Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilnius Connect - stoties rajono rekonstrukcija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Manau po kokių 5-10 metų bus labai įdomu pasižiūrėt ar tai buvo tik mitai, ar ne:

    Sunku nepastebėti vis dažniau kylančių diskusijų dėl stoties atnaujinimo projekto eigos. Būtent dėl to sukūrėme vietą, kurioje pateikiame atsakymus į dažnai pasikartojančius klausimus bei komentarus svarbiausiomis temomis – nuo žvalgymosi po Talino stotį iki žaliųjų erdvių klausimo stotyje. Kad kiltų kuo mažiau neaiškumų, o bendradarbiavimas būtų sklandus, išskyrėme TOP 5 mitus apie stoties atnaujinimo projektą ir atvirai į juos atsakome.



    MITAS NR. 1 - Projektui trūksta ambicijos, modernios stoties vyksime žiūrėti į Taliną.

    Šiuo metu projektas yra planavimo etape, tad kalbėti apie detalią architektūrinę išraišką dar anksti. Tačiau siekiama, kad ne tik keleivių terminalo pastatas, bet ir aplinkinė teritorija būtų išvystyta, gyvybinga bei atvira gyventojams. Dėl to šiuo metu rengiamas teritorijos detalusis planas, kuris atsakys, kokio dydžio ir tūrio statiniai galėtų būti vystomi. Detaliajame plane, rengiant papildomas studijas, taip pat bus nustatytos reikalingos pėsčiųjų tiltų ir dviratininkų takų trasos bei automobilių jungtys. Konkreti statinių architektūra paaiškės po to, kai bus patvirtintas teritorijos detalusis planas ir įgyvendinti architektūriniai konkursai, taip pat planas nustatys teritorijas, kurioms bus skelbiami atviri konkursai ateityje.

    Pirmasis tarptautinis konkursas artimiausiu metu bus skelbiamas stoties pastato ir jungties virš bėgių architektūrinei idėjai atrinkti.



    MITAS NR. 2 - Nebus žaliųjų erdvių, padidės tarša, triukšmas.

    Atvirkščiai, vienas iš projekto tikslų – atverti teritoriją ir kurti draugišką aplinką pėstiesiems, formuojant jaukias žaliąsias erdves, skatinti žmones patogiai judėti ir leisti laiką.

    Numatome apželdinti keleivių terminalo jungties prieigas iš Naujamiesčio ir Naujininkų pusių. Taip pat akcentuojama antros pėsčiųjų jungties – tilto – svarba, galinti pasitarnauti ne tik susisiekimo gerinimui, bet ir žaliųjų erdvių plėtrai. Detaliajame plane bus akcentuojama papildomi želdinimo reikšmė šiose jungtyse ir jų prieigose.



    MITAS NR.3 - Mūsų niekas neklauso, daro, kaip nori.

    Suprasdami teritorijos reikšmingumą, nuo projekto pradžios „Vilnius Connect“ komanda inicijavo ar dalyvavo 5-iuose susitikimuose su gyventojais. Atskirai projektas buvo tiesiogiai pristatytas įvairioms suinteresuotoms šalims: seniūnams, seniūnaičiams, bendruomenių vadovams ir iniciatyviems gyventojams.



    MITAS NR. 4 - Stoties probleminės subkultūros niekur nedings.

    Analogiški stočių ir jos teritorijos prieigų pertvarkymo pavyzdžiai Vakarų Europoje rodo, kad įgyvendinus projektą socialinė aplinka pasikeičia iš esmės. Pertvarkytos teritorijos tampa traukos centru ir prestižinė vieta, patrauklaus įvaizdžio miesto vartais atvykstantiems ir išvykstantiems bei kokybiška erdve bendruomenėms. Darbui su probleminėmis subkultūromis yra numatyti kiti teritorijoje rengiami projektai, pavyzdžiui, Stepono skvero projektas, šv. Stepono bažnyčios veiklos atnaujinimas ir kt.



    MITAS NR. 5 - Siauras ekspertų ratas – reikėjo kreiptis į užsienį.

