Iš konkurso techninės specifikacijos:
4.2. Tikslas
Atgaivinti Radvilų rūmų komplekso struktūrą (tūrius), pilnai pritaikant šiuo metu jau esamus
pastatus, užpildant tuščias komplekso dalis, įveiklinant kiemus ir laikantis aukščiausio lygio muziejų
veiklos standartų.
4.4. Pagrindinės užduotys:
1. Tvarkomas visas Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus naudojamas sklypas (zona „A“) ir jo prieigos - valstybinė žemė (zona „B“);
2. Planuojama sutvarkyti ir pritaikyti muziejaus veiklai visus Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus naudojamame sklype (zona „A“) esančius pastatus;
3. Rekomenduojama orientuotis į „U“ raidės formos rūmų struktūrą, įvertinant buvusių pastatų tūrius;
4. Projektuojamos modernios muziejinės ekspozicinės erdvės su lankytojų poilsio zonomis ir kitais aukščiausio lygio muziejuose taikomais funkciniais aspektais;
5. Turi būti suprojektuotas visuomenei atviras ir daugiafunkciniams muziejaus renginiams pritaikytas vidinis rūmų kiemas;
6. Tikimasi, kad sklypą ir prieigas sutvarkyti bei įveiklinti bus pasiūlyti geriausi šiuolaikiniai sprendimai, suderinant tiek tiesioginę muziejaus funkciją, tiek išnaudojant miesto visuomeninės
erdvės teikiamus privalumus. Tikimasi, kad šie du aspektai papildys, aktyvuos vienas kitą ir pratęs teritorijos (kaip kultūrinės bendramiestinės erdvės) naudojimo laiką net ir muziejaus nedarbo laiku;
7. Spręsti muziejaus daugiafunkciškumą ir funkcijų suderinamumą - pvz., galimas funkcijų (bet ne architektūrinės raiškos) suderinamumo pavyzdys yra: Museumplein Amsterdame ar MuseumsQuartier Vienoje;
8. Sklypo sutvarkymo sprendiniai turi suteikti kaip galima ilgesnį lauko erdvių panaudojimą, atsižvelgiant į lietuviškų sezonų specifiką, pvz., formuojant užuovėjas rudeniui (pratęsiant veiklas
kaip galima ilgiau) ar saulėtas susitikimo vietas pavasariui (paankstinant veiklas kaip galima anksčiau). Prašoma pasiūlyti įvairius veiklų scenarijus skirtingais metų laikais;
9. Privalo būti įvertintas tinkamas kūrinių atgabenimas į muziejų sunkvežimiais, atsižvelgiant ne tik į bendrąją logistiką, bet ir specifinio (kilpinio) judėjimo Vilniaus senamiestyje aspektą;
10. Projektuotojai, remdamiesi tyrimų medžiaga ir įvertinę preliminarų turimą rangos biudžetą, pasiūlo, kokius - antžeminius ar požeminius - sprendinius racionalu vystyti;
11. Nesiekiama istorinio rūmų architektūrinio atstatymo ar stilistinės restauracijos, tačiau būtina siektina išsaugoti geriausiai išlikusius autentiškus architektūrinius rūmų elementus ir vertingąsias
savybes;
12. Privalo būti apgalvotas ir užtikrintas laisvas žmonių judėjimas bei kūrinių transportavimas muziejaus komplekse. Turi būti atsižvelgta į tinkamus (erdvius) patalpų tūrius (ten, kur yra tokia
galimybė), įvertintos galimybės į ekspozicines erdves pristatyti didelių gabaritų kūrinius (pvz., išimami langai);
13. Numatyti kavinės patalpų ir knygynėlio-parduotuvėlės įrengimo galimybę;
14. Turi būti užtikrintas eksponatų pristatymas į pastatą Nr. 11 (atsižvelgiant į labai artimą užstatymą);
15. Pastate Nr. 11 turėtų būti siekiama išlaikyti vientisą parodinę erdvę, neskaidant jos (esant galimybei) į mažesnes patalpas;
16. Privalo būti atsižvelgiama į sudėtingus muziejinius reikalavimus, susijusius su pastatų mikroklimato (šildymo, vėdinimo, vėsinimo ir drėgmės palaikymo agregatus, kurie yra masyvūs
ir reikalauja daug erdvės) ir apšvietimo valdymo sistemomis; dideliu elektros galios poreikiu. Reikia įvertinti sudėtingą gaisrinės saugos specifiką ir apgalvoti kritulių surinkimo klausimą,
žinant, kad galimybė prisijungti prie centralizuotų tinklų yra labai ribota.
