Gedimino kalno medžiai turėjo būti nukirsti nuo kalno nepriklausomai, ar jie sovietiniai, ar cariniai, ar paskutinių 10 metų. Bet lietuvio istoriniame vaizdinyje piliakalnis jau niekaip neatsiejamas nuo jį apagusio setimkūnio - medžio ir jam niekaip neateina į galvą, kad medžiai ardo piliakalnius ir tai, kad joks piliakalnis istoriškai negali būti apaugęs medžiais, tai toks išskypsios realybės vaizdinys, greičiau suformuotas XIX a. romantikų.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Reformatų parkas
Collapse
X
-
Būtent. Viduramžiais, kai pilys realiai buvo statomos dėl gynybos, buvo neįsivaizduojama, kad galima priešams suteikti tokį pranašumą kaip medžius. Bet kažkodėl šiais laikais medžiai buvo sudievinti, lyg tai būtų toks pats paveldas, kaip pilis, nors realiai tai tas pats sovietinio brutalizmo pavyzdys.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė senasnamas Rodyti pranešimąTaip
Comment
-
senasnamas
Tai ir diskutuojam is esmes o ne metomes nebutais kaltinimais ar bandome issaugoti tai, kas is principo nera ir neturi buti saugoma.
Laptai-niekada ten nebuves idealoginis svetimkunis, ten stovejusiu sovietiniu partizanu pjedestalas. Visie tie "laiptai" sunaikino tai, kas ten buvo pries tai. Jau nekalbant apie tai, kad tai Senamiesti darkantis, i aplinka visiskai neatsizvelgiantis sovietinis brutalizmas. Kodel talibanas dabar neklykia jog sovietai statydami nepriderino prie aplinkos?.. Trupantis masyvus betono luitai vidury Senamiescio dabar tapo nebe pasipiktinimo saltiniu, bet "unikalumu". Kame reikalas, dviveidziai?
Gedimino kalna prikisti yra isvis totali geda. Toks jausmas kad visiskai nesidomite miesto istorija, o tik ateinate paloti stiliumi "man atrodo reiketu... priesintis... pries viska."
- 1 patinka
Comment
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąsenasnamas
Tai ir diskutuojam is esmes o ne metomes nebutais kaltinimais ar bandome issaugoti tai, kas is principo nera ir neturi buti saugoma.
Laptai-niekada ten nebuves idealoginis svetimkunis, ten stovejusiu sovietiniu partizanu pjedestalas. Visie tie "laiptai" sunaikino tai, kas ten buvo pries tai. Jau nekalbant apie tai, kad tai Senamiesti darkantis, i aplinka visiskai neatsizvelgiantis sovietinis brutalizmas. Kodel talibanas dabar neklykia jog sovietai statydami nepriderino prie aplinkos?.. Trupantis masyvus betono luitai vidury Senamiescio dabar tapo nebe pasipiktinimo saltiniu, bet "unikalumu". Kame reikalas, dviveidziai?
Gedimino kalna prikisti yra isvis totali geda. Toks jausmas kad visiskai nesidomite miesto istorija, o tik ateinate paloti stiliumi "man atrodo reiketu... priesintis... pries viska."
Comment
-
Vis dar laukiu informacijos apie Eikos planuojamus būsto projektus toje vietoje, ir kaip savivaldybė jiems pataikauja. Būtų labai įdomu sužinoti, manau galėtų ir spaudoje gerai nuskambėti.
Tie laiptai tiktų Labašausko bunkeriui . Visų saugoti nebūtina, galima palikti vieną fragmentą. Laiptai abstraktus daiktas, kokia prasmė bus suteikta, tokią ir turės. Nėra protinga lygioje aikštėje daryti kalnelį, o kalvotą parką skubėti sulyginti.
Net keista, niekas nesiginčija dėl parko rimtumo saugojimo. Pvz., dar net 1980 m. parke buvo išlikęs antkapinis palaidoto žymus prancūzų kartografo paminklas. Tai Reformatų parkas, Lukiškių aikštė turėtų išlikti rimtesnės vietos, o linksmumo pakanka Bernardinų sode, Vingio parke (tos karių kapinės yra pakraštyje ir linksmintis netrukdo).Paskutinis taisė senasnamas; 2018.08.21, 09:04.
