Parašė wasabiBoi
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilnius Connect - stoties rajono rekonstrukcija
Collapse
X
-
Antaninis
Kiek žmonių laiką leidžia prie Vienos, Berlyno, ar Roterdamo stočių? Ten transporto mazgai, ir daug intensyvesni nei Vilniaus. Gražu iš toli ir nieko daugiau. Be to, pas juos žalių erdvių ne tiek daug.
Pas mus ir taip ant kiekvieno kampo ar parkas, ar aikštė, ar skveras. Nu kam dar?! 15 min nuo stoties dar daugiau laukų, miškų, ir laukinė gamta. Lyg pas mus būtų jų trūkumas... Jau nekalbant apie tai, kad Vilnius turbut būtų daugiau atrodęs kaip Ryga ar kaip dabartinis Senamiestis jei ne karai su Rusija. Nematau kuo didžiuotis, jog kvartalai pas mus buvo neužbaigti dėl vargo, ar išvis išsprogdinti.
Kiek kartų per metus jūs toje atnaujintoje aikštėje lankytumėtės? Kiek kartų jei ten būtų meno galerijos, pub'ai, restoranai, ir kavinės?
Žinau neperkalbėsiu, nes tamstai "1.veiksmas ir dūzgimas ne prie širdies", bei "2.sužavėtas didelėmis atviromis erdvėmis". Skamba taip, kad ne mieste norite gyventi, ir lyg pas mus veiksmo per daug, ar erdvių per mažai.
P.S.: Vilniaus plotas = Vienos plotui, tik gyventojų pas juos 3,5 karto daugiau. Jei jau tave taip sužavėjo Vienos didingos platybės, ką tu galvoji apie Vilniaus 3,5 didingesnes platybes? Per mažai?Paskutinis taisė B.S.; 2021.08.09, 01:37.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė GNU Rodyti pranešimą
Green Connect stotis tikrai geresnė. Sakyčiau normali šiuolaikinė Vakarų Europos stotis. O dėl erdvių Green Connect privalumas tas, kad jas bus galima nesunkiai pakeisti ateityje, kai mentalitetas dar patobulės.
Kaip naujokas aš pasimetęs :/ Ar čia tikrai tokia tiesa ir kažkaip žinome kas geria? Ar čia tiesiog labai užtikrintai pateikiamos subjektyvios asmeninės nuomonės?
Comment
-
Parašė Antaninis Rodyti pranešimą
Bet ar Vokiečių, Austrų ir Olandų mentalitetas irgi nepakankamai ištobulintas, jei jie pasirenka statyti kai kurias stotis su didelėmis erdvėmis aplinkui? Ir tie pasirinkimai yra visai neseni. Tiesiog iš komentarų skamba, jog tai yra visuotinai priimta, kaip savaime suprantama labai didelė klaida. Na bet jie ima ir pastato.
Kaip naujokas aš pasimetęs :/ Ar čia tikrai tokia tiesa ir kažkaip žinome kas geria? Ar čia tiesiog labai užtikrintai pateikiamos subjektyvios asmeninės nuomonės?
Roterdamas: neturėjo pagrindinės stoties iki 1957.
Viena: stotis nugriauta ir perstatyta dėl, surprise surprise, žemės trūkumo. Stotis sumažinta, ir agyvendinta 15.000 žmonių. Be to, Vienos, kurią jūs pateikėt kaip pavyzdį ateities planas su nesibaigiančiai gamta ir parkais:
Paskutinis taisė B.S.; 2021.08.09, 01:47.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąAntaninis
Kiek žmonių laiką leidžia prie Vienos, Berlyno, ar Roterdamo stočių? "--" O dabar pagrindinis klausimas: ar daug žmonių tenais leidžia laiką prie stočių?
Parašė B.S. Rodyti pranešimąPas mus ir taip ant kiekvieno kampo ar parkas, ar aikštė, ar skveras.
Parašė B.S. Rodyti pranešimąNematau kuo didžiuotis, jog kvartalai pas mus buvo neužbaigti dėl vargo, ar išvis išsprogdinti.