    Į teritorijos planavimo procesą yra įtraukti ir dalyvauja tiek Lietuvos, tiek užsienio ekspertai, tiek specialistai iš Lietuvos, turintys patirties užsienyje. Tarptautinėse kūrybinėse urbanistinėse-architektūrinėse dirbtuvėse dalyvavo ilgametę patirtį turintys užsienio ekspertai, kurie vadovavo dirbtuvių procesui, vertino ir teikė rekomendacijas teritorijos pertvarkai. Į pastarąsias buvo atsižvelgta rengiant alternatyvias schemas SPAV vertinimui. Be to, bus siekiama, kad užsienio, kaip ir Lietuvos, architektai būtų kviečiami teikti idėjas ir pasiūlymus, dalyvauti ir dalintis patirtimi būsimuose teritorijos architektūros konkursuose.




    Asmeniškai man labiausiai norėtųsi pamatyt ar bus panaikintas mitas numeris 1.

    Comment


      Kas cia per Baltarusijos propaganda? Kokie ekspertai gali siulyti tokia nesamone, kurios kazkodel pas save uzsienyje niekur nedaro renovuojant stotis?

      Click image for larger version

Name:	118015728_2910145902447618_303546457952667446_o.jpg
Views:	1658
Size:	102,0 kB
ID:	1821987

      https://www.facebook.com/marius.ma.5...10149639113911

      Panašu, kad šalia stoties bus formuojama balažinkam reikalinga erdvė (nes nu jo, iš miesto atvažiuosi pasėdėt aikštėje šalia geležinkelio stoties, relaksas gi, nu). Tada dar atsiras dvirtakis - na taip, madinga, gal kažkas iš tiesų su visais lagaminais į geležinkelio stotį atkeliaus. O toliau – dar geriau – žmogelis su lagaminais iki viešojo transporto (kuriam gi Vilniuje prioritetas, cha-cha-cha) turės prasibrauti pro visus "mirksiukus", nes juk miesto viešojo transporto paviljonai turėtų būti tik perėjus gatves. Taip juk patogiau! Neabejoju, kad visa tai bus pasaldinta daugybe bordiūrų ir puikiomis išklibusiomis plytelėmis (tam, kad lagaminus būtų smagiau tempti).

      Comment


        Žmogus stebisi kam dviračių takas prie stoties

        Comment


          Išrinkta geriausia alternatyva, kaip galėtų pasikeisti Vilniaus stoties rajonas
          „Lietuvos geležinkeliai“ – vienu žingsniu priekyje įgyvendinant daugiau nei 30 ha ploto pertvarką sostinės Stoties rajone. Įmonė baigė rengti detaliojo plano strateginio pasekmių aplinkai poveikio vertinimą (SPAV) bei nurodė, kad antroji siūlyta teritorijos rekonstrukcijos alternatyva – nuosaikus atnaujinimas – yra priimtiniausia...
          Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/...as-973-1362972
          Paskutinis taisė digital; 2020.08.19, 12:37. Priežastis: pataisytas url
          Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

          Comment


            Parašė themanual Rodyti pranešimą
            Žmogus stebisi kam dviračių takas prie stoties
            Tai ir nėra stebimasi kam dviračių takas (vėl problemos su teksto suvokimu ), stebimasi kodėl jis taip kvailai pavaizduotas vizualizacijoje ir kam reikalingos tos kliūtys einant link VT pavilijonų (džiugina tik tai, kad šitie kvaili papaišymai neturi nieko bendro su realybe, nes dar nėra jokių realių projektų). Normalios modernios stotys negali būti suprojektuotos taip, kad kelyje nuo traukinio iki autobuso 20 metrų atkarpoje žmogus turėtų kirsti dvirtakį, gatvę ir paskui dar vieną gatvę. Apsilankykit Vilniaus stotyje, pamatysit, kad ten ir dabar šita ir šita perėjos yra paktiškai paralyžiuotos nuo žmonių srautų. Dabar pagalvokite kas būtų, jeigu toje pačioje atkarpoje reiktų kirsti ne vieną gatvę, o dvirtakį ir 2 gatves... Turi būti taip Stotis -> Nelabai didelė viešoji erdvė, išėjus iš stoties -> VT pavilijonai -> Aikštė, parkas, dvirtakiai, belenkas ko tik norit. Pvz štai kaip tai atrodo Vienoje, kurią Šimašius daug kartų minėjo kaip pavyzdį.