Comment
-
Kiek pamenu iki šiol džiaugdavomės, kai verslininkai ne tik nekilnojamo turto projektus vystydavo, bet ir žaliąsias erdves įrengdavo, kaip kad Swedbank terasą ar Green Hall poilsinę. Bet tai buvo ankščiau, dabar verslui prisidėti prie aplinkos tvarkymo yra kriminalas. Kodėl? Tuoj sugalvosim kodėl... jeigu argumentų dėl ko parko projektas blogas ir trūksta, tai fantazijos konspiracijų kūrimui tikrai netrūksta.
Parašė chmekas Rodyti pranešimąentuziastams to irgi nereikia. bet reikia, kad kazka darytu, o ka, tai cia jau nebe taip svarbu, svarbu progresas ir pletra. kam cia gilintis is viso..
- 3 patinka
Comment
-
Reikėtų skirti istorinį parką nuo parko prie naujo verslo centro. Verslui tai nėra didelio intereso įžvelgti kažkokius skirtumus. Kuo tie radikalūs pertvarkymai skiriasi nuo vadinamojo sovietinio brutalizmo? Tokiose vietose reikėtų labiau atsižvelgti į kontekstą, o ne šluoti viską iš eilės argumentuojant apleistos vietos sutvarkymu ir pažanga. Sovietai pertvarkydami parką turbūt irgi jautėsi pažangiai tvarkantys senas apleistas kapines ir, aišku, visuomenės nuomonė buvo paskutinėje vietoje.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
Būtent. Viduramžiais, kai pilys realiai buvo statomos dėl gynybos, buvo neįsivaizduojama, kad galima priešams suteikti tokį pranašumą kaip medžius. Bet kažkodėl šiais laikais medžiai buvo sudievinti, lyg tai būtų toks pats paveldas, kaip pilis, nors realiai tai tas pats sovietinio brutalizmo pavyzdys.
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Ankstyvais viduramžiais pagonys, tie patys druidai, sudievindavo kai kuriuos gamtos objektus, kad ir medžius. Tačiau tame nebuvo daug romantinio ar "ekologinio" motyvo, kaip vyrauja tarp dabartinių neopagonių.
- 1 patinka
Comment
-
Kęstas Kirtiklis: Viešųjų erdvių paradoksai
Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/kultura/naujien...17724#_?copied
„Re:formatų“ festivalyje nedalyvavau, prisipažįstu iškart ir nesiteisinu. Tačiau taip jau nutiko, kad po tos rugpjūčio 9-osios kone kas antrą dieną pro Reformatų skverą praeinu ar pravažiuoju. Ir pasidairau gerokai įdėmiau nei anksčiau.
Rugpjūčio 10-osios (penktadienio) vakarą jame tvyrojo liūdnokos post-renginio nuotaikos, draikėsi, kiek suprantu, suplanuotus takus žyminčios juostos, protesto transparantų skutai ir kitų simbolių likučiai. Ir buvo paprasčiausiai tuščia. Kaip visada, kaip ir kitomis dienomis.
Festivalio proga pasirodę skvero-parko nykumą pašiepiantys komentarai, deja, nėra be pagrindo. Nes, kiek menu, jis visuomet buvo tuščias. Kai skaitau atsiliepimus apie jame kunkuliuojančią gyvybę, begalę visokiausių veiklų ir veikėjų, galvoju, kad čia gal ne apie tą vietą. Aš teprisimenu tuos n+1 karto, kai ėjau per tą skverą nykiai tykų, tarp vėjo gainiojamų šiukšlių. Tas šiukšles, tiesa, vėjas kartais gainioja taip gražiai, kaip plastikinį maišelį filme „Amerikietiškos grožybės“. Tik to beveik niekas nemato, nes žiūrovų reta tiek ryte, tiek dieną ar vakare. Bet gal man tiesiog nesiseka. Būna juk taip – nesiginčiju.
Kaip ir nesiginčydamas pritariu festivalio rengėjų priekaištams atsakingoms institucijoms dėl neskelbto konkurso, nesitarimo su miestiečiais ir kitų procedūrinių dalykų. Ir kartu su jais nepatikliai žiūriu į institucijų pažadus tučtuojau pasitaisyti, tartis, atsiklausti nuomonės, gal net eiti į aplinkinių gyventojų butus jos sužinoti. Skamba įdomiai. Bet luktelkime iki kito kovos dėl viešųjų erdvių raundo. Tada, tikiu, ir vėl netruks nei skepsio, nei paradoksų, apie kuriuos jau kurį laiką pagalvoju matydamas vis naujas vietas, kuriose užverda batalijos dėl viešųjų erdvių kaip bendruomenės būrimosi vietų. Vietos keičiasi, paradoksai išlieka. Na, bent keli jų. Vieni rimti, kiti – nelabai.