Iš kitos pusės tai ką dabar mums daryti? Ką statyti? Kodėl pasirenkamas būtent carinis, o ne tarkim sovietinis planavimas? Čia iš serijos kas būtų, jeigu būtų? Mes juk nelabai ką žinome, o kaip senamiestyje ar prie jo gal geriau remtis tuo ką turime ir žinome. Abu turėjo kažkada kažkokių neįgyvendintų vizijų ir buvo daugiau ar mažiau užbaigti. Gal nei vienas tų vizijų niekada ir nebūtų užbaigęs, būtų palikti 1-2 aukštų carinukai, o ir abu variantai turi savų problemų, vienas gal per daug tankus ir be žalumos, viešių erdvių, o kitas kaip tik plikas pievas palieka.
Parašė B.S. Rodyti pranešimą[USER="25086"]Kiek kartų per metus jūs toje atnaujintoje aikštėje lankytumėtės?
Parašė B.S. Rodyti pranešimąKiek kartų jei ten būtų meno galerijos, pub'ai, restoranai, ir kavinės?
Parašė B.S. Rodyti pranešimąŽinau neperkalbėsiu, nes tamstai "1.veiksmas ir dūzgimas ne prie širdies", bei "2.sužavėtas didelėmis atviromis erdvėmis". Skamba taip, kad ne mieste norite gyventi, ir lyg pas mus veiksmo per daug, ar erdvių per mažai.
Parašė B.S. Rodyti pranešimąViena: stotis nugriauta ir perstatyta dėl, surprise surprise, žemės trūkumo. Stotis sumažinta, ir agyvendinta 15.000 žmonių.
Berlynas: stotis sugriauta karo metu.
Roterdamas: neturėjo pagrindinės stoties iki 1957.Paskutinis taisė Antaninis; 2021.08.09, 01:40.
Comment
-
Antaninis
Aš pilnai suprantu, skirtingi žmonės, skirtingi pomėgiai ir prioritetai. O bet tačiau tamstos taip mėgiamos Vienos tankumas 3,5 didesnis nei Vilniaus. Tai gal lyginamės į juos, jei ten taip gražu? Be to, Vienos stoties teritorija nebaigta vystyti, ir praktiškai visa kažkada bus užstatyta. Berlyno irgi, jau dabar dalinai užstatyta. Tai kokie tie likę pavyzdžiai Europoje? Kur yra graži Europietiška stotis su didelėmis erdvėmis? Roterdamas? (Dar ir ten reikia pasiknisti ar nebus užstatyta).
P.S.: tik pasižiūrėjau Roterdamą... Tai kur ten tos erdvės? Su dangoraižiais aplink? Tai gal ir mes padarom kaip Roterdame, paliekam neužstatytą Stoties Bulvarą, o aplinkui masyvesni pastatai nei pati stotis?
Paskutinis taisė B.S.; 2021.08.09, 02:34.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė Antaninis Rodyti pranešimą
Šitoje teritorijoje be šio mažo parko nieko daugiau kaip ir nėra. Parkų reikia mažesniais atstumais, gal kas kokius 600m, kad būtų geresnis pasiekiamumas, arti prie namų. Vilnius.lt žemėlapį žiūrėjau ir ši teritorija pažymėta kaip su žaliųjų zonų trūkumu.
Tikrai nesididžiuoju, bet yra kaip yra ir tai priimu. Kai kažkas kitaip, yra įvairovės dažnai įdomiau. Ar ne dėl įvairovės ir įdomesnių detalių būtent norite galerijų bei kavinių? Aš jomis nesinaudočiau, tai manęs nepritrauktų, bet keistas ar tiesiog kitoks erdvių išformavimas traukia, kaip tas tarp medžių didingas, platus ir tiesus vaizdas į sovietinę stotį.
Iš kitos pusės tai ką dabar mums daryti? Ką statyti? Kodėl pasirenkamas būtent carinis, o ne tarkim sovietinis planavimas?
- 3 patinka
Comment
-
Aikštės užstatymo oponentai mums pateikė 3 pavyzdžius kokiu užstatymo principu turėtų vadovautis Vilniaus stotis. Jei jie tikrai tikrai nori būtent tokio tankumo Europietiško užstatymo, tai remiantis jų pačių pavyzdžiais nei vienas nepasiūlė tokio tankumo.
Berlynas.
Viena.
Roterdamas.
Ar dar yra Europietiškų pavyzdžių, kur yra dideli neįveiklinti plotai prie stoties? O gal mes taikomės prie Centrinės Azijos, nes taip "įdomiau"? Kam mums tas Europos Centras? Jokie mes ne europiečiai.
