Senoji ligoninė tikrai mažiau konkuravo. Jos nesimatė nors ir buvo aukštesnė. Manau turėtų užsodinti priešais šiuos naujus namus, ypač jų stiklinius langus, naujų medžių, kurie po kelių dešimčių metų bent dalinai paslėptų blizgantį, neišvaizdų, senamiestyje nederantį, ir jam nebūdingą panoraminį stiklą.
Paskutiniu metu jokios atviros erdvės ten nebuvo. Buvo tik dvigubai aukštesnis sovietinis baisuoklis.
Šis pastatas bent per medžius nesimatė. Dabar visu savo baisumu, visiškai nepridengtas matysis tik šiek tiek geresnis naujas. Reikėjo visus medžius palikti, gal ir papildomų užsodinti, kad užslėptų žaluma ir mažiau kontrastuotu su bažnyčia (taip kaip buvo ankščiau).
Šis pastatas bent per medžius nesimatė. Dabar visu savo baisumu, visiškai nepridengtas matysis tik šiek tiek geresnis naujas. Reikėjo visus medžius palikti, gal ir papildomų užsodinti, kad užslėptų žaluma ir mažiau kontrastuotu su bažnyčia (taip kaip buvo ankščiau).
Lyginat ziemos nuotrauka su 3 menesiu vasaros nuotrauka...
Ir visada patogiai pamirstat jog Vilnius isaugo 6x per paskutinius 100 metu.
Nieko jus su savo ektremistinem paziurom nesugraudinsit.
Galima ir netankinant senųjų erdvių augti. Taip pat galima augti nebandant visas laisvas žalias vietas padengti pilkomis plytelėmis, plačiais keliais, naujais pastatais.
Galima ir netankinant senųjų erdvių augti. Taip pat galima augti nebandant visas laisvas žalias vietas padengti pilkomis plytelėmis, plačiais keliais, naujais pastatais.
Ta prasme pristatyti beverciu pilaiciu?..
Ka konkreciai siulote?
Kai nebelieka "nacių", galim šnekėtis. Misionierių kalva yra Vilniaus istorinio kraštovaizdžio dalis, kuris yra vertybė. Pažiūrėtumėt J. Bulhako foto, pamatytumėt, erdvų kalną. Manau, vertinga išsaugoti senas perspektyvas. Verybė yra turėti galimybę matyti objektą tokį, kokį jį matė žmonės, tarkim, prieš šimtą metų. O konkuruoja ne "gražumu", bet buvimu.
Atsargiai su tais "prieš šimtą metų", nes tada reiks iškirsti visus medžius
Ta prasme pristatyti beverciu pilaiciu?..
Ka konkreciai siulote?
jeigu pastatas sukelia tiek diskusiju visuomeneje (dauguma neigiamu), tai vadinasi su pastatu kazkas ne iki galo gerai. Atmetus ta dali visuomenes, kuriai visada viskas blogai ir nieko nesupranta, yra suprantanciu, kuriems sitas projektas nepatinka. Nepatinka, nes jis arogantiskas, bet nera pasaulinio lygio architektura, kad deramai atstovetu salia esanti architekturini etalona - baznycia. Tai architektams ir uzsakovams, deja, reikia rasyti zema pazymi. Nejaucia miesto.
jeigu pastatas sukelia tiek diskusiju visuomeneje (dauguma neigiamu), tai vadinasi su pastatu kazkas ne iki galo gerai. Atmetus ta dali visuomenes, kuriai visada viskas blogai ir nieko nesupranta, yra suprantanciu, kuriems sitas projektas nepatinka. Nepatinka, nes jis arogantiskas, bet nera pasaulinio lygio architektura, kad deramai atstovetu salia esanti architekturini etalona - baznycia. Tai architektams ir uzsakovams, deja, reikia rasyti zema pazymi. Nejaucia miesto.
Tikiuosi paremsit savo teiginį "dauguma neigiamų" faktais?
Tikiuosi paremsit savo teiginį "dauguma neigiamų" faktais?
galima pasinarsyti spauda, susidaryti nuomone, jeigu nebuvote Lietuvoje paskutinius metus, tai gal ir galejote negirdeti, bet kitu atveju vyko gan didelis sursalas, kuris nuejo iki teismu.
galima pasinarsyti spauda, susidaryti nuomone, jeigu nebuvote Lietuvoje paskutinius metus, tai gal ir galejote negirdeti, bet kitu atveju vyko gan didelis sursalas, kuris nuejo iki teismu.
galima pasinarsyti spauda, susidaryti nuomone, jeigu nebuvote Lietuvoje paskutinius metus, tai gal ir galejote negirdeti, bet kitu atveju vyko gan didelis sursalas, kuris nuejo iki teismu.