            Comment


              Nereikėtų kirsti gatvių, nes tradicinių gatvių čia nesiūloma. Kas yra siūloma - tai bendra pėsčiųjų erdvė su galimybe važiuoti automobiliams maksimaliai mažinant jų srautą ir greitį. Variantai gali būti įvairūs: pvz., vienpusis itin lėtas eismas. Su dviračių taku yra kitaip, bet čia sprendimai irgi gali kisti. Esmė yra tame, kad dviračių tako jungtis yra numatoma virš geležinkelio bėgių ties dabartine stotimi - ten bus visai nauja bemotorių transporto būdų jungtis. Tad dviračių judėjimo ten potencialiai bus.
              Paskutinis taisė Creatium; 2020.08.19, 12:08.

              Comment


                Ta prasme parkovkė kur vietoj talono reikia avarinius įsijungt? Būtų net pabloginimas nuo dabartinio varianto kur bent dalis VT maršrutų prieinama tiesiai nuo stoties be vinguriavimo tarp mašinų.

                Comment


                  Man tik įdomu kodėl ten taip akcentuojama į Senamiesčio ir Naujamiesčio sujungimą su Naujininkais? Ką, jie ten papildomą platų tiltą pastatys transportui...NE? Tame nuosekliame 2-ame variante numatyta papildoma pėsčiųjų perėja, šalia esamo Švitrigailos ir Dariaus ir Girėno g. tilto, ant kurio yra plačiausias šaligatvis. Taip pat egzistuoja pėsčiųjų tiltas nuo iš Pelesos g. perėjimui ir nėra perkrautas, prie jo nėra pėsčiųjų eilių. Lygiai taip pat egzistuoja perėja po tiltu Liepkalnio g. Galima pagalvoti, kad Naujininkai ir dabar nėra sujungti. Nuo centrinės Naujininkų dalies Naujamiesčio link nėra didelių pėsčiųjų srautų ir nemanau, kad padidės. Daug kam patogu eiti esamu pėsčiųjų tiltu, išskyrus tai, kad dabar negali tiesiogiai patekti į vieną ar kitą stotį. Tai jeigu jie tą būsimą opciją vadina "sujungimu", skamba labai netiksliai, nes norint ja naudotis, vis tiek turėsi praeiti pro vieną ar kitą esamą perėją ir nueiti papildomai po 100 - 800 m, kad pereitum per naują "sujungimą"... Jokios pridėtinės sujungimo vertės ten nesukurs, išskyrus sutvarkytą aplinką ir esamą infrastruktūrą miesto pusėje. Būkim biedni, bet teisingi, nes sujungs tik autobusų ir traukinių stotis kažkokia jungtimi. Taip pat nesimato jokios Prūsų ir Panerių g. jungties, nesvarbu tilto ar kitokios perėjos pavidalu.
                  Sujungimu aš vadinčiau Kapsų, Panevėžio ir Zanavykų g. srautą sujungiant su pvz.: Geležinkelio ar Sodų g. tinklu. Kapsų g. galėtų jungtis su Jotvingių ir Žirnių gatvėmis. Tokį transporto ir pėsčiųjų tinklo sujungimą suprasčiau, o daugiau tai ten yra ir kitų gatvių, per kurias pateksi centro link, ta pati Dunojaus ar Rasų g.
                  Ir pasikartosiu dar kartą, ką rašiau anksčiau, kad šis projektas nepakeis ir nepagerins infrastruktūros už geležinkelio. Arba niekur nerašoma, arba nežinoma, kad nei probleminis Liepkalnio, Geležinkelio, Drujos ir Aušros vartų gatvių tinklas nepadidins pralaidumo, nes nesiruošiama platinti pravažiavimo po tiltu, nei pagerės pralaidumas per Švitrigailos - Dariaus ir Girėno tiltą. Reiškia, kad visa, už geležinkelio esanti infrastruktūra, nepasikeis, išskyrus Pelesos g. pertvarkymą, kurios srautai atsirems į senus, aukščiau paminėtus, taškus.
                  Paskutinis taisė Robyla; 2020.08.19, 14:47.

