Pastatas visas yra paveldo objektas, o ne jo dalis. Niekas nieko negriaus, baikit prakaituoti vieną kartą. ...
Aš ir rašiau kad negriaus, ir mano postas ne taip jau ir stipriai apsipylęs prakaitu, Jūsiškiai puikiai parodo kad būna daug blogiau . O kas dėl carinio ir sovietinio stoties varianto tai jie abu maži ir bprovincialūs, bet vienas gražus o kitas švelniai tariant nelabai.
Nematau problemos su stoties stalinistine architektūra, norit to ar ne, bet tai yra mūsų istorijos dalis, juolab, kad stalinistinė architektūra IMHO Vilnių sugadino mažiausiai iš visų kitų sovietinių madų. Ar carinė stotis buvo geresnė? Taip, be abejo. Ar būtų gerai ją atstatyt? Taip, būtų. Ar kas nors to imsis? Manau tikrai ne. Labiausiai stotį gadina baltoruso-kaimietiškas spalvų pasirinkimas. Pakeist tą siaubingą mėlyną stogą, nudažyt stotį kad ir baltai, ir vaizdas iškart taps labiau švarus ir skoningesnis be didelių investicijų ir ilgą laiką trunkančių perstatymų.
Dėl stogo pritariu. Reikia čerpių spalvos. Baltai nudažyti fasadą nepraktiška. Geriau jau gelsvas.
Nu kad nelabai, situacija kai, esant taip arti senamiesčio ir naujamiesčio į tuos rajonus patekt galima tik dviem gatvėm(Dariaus ir Girėno, bei Liepkalnio g.) kurios viena nuo kitos nutolusios 1,4km !!! , tai visiškai nepanašu į jokį OK. Tokio nesveiko dydžio kvartalas su pusantro kilometro kraštine sunkiai pasitaiko net ir naujuose madeINsovietUnion by Chrusčiov&Brežnev komiblokų rajonuose.
Įsivaizduok, kad geležinkelis tai upė. Daug kur pasaulyje miestuose taip yra, po geležinkeliu ar virš jo pravažiavimai ne kas kelis šimtus metrų. Ir nereikia. Automobilizmo era nueina. Ties stoties pastatu reikia tik pėstiesiems skirto normalaus perėjimo virš bėgių.
Susisiekimas automobiliais dar visai ok. Bet pestiesiems tai didelė problema. ...
Nu kad nelabai, situacija kai, esant taip arti senamiesčio ir naujamiesčio į tuos rajonus patekt galima tik dviem gatvėm(Dariaus ir Girėno, bei Liepkalnio g.) kurios viena nuo kitos nutolusios 1,4km !!! , tai visiškai nepanašu į jokį OK. Tokio nesveiko dydžio kvartalas su pusantro kilometro kraštine sunkiai pasitaiko net ir naujuose madeINsovietUnion by Chrusčiov&Brežnev komiblokų rajonuose.
Na tai gi ir sakau "dar visai ok" - nepuikūs, bet ir nekatastrofiškas. Infrastruktūros automobiliams ten tikrai pakenčiama, kitas reikalas, VT tai trukdo, o jis važiuoja tais pačiais keliais. Trumpai automobiliams nieko ten gerinti nereikia, kaip tik mažinti greitį, plėtoti pesčiųjų, dviračių ir VT infrastruktūrą. Siūlau pabandyti nuvažiuoti su vežimeliu nuo kokios Naujininkų gatvės vidurio iki Pylimo g. Vien laiptai, tvoros, sienos, siauri šaligatviai arba jų nebuvimas.
Paskutinis taisė digital; 2021.01.22, 15:44.
Priežastis: citavimas
Matosi, kad niekada nebuvai užsienyje stotyse. Patekimas į peronus, jei ne per bėgius (kas didelėse stotyse draudžiama), tai tik per tunelius (jei bėgiai žemės lygyje ar ant pylimo, bet tunelio efektas vis tiek tas pats gaunasi). Ar iš viršaus. Iš viršaus tik tada, kai stotis požeminė. Dar galimas variantas per pėsčiųjų tiltą ir viename lygyje, jei stotis galinė (tupikinė). Nieko kito daugiau niekur sugalvoti ir neįmanoma. Todėl nereikia čia sekti pasakų, gerai?
Tik nereik cia kitu izeidinet ir bandyt jiem irodyt kur buvo, o kur nebuvo. Du pavydziai, Baltarusijos Gelezinkelio Stotis Maskvoj ir Berlin Haupbahnhof. Pirmoji stotis vykdo tarptautinius reisus, bet vaizdas toks niurus, kad norisi sokti po begiais. Komercijos salia peronu nera, patekimas i atskirtus peronus per pesciuju viadukus i naujininkus arba pozeminiais tuneliais, zodziu, depresija. Antra stotis irgi vykdo tarptaunius reisus, taciau yra pilna gyvybes. Pilnai dengti peronai, patekimas ne per klasutrofobinius tuneliukus arba metalinius viadukus, pilna ivairiausiu parduotuviu ir restoranu. Abi stotys pravaziuojamosios, bet antra atveju kazkaip pavyko israsti kazka nauja. Asmeniskai teko keliau traukiniais uzsienyje labai daug, todel kalbu faktais ne is lempos. Tai paciam siulyciau nesekti pasaku kitiems, gerai?
