Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Nelegalūs statiniai ir valstybinės žemės grobimas Vilniuje
Collapse
X
-
Parašė spekas Rodyti pranešimąTai nuo šių metų rugpjūčio galima tikėtis, kad pajudės ir likusių garažų iškėlimas? Būtų labai gerai, kaip jau ir laikas.
Comment
-
Vilniuje naujam pritaikymui atlaisvinta daugiau kaip 40 ha valstybinės žemės: nukelti metaliniai garažai
https://vilnius.lt/lt/2023/04/06/289231/
,,Prieš dvejus metus Vilniaus miesto savivaldybė ėmėsi principingai tvarkyti valstybinėje žemėje nelegaliai stovinčius metalinių garažų masyvus, kad galėtų panaudoti atlaisvintą teritoriją visuomenės reikmėms. Šiuo metu nukelta per 80 procentų garažų. Likusi nedidelė nenukeltų garažų dalis yra privačiose teritorijose, kur Savivaldybė negali įpareigoti pašalinti, bet stengiasi savininkus paraginti tvarkytis.
2020 m. birželį Vilniaus miesto savivaldybė įpareigojo sostinės metalinių garažų savininkus iki nurodyto termino atlaisvinti valstybinę žemę. Dabar skaičiuojama, kad iš 10,7 tūkst. metalinių garažų iki 2023 m. kovo 1 d. yra nukelta 8,5 tūkst. ir taip atlaisvinta daugiau nei 40 ha ploto.
Dalis savininkų buvo geranoriški, daliai prireikė teismo ir antstolių paraginimo. Teisme inicijuotos 167 bylos – tiek dėl pavienių metalinių garažų nukėlimo, tiek dėl kelių garažų ar jų blokų pašalinimo. 155 bylos jau pasibaigusios.
„Tai reiškia, kad gyventojai jau galutiniais teismo sprendimais yra įpareigoti nukelti garažus. Penki atvejai yra perduoti antstoliams, dalis gyventojų nusikėlė garažus be antstolių įsikišimo (ir nepatyrė išlaidų antstoliams), dėl kelių garažų nukėlimo po teismo sprendimo dar tikslinamos aplinkybės garažų buvimo vietoje“, – pasakojo Vilniaus savivaldybės administracijos vyriausioji patarėja Daiva Mikulskienė.
Iš maždaug 2 tūkst. metalinių garažų, kurie vis dar likę, pusė yra privačioje žemėje. Savivaldybė tokiu atveju negali įpareigoti savininkų garažus pašalinti. Tačiau pasitaiko atvejų, kai tokiuose sklypuose garažai stovi apleisti, kaupiamos įvairios atliekos. Nustačius tokį faktą, savivaldybė sklypų savininkams gali pritaikyti didžiausią – 4 proc. žemės mokesčio tarifą, kas irgi paskatina susitvarkyti žemės sklypus.
Tvarkosi ir privatūs savininkai
Kai kuriose seniūnijose pavyko nukelti visus ten stovėjusius metalinius garažus ar jų masyvus. Daugelis savininkų patys įsijungė į procesą ir atlaisvino valstybinę žemę. Buvo atvejų, kur garažai stovėjo privačių savininkų sklypuose, tačiau ir šie savininkai sutiko bendradarbiauti ir susitvarkyti. Kitur reikėjo imtis teisinių priemonių. Labai mažos dalies metalinių garažų savininkai nėra žinomi, todėl pradėtos procedūros dėl turto pripažinimo bešeimininkiu.
Kiekvieno sklypo situacija – išskirtinė. Pavyzdžiui, atlaisvinus teritoriją Sietyno gatvėje, buvo sudarytos sąlygos organizuoti Sietyno gatvės atkarpos sujungimą.
Vieni pirmųjų buvo nukelti garažai Pilaitėje. Didžiulį, beveik 1,5 tūkst. garažų, masyvą gyventojai su bendrijos pirmininko geranorišku įsitraukimu nusikėlė per metus. Teritorija buvo sutvarkyta ir atlaisvinta naudoti miesto plėtrai.
Liepkalnio gatvėje iš pradžių pavyko nukelti tik trečdalį garažų. Kol vyko derybos su garažų bendrija, paaiškėjo, kad žemės sklypas, kuriame veikia bendrija, turi savininką, ir šis nukėlė visus likusius garažus savo iniciatyva.