                  Comment


                    Parašė ttttt Rodyti pranešimą

                    Tai ir nėra stebimasi kam dviračių takas [I](vėl problemos su teksto suvokimu )
                    Vakar savivaldybėj buvau pristatyme, tai viena asociali boba, iškart atejusi ne klausti ir domėtis, o konfrontuoti, pakeltu tonu aiškino, kad nereikia ten tų dviračių takų. Taipogi numetė pora perlų apie medžių nuodyjimą, šimašiaus kaltę dėl visko ir blogo angliško pavadinimo.
                    Dar sakė bolotiruosis į seimą

                    Comment


                      Parašė AšNeRobotas Rodyti pranešimą

                      Vakar savivaldybėj buvau pristatyme, tai viena asociali boba, iškart atejusi ne klausti ir domėtis, o konfrontuoti, pakeltu tonu aiškino, kad nereikia ten tų dviračių takų. Taipogi numetė pora perlų apie medžių nuodyjimą, šimašiaus kaltę dėl visko ir blogo angliško pavadinimo.
                      Dar sakė bolotiruosis į seimą
                      Dviračių takai yra reikalingi vienareikšmiškai ir lygiai taip pat svarbus yra jų realizavimas ir prioretizavimas. Kol kas Naujininkai, Rasos, Stoties apylinkės labiausiai mieste kenčia nuo dviračių nebūvimo. Nuo Užupio iki Žirnių g. jų pilnaverčių tiesiog nėra nei vieno, kaip ir nuo miesto centro iki Tūkstantmečio g.

                      Comment


                        Parašė AšNeRobotas Rodyti pranešimą

                        Vakar savivaldybėj buvau pristatyme, tai viena asociali boba, iškart atejusi ne klausti ir domėtis, o konfrontuoti, pakeltu tonu aiškino, kad nereikia ten tų dviračių takų. Taipogi numetė pora perlų apie medžių nuodyjimą, šimašiaus kaltę dėl visko ir blogo angliško pavadinimo.
                        Dar sakė bolotiruosis į seimą
                        Man rodos kaip tik hipersociali... Asocialios bobos laka ir tyliai šnara tvoros kamputyje. Projektų, bei seimo svarstymuose dažniausiai nesireiškia.

                        Comment


                          Parašė MarkWood Rodyti pranešimą

                          Man rodos kaip tik hipersociali... Asocialios bobos laka ir tyliai šnara tvoros kamputyje. Projektų, bei seimo svarstymuose dažniausiai nesireiškia.
                          manau jos asocialumas pasireiškia nemokėjimu be agresijos išreikšti savo nuomonės ir nesigaudymu viešoje erdvėje.

                          Comment


                            Eilinį kartą daug pasipiktinimo tik tam kad pasipiktinti, nors dar net neaiškūs projektiniai pasiūlymai Jau net dviračių takas tapo neįveikiama kliūtimi pėstiesiems, o automobilių pralaidumo poreikiai tarp Naujininkų ir Naujamiesčio išvis paskutinėje vietoje. Svarbiausia sukurti naujas patogesnes jungtis pėstiesiems ir dviratininkams, o kitam transportui esančios jungtys veikia tinkamai ir dozuoja transportą bei saugo centrą nuo dar didesnio tranzito

                            Comment


                              Parašė themanual Rodyti pranešimą
                              Eilinį kartą daug pasipiktinimo tik tam kad pasipiktinti, nors dar net neaiškūs projektiniai pasiūlymai Jau net dviračių takas tapo neįveikiama kliūtimi pėstiesiems, o automobilių pralaidumo poreikiai tarp Naujininkų ir Naujamiesčio išvis paskutinėje vietoje. Svarbiausia sukurti naujas patogesnes jungtis pėstiesiems ir dviratininkams, o kitam transportui esančios jungtys veikia tinkamai ir dozuoja transportą bei saugo centrą nuo dar didesnio tranzito
                              Čia ne pasipiktinimas, o numatomo potencialaus projekto (tiek, kiek pateikta medžiagos) realus vertinimas. Juk ir dabar pristatymo metu vyko vizualizacijų vertinimas. Vadovaujantis ta pačia logika - kam, jeigu dar nėra paties projekto. "Connectinsis" tik stotys - autobusų ir traukinių. Visą kitą kaip "sujungimas" su Naujininkais skamba klaidinančiai, nes ten ir taip viskas sujungta, kaip ir sakoma, kad visos jungtys veikia "tinkamai". Tas "tinkamai" skamba labai subjektyviai, nes objektyviai prie vienos sankryžos po 17 val. reikia stovėti apie 20-30 min., kad ją pravažiuoti. Nepradėsiu demagogijų apie oro taršą tuo metu ir gyventojams sukuriamas sąlygas piko metu.

