ir konfliktų vieta
                                Ta liaudis, kuri rinkos, tai atitikmuo mūsų įvairiems prancūzparkiams. Ta duobė kažkam kliuvo politiškai ir ją uždarė. This ir RUSSIA. Bet kaip Varlamovas rašė:

                                Происходящее сегодня с "Ямой" в Москве – это пример того, как можно сделать из конфетки говно. Город создал отличный объект, а потом не справился с его эксплуатацией и превратил всё в какой-то дешёвый колхоз.

                                Comment


                                  Dar kartą klausiu - kaip su autobusų stotimi?

                                  Comment


                                    Vat būtent, nesugebėjo teisingai eksploatuoti. Kaip tai panašu į mus. Tokiems plotams prižiūrėti reikia n+k lėšų, miesto biudžeto. Mes turim praktiškai du gerai prižiūrimus parkus, Bernardinų ir dabar Reformatų. Kiti yra baisios būklės, galit pažiūrėt, kaip atrodo tas, priešais Halę,Arklių g., kur paminklas Lazdynų Pelėdai (liaudies vadinamas Dvi bobos).

                                    Comment


                                      Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą

                                      Ta liaudis, kuri rinkos, tai atitikmuo mūsų įvairiems prancūzparkiams. Ta duobė kažkam kliuvo politiškai ir ją uždarė. This ir RUSSIA. Bet kaip Varlamovas rašė:

                                      Manau lyginant šitą nesąmoningą amfiteatrą su Maskvos "duobe" dar reiktų biškį prisimint, kad "duobė" užsipildydavo todėl, kad yra 15 milijonų megapolio centro vienoje madingiausių vietų (kaip Vilniuje tarkim būtų "laiptai" prie G9), o ne 30 kartų mažesnio miesto vietoje, kur nelabai kas lankosi.

                                      Comment


                                        Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą
                                        bet dėl aptiktų senovinių pastato liekanų nusprendė padaryt amfiteatrinę erdvę ir ji labai pasiteisino.
                                        Ten miesto sienos liekanos.

                                        Comment


                                          Parašė ttttt Rodyti pranešimą

                                          Manau lyginant šitą nesąmoningą amfiteatrą su Maskvos "duobe" dar reiktų biškį prisimint, kad "duobė" užsipildydavo todėl, kad yra 15 milijonų megapolio centro vienoje madingiausių vietų (kaip Vilniuje tarkim būtų "laiptai" prie G9), o ne 30 kartų mažesnio miesto vietoje, kur nelabai kas lankosi.
                                          Bet šitas amfiteatras yra realus pretendentas, skirtingai nei tos dėžutės, kurias aptarinėt rimtais veidais yra dar didesnė nesąmonė. RD tikriausiai dar tik dalį problemų surašė, kurios ištiktų įgyvendinant Perkunkiemio projektą Dėl amfiteatro užpildymo, sutinku, Maskos nepadarysi, o ir nereikia, nes kaip laikas parodė - tai tampa problema

                                          Comment

                                          Working...
                                          X