4.6. Planuojamos tvarkyti komplekso prieigos (muziejui nepriklausanti teritorija - valstybinė
žemė (zona „B“))
1. Sukurti reprezentatyvią, tvarią, patogią naudotis ir eksploatuoti visais metų laikais miesto viešąją erdvę, kuri su Jonušo Radvilos rūmų kiemu sudarytų vieną (vieningą) urbanistinį darinį;
2. Sudaryti sąlygas paslaugų infrastruktūros viešojoje erdvėje ir aplinkiniuose pastatuose plėtojimui;
3. Pasiūlyti viešosios erdvės naudojimo scenarijus skirtingiems metų laikams, įvertinant galimybę šią viešąją erdvę naudoti miesto renginiams, šventėms, prekybai, reklamai, lauko kavinių
įrengimui ir pan.
4. Užtikrinti rekreacijos viešojoje erdvėje bei paslaugų infrastruktūros kūrimo galimybes;
5. Projektuojant vadovautis universalaus dizaino principais, užtikrinti viešosios infrastruktūros objektų prieinamumą visiems visuomenės nariams;
6. Automobilių stovėjimo vietos komplekso prieigose - valstybinėje žemėje (zonoje „B“) neįrengiamos. Prašoma numatyti turistinių autobusų sustojimo - muziejaus lankytojų išlaipinimo
- įlaipinimo galimybę.
7. Esami reklaminiai įrenginiai ir statiniai komplekso prieigose (zonoje „B“) pateikti Pav. 12 bei lentelėje „Reklaminiai įrenginiai ir statiniai komplekso prieigose (zonoje „B“)“. Siūlant
sprendinius, šiuos zonoje „B“ esančius reklaminius įrenginius ir statinius galima traktuoti laisvai, t. y. nėra privaloma jų išsaugoti - tai nusprendžia konkurso dalyvis.
Atgaivinti Radvilų rūmų komplekso struktūrą (tūrius), pilnai pritaikant šiuo metu jau esamus
pastatus, užpildant tuščias komplekso dalis, įveiklinant kiemus ir laikantis aukščiausio lygio muziejų
veiklos standartų.
4.4. Pagrindinės užduotys:
1. Tvarkomas visas Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus naudojamas sklypas (zona „A“) ir jo prieigos - valstybinė žemė (zona „B“);
2. Planuojama sutvarkyti ir pritaikyti muziejaus veiklai visus Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus naudojamame sklype (zona „A“) esančius pastatus;
3. Rekomenduojama orientuotis į „U“ raidės formos rūmų struktūrą, įvertinant buvusių pastatų tūrius;
4. Projektuojamos modernios muziejinės ekspozicinės erdvės su lankytojų poilsio zonomis ir kitais aukščiausio lygio muziejuose taikomais funkciniais aspektais;
5. Turi būti suprojektuotas visuomenei atviras ir daugiafunkciniams muziejaus renginiams pritaikytas vidinis rūmų kiemas;
6. Tikimasi, kad sklypą ir prieigas sutvarkyti bei įveiklinti bus pasiūlyti geriausi šiuolaikiniai sprendimai, suderinant tiek tiesioginę muziejaus funkciją, tiek išnaudojant miesto visuomeninės
erdvės teikiamus privalumus. Tikimasi, kad šie du aspektai papildys, aktyvuos vienas kitą ir pratęs teritorijos (kaip kultūrinės bendramiestinės erdvės) naudojimo laiką net ir muziejaus nedarbo laiku;
7. Spręsti muziejaus daugiafunkciškumą ir funkcijų suderinamumą - pvz., galimas funkcijų (bet ne architektūrinės raiškos) suderinamumo pavyzdys yra: Museumplein Amsterdame ar MuseumsQuartier Vienoje;
8. Sklypo sutvarkymo sprendiniai turi suteikti kaip galima ilgesnį lauko erdvių panaudojimą, atsižvelgiant į lietuviškų sezonų specifiką, pvz., formuojant užuovėjas rudeniui (pratęsiant veiklas
