Talino geležinkelio stotis atrodo kaip maxima įrengta baisiame sovietiniame prekybcentryje Čia tik renderis kitos stoties, kuri dar net nepradėta statyti ir bus ne šalia senamiesčio, o miesto pakraštyje šalia oro uosto
Talino geležinkelio stotis atrodo kaip maxima įrengta baisiame sovietiniame prekybcentryje Čia tik renderis kitos stoties, kuri dar net nepradėta statyti ir bus ne šalia senamiesčio, o miesto pakraštyje šalia oro uosto
Tik paprovokuoti norejau. Puikiai zinau apie nauja Talino stoti, kad ji nauja ir ne centre. Bet sneket, kad Vilniaus stociai uztenka tik kosmetinio remonto... Turekime daugiau ambicijos. Jau ir taip turesim oro uosta sulipdyta is skirtingu daliu, tai bent stoti noretusi tureti israiskinga ir su charakteriu. Vistik miesto vartai.
„Idėja prikelti Stoties rajoną naujam gyvenimui vis labiau virsta kūnu. Ši pertvarka – ne tik transporto mazgo ir aikštės aplink jį pasikeitimas. Pokyčiai bus matomi labai didelėje teritorijoje, jie apims naujas geležinkelio, o vėliau ir autobusų stotis, bei reikšmingai pakeis urbanistinį Stoties rajono vaizdą“, – sakė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Kas labiau domėjosi šiuo projektu, konkursu gal galėtų pakomentuoti ar tikrai numatomos naujos stotys, kas konkrečiau turima omenyje.
Tai geležinkelis Vilnių pasiekė 195x? Carinė stotis buvo 100000 gražesnė, net Kauno stalininė irgi geriau nei šitas kolūkinis barokas
Sutinku, man irgi carinė stotis buvo labai graži, tiko aplinkiniam užstatymui, t.y. derėjo kompoziciškai su XIX-XX a. pr. architektūra. Dabartinė, 1950-ųjų, tėra kažkokia pilka klasicistinio ampyro versija (o sovietinio neoklasicizmo stilius nėra prastas ir yra daug gerų pavyzdžių). Šiuo atveju stotį vargu bau ar pavyks ženkliai perstatyti, tačiau tarkybos darbų metu galima rasti išeičių. Nors, mano nuomone, šis pastatas nėra geras neoklasicizmo stiliaus reprezentuotojas ir funkciškai jis jau pasenęs, nors būklė pastato tikrai gera, bet komforto prasme pastatas tikrai nepritaikytas šiuolaikiškam gyvenimui. Jeigu aš spręsčiau vienašališkai, tai galima būtų pastatyti naują stotį, kuri atitinktų XXI a. poreikius ir architektūrą, efektyviau galima būtų išnaudoti plotą bei funkciškai pagerinti aplinką. Talino naujos stoties projektas atrodo šauniai, galbūt mums reikėtų orientuotis į drąsą, naujumą, o ne į 1950-metų "funkcionalumą". Truputi gėda aplinkinių šalių kontekste.
Kas labiau domėjosi šiuo projektu, konkursu gal galėtų pakomentuoti ar tikrai numatomos naujos stotys, kas konkrečiau turima omenyje.
Jei gerai suprantu, tai norima statyti naują geležinkelio stotį, kuri eitų virš geležinkelio bėgių ir kartu turėtų pailgą viešą erdvę ir tarnautų kaip "viadukas". Senoji turėtų būti pritaikyta kitoms veikloms berods ar kažkokioms pašalinėms funkcijoms. Autobusų stoties teritorija yra privati, bet ją irgi imasi tvarkyti savininkai - prie jos dirbs, jei info tiksli, Do Architects. Arba irgi skelbs arch. konkursą.
Ką jus čia paistote, nieko nebus. Gi sprendimas priimtas. Stotis lieka ta pati. Niekas nieko grandiozinio ten neplės, nes nėra poreikio. Prie ko tas Adleris. Vilniuje niekada nebus tokių srautų kaip netgi Rusijos provincijoje Adleryje...
Stotis ta pati, kuri statyta prie tiesiant geležinkelį. Iš kur tos nesąmonės, kad tai nauja stotis. Po karo tik buvo šiek tiek pakeltas stogas ir dastatyta centrinė salė. Nes carinė stotis buvo per maža. Atmeskite centrinę salę ir kas iš stoties vidinio tūrio liks? Net dabartiniams mizerniems srautams ji būtų per maža. Todėl nusiraminkite, niekas stoties negriaus dėl kai kurių norų. Jokios naujos stoties niekas nestatys. Tikriausiai gali būti įrengtas konkorsas virš kelyno, jį uždengiantis tik dalinai. Jame būtų erdvės ir keleiviams, o stotis atliktų ir toliau savo funkcijas, kai kurias patalpas panaudotų kitkam. O bet tačiau, ką gi jau ten kitko stotyje galima padaryti? Tik prekybos, maitinimo ir paslaugų keleiviams teikimą.
