Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nauji daugiabučiai namai Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dondc Rodyti pranešimą

    Atsakymai į pastabas:

    „Į Jūsų pageidavimus dėl sporto aikštelės įrenginių sudėties yra atsižvelgta ir rengiant techninį
    projektą Jūsų pageidaujami sporto įrenginiai bus numatyti ir įrengti. [Prašiau įrengti skersinius ir lygiagretes.]

    Projektuojant parkavimo vietas techniniame projekte bus numatyti parkavimo ir visi kiti
    reikalingi kelio ženklai. [Prašiau pažymėti parkavimo vietas ant pagrindo, bet atrašo apie kelio ženklus.]

    Kartu pranešame, kad pageidavimai dėl gatvės siaurinimo ir pėsčiųjų šviesoforo įrengimo
    tikslingumo, pagal priklausomybę persiųsti Vilniaus miesto savivaldybei, kuri šiais klausimais turi
    priimti sprendimus. Apie savivaldybėje priimtus sprendimus minėtais klausimais Jus informuosime
    papildomai. [Prašiau neįrengti šviesoforo ir siaurinti gatvę.]

    Įtariu, dėl tokio atsitiktinio gatvės siaurinimo dar nieks į savivaldybę nesikreipė. Bus įdomus precedentas. Primenu, pagal kažkokį naują planą (gal darnaus judumo) praktiškai visuose rajonuose numatyta mažinti greitį iki 30 km/h. Šiuo atveju tranzitui turi likti tik Justiniškių g. einanti per kelis rajonus, bet patį mikrorajoną juosianti Taikos g. turėtų lėtėti nuo dabartinių 40 km/h.
    PP viešinimo terminas buvo – iki 2018-08-17 d.

    Paskui revitalizacijos plano (bet tokio pat, koks PP buvo pateiktas) – nuo 2018 m. gruodžio 4 d. iki 2018 m. gruodžio 19 d. // https://vilnius.lt/lt/teritoriju-pla...acijos-planas/

    Dabar dar kartą viešina tą patį revitalizacijos planą – nuo 2019 m. sausio 7 d. iki 2019 m. sausio 21 d. // https://vilnius.lt/lt/teritoriju-pla...ijos-planas-2/

    Vakar aptikau skelbimą, apie būsimus darbus. Taip pat iš visų sklypo pusių prismaigstyti projektui priešiški agitavimai, stabdyti statybas. Kas gali paaiškinti procedūras? Konkrečiai man aktualu, kad susiaurintų per plačią D kat. gatvę ir ją iškreivintų bei neįrenginėtų šviesoforo, o stabdytų automobilių greitį visoje atkarpoje. Įdomu kiek tai realu. Vakar parašiau architektui, atrašė, kad papildomai išsiuntė užklausą savivaldybei dėl gatvės humanizavimo, atsakymas bus sausio 21 d. per revitalizacijos plano viešą svarstymą. Nesuprantu, kodėl jis atskirai viešinamas, bet sprendiniai likę identiški.

    Click image for larger version

Name:	20190117_201417.jpg
Views:	128
Size:	219,3 kB
ID:	1695533

    Click image for larger version

Name:	20190117_201425.jpg
Views:	131
Size:	212,8 kB
ID:	1695534
    ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

    Comment


      /\ Parašyk į FB Pėsčiųjų asociacijos grupę: https://www.facebook.com/groups/1477920162225178/

      Įdomioji dalis ta, kad architektai turi prašyti savivaldybės leisti siaurint gatvę...

      Comment


        Parašė Creatium Rodyti pranešimą
        Įdomioji dalis ta, kad architektai turi prašyti savivaldybės leisti siaurint gatvę...
        Nu tikrai ne architektai turi nuspręsti dėl gatvės pločio.

        Comment


          Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

          Nu tikrai ne architektai turi nuspręsti dėl gatvės pločio.
          Na kaip... projektuotojai gali. Gatvės pločiai juk aprašyti STR, tai jie tiesiog turėtų projektuoti ją tokio pločio, kokio reikia. Ribose. Bet pas mus problema, kad savivaldybė dažnai duoda konkrečias užduotis, pvz.: pastatyti šviesoforą, nors užduotis