Paskutinis taisė B.S.; 2021.08.09, 10:25.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąSiūlyčiau lyginti ne vizualizacijas, o realius pamatuotus erdvės plotus. Tada bus aiškiau kiek tos erdvės paliekama. Roterdamo atveju dangoraižiai šitame kampe uždengia pačią stoties aikštę ir linijinį parkelį, besitęsiantį nuo jos.
Comment
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąO tai koks skirtumas? Didesnė stotis, šiek tiek didesnė aikštė priešais ją. Bet ir ta NE PLATESNĖ nei pati stotis. Ir kiek ta pati aikštė tęsiasi? Kokia 30 metrų, iki pirmo pastato pabaigos. Toliau bulvaras, ir super masyvūs pastatai. Čia nėra nei vieno kuris siūlytų užstatyti pačią Stoties gatvę.
Update: Dėl to ir sakau, kad reikia lygint ne nuotraukas ir ne vizualizacijas, o realius plotus, kurie skiriami viešoms erdvėms. Tada bus galima normaliai diskutuoti ar tai yra daug ar ne.Paskutinis taisė Creatium; 2021.08.09, 11:00.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Rašiau anksčiau apie šitą atvejį. Aikštė ir tas bulvaras, kurio skaičiavau iki pirmos sankryžos, užima apie 2ha ploto. Tiek, kiek ir Vilniaus visa aikštė su parku.
Update: Dėl to ir sakau, kad reikia lygint ne nuotraukas ir ne vizualizacijas, o realius plotus, kurie skiriami viešoms erdvėms. Tada bus galima normaliai diskutuoti ar tai yra daug ar ne.
Comment
-
Parašė Antaninis Rodyti pranešimą
Nesuprantu apie kokį jūs būtent "europietiškumą" vis kalbate. Toks jausmas, kad tik apie kokio 19 amžiaus. Jai gyvename 21a. europietiškas nebūtinai reiškia kiek galima tankiau užstatytas, ir nepaliekama jokios vietos parkui. Jau buvo kitų pateikti pavyzdžiai iš Roterdamo, Berlyno, štai turiu dar vieną - iš Vienos. Aplinkui yra perimetrai iš viduryje, tikriausiai jums, netikėtai atsiranda "stalininis socialistinis didingumas", o kitaip tariant, tiesiog maloni ir jauki bei miesto centrui reikalinga vieša ir žalioji erdvė. Ir ji daugybę kartų didesnė už mūsų katedros aikštę.
Mane labai stebina, jog atsirenkate tai, kas tiesiog jums patinka. Mano pastebėjimu, gaunasi taip, jog vis linkstate prie kiek įmanoma daugiau išspausto užstatymo intensyvumo.
Jūsų senoje fotografijoje matomas tankumas yra 1,2,3 aukštai, bei vienas 4 aukštų pastatas, visur kitur tušti kiemai.
Panoramos viešbutis - 6 auštai.
Planuojami "Senamiesčio sodai" - 4-5 aukštai, bet beveik Panoramos aukščio.
Sodų g. pradžia - 3-4 aukštai + stogo aukštas.
Šopeno gatvė - 4 aukštai + stogo aukštas.
Geležinkelio g. 6 - 4 aukštai + stogo aukštas.
Planuojama autobusų stotis - 4 aukštai
Na o štai projekte, kurį siūlote, yra 4 ir 5 aukštai be nieko žemesnio bei pilnai dengti kiemai. Tankumas buvo didesnis nei dabar, bet niekaip nematau, jog jūs būtent jį ir siūlytumėte atkūrinėti. Panašu to yra negana, norisi daugiau. Iš kitos pusės, kodėl autentiškas tankumas parūpo tik čia, kur tuo prisidengiant galima jį būtent kelti, o ten kur jį naujuose projektuose reikėtų mažinti, kaip Paupyje, Užupyje, Žvėryne, kai kur net senamiestyje visiška tyla?
Ar 06N17L projekte siūlomas stoties prieigų užstatymas yra tobulas? Žinoma ne. Bet jis yra geriausias variantas iš siūlomų. Asmeniškai man nėra "negana, norįsi daugiau", jeigu ten būtų 3 aukštų normalus perimetrinis užstatymas, būtų irgi puiku. Bet mes dabar kalbame apie 2 priešingybes. Iš vienos pusės turime 06N17L projektą, kuriame yra sukuriamas gyvas miesto rajonas su normalaus dydžio aikšte ir parku, komercija, alėja su kavinėmis ir parduotuvėmis, ofisais, kurie visi bendrai sukuria daug darbo vietų ir traukos centrą, kuris generuoja didelį žmonių srautą. Iš kitos pusės turime Green Connect projektą, kuris panaikina 40-50 esamų verslų ir nesukuria vietos naujai komercijai, vietoje to sukuriamas beprasmiškas amfiteatras ir visa belenkaip oversized atvira erdvė turės tokias pramogas kaip McDonalds ir pasėdėti ant suoliuko - tikra rajono konversija, "nauja miesto vizitinė kortelė", traukos centras ir didžiulė nauda miestui, ane?
