Į pasivaikščiojimą Neries pakrantėmis pakvietęs Vilniaus meras Remigijus Šimašius tikina, kad šiemet pradėti remonto darbai – tik pradžia. Tikrosios permainos numatomos kitąmet, bet esą jau dabar pasivaikščioti, bėgioti ar važinėti dviračiu, jei tą leidžia orai, mėgstantys vilniečiai gali justi šiokius tokius pokyčius.
Džigu matyti, kad pagaliau Vilniuje prasidėjo realūs infrastruktūros tvarkymo darbai, o dar džiugiau, kad jie intensyvės. Tikiuosi, kad Neries krantine nebus apsiribota.
Smagu, kad tvarkomos krantines, bet Vilnius ne tik centras Kokie šaligatviai miegamuosiuose rajonuose, kur daug jaunų šeimų su vaikais, tai papasakosiu merui Š, kad neįmanoma su vežimėliais normaliai pasivaiksčiot. Bet gaila, kad tai tik PR akcija masei
/\
Jeigu nori miesto šaligatvių rekonstrukcijos, tai reikėtų pasakot premjerui B, kad ES pinigai į ten būtų nukreipti. Ir smagu, kai PR akcijos yra daromos atliktų darbų, o ne vizualizacijų fone
/\
Jeigu nori miesto šaligatvių rekonstrukcijos, tai reikėtų pasakot premjerui B, kad ES pinigai į ten būtų nukreipti. Ir smagu, kai PR akcijos yra daromos atliktų darbų, o ne vizualizacijų fone
Edvis - bet čia tai visiškai Miestų infrastruktūra grynai savivaldų reikalas, kurio jokio kita institucija negali liest (pvz. Vilniaus krašto lenkiškos gatvių pavadinimų lentelės), o ES paramą skirsto ministerijos vadovaujantis ES kriterijais, o ne pagal premjero B norus, jeigu ES politika nenumato šaligatvių keitimo, tai galvok negalvojęs su ES pinigais, tai yra visiška mero Š atsakomybė. Bet meras Š pasirinko 500 m. krantinės, nei 3 km kokiu lazdynų ar kito rajono kur tas šaligatvis padidintų saugumą tūkstančiams pensininkų ar jaunom šeimom lengviau būtų su vežimeliais.
Edvis - bet čia tai visiškai Miestų infrastruktūra grynai savivaldų reikalas, kurio jokio kita institucija negali liest (pvz. Vilniaus krašto lenkiškos gatvių pavadinimų lentelės), o ES paramą skirsto ministerijos vadovaujantis ES kriterijais, o ne pagal premjero B norus, jeigu ES politika nenumato šaligatvių keitimo, tai galvok negalvojęs su ES pinigais, tai yra visiška mero Š atsakomybė. Bet meras Š pasirinko 500 m. krantinės, nei 3 km kokiu lazdynų ar kito rajono kur tas šaligatvis padidintų saugumą tūkstančiams pensininkų ar jaunom šeimom lengviau būtų su vežimeliais.
Apie koki Lazdynu saligatvi kalbame konkreciai? Kuo priemiescio saligatvis miestui yra didesnis prioritetas nei vieninteles per miesta tekancios upes krantines?
Edvis - bet čia tai visiškai Miestų infrastruktūra grynai savivaldų reikalas, kurio jokio kita institucija negali liest (pvz. Vilniaus krašto lenkiškos gatvių pavadinimų lentelės), o ES paramą skirsto ministerijos vadovaujantis ES kriterijais, o ne pagal premjero B norus, jeigu ES politika nenumato šaligatvių keitimo, tai galvok negalvojęs su ES pinigais, tai yra visiška mero Š atsakomybė. Bet meras Š pasirinko 500 m. krantinės, nei 3 km kokiu lazdynų ar kito rajono kur tas šaligatvis padidintų saugumą tūkstančiams pensininkų ar jaunom šeimom lengviau būtų su vežimeliais.