                              Comment


                                Parašė Robyla Rodyti pranešimą
                                Visą kitą kaip "sujungimas" su Naujininkais skamba klaidinančiai, nes ten ir taip viskas sujungta, kaip ir sakoma, kad visos jungtys veikia "tinkamai". Tas "tinkamai" skamba labai subjektyviai, nes objektyviai prie vienos sankryžos po 17 val. reikia stovėti apie 20-30 min., kad ją pravažiuoti. Nepradėsiu demagogijų apie oro taršą tuo metu ir gyventojams sukuriamas sąlygas piko metu.
                                Nei prie D&G-Kapsų/Šaltkalvių, nei prie D&G-Pelesos/Prusų nereikia laukti net 5 min. O jeigu šitose sankryžose pakabinti žalias rodykles, nereikės laukti daugiau nei minutę.

                                Comment


                                  Parašė Robyla Rodyti pranešimą

                                  Čia ne pasipiktinimas, o numatomo potencialaus projekto (tiek, kiek pateikta medžiagos) realus vertinimas. Juk ir dabar pristatymo metu vyko vizualizacijų vertinimas. Vadovaujantis ta pačia logika - kam, jeigu dar nėra paties projekto. "Connectinsis" tik stotys - autobusų ir traukinių. Visą kitą kaip "sujungimas" su Naujininkais skamba klaidinančiai, nes ten ir taip viskas sujungta, kaip ir sakoma, kad visos jungtys veikia "tinkamai". Tas "tinkamai" skamba labai subjektyviai, nes objektyviai prie vienos sankryžos po 17 val. reikia stovėti apie 20-30 min., kad ją pravažiuoti. Nepradėsiu demagogijų apie oro taršą tuo metu ir gyventojams sukuriamas sąlygas piko metu.
                                  Taip, žinome, kad greit pravažiuojantis automobilis teršia mažiau už kamščiuose stovintį automobilį. Dar mažiau teršia garaže stovintis ir niekur nevažiuojantis automobilis.

                                  Po 17h pusė Vilniaus stovi, pralaidumo problemų reikia ieškoti ne piko metu. Piko metu kamščiai yra nekokybiško viešojo transporto arba/ir automobilių vairuotojų užsispyrimo problema.

                                  Comment


                                    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                    Nei prie D&G-Kapsų/Šaltkalvių, nei prie D&G-Pelesos/Prusų nereikia laukti net 5 min. O jeigu šitose sankryžose pakabinti žalias rodykles, nereikės laukti daugiau nei minutę.
                                    Liepkalnio - Aušros vartų, pagrindinė bėda, bet ne esmė. Kalba apie akcentą į sujungimą. Neburnosiu, laikas parodys, pradžia jau yra su LG persikėlimu iš Mindaugo g. Iki 2020 pabaigos turi atlaisvinti esamą pastatą. Matysime kaip pasikeis srautai, nekalbant kiek atsiras naujų biurų.

                                    Comment


                                      Žiūrinėjau prieš kelias dienas temą su senomis Vilniaus nuotraukomis, radau štai tokią. Pasirodo, stoties rajonas ne visada buvo baisus:

                                      Parašė marivs Rodyti pranešimą
                                      Geležinkelio stotis, 1955

                                      Snowflakes will attack U <3

                                      Comment


                                        Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
                                        Žiūrinėjau prieš kelias dienas temą su senomis Vilniaus nuotraukomis, radau štai tokią. Pasirodo, stoties rajonas ne visada buvo baisus:
                                        Iki XX a. vidurio stoties rajonai būdavo prestižiniai. Vilniaus stoties restoranas buvo vienas geriausių sostinėje. Dabar sunku įsivaizduoti.

                                        Comment


                                          Iš kokio aplaidumo ten tą žiedą sugalvojo įbombarduoti, tai neįsivaizduoju. Kol nebuvo sužymėtos linijos, tai ten vaikščiodamas prisimindavau dokumentikas iš vaizdų apie Indiją. Suprantu, kad VT lengviau apsisukti, bet gal galėjo palikti kažkiek 1955 m. išplanavimo, gal tik VT labiau pritaikyti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X