Susisiekimas automobiliais dar visai ok. Bet pestiesiems tai didelė problema. Tris pralaidos per visus Naujininkus. Atstumai tarp jų didžiuliai peščiomis. Autobūsų beveik nėra Naujininkų viduje, nes susisiekimas sudėtingas. Fkatas, kad Naujininkai yra atribuoti yra visiška tiesa, siūlyčiau pagyventi.
Mano ryškiausias atsiminimas einant šituo tiltu kokiais 2005 gal (nepamenu jau) kažkoks vietinis kriminalitetas, turbūt išėjęs iš Naujininkų "socializacijs centro" norėjo atimti telefoną peiliu grasindamas. Niekur niekas gyvenime Vilniuje peiliu man negrasino tamsiausią naktį
Į Tarandę, po magistrale jau dabar yra dvi tunelinės pralaidos be laiptų, o Naujanuose ant viaduko veda laiptai.
Off topic: trumpai, R.D., kaip išsisukai? Mane bandė apiplėšt pačioje stotyje, tam pagrindiniam hole. Būdamas paauglys, surizikavau prisėst prie nepažįstamojo, tai atsikabino aukštas čigonas-blondinas su džinsofke, kuris turėjo „porininką” už 10 m (sena taktika).
Off topic: trumpai, R.D., kaip išsisukai? Mane bandė apiplėšt pačioje stotyje, tam pagrindiniam hole. Būdamas paauglys, surizikavau prisėst prie nepažįstamojo, tai atsikabino aukštas čigonas-blondinas su džinsofke, kuris turėjo „porininką” už 10 m (sena taktika).
Kadangi diena buvo, tad ir žmonės ėjo pro šalį, tai radęs akimirką pabėgau, nes nebuvau apsuptas. O stotyje nuolat slankioja visokie, kuriuos gelsauga niekaip negali išvyti. Visad reikia žiūrėti, kad neištrauktų daiktų iš kišenių, ypač vakarais. Kažkaip sunkiai mums sekasi susitvarkyti su tuo reiškiniu tokiuose vietose.
Šiek tiek o.t., bet prisiminiau, kaip taip pat maždaug 2005 metais važiuojant autubusu iš oro uosto stoties link teko matyti, kaip čigonai atvirai tašę kraustė. Mažai kas drįso drausminti.
Tame rajone tikrai reikia naujovių, kad kuo mažiau patrauklu būtų ne transporto keleiviams ten lankytis. Tai aktualu ir autobusų stočiai, kuri dar labiau nejauki.
Jei prieš 15 metų Stotyje ir aplink peiliais grasindavo, nereiškia, kad dabar tai vyksta. Studijuojant 4 metus (iki praeitų pradžios) kasdien eidavau tuo viaduku į 2 troleibusą ir rytais, dienomis ir vakarais, apart paskolink 20 centų, bilietui pritrūko vieną kart nieko baisaus neįvyko. Daug nesaugiau jaučiuosi visokiose Viršuliškėse, neaiškių asmenų ir gaujų teko matyt daugiau.
Šiek tiek o.t., bet prisiminiau, kaip taip pat maždaug 2005 metais važiuojant autubusu iš oro uosto stoties link teko matyti, kaip čigonai atvirai tašę kraustė. Mažai kas drįso drausminti.
Tame rajone tikrai reikia naujovių, kad kuo mažiau patrauklu būtų ne transporto keleiviams ten lankytis. Tai aktualu ir autobusų stočiai, kuri dar labiau nejauki.
O 1996 metais sprogdino vaikus jų pačių kieme Dzūkų gatvėje, ir kas? Dabar nei 1996, nei 2005, dabar Naujininkai yra lygiai toks pats rajonas kaip ir bet kuris kitas sovietinis miegamasis rajonas, tik yra pora vietų su didesne "problematiško" kontingento koncentracija, ten kur stovi vien bendrabučiai.
Kontingento problemos turi būti sprendžiamos kitais būdais, o ne iškeliant tam tikrus visuomeninius objektus ar užstatant teritorijas. Paprasčiausiai jos išsikelia kitur. Ir kol valstybės socialinė-ekonominė bei kovos su nusikalstamumu politika nesikeis, kol valdžion pralindinės va toks kontingentas, "prasimušęs" į "elitą", tol nieko gero ir nereikia tikėtis. Bet čia ne apie tai tema.