Pasivažinėk po mažesnius miestelius ir pamatysi, kaip juose buvo sutvarkyta infrastruktūra. Jeigu kur užmatysi dedant naujus šaligatvius - šalia stovės ir ženklas, kad tai daroma iš ES pinigų. Savivaldybės prerogatyva tvarkyti tuos šaligatvius, tačiau jeigu jos nebūtų gavusios ES pinigų - tų savivaldybių situacija būtų buvusi tokia pati, kokia dabar yra Lazdynų mikrorajone. Praeitoje finansinėje perspektyvoje ES pinigai buvo nukreipti į regionus, taip bandant juos gaivinti ir tai ne ES, o Lietuvos vyriausybės sprendimas, ES tikrai nenurodinėja kuriuos mums šaligatvius tvarkytis reikia. Tačiau tu teisus, vietoj 500 m. krantinės būtų buvę galima nutiesti 1,5 km (ne 3 km) šaligatvio. Tačiau kodėl kažkokios Lazdynų gatvės šaligatvis yra vertesnis būti rekonstruojamas pirmas. Jeigu krantine šeimos su vežimėliai nevaikštinėjo, tai buvo tik dėl to, kad to buvo neįmanoma daryti. Esmė, kad tie 1,5 km. rekonstruoto šaligatvio kažkur Lazdynuose ar Koraluose tebūtų lašas jūroje, norint rimtesnių permainų, reikia ES pinigų, o meras Š neturi tokių galių tuos pinigus skirstyti Dėl to tenka rinktis prioritetus, buvo pasirinkta Neries krantinė ir aš manau visai logiškai. Visgi pirmoje vietoje reikia susitvarkyti centrą, nes centras generuoja turizmą, o turizmas generuoja pajamas į biudžetą, iš kurių po to bus galima tvarkyti ir nuošalesnes vietas.
Pasivažinėk po mažesnius miestelius ir pamatysi, kaip juose buvo sutvarkyta infrastruktūra. Jeigu kur užmatysi dedant naujus šaligatvius - šalia stovės ir ženklas, kad tai daroma iš ES pinigų. Savivaldybės prerogatyva tvarkyti tuos šaligatvius, tačiau jeigu jos nebūtų gavusios ES pinigų - tų savivaldybių situacija būtų buvusi tokia pati, kokia dabar yra Lazdynų mikrorajone. Praeitoje finansinėje perspektyvoje ES pinigai buvo nukreipti į regionus, taip bandant juos gaivinti ir tai ne ES, o Lietuvos vyriausybės sprendimas, ES tikrai nenurodinėja kuriuos mums šaligatvius tvarkytis reikia. Tačiau tu teisus, vietoj 500 m. krantinės būtų buvę galima nutiesti 1,5 km (ne 3 km) šaligatvio. Tačiau kodėl kažkokios Lazdynų gatvės šaligatvis yra vertesnis būti rekonstruojamas pirmas. Jeigu krantine šeimos su vežimėliai nevaikštinėjo, tai buvo tik dėl to, kad to buvo neįmanoma daryti. Esmė, kad tie 1,5 km. rekonstruoto šaligatvio kažkur Lazdynuose ar Koraluose tebūtų lašas jūroje, norint rimtesnių permainų, reikia ES pinigų, o meras Š neturi tokių galių tuos pinigus skirstyti Dėl to tenka rinktis prioritetus, buvo pasirinkta Neries krantinė ir aš manau visai logiškai. Visgi pirmoje vietoje reikia susitvarkyti centrą, nes centras generuoja turizmą, o turizmas generuoja pajamas į biudžetą, iš kurių po to bus galima tvarkyti ir nuošalesnes vietas.
Eidis matau, kad nelabai žinai kaip valdoma valstybė, tai plačiau paaiškinsiu. Dėl infrastruktūros miesteliuose, buvo įgyvendinama ES politika - sumažinti atskirtį tarp kaimo ir miesto, todėl Vyriausybė įgyvendindama ES politiką nukreipė ES pinigus į regionus, kur už šias lėšas buvo galima keisti šaligatvius, asfaltuot kelius ir panašiai. Miestuose ES pinigus buvo galima naudoti keliams, grindžiant saugumu, aplinkosauga ir pan., tai visokie vakariniai aplinkkeliai ir panašiai. Kitas klausimas dėl savivaldos, jos pareiga ir tikslas, gerinti savivaldos žmonių gyvenimą, skatinti verslą ir panašiai. Savivaldos biudžetą sudaro, jos teritorijoje gyvenančių žmonių sumokami mokesčiai GPM. Mes mokam mokesčius tam, kad man po langais būtų naujas asfaltas, tvarkingas šaligatvis, nes kitaip žmonės nematys tikslo mokėto mokesčių, kai nemato naudos. Dėl turizmo, tai turizmas moka mokesčius į valstybės biudžėtą PVM, Pelno mokestis ir panašiai, miestas gauna tik pagalvės mokestį (Vilniuje jo nėra), bet didžiausia nauda sukuriamos darbo vietos ir tada jau visa grandinė. Tai savivaldos investicijos į turizmą jokios naudos neduoda, nes į turizmą turi investuot Turizmo departamentas, kuris tam turi asignavimų iš biudžeto, ES parama ir kitus šaltinius. Nereikia maišyt skirtingų dalykų ir visko plakt kartu, tada ir chaosas, kai visi už viską atsakinga, o ištiesų niekas nieko nedaro.