kaip galima ilgiau) ar saulėtas susitikimo vietas pavasariui (paankstinant veiklas kaip galima anksčiau). Prašoma pasiūlyti įvairius veiklų scenarijus skirtingais metų laikais;
9. Privalo būti įvertintas tinkamas kūrinių atgabenimas į muziejų sunkvežimiais, atsižvelgiant ne tik į bendrąją logistiką, bet ir specifinio (kilpinio) judėjimo Vilniaus senamiestyje aspektą;
10. Projektuotojai, remdamiesi tyrimų medžiaga ir įvertinę preliminarų turimą rangos biudžetą, pasiūlo, kokius - antžeminius ar požeminius - sprendinius racionalu vystyti;
11. Nesiekiama istorinio rūmų architektūrinio atstatymo ar stilistinės restauracijos, tačiau būtina siektina išsaugoti geriausiai išlikusius autentiškus architektūrinius rūmų elementus ir vertingąsias
savybes;
12. Privalo būti apgalvotas ir užtikrintas laisvas žmonių judėjimas bei kūrinių transportavimas muziejaus komplekse. Turi būti atsižvelgta į tinkamus (erdvius) patalpų tūrius (ten, kur yra tokia
galimybė), įvertintos galimybės į ekspozicines erdves pristatyti didelių gabaritų kūrinius (pvz., išimami langai);
13. Numatyti kavinės patalpų ir knygynėlio-parduotuvėlės įrengimo galimybę;
14. Turi būti užtikrintas eksponatų pristatymas į pastatą Nr. 11 (atsižvelgiant į labai artimą užstatymą);
15. Pastate Nr. 11 turėtų būti siekiama išlaikyti vientisą parodinę erdvę, neskaidant jos (esant galimybei) į mažesnes patalpas;
16. Privalo būti atsižvelgiama į sudėtingus muziejinius reikalavimus, susijusius su pastatų mikroklimato (šildymo, vėdinimo, vėsinimo ir drėgmės palaikymo agregatus, kurie yra masyvūs
ir reikalauja daug erdvės) ir apšvietimo valdymo sistemomis; dideliu elektros galios poreikiu. Reikia įvertinti sudėtingą gaisrinės saugos specifiką ir apgalvoti kritulių surinkimo klausimą,
žinant, kad galimybė prisijungti prie centralizuotų tinklų yra labai ribota.
4.6. Planuojamos tvarkyti komplekso prieigos (muziejui nepriklausanti teritorija - valstybinė
žemė (zona „B“))
1. Sukurti reprezentatyvią, tvarią, patogią naudotis ir eksploatuoti visais metų laikais miesto viešąją erdvę, kuri su Jonušo Radvilos rūmų kiemu sudarytų vieną (vieningą) urbanistinį darinį;
2. Sudaryti sąlygas paslaugų infrastruktūros viešojoje erdvėje ir aplinkiniuose pastatuose plėtojimui;
3. Pasiūlyti viešosios erdvės naudojimo scenarijus skirtingiems metų laikams, įvertinant galimybę šią viešąją erdvę naudoti miesto renginiams, šventėms, prekybai, reklamai, lauko kavinių
įrengimui ir pan.
4. Užtikrinti rekreacijos viešojoje erdvėje bei paslaugų infrastruktūros kūrimo galimybes;
5. Projektuojant vadovautis universalaus dizaino principais, užtikrinti viešosios infrastruktūros objektų prieinamumą visiems visuomenės nariams;
6. Automobilių stovėjimo vietos komplekso prieigose - valstybinėje žemėje (zonoje „B“) neįrengiamos. Prašoma numatyti turistinių autobusų sustojimo - muziejaus lankytojų išlaipinimo
- įlaipinimo galimybę.
7. Esami reklaminiai įrenginiai ir statiniai komplekso prieigose (zonoje „B“) pateikti Pav. 12 bei lentelėje „Reklaminiai įrenginiai ir statiniai komplekso prieigose (zonoje „B“)“. Siūlant
sprendinius, šiuos zonoje „B“ esančius reklaminius įrenginius ir statinius galima traktuoti laisvai, t. y. nėra privaloma jų išsaugoti - tai nusprendžia konkurso dalyvis.
Comment