<..>
- 4 patinka
Comment
-
Parašė AudriusV
Atviras ir nuoširdus straipsnis, apie tai, kad autoriui niekieno nelankomas skveras yra patrauklesnis už sutvarkytas viešąsias erdves, kur pilna žmonių. Tik kažkaip įtariu, kad tie kartai , kai lankėsi autorius buvo su draugais ir vynelio buteliu.
Comment
-
Parašė abruo Rodyti pranešimą
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
Panašu į talibų trolinimą. Kas mano supratimu yra netgi sveikintinaAviate, navigate, communicate
- 1 patinka
Comment
-
Reformatų sodas bus atkurtas pagal vilniečių ir architektų kartu ištobulintą planą
https://vilnius.lt/lt/2018/08/27/ref...bulinta-plana/
Reformatų sodas bus sutvarkytas pagal vilniečius: išsaugota žymiai daugiau medžių, atsisakyta sodo aptvėrimo, rasta tinkamiausia vieta paminklui, pakoreguota tranzitinių takų sistema, jiems parenkama kieta danga.
Kultūrinį–istorinį reformacijos paveldą reprezentuojančio sodo projektas kito atidžiai įsiklausius į vilniečių paskutiniame etape prieš pat statybas pateiktus pasiūlymus rugpjūčio 13–19 vykusioje internetinėje apklausoje Vilnius.lt, savivaldybės organizuotose ekskursijose po sodą, diskusijose Reformatų bažnyčioje, susitikimuose su bendruomenėmis, išgirdus RE:FORMATŲ festivalyje susibūrusios visuomenės grupės nuomonę.
Comment
-
Man labai dažnai tenka lankytis šiame parke ir prie jo. Politiką palikim ramybėje (nes žiūriu, kad daug kam esminis dalykas kokiu laikotarpiu tie laiptukai pastatyti ir kam). Ne esmė yra politika ir simbolika - laiptukai yra neutralus, nekonkretizuotas dalykas, jeigu juos ir paliktų - jie gali simbolizuoti ir ką nors kita. Arba nesimbolizuoti visai nieko (tiesą sakant, aš seniau irgi nežinojau, kad laiptukai buvo pastatyti kaip paminklas tarybiniams partizanams - visada maniau, kad tai tiesiog estetinis sprendimas). Bet ne esmė.
Esmė yra tame, kad tas parkas yra baisus, bjaurus, nejaukus ir nepopuliarus. Jame nesinori būti, jame neįdomu, nepatrauklu ir netgi atgrasu. Jame nieko nėra - nei tvarkingos augmenijos, gėlių, nei kažkokio vandens (ežerėlių ar fontanų), nei prekybos, nei pramogų, nei žaidimo aikštelių vaikams, nei kokių nors kalnelių palakstyti su skeitais ar BMX'ais, nei skulptūrų, nei kokių nors originalių, gal netgi kreizovų idėjų, kurios sudomintų žmones ir verstų čia lankytis. Būtent dėl to parkas turi būti tvarkomas, daromas patrauklia vieta miesteičiams, ir dėl šito neturėtų būti jokių diskusijų. Toks baisus parkas, koks jis yra dabar, neturėtų būti šiuolaikiniame mieste, pačioje senamiesčio pašonėje - daug kur net rajoniniuose miesteliuose parkai geriau sutvarkyti. O liks tie laiptukai ar neliks - neesminis klausimas. Parkas turi būti tvarkomas, tapti patrauklia vieta, ir tai nenuginčijamas faktas.
Kadangi ten buvo kapinės, tai kažkokių trukšmingų pramogų daryti nederėtų, bet nors jau vaikams pažaisti, ledų suvalgyti ar pasėdėti prie fontano, tarp gėlių ir kokių nors įdomių, nebanalių skulptūrų - tai yra būtina.Paskutinis taisė Tomizmas; 2018.08.28, 00:48.Snowflakes will attack U <3
- 9 patinka
Comment
Comment