Edvis - bet čia tai visiškai Miestų infrastruktūra grynai savivaldų reikalas, kurio jokio kita institucija negali liest (pvz. Vilniaus krašto lenkiškos gatvių pavadinimų lentelės), o ES paramą skirsto ministerijos vadovaujantis ES kriterijais, o ne pagal premjero B norus, jeigu ES politika nenumato šaligatvių keitimo, tai galvok negalvojęs su ES pinigais, tai yra visiška mero Š atsakomybė. Bet meras Š pasirinko 500 m. krantinės, nei 3 km kokiu lazdynų ar kito rajono kur tas šaligatvis padidintų saugumą tūkstančiams pensininkų ar jaunom šeimom lengviau būtų su vežimeliais.
Lazdynuose tik vietiniai gyventojai naudotusi šaligatviu, kai centre - ne tik aplink gyvenantis, bet ir tie patys Lazdynų gyventojai kai atvažiuoja į centrą į kokį nors renginį. Taip pat sutvarkyta infrastruktūra pritraukia daugiau turistų, ko pasekmėje - daugiau pinigų į biudžetą, ko pasekmėje - kada nors sutvarkys ir šaligatvius ir Lazdynuose. Aišku, visur tvarkyti reikia, bet centre labiau - be to, sutvarkius Lazdynus, tai atsirastų žmonių iš Karoliniškių kad ir jie to pačio nori, kodėl ten padaryta o pas mus ne.
O aplink savo daugiabutį tai ir patys gyventojai gali apsitvarkyti, taigi yra daugiabučio pirmininkas, mokami pinigai kiekvieną menėsį, tai ir tvarkykitės.
O aplink savo daugiabutį tai ir patys gyventojai gali apsitvarkyti, taigi yra daugiabučio pirmininkas, mokami pinigai kiekvieną menėsį, tai ir tvarkykitės.
Jei kiekvienas daugiabutis aplink apsitvarkytų, tai savivaldybei nebelabai ir liktų kažką ten daryti. O tada nebebūtų ant ko burnoti.
Galima sutikti su Vilnius. Centras nėra visas miestas, tačiau visi merai dažniausiai žiūri tik į jį. Tai gal laikas apriboti merų galias, tegul visą kadenciją rūpinasi tik VMS prieigomis (sarkazmas). Bet kadangi Šimašiaus rinkimų programoje buvo punktas pagaliau žiūrėti ir į mikrorajonus (be abejo, PR irgi reikia), vertėtų palaukti ir tik kadencijos pabaigoje apeliuoti į jo (ne)įvykdytus pažadus.
Lazdynuose tik vietiniai gyventojai naudotusi šaligatviu, kai centre - ne tik aplink gyvenantis, bet ir tie patys Lazdynų gyventojai kai atvažiuoja į centrą į kokį nors renginį. Taip pat sutvarkyta infrastruktūra pritraukia daugiau turistų, ko pasekmėje - daugiau pinigų į biudžetą, ko pasekmėje - kada nors sutvarkys ir šaligatvius ir Lazdynuose. Aišku, visur tvarkyti reikia, bet centre labiau - be to, sutvarkius Lazdynus, tai atsirastų žmonių iš Karoliniškių kad ir jie to pačio nori, kodėl ten padaryta o pas mus ne.
O aplink savo daugiabutį tai ir patys gyventojai gali apsitvarkyti, taigi yra daugiabučio pirmininkas, mokami pinigai kiekvieną menėsį, tai ir tvarkykitės.
Manau dauguma žmonių supranta, kad miesto centras turi būti sutvarkytas. Tačiau, žmonės tik apie tai galvodami, dažnai pamiršta miegamuosius rajonus. Pritariu Vilnius - miegamųjų rajonų infrastruktūra turi būti tvarkoma. Tiksliau - iš esmės pertvarkoma. Reikia nutiesti naujus šaligatvius, o didžiąją dalį senų - pakeisti, dalį jų pakeičiant asfaltuotais dviračių takais, pertvarkyti daugiabučių namų kiemus ir parkavimosi aikšteles.. Tačiau čia jau kita tema.
Grįžtant prie temos - na, itin smalsu kokia krantine vaikščiosime kitų metų vasarą. Tikėkimės, kad bus atnaujinta ne tik danga prie pat krantinės.
Comment