Parašė Saliamonas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilnius Connect - stoties rajono rekonstrukcija
Collapse
X
-
-
Parašė Saliamonas Rodyti pranešimą
Nesuprantu kam ta priešiškumo tryda? Kur aš sakiau, kad Stoties rajone nereikia užstatymo? Kaip tik būčiau labiau už užstatymą, tik pažymėjau, kad tai būtų objektyviai sunku padaryti dėl galiojančių reikalavimų.
Comment
-
Parašė themanual Rodyti pranešimą
Nes prisiverčiau perskaityti postą jau puse akies matydamas koks jis klampus ir pirma mintis tai padarius buvo jog viską eilinį kartą bandot sudirbti savo stiliumi, o kaip sprendimus pateikinėjat visokias utopijas. Pasirodo viskas daug paprasčiau - stoties aikštę reikia paversti Bernardinų sodu Galėjot tiesiog parašyti jog konkursas šūdinas kaip ir visas stoties rajonas ir nieko gero ten nebus
- 3 patinka
Comment
-
Nieko ypatingo ten neprigalvosi - atnaujinti peronus, panaikinti žiedą, pastatyti naują autobusų stotį ir panaikinti nepageidaujamus traukos objektus - lošimų namus, kioskelius, krūmus pakeliui link AS ir pan. Nemanau, kad atvirai betonuota erdvė ar gyvenamųjų namų kvartalas padidins saugumo jausmą, kai bus bent keli seni traukos objektai asocialams bei kitiems neformalams. Galiausiai, pati stotis yra traukos objektas. Kiek teko pastebėti, užsienyje net ir nuobodaus verslo rajono apsuptoje stoties aplinkoje nėra labai saugu.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė themanual Rodyti pranešimą
Nes prisiverčiau perskaityti postą jau puse akies matydamas koks jis klampus ir pirma mintis tai padarius buvo jog viską eilinį kartą bandot sudirbti savo stiliumi, o kaip sprendimus pateikinėjat visokias utopijas. Pasirodo viskas daug paprasčiau - stoties aikštę reikia paversti Bernardinų sodu Galėjot tiesiog parašyti jog konkursas šūdinas kaip ir visas stoties rajonas ir nieko gero ten nebus
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Vilniaus stoties rajonas turėtų tapti aštuntuoju pasaulio stebuklu, kitaip nieko gero ten nebus
- 2 patinka
Comment
-
Parašė themanual Rodyti pranešimą
Nes prisiverčiau perskaityti postą jau puse akies matydamas koks jis klampus ir pirma mintis tai padarius buvo jog viską eilinį kartą bandot sudirbti savo stiliumi, o kaip sprendimus pateikinėjat visokias utopijas. Pasirodo viskas daug paprasčiau - stoties aikštę reikia paversti Bernardinų sodu Galėjot tiesiog parašyti jog konkursas šūdinas kaip ir visas stoties rajonas ir nieko gero ten nebus
Žodžiu, labai tikiuosi, kad vakar nevairavote automobilio.
Comment
-
Parašė wasabiBoi Rodyti pranešimąSujungus GREEN CONNECT ir 06N17L, gautusi demesio vertas hibridas
- 9 patinka
Comment
-
Parašė R.D. Rodyti pranešimą
Be to kolega ttttt klaidina forumo vartotojus, emocionaliai kalbėdamas apie istorinį užstatymą, pateikiant 1917 m. aerofotografiją. Visu pirma, kuomet kalbėjau apie Naujamiesčiui būdingą užstatymą, siūliau pasižiūrėti, kad ir kitas 1917 m. aeronuotraukas ar, pvz., pasinagrinėti žemėlapius XIX a. pab. - XX a. I pusės, kuriuose atsispindėtų ne gatvių tinklas, o namų užstatymas. Naujamiesčiui niekad nebuvo būdingas toks tankus užstatymas, koks pateikiamas projekte "06N17L" Naujamiestis formuojamas tiesiom griežtom linijom, aiškiu perimetru, tačiau vidiniai kiemai būdavo tušti, kuriuose buvo gausu gyventojų sodų. Nebuvo planuojama statyti taip tankiai kaip senamiestyje naujojo rajono, kuris atspindėjo tuometines Rusijos imperijos miestų statybos tendencijas. Neprieštarauju, kad būtų perimetru užstatyta eilė namų (net iš paveldosaugos pozicijos tai būtų priimtina), kurie formuotų Stoties g., lygiai kaip ir manau, jog neblogas būtų variantas (kaip ir buvo parodyta kažkuriam projekte) užstatyti normaliu pastatu McDonaldo vietą. Tikrai esu už, tarkime, rytinės dalies atstatymą, suformavimą. Bet tas "06N17L" absoliučiai ne į tvorą, ne į mietą.
