Parašė ejs-ejs
Rodyti pranešimą
Tačiau pries naudojant koeficientus reikėtų gal pagalvoti kodėl jie tokie yra. Pvz. kodėl yra tas 1,3 už rekonstrukcija čia įtraukiamas? Jokia iš esmės čia ne rekonstrukcija (rekonstruojama tik maža dalis, bet patogiai galima dėl to pūsti sumą). Pats koeficientas yra skirtas tam, kad mažesnės statybos vertės konkursuose (nes dažniausiai pastatų rekonstrukcijos darbai atsieina pigiau nei naujos statybos) būtų galima padidinti dalį projektavimui, kadangi projekto sudėtis praktiškai nesiskiria nuo naujos statybos, o kartais projektuotojų įdirbio reikia net ir daugiau. Tai tiesiog tam, kad būtų kas projektuoja ir nesigautų jog projektavimui reikia skirti labai mažai ir už tiek niekas nieko negalės pasiūlyti.
Tokiems ypatingai brangiems projektams turėtų būti naudojami ne kainą didinantys, o kaip tik - mažinantys koeficientai. Tačiau turbūt nėra palyginamosios bazės, kad būtų galima jį apskaičiuoti logiškai ir įvertinti metodologijoje.
ZHA aišku tai eilinis projektas. Tačiau nesinori, kad vien dėl vardo, už mano mokesčių pinigus, pasaulyje padaugėtų milijonierių, kai gaunama suma bus gerokai didesnė nei realūs kaštai.
Parašė TrippleA
Rodyti pranešimą
Niekam tų m2 naujuose pastatuose nereikia, nes biurų pastatai ir dabar stovi pustuščiai, o kiek dar visokio komercinio ploto yra priprojektuota kitose miesto vietose (apie gyv. paskirtį turbūt net neverta kalbėti tokioje vietoje). Vienintelis prasmingas antros vietos pasiūlymo įgyvendinimas būtų, jeigu pvz. kokį Ministerijų miestelį planuotų ir statytų tokioje vietoje, kur ministerijos ar kt. valdžios įstaigos įsikurtų patogiai iš Lietuvos teritorijos VT pasiekiamoje vietoje. Tačiau pas mus viskas daroma kitaip, nei reikalautų elementari logika ir mes tokius miestelius statomes ten, kur VT išvis nelabai yra ir nėra tiesioginio susisiekimo su stotimi.
Kaip jau minėjau, apskritai labai kvestionuotinas poreikis tokio projekto, koks dabar yra Vilnius Connect įgyvendinimui. Nes čia yra grynai "matavimasis" su Ryga ar Talinu (o gal ir dar kažkuom), kas "šustresnę" stotį pasistatytis, daugia nieko. Poreikio tam visiškai nėra. Dabartinėje stotyje pilna erdvių, kurios nėra įveiklintos ir stovi naujai įrengtos "salelės" prekybai ar paslaugoms tuščios. Kitos patalpos atiduotos pvz. geležinkelių muziejui ar dar kažkam kitam, nes tiesiog nėra kaip daugiau jas įveiklinti. Toks jausmas, kad pasižiūrėję į kitų stočių paveiksliukus ar nuotraukas, pamirštame pasižiūrėti dar į keleivių kiekius, bei srautus. Norime pasistatyti didesnę stotį, net už tas, kurios aptarnauja 4-5 kartus daugiau keleivių. Pagal mūsų stoties apkrovimą, galime dairytis į tokias stotis kaip pvz. Balstogė (~-2-3 kartus mažesnio miesto) ir žiūrėti ko realiai reikia pagal tai. Kas tame naujame priestate viršuje ten bus? Tuščia erdvė, kurios šildymui žiemą tiesiog bus švaistomos lėšos? Ar bus įsivaizduojama, kad bus milijoniniai keleivių srautai, kai per visą Lietuvą LTG Link pervaža tik ~5,5 mln. keleivių. Nesame koks Kataras ar UAE, jog galėtume milijonus švaistyti vien pompastikai. Geriau tuos kelis šimtus mln. eur skirti susisiekimo gerinimui, naujiems traukiniams, maršrutams, pagaliau sukurti kažkokį miesto/priemiesčio susisiekimą geležinkeliu. Vat tada, kai bus daugiau keleivių, bus jų keliaujančių su persėdimais, bus galima galvoti apie stoties priestatų statybą.
Comment