Karoliniškių seniūnijoje situacija kiek kitokia – vienoje iš teritorijų buvo apie 1,2 tūkst. garažų masyvas, tačiau sklypai, kuriuose stovi garažai, turėjo du savininkus. Didžioji dalis garažų stovėjo valstybinėje žemėje, kita dalis – privačiame sklype. Pavyko nukelti beveik visus garažus iš abiejų sklypų ir sutvarkyti apleistą bei užterštą teritoriją, nors teko imtis ir teisinių priemonių. Apie 15-os garažų, likusių stovėti valstybinėje žemėje, savininkai nežinomi.
„Dėl likusių metalinių garažų, kurie yra valstybinėje žemėje, 2022 metų pabaigoje jau yra pradėta bešeimininkio turto pripažinimo procedūra. Savininkai nežinomi, jeigu jų nustatyti nepavyks ir teismas pripažins šį turtą kaip niekieno, galėsime garažus pašalinti. Jei savininkai vis dėlto atsilieptų, jie būtų įpareigoti nukelti tokius garažus“, – paaiškino D. Mikulskienė.
Garažų teritorijos ir išvalomos
Savivaldybė nuo pat proceso pradžios teikė savininkams įvairią pagalbą nukeliant garažus ir sutvarkant teritoriją. Nemažas skaičius ja pasinaudojo.
„Mūsų tikslas – sutvarkyti apleistas teritorijas, metaliniai garažai miesto nepuošia, nemažai jų yra apleisti, netvarkomi, užima valstybinę žemę, trukdo planuoti miesto teritorijas. Todėl norisi padėkoti tiems, kurie geranoriškai sutiko, ir bendromis pastangomis pavyko didžiąją dalį šių teritorijų sutvarkyti. Savo ruožtu, suteikėme visokeriopą pagalbą, sutvarkėme ir išvežėme paliktas atliekas. Per visą procesą išvežėme beveik 14 tūkst. tonų atliekų – statybinių, nerūšiuotų, padangų, pagėgių, tepalo ir kitų pavojingų atliekų. Tokios paslaugos gyventojams būtų kainavusios nemažai, todėl džiaugiamės, kad gyventojai suprato mūsų prašymą ir pasinaudojo suteikta pagalba“, – sako Miesto tvarkymo ir aplinkos apsaugos skyriaus vedėjas Gintautas Runovičius.''
- 1 patinka
Comment
-
Parašė felar Rodyti pranešimąJei neklystu būtent ties šitais kortais ir tiltas numatytas. Buvo kilę klausimų kaip tai bus suorganizuota, dabar aiškiau. Kiek dar tokių vietų Vilniuje? Spėju už tai negresia jokia atsakomybė tai daroma kol nieks nepastebės?
Jeigu sukurti žemėlapį su kiekvienu tokiu pažeidimu kaip atskiru objektu, jų būtų žymiai daugiau nei visų planuojamų/baigtų objektų Citify žemėlapyje. Tik gan trumpoje Širvintų gatvėje ją renkonstruojant teko griauti kokias 3-5 gan rimtas tvoras ir dar pjaut belekiek krūmų, kurie augo kažkaip labai jau naudingai praplečiant žmonėms sklypus, bet žmonės jų aiško nesodino, jie patys išaugo, ypač tujos .
Ir tokie dalykai yra absoliuti norma kiekvienoje senesnėje privačių namų gatvėje arba "geresniose vietose" kur gal kokia upė šalia, gal ežeriukas, gal su mišku ribojasi ir t.t.
Bet sunkoka tikėtis kažkokių šitą problemą sprendžiančių veiksmų iš VMS, kuri pati skatina tokius dalykus ir faktiškai padeda grobti žemę dar finansuojant tai iš visų mūsų mokesčių, kaip tai buvo Giedraičių gatvėje, kai pastatė tas tvoras.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Pauze0 Rodyti pranešimą
Niekam neįdomu, va pilietis dešimtmečius visą gatve blokuoja.
https://www.google.com/maps/@54.7290.../data=!3m1!1e3
- 1 patinka
Comment
-
Parašė ttttt Rodyti pranešimą
Ir teisingai daro, nes jo sklypas:
Bet greičiausiai susitarė su kaimynais ir visi patenkinti kad tranzitinis eismas dulkių nekelia.
-
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
Neaišku ar teisingai, galimai įrašytas servitutas gatvei.
Bet greičiausiai susitarė su kaimynais ir visi patenkinti kad tranzitinis eismas dulkių nekelia.