200 metrų į vakarų pusę:
200 metrų į šiaurės pusę:
200 metrų į rytų pusę:
Na tikrai nėra tanku, ane? Dar manau reikia suprasti, kad 06N17L projekte po ta tankiaja dalimi yra autobusų stotelių terminalas ir autobusų stotis (todėl tiesiog teoriškai neįmanoma padaryt ten vidinio kiemo su gyventojų sodais, ten šiaip ir gyventojų jokių nebus), toks dalykėlis, kurio iš esmės neegzistavo užpraeito amžiaus pabaigoje, tad gal grįžkime į 2021 metus ir supraskime, kad kaip benorėtumėt, tas dalykas miestui yra būtinas ir įrengt jo pagal užpraeito amžiaus užstatymo principus tiesiog nėra įmanoma, ką mes matome grynai kiekvienam projekte.
Tačiau kyla kita problema: kokia architektūra? Kaip ji derės (tūriais, aukštingumu) su stoties pastato architektūra.
Ir suplanuotas:
Tuo labiau, kad literally visur aplink stotį bus naujas, modernus užstatymas:
Tad užstatymas kaip 06N17L projekte puikiai tiktų. O Green Connect projekte, vietoje gyvo miesto centro, vidury šito naujo užstatymo planuojama 3 kartus už Katedros aikštę didesnė skylė, kuri daugmaž normaliai užsipildytų žmonemis nebent jeigu Vilnius būtų 3-5 milijonų miestas ar magiškai pasikeistų vietomis su kokiu nors Frankfurtu ar Hamburgu ir taptų nerealiai svarbiu railway hub'u su milijoniniais srautais.
Toliau, kas gal toli nuo šių reikalų, bet čia būtų toks žiaurus teritorijų planavimo dokumentas, kurį turėtų suderinti velniškai daug kas ir man sunku įsivazduoti, kiek trūkstų paruošimas jo, sklypų formavimas, ranga ir t.t.
Paskutinis taisė ttttt; 2021.08.08, 14:31.
- 14 patinka
Comment
-
Parašė ttttt Rodyti pranešimą
O tikrai jūs suprantat ką reiškia "tarptautinis konkursas'? Kas renka šio konkurso nugalėtojus? Matėt vertinimo komisijos narių sąrašą ir kas yra komisijos pirmininkas?
Supratau Jūsų poziciją: visi durni, jūs geriau žinote, kaip yra. Sakau jums dar kartą, reikėjo stoti į architektūrą, dalyvauti konkurse ir įrodinėti RAT'uose, konkursuose, derinimo metu savo poziciją atstovėti, o dabar viską, ką pasakyčiau, išvartyste savaip. Kokia prasmė diskutuoti su neadekvatu.
P.S. kad be reikalo nediskuotume, nes nesusikalbam. Prieikime prie tokios pozicijos: aš esu durnas ir nieko nesuprantu, o Jūs esate visais atžvilgiais teisus. Nes čia niekad nesibaigs tos pasakos.Paskutinis taisė R.D.; 2021.08.08, 14:42.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė R.D. Rodyti pranešimą
Taip, daugiau-mažiau žinau, kas yra vertintojai. ttttt, neturiu laiko ir valios diskutuoti su neadekvačiu žmogumi, kuris rodo 2019 aerofotografiją, kurioje matomas tankus užstatymas per XIX-XX-XXI a. užstatymą ir pasakoja apie Naujamiesčio būdingumą (dar, be to, rodote senamiestį daugelyje vietų, tai gal reiktų išsiakšinti, kaip miestas vystėsi), o kitu atveju aiškina, kas buvo planuota. Jūs galvą ant pėčių užsidėkite. Kas ten bus, modernu ar ne, man yra vienodai. Sprendžiu ne aš, tik galiu veritnti +/-. Bet juk apie tai nediskutojame. Ar jums koks užpakalyje niežulys, kad per kraują man įrodinėsite pasakas?
Supratau Jūsų poziciją: visi durni, jūs geriau žinote, kaip yra. Sakau jums dar kartą, reikėjo stoti į architektūrą, dalyvauti konkurse ir įrodinėti RAT'uose, konkursuose, derinimo metu savo poziciją atstovėti, o dabar viską, ką pasakyčiau, išvartyste savaip. Kokia prasmė diskutuoti su neadekvatu.