Tai ten ir buvo tie rėksniai, kuriems apskritai visada viskas blogai.
Dar 20-30 metų ir klausimas ar tos bažnyčios apskritai kam nors bus įdomios. Kalbu būtent apie bažnyčias, o ne senamiestį. Pasaulis keičiasi labai greitai.
Dar 20-30 metų ir klausimas ar tos bažnyčios apskritai kam nors bus įdomios. Kalbu būtent apie bažnyčias, o ne senamiestį. Pasaulis keičiasi labai greitai.
Tai kaip gali būti įdomus senamiestis, bet ne jo įspūdingiausios dalys (bažnyčios)?
Tam, kad jos nebetektų vertės, reiktų, kad suirtų esminė Vakarų civilizacijos paradigma, kuri remiasi linijiniu laiku, o ne tarkim, cikliniu (tam tikros epochos praėjo ir niekad nebegrįš, todėl jų palikimas yra riboto tiražo, įdomus ir vertingas).
Dar 20-30 metų ir klausimas ar tos bažnyčios apskritai kam nors bus įdomios. Kalbu būtent apie bažnyčias, o ne senamiestį. Pasaulis keičiasi labai greitai.
Tai kaip gali būti įdomus senamiestis, bet ne jo įspūdingiausios dalys (bažnyčios)?
Tam, kad jos nebetektų vertės, reiktų, kad suirtų esminė Vakarų civilizacijos paradigma, kuri remiasi linijiniu laiku, o ne tarkim, cikliniu (tam tikros epochos praėjo ir niekad nebegrįš, todėl jų palikimas yra riboto tiražo, įdomus ir vertingas).
Manau žmogus turėjo omenyje religinę bažnyčių paskirtį. Kita vertus bažnyčia liks bažnyčia, net jeigu joje nebus vykdomos apeigos. Pastato vertė daugumoje nėra tame, kas jame daroma.
Manau žmogus turėjo omenyje religinę bažnyčių paskirtį. Kita vertus bažnyčia liks bažnyčia, net jeigu joje nebus vykdomos apeigos. Pastato vertė daugumoje nėra tame, kas jame daroma.
Na aš netikiu, kad žmogus galėtų taip naiviai nusišnekėti, kultūrinę vertę susiejant su tiesiogine paskirtimi, kaip vis dar aktualia šiai dienai ar rytojui Atėnų akropolyje jau šimtmečiais nebegarbinami senovės dievai ir deivės, ir visi gi važiuoja ten pažiūrėti, ne todėl, kad būtų Atėnės ar Dzeuso garbintojai.
Na aš netikiu, kad žmogus galėtų taip naiviai nusišnekėti, kultūrinę vertę susiejant su tiesiogine paskirtimi, kaip vis dar aktualia šiai dienai ar rytojui Atėnų akropolyje jau šimtmečiais nebegarbinami senovės dievai ir deivės, ir visi gi važiuoja ten pažiūrėti, ne todėl, kad būtų Atėnės ar Dzeuso garbintojai.
Pasikartosiu, kad mano manymu žmogus turėjo omenyje religinį įdomumą. Na, bet lai jis pats patikslina ką turėjo omenyje.
Pasikartosiu, kad mano manymu žmogus turėjo omenyje religinį įdomumą. Na, bet lai jis pats patikslina ką turėjo omenyje.
Na patys tikintieji irgi gali būti kultūriniai balvonai, kaip ta moterėlė iš kaimo, kuriai gražesnė už seną yra naujai pastatyta bažnyčia, taip kad "religinis įdomumas" yra kažkoks neaiškus faktorius.
Na patys tikintieji irgi gali būti kultūriniai balvonai, kaip ta moterėlė iš kaimo, kuriai gražesnė už seną yra naujai pastatyta bažnyčia, taip kad "religinis įdomumas" yra kažkoks neaiškus faktorius.
Sakydamas "religinis įdomumas" turėjau omenyje aktualumą ir panaudojamumą religijos tikslams. Bet čia krypstam į kitą temą.
Taip, žodį "įdomios", turėjau omenyje Europoje pakankamai stipriai mažėjantį tikinčiųjų skaičių. Lietuvoje taip pat jis mažėja. Galbūt už tų mano paminėtų 20-30 metų Vilniuje bažnyčių skaičius taps perteklinis. Aišku jos tiesiog keis paskirtį arba bus apleistos.
Comment