Comment
-
Tokios situacijos, kurios nemaža dalimi kyla iš mūsų istorijos (laukiniai sklypų formavimo laikotarpiai) kelia klausimą, kad gal vertėtų galvoti apie kažkokį sąlyginai greitą ir paprastą žemės paėmimo visuomenės porekiams su sąžiningu kompensavimu mechanizmo sukūrimą? Nes daug tokių vietų kur negali gatvės atkarpėlės, šaligatvio ir panašiai baigti tiesti. Kai kur net visos geros gatvės (M Lietuvio, Šiaurinė ties GV ir tt.)
- 3 patinka
Comment
-
Ne Vilniuje, bet vis tiek visai įdomu, kaip tai vyksta ir kitur - Į garažų bendriją Kaune riedėjo buldozeriai: advokatui primena rusiškus banditų metodus
Į naujienų portalą „Kas vyksta Kaune“ kreipėsi šokiruoti miesto gyventojai – paskutinį rugsėjo penktadienį jų pastatytus garažus nuniokojo paryčiais į garažų bendriją per galinius vartus su sunkiąja technika įvažiavę asmenys. Pamatytais vaizdais žmonės negalėjo patikėti: išlaužytos garažų durys, nupjautos spynos, išvartytas viduje esantis turtas, perkasti įvažiavimai. Žemės sklypą nusipirkę verslininkai teigia ne kartą įspėję, kad turtas turi būti patrauktas, kitaip teritorija bus valoma naujųjų savininkų. Pasak jų, nėra jokių dokumentų, kad garažai čia stovi legaliai.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė digital Rodyti pranešimąNe Vilniuje, bet vis tiek visai įdomu, kaip tai vyksta ir kitur - Į garažų bendriją Kaune riedėjo buldozeriai: advokatui primena rusiškus banditų metodus
Jei savininkų garažai, kurie yra laikini statiniai, stovi valstybinėje žemėje ir yra dabar griaunami (tikiuosi buvo perspėjimai), manau neteisūs žemės užemėjai.
Kalbėsiu iš perspektyvos, kad laikini statiniai stovi nelegaliai:
Esu per n metų pastebėjęs, kad labiausiai apsileidę, valstybinę žemę užėmę, joje savo NT taip nustekenę, kad jis tapo avarinis ir kelia pavojų žmonių sveikatai bei teršia aplinką ir tt. savininkai kaip taisyklė vaizduoja didžiausiais aukas, kad jie čia nieko blogo nedaro, o bandantys iškuopti jų pridarytą žalą ir kurti geresnę aplinką gyvenimui yra vos ne didžiausi skraudėjai. Ai, dar reikia pridėti, kad apsileidėliai dar turi tendenciją sabotuoti tuos, kurie rodo iniciatyvą tvarkytis.
30 metų bardakas, o prasidėjus tvarkymui didžiausias nutebimas, lyg ateiviai nusileido, kad oho - negi taip gali būti, kad čia neturi būti savartynas?Paskutinis taisė spekas; 2023.10.21, 17:49.
- 9 patinka
Comment
-
Pirmadienį Šnipiškėse bus iškeldinti metaliniai garažai
Pirmadienį Šnipiškėse, Kernavės gatvėje bus pradėtas metalinių garažų, stovinčių ant valstybinės žemės, iškeldinimas. Pradžioje planuojama nukelti 75 garažus, vėliau – dar apie 100. Atlaisvintame valstybinės žemės plote atsiras 280 vietų lopšelis-darželis, o teritorijoje esančia sporto žaidimų aikštele po darželio darbo valandų galės naudotis ir bendruomenė.
Kernavės gatvėje yra 179 metaliniai garažai. Jie užima apie 63 arų ploto sklypą, kuriame tilptų visas darželis, liktų vietos dar ir sporto žaidimų aikštelei. Garažų savininkus vienijanti bendrija ilgai neatskleidė tikrųjų savininkų, vėliau teigė, kad įpareigos juos nukelti garažus iki šių metų vasaros pabaigos. Bendrijai to nepadarius, teismas leido pačiai savivaldybei nukelti šiuos garažus.
Per trejus metus Vilniuje buvo nukelta beveik 9000 metalinių garažų – tai yra daugiau nei 80 proc. visų valstybinėje miesto žemėje stovėjusių garažų. Visi laikinieji metaliniai garažai užima apie 50 ha plotą.
- 12 patinka
Comment
Comment