Bendrai nepasakyčiau, kad net ir gretimos gatvės yra "europietiškas perimetras", tai geriausiu atveju per daugybę metų susiformavęs kažkoks senamiesčio, vėlyvojo carinio laikotarpio ir sovietmečio miksas, kurio rezultatas yra tik +- tai ką minite.
[QUOTE]Net prie pat, jūsų pateiktame pavyzdyje, sodų g. 6, visai nesenai sunyko ta "autentika" dėl kurios čia kovojate. Pirma dalis buvo senojo pastato nugriovimas (gal ir nieko baisaus). Antroji naujame užstatyme esantis labai aukštas tankumas, kiemų struktūros nebuvimas. Štai foto pažiūrėti kaip atrodo visur kiemai, kokie tarpai tarp pastatų, tarkim, net ir kiek žalumos:
Na matome, kad kiemai šiame ir gretimuose kvartaluose yra gana erdvūs. Dabar naujas užstatymas: jokio pagrindinio kiek erdvesnio kiemo, chaotiški mini kiemeliai, milžiniškos ugniasienės, tankumas didesnis už bet kokį gretimą, tarpai tarp pastatų mažesni, o visas bendras aukštingumas (ne tik kažkoks pagrindinis akcentas) 1:1 lyginasi su aplinkinėmis istorinėmis dominantėmis.
https://i.imgur.com/dR8rWEh.jpeg
https://i.imgur.com/CoBMpCV.jpeg
Ypač tai matosi iš oro:
https://i.imgur.com/PPZUauH.jpeg
Kalbate apie tai, jog kažkas kažkada kažką planavo. Juk išties maža kas galimai buvo priplanuota. Kaip skirtingi laikotarpiai, taip ir skirtingi planai. LDK laikais, galėjo čia planuoti dirbamus laukus, caro laikotarpiu perimetrą, o štai sovietmečiu žalią erdvę. Tai kas dabar išties yra svarbiausia? Sovietinis užstatymas jau tiek pat, gal net daugiau laiko vyrauja šioje erdvėje nei buvęs carinis, jau net nekalbant apie jo vėlyvąją, gana urbanizuotą struktūrą.
Užsimenate, jog Vilniui būdingas "naujamiestinis" griežto perimetro užstatymas, tačiau aš niekaip to neišskirčiau, kaip pagrindinio Vilniaus bruožo. Kokiai Vienai, Paryžiui, Budapeštui tai puikiai tinka, Rygai irgi visai derinasi, bet Vilniui, na nelabai. Taip, mes kai kur jį planavome, kai kur pradėjome, bet beveik niekur taip ir nepabaigėme. Net J. Basanavičiaus g. dar buvo "skylių", 1 aukšto namelių bei trobelių. Tada vos toliau lendant į naujamiestį išviso pasitinka užstatymas didžiąja dalimi sudarytas iš lūšnelių ar mažų mūrinukų su dar daugiau tuščių erdvių, kaip Kauno g. ar daugybė kitų. Tokios gatvės tikrai netenkina jūsų suformuotų 4-6 aukštų "europietiško naujamiesčio perimetro" standartų, kuriuos norėtumėte matyti prieš stotį. Vienintelė kiek užbaigta gatvė yra Šopeno, bet ji labai trumpa ir tai sankryžoje su Šv. Stepono g. stovi keistas namas su ugniasiene į gatvę. Na gerai, sukame į senamiesčio pusę, gal ten tai ko norite. Vos keli žingsniai ir štai pasitinka 1-3 aukštų namai, koks pavienis 4 aukštų vėlyvas svetimkūnis ar tas pats sodų g. 6, bet vėl ne toks tankumas, kokio siekiate.