Ir manau, kad Talinui reikia savotiškai pavydėt. Anksčiau ar vėliau jie tą tvartą tikrai griaus ir be jokios sąžinės graužaties. Čia pavyzdžių, tiesa su autobusų stotimis, toli ieškot nereikia ir toje pačioje Lietuvoje.
Jei gerai suprantu, tai norima statyti naują geležinkelio stotį, kuri eitų virš geležinkelio bėgių ir kartu turėtų pailgą viešą erdvę ir tarnautų kaip "viadukas". Senoji turėtų būti pritaikyta kitoms veikloms berods ar kažkokioms pašalinėms funkcijoms. Autobusų stoties teritorija yra privati, bet ją irgi imasi tvarkyti savininkai - prie jos dirbs, jei info tiksli, Do Architects. Arba irgi skelbs arch. konkursą.
Jei taip, tuomet puikios naujienos, tikiuosi privatūs autobusų stoties savininkai nestabdys, Do Architects projektai man patinka.
Kas dėl senos geležinkelio stoties, ji kažkaip labai neskoningai restauruota, atrodo labai pigiai, raudoni langų rėmai, šlykštoka fasadų spalva, mėlynas stogas ir grubūs, atgyvenusio dizaino LG užrašai, dar ir maxima iškabos prideda savo prie bendro vaizdo... Man net 1986 atrodė žymiai geriau (Iš leidinio: "Vilnius". Vilnius, 1986):
Matyt ginti sovietinį paveldą nepopuliariu, bet mano nuomone šalia Vilniaus senamiesčio tokių futuristinių oktopusų nereikia ir dabar tai būtų tik nevykęs bandymas "neatsilikti" nuo estų, kuriam latviai pasidavė. Gal jeigu RB trasa eis pro oro uostą galima kažką ten galvoti, bet ar tikrai to reikia antrinėje miesto stotyje, kur keleivių srautai būtų daug mažesni.
Kirtimuose bendras vaizdas labai prastas bet čia didelis klausimas ar vienas geras masyvus objektas ten kažką gelbėtų, o ne tik dar labiau neiškristų iš konteksto ten, kur reikia nuoseklių ir pastovių pokyčių apimančių viską.
Centrinėje stotyje labiausiai vaizdą gadina pigiai atrodantis fasadas ir stogo konstrukcija primenanti kažkiek kanadiečių bandymus imituoti Europą. Nebūtina restauruoti imituojant kažkokį kitą laikotarpį, bet pastato forma nebloga ir galima jam sukurti naują autentišką bent jau kontekste įvaizdį neišgriaunant visko ir vietoje to pastatant kažkokią visišką svetimkūnį.
Labas rytas. Pasų kontrolė iškelta į stoties rūsį, pusė tunelio atkirsta tranzitui. O senasis tunelis jau pilnai užkastas.
Niekas nedraudžia iš naujo iškasti. Tunelio perskyrimas - visiškas marazmas. Net esamiems srautams tai per mažas pralaidumas gaunasi. Kol dabar korona, tai dar nieko... Ir taip tarptautinių keleivių srautai buvo kritę jau paskutinius 5 metus, kam prireikė dar didesnės zonos pasienio kontrolei?
Nebent konkorsas bus tiesiai iš stoties salės su eskalatoriumi. Bet turint omenyje, kaip ties eskalatoriai "gerai" veikia, tai nieko gero nesigaus... Nebent bus ne 2 eskalatoriai, o 4, tai vieniems sugedus bent kiti veiks.
Matyt ginti sovietinį paveldą nepopuliariu, bet mano nuomone šalia Vilniaus senamiesčio tokių futuristinių oktopusų nereikia ir dabar tai būtų tik nevykęs bandymas "neatsilikti" nuo estų, kuriam latviai pasidavė. Gal jeigu RB trasa eis pro oro uostą galima kažką ten galvoti, bet ar tikrai to reikia antrinėje miesto stotyje, kur keleivių srautai būtų daug mažesni.
Kirtimuose bendras vaizdas labai prastas bet čia didelis klausimas ar vienas geras masyvus objektas ten kažką gelbėtų, o ne tik dar labiau neiškristų iš konteksto ten, kur reikia nuoseklių ir pastovių pokyčių apimančių viską.
Centrinėje stotyje labiausiai vaizdą gadina pigiai atrodantis fasadas ir stogo konstrukcija primenanti kažkiek kanadiečių bandymus imituoti Europą. Nebūtina restauruoti imituojant kažkokį kitą laikotarpį, bet pastato forma nebloga ir galima jam sukurti naują autentišką bent jau kontekste įvaizdį neišgriaunant visko ir vietoje to pastatant kažkokią visišką svetimkūnį.
Oro uosto stotis, jei pro ten geležinkelis eitų, nebūtų jokia centrinė ar pagrindinė. Pagrindinė mieste ir liktų esama stotis. Geriausias variantas būtų esamoje iškasoje įrengti dengti pora peronų su požemine laukiamąja sale ir kt. ir požeminis tunelis su prekybos, maitinimo taškais jame iki oro uosto. Kaip Kopenhagoje - stotis pravažiuojama. O kas dėl stoties stiklainių šalia senamiesčio, tai tikrai pritariu, kad jų nereikia.
Comment