Jei prieš 15 metų Stotyje ir aplink peiliais grasindavo, nereiškia, kad dabar tai vyksta. Studijuojant 4 metus (iki praeitų pradžios) kasdien eidavau tuo viaduku į 2 troleibusą ir rytais, dienomis ir vakarais, apart paskolink 20 centų, bilietui pritrūko vieną kart nieko baisaus neįvyko. Daug nesaugiau jaučiuosi visokiose Viršuliškėse, neaiškių asmenų ir gaujų teko matyt daugiau.
Na sakykim situacija aplink stotį keičiasi šiek tiek. Narkomanų gyvenimo trukmė turi tendenciją trumpėti, tad jų pastebimai mažėja. Taip pat po truputį matosi kaip miestas step by step nuo senamiesčio pusės bando atkovoti teritoriją. Nemažai davė visokių "Peronų" atsidarymas, "Kablys" čia pat, tad hipsteriai ir menininkai eina pirmoj fronto linijoj. Tik aš manau, jog stotis tikrai netaps prestižiniu miesto rajonu kaip kažkas čia įsivaizduoja. Nėra tam jokio pagrindo (ir nebus).
Gal prestiziniu rajonu ir netaps, bet buti hip, cool ir panasiai stoties rajonas tikrai gali. Tokie rajonai vakaruose turi savo vaiba, kontingenta, lankomi turistu ir siaip yra idomus. Didmietis turi tai tureti. Tik idomu kaip viskas klostysis, kai atnaujins stoti ir ivyks gentrifikacija. Perono ten nebeliks, klausimas kur persikels su visais savo hipsteriais.
Gal prestiziniu rajonu ir netaps, bet buti hip, cool ir panasiai stoties rajonas tikrai gali. Tokie rajonai vakaruose turi savo vaiba, kontingenta, lankomi turistu ir siaip yra idomus. Didmietis turi tai tureti. Tik idomu kaip viskas klostysis, kai atnaujins stoti ir ivyks gentrifikacija. Perono ten nebeliks, klausimas kur persikels su visais savo hipsteriais.
Visiškai prestižiniu gal ne (net nepaisant to, kad stotys bus atnaujintos, infrastruktūra sutvarkytą, jos visada yra bent šiek tiek probleminiai objektai), bet pakankamai neblogu rajonu tapti tikrai gresia. Ten dabar elementariai vyksta gentrifikacijos ciklas (kuris jau baigėsi pvz. Užupyje): yra pigus, pavojingas apleistas, bet įdomesnis istorinis rajonas geroje vietoje > ten pradeda keltis visokie menininkai ir hipsteriai, nes pigu ir įdomią atmosferą turi > jie po truputi viską remontuoja, vietinis nekoks kontingentas išsikelia > truputi besitvarkant ir dinginėjant blogajam kontingentui rajonas tampa patrauklus šiaip turtingesniems, tvarkingesniems žmonėms > jie pradeda išvis viską masyviai tvarkyti, statyti, NT kainos kyla > hispteriai ir menininkai išsikrausto kitur, nes pasidaro per brangu ir ieško kito panašaus rajono.
Stoties rajonas šalia Halės turgaus turgaus jau labai stipriai tvarkosi, apšnerkštumo labai stipriai mažėja. Spėju, kad per kokius kitus 5 metus tas įsimes ir į pačių stočių prieigas. O kitas hipsterių/menininkų rajonas gali ir būti Naujininkai/Liepkalnis/Rasos, jei tik susisiekimas bus patogus.
Taps-netaps. Visų pirma, reikia skirti teritoriją vadinkime "už geležinkelio" ir teritoriją "šiapus geležinkelio". Netgi perdengus bėgius ir sujungus tas dvi dalis, dalis už geležinkelio turi mažesnę perspektyvą dėl istoriškai susiklosčiusios raidos, gyventojų kontingento ir pan. Čia aš kalbu apie Pelesos-Dzūkų-Tyzenhauzų trikampį. Klausimas ar Pelesos g. pusėje bus statoma nauja autobusų stotis, ar ne. Kaip suprantu, ne?
Dabar visai kitokia perspektyva yra kitai pusei, kurią riboja Geležinkelio,Algirdo, Kauno, Raugyklos, Pylimo ir Aušros vartų gatvės. Tai ten jau dabar vyksta gentrifikacija ir perspektyvoje šviečiasi toks gal kiek mažiau cozy, bet Užupis-2. Iš miesto pusės ten reikia: a) sutvarkyt stoties aikštę ir stotį; b) sutvarkyt tą jovalą priešais Aušros Vartus, c) sutvarkyt sankryžą priešais Halę; d) sutvarkyt skverą priešais Halę.
Idealu būtų atstatyti buvusį Barkenbergo namą priešais Aušros vartus, bet tai jau tik svajonės.
Comment