P.S. kad be reikalo nediskuotume, nes nesusikalbam. Prieikime prie tokios pozicijos: aš esu durnas ir nieko nesuprantu, o Jūs esate visais atžvilgiais teisus. Nes čia niekad nesibaigs tos pasakos.
- 2 patinka
Comment
-
ttttt visokių forume keistų žmonių yra, kurie kimba į atlapus dėl nieko, bet Jūs esate vienas įdomesnių variantų. Paskaitykite, ką rašiau savo poste #1018 dar kartą:
Parašė R.D. Rodyti pranešimąNeprieštarauju, kad būtų perimetru užstatyta eilė namų (net iš paveldosaugos pozicijos tai būtų priimtina), kurie formuotų Stoties g., lygiai kaip ir manau, jog neblogas būtų variantas (kaip ir buvo parodyta kažkuriam projekte) užstatyti normaliu pastatu McDonaldo vietą. Tikrai esu už, tarkime, rytinės dalies atstatymą, suformavimą.
Pats parodote, koks bus užstatymas baltais fonais ir liūdite, kad nebus gero užstatymo. Apie ką mes kalbame tuomet. Atleiskite, bet man kelia šypsena, kai žmogus pažymi Sodų g.12 kaip būsimą projektą, nors nežino, kad ten gresia teismų karusėlė arba bent jau didžiulė projekto korekcija.
Paskutinis taisė R.D.; 2021.08.08, 15:56.
Comment
-
Taisyklės leidžia išrinkti 2 bendrus nugalėtojus ir / arba realybėje įgyvendinti mišrų dviejų idėjų realizaciją? Čia tiek daug prirašyta, būtų apmaudu, jeigu kas nors turit vidinį kontaktą kokio Pakalnio (ar koks ten komisijos pirmininkas) ir nepasidalinsit įžvalgomis (forumo nubalsavimu, kad reiktų apjungti 2 minėtus projektus).
P. S. 100 % pritariu ttttt įžvalgoms ir patiko pastarosios sufabrikuotos fizulkės.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 4 patinka
Comment
-
Parašė wasabiBoi Rodyti pranešimąSujungus GREEN CONNECT ir 06N17L, gautusi demesio vertas hibridas
Comment
-
Parašė ttttt Rodyti pranešimą
Aha, uhu, tell me more about it...
Nebūdingu šiai vietai jis tapo kai atėjo sovietiniai urbanistai ir sukūrė "stalininį socialistinį didingumą". Niekas čia niekada iki jų neplanavo jokių didžiulių parkų ir visa teritorija turėjo būti užstatyta perimetriniu europietišku užstatymu, kaip ir visos šalia esančios gatvės, kuriose jis, ačiū dievui, yra.
Wien Praterstern
Mane labai stebina, jog atsirenkate tai, kas tiesiog jums patinka. Mano pastebėjimu, gaunasi taip, jog vis linkstate prie kiek įmanoma daugiau išspausto užstatymo intensyvumo.
Jūsų senoje fotografijoje matomas tankumas yra 1,2,3 aukštai, bei vienas 4 aukštų pastatas, visur kitur tušti kiemai. Na o štai projekte, kurį siūlote, yra 4 ir 5 aukštai be nieko žemesnio bei pilnai dengti kiemai. Tankumas buvo didesnis nei dabar, bet niekaip nematau, jog jūs būtent jį ir siūlytumėte atkūrinėti. Panašu to yra negana, norisi daugiau. Iš kitos pusės, kodėl autentiškas tankumas parūpo tik čia, kur tuo prisidengiant galima jį būtent kelti, o ten kur jį naujuose projektuose reikėtų mažinti, kaip Paupyje, Užupyje, Žvėryne, kai kur net senamiestyje visiška tyla?
Bendrai nepasakyčiau, kad net ir gretimos gatvės yra "europietiškas perimetras", tai geriausiu atveju per daugybę metų susiformavęs kažkoks senamiesčio, vėlyvojo carinio laikotarpio ir sovietmečio miksas, kurio rezultatas yra tik +- tai ką minite.
Net prie pat, jūsų pateiktame pavyzdyje, sodų g. 6, visai nesenai sunyko ta "autentika" dėl kurios čia kovojate. Pirma dalis buvo senojo pastato nugriovimas (gal ir nieko baisaus). Antroji naujame užstatyme esantis labai aukštas tankumas, kiemų struktūros nebuvimas. Štai foto pažiūrėti kaip atrodo visur kiemai, kokie tarpai tarp pastatų, tarkim, net ir kiek žalumos:
Na matome, kad kiemai šiame ir gretimuose kvartaluose yra gana erdvūs. Dabar naujas užstatymas: jokio pagrindinio kiek erdvesnio kiemo, chaotiški mini kiemeliai, milžiniškos ugniasienės, tankumas didesnis už bet kokį gretimą, tarpai tarp pastatų mažesni, o visas bendras aukštingumas (ne tik kažkoks pagrindinis akcentas) 1:1 lyginasi su aplinkinėmis istorinėmis dominantėmis.
https://i.imgur.com/dR8rWEh.jpeg
https://i.imgur.com/CoBMpCV.jpeg
Ypač tai matosi iš oro:
https://i.imgur.com/PPZUauH.jpeg
Kalbate apie tai, jog kažkas kažkada kažką planavo. Juk išties maža kas galimai buvo priplanuota. Kaip skirtingi laikotarpiai, taip ir skirtingi planai. LDK laikais, galėjo čia planuoti dirbamus laukus, caro laikotarpiu perimetrą, o štai sovietmečiu žalią erdvę. Tai kas dabar išties yra svarbiausia? Sovietinis užstatymas jau tiek pat, gal net daugiau laiko vyrauja šioje erdvėje nei buvęs carinis, jau net nekalbant apie jo vėlyvąją, gana urbanizuotą struktūrą.
Užsimenate, jog Vilniui būdingas "naujamiestinis" griežto perimetro užstatymas, tačiau aš niekaip to neišskirčiau, kaip pagrindinio Vilniaus bruožo. Kokiai Vienai, Paryžiui, Budapeštui tai puikiai tinka, Rygai irgi visai derinasi, bet Vilniui, na nelabai. Taip, mes kai kur jį planavome, kai kur pradėjome, bet beveik niekur taip ir nepabaigėme. Net J. Basanavičiaus g. dar buvo "skylių", 1 aukšto namelių bei trobelių. Tada vos toliau lendant į naujamiestį išviso pasitinka užstatymas didžiąja dalimi sudarytas iš lūšnelių ar mažų mūrinukų su dar daugiau tuščių erdvių, kaip Kauno g. ar daugybė kitų. Tokios gatvės tikrai netenkina jūsų suformuotų 4-6 aukštų "europietiško naujamiesčio perimetro" standartų, kuriuos norėtumėte matyti prieš stotį. Vienintelė kiek užbaigta gatvė yra Šopeno, bet ji labai trumpa ir tai sankryžoje su Šv. Stepono g. stovi keistas namas su ugniasiene į gatvę. Na gerai, sukame į senamiesčio pusę, gal ten tai ko norite. Vos keli žingsniai ir štai pasitinka 1-3 aukštų namai, koks pavienis 4 aukštų vėlyvas svetimkūnis ar tas pats sodų g. 6, bet vėl ne toks tankumas, kokio siekiate.
Vilniaus pagrindiniai bruožai jau artimesni mažiems atskiriems namams, kaip Žvėrynas, Šnipiškės, labiau nutolęs Užupis, sunykęs prieškarinis Antakalnis, naujamiestis palei Savanorių pr. arba tikras senamiestis su savo vingiuotu 2-3 aukštų perimetru.Paskutinis taisė Antaninis; 2021.08.08, 23:48.
Comment
-
Antaninis
Daug gerų argumentų, bet prie ko čia Viena? Juk jų stotis atrodo tragiškai. Ar mes norime kartoti sovietų, bei išbombarduotų miestų Roterdamo ir Berlyno klaidas? Kas jau ten labai leidžia laiką, masių žmonių nematau? Gal ir mes įkalam atrakcionų parką, srauto padidinimui? Mūsų stotis laisvai galėtų tapti "Priesenamiesčiu" su viešbučiais, restoranais, kavinėmis ir gal kokiu parku/aikšte ten gyvenantiems/apsistojusiems. Dabar gi, aikštės-parko modernizavimas nieko nepakeistų. Nei ten padidės srautai(Vilnius staiga netaps mega-hubu), nei at/išvažiuojantys į/iš Vilniaus neis į tą parką/aikštę nes ten nėra kavinių, viešbučių, meno galerijų ir pan. Ir kam eiti, jei pati stotis bus patraukli ir moderni. Dėl tankumo ir pastatų/parko santykio galima diskutuoti, bet ten tos erdvės yra ryškiai ryškiai per daug. Man pavyzdžiui patinka Kopenhagos stotis. Senamiestis, jokių nereikalingų "didingų" laukų, šalia veiksmas ir duzgiantis miestas.Paskutinis taisė B.S.; 2021.08.09, 00:07.
- 6 patinka
Comment
-
Manau galima nesunkiai ginčyti, kad tuo mini parku (kuris yra ir dabar, tik atnaujintu ir sutvarkytu) galėtų naudotis būsimų daugiabučių gyventojai kaip mažiausiai (Renesanso 145 butai + 181 butas iš Senamiesčio sodų). Kokybiškų žalių erdvių ten nėra ypatingai daug (tiesa, kelios yra planuojamos, bet ne 100-300 metrų atstumu) + būsimų komercinių pastatų palei geležinkelį darbuotojai. Žmonių (ne keliaujančių) ten turėtų padaugėti vien dėl pačios konversijos (be papildomo aikštės užstatymo).
- 2 patinka
Comment
-
Ok, dabar be didelių emocijų pagalvokim kokios korekcijos vyktų jei laimėtų Green Connect. 1) VT terminalas ir amfiteatras tikrai butu koreguojami. Kadangi amfiteatras iš esmės yra dviejų aukštų pastatas, todėl butų visai logišką, kad korekcijos metu pastatas bus išplėstas, taip uždengiant VT ir praplėčiant paties amfiteatro-pastato tūrį. Taip pat dar nėra žinoma, kaip atrodys autobusų stotis, kuri ribosis su amfiteatro- vt terminalo pastatu. Todėl korekcijų metu didelė tikimybė, kad VT terminlas taps pastatu jungiančiu amfitiatrą ir stotį, tuo ineštdamas nemažą tūrio užpildą. 2) McDonalds turi nemažą sklypą, kuris apima visą to parko-kvartalo kampą. Pagal seniau viešintas koncepsijos vizualizacijas ten galimas 3-4 užstatymas, todėl nemažai problemų išsisprendžia (panašaus aukščio pastatas matomas ir kaikuriose Green Connect vizualizacijose). 3) Nemaža skvero dalis neturi medžių. Taip yra todėl, kad toje vietoje yra sovietinė aviacinė slėptuvė, su savo suformuotu sklypu. Todėl mąstant realistiškai korenkcijos metu toje vietoje galėtų atsirasti paviljonas, kuris įneštu būtino gyvumo į skverą. Kažkį paviljoną toje vietoje galima įžvelgti ir projekto vizualizacijose. Trumpai tariant, laimėjus Green Connect įvyktų nemažos korekcijos plote priešais aikštę.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąAntaninis
Man pavyzdžiui patinka Kopenhagos stotis. Senamiestis, jokių nereikalingų "didingų" laukų, šalia veiksmas ir duzgiantis miestas.
Parašė B.S. Rodyti pranešimąKas jau ten labai leidžia laiką, masių žmonių nematau?
Parašė B.S. Rodyti pranešimąIr kam eiti, jei pati stotis bus patraukli ir moderni. Dėl tankumo ir pastatų/parko santykio galima diskutuoti, bet ten tos erdvės yra ryškiai ryškiai per daug.
Ar tikrai per daug? Net dabar tas parkas gana menko dydžio, kiaurai persišviečia ir tai net kiek vizualiai praplečiamas greta dar neužstatytų kampelių su medžiais.
Parašė B.S. Rodyti pranešimąJuk jų stotis atrodo tragiškai. Ar mes norime kartoti sovietų, bei išbombarduotų miestų Roterdamo ir Berlyno klaidas?
Ar ši Vienos stotis yra sovietinis palikimas, sovietinė klaida? Ar ji išviso kaip nors susijusi su sovietmečiu? Aš nežinau, tiesiog klausiu. Nes iš išorės atrodo nauja, o aplinka, panašu, irgi gana nesenai tvarkyta. Jei tai būtų buvusi klaida, juk galėjo užstatyti, kažką keisti, Vienos centre tikrai nėra daug laisvos žemės ir ta teritorija būtų labai paklausi.
Suprasčiau tai būtų 20a. ar sovietmečio laikų nekoreguotas palikimas, atgyvenę projektai, bet Berlyne ir Roterdame irgi visiškai nauja statyba, tai nėra kažkokios senos klaidos, o tose valstybėse dažnai gerbiame planavimą, kaip gana pažengusį. Jei netinka, juk turėjo galimybę tų erdvių neformuoti. Nejau jie tikrai taip aplaidžiai padarė tokias rimtas bei brangias klaidas ir apie jas jau žino, turi išvadas? Kažkaip, išties, sunku patikėti. Ar mes patys kažkokiu būdu jau žinome, ką reikėtų keisti, ką daryti kitaip ir kas yra geriau?
Bendrai aš nematau klaidų ir tikrai smalsu kas ten jiems nepavyko, kur tos klaidos slepiasi.Paskutinis taisė Antaninis; 2021.08.09, 00:56.
- 1 patinka
Comment
Comment