Vilniaus pagrindiniai bruožai jau artimesni mažiems atskiriems namams, kaip Žvėrynas, Šnipiškės, labiau nutolęs Užupis, sunykęs prieškarinis Antakalnis, naujamiestis palei Savanorių pr. arba tikras senamiestis su savo vingiuotu 2-3 aukštų perimetru.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąAikštės užstatymo oponentai mums pateikė 3 pavyzdžius kokiu užstatymo principu turėtų vadovautis Vilniaus stotis. Jei jie tikrai tikrai nori būtent tokio tankumo Europietiško užstatymo, tai remiantis jų pačių pavyzdžiais nei vienas nepasiūlė tokio tankumo.
Berlynas.
Viena.
Roterdamas.
Ar dar yra Europietiškų pavyzdžių, kur yra dideli neįveiklinti plotai prie stoties? O gal mes taikomės prie Centrinės Azijos, nes taip "įdomiau"? Kam mums tas Europos Centras? Jokie mes ne europiečiai.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė ttttt Rodyti pranešimąIš kitos pusės turime Green Connect projektą, kuris panaikina 40-50 esamų verslų ir nesukuria vietos naujai komercijai, vietoje to sukuriamas beprasmiškas amfiteatras ir visa belenkaip oversized atvira erdvė turės tokias pramogas kaip McDonalds ir pasėdėti ant suoliuko - tikra rajono konversija, "nauja miesto vizitinė kortelė", traukos centras ir didžiulė nauda miestui, ane?
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Čia tu nesi visiškai teisus. Iš Green Connect projekto, bendras komercinių patalpų kiekis - beveik 1000 kv. m.
„Mūsų tikslas – kad žmogus, traukiniu ar autobusu atvykęs į Vilnių, iš karto suprastų, jog tai veržlus ateities miestas, o išėjęs į stoties aikštę ar gatvę pajustų, kad miestas yra jaukus, žalias ir įkvepiantis. Tikiuosi, kad gausime drąsių idėjų, kurios leis įgyvendinti šią ambiciją“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
„Pasaulio sostinių stočių pertvarkymo projektai vyksta kartą per šimtmetį, tad šis kvietimas yra istorinė galimybė geriausiems pasaulio architektams nubrėžti viziją ir ateities kartoms. Partnerystė pertvarkant stoties teritoriją atspindi mūsų pasiryžimą atverti iki šiol buvusias uždaras industrines erdves miestui ir jas pritaikyti žmonėms. Čia norime sukurti tokias erdves, kurios atitiktų Vakarų Europos geležinkelio stočių geriausius pavyzdžius, o stotis būtų ne tik kelionės tašku, bet ir nauju traukos centru su laisvalaikio ir paslaugų erdvėmis, patogiomis jungtimis pėstiesiems, dviratininkams ir visiems, besirenkantiems patogias bei žalias keliones traukiniais“, – teigia M. Bartuška.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė ttttt Rodyti pranešimą
Na come on, gi ta komercija yra po stogu, labai nejaukioje vietoje grynai priešais kelias eiles autobusu stotelių ir jos yra dvigubai mažiau, nei esamos, kurią panaikins. Manau aišku, kad ten bus Narvesen kioskas ir koks nors Rimi Express, ar kažkas panašaus. Ir tai mes lyginame su galimybe sukurti pilnavertį miesto centrą su lauko kavinėm alėjoje, visokiom paslaugom kaip kirpyklos, vaistinės ir t.t.?
Su Green Connect žmogus, išėjęs iš stoties į tūščią 3 Katedros aikščių dydžio viešą erdvę su Mcdonald's, Narvesen kiosku, Rimi Express ir dviem šalia viens kito esančiais huge amfiteatrais tikrai suprastų kad atvažiavo į veržlų ateities miestą...
Iš kitos pusės turime Green Connect projektą, kuris panaikina 40-50 esamų verslų ir nesukuria vietos naujai komercijai, vietoje to sukuriamas beprasmiškas amfiteatras <..>
2. Katedros aikštės plotas apie 1,7 ha nuo gatvių iki medžių, Stoties teritorija (be būsimo terminalo vietos, kur dabar kioskai) - apie 2 ha.
P.S. Aš nebūčiau prieš užstatymą ant VT terminalo.
Parašė ttttt Rodyti pranešimąBeje, Creatium , tu tikrai turėtum žinot geriau, kiek suprantu dabar sudaryta "preliminari eilė" jau iš esmės yra galutinis konkurso rezultatas, kuris gali pasikeist nebent jeigu iškils kažkokių problemų su projektu ir jį pripažins netinkamu, ar aš klystu?Paskutinis taisė Creatium; 2021.08.09, 13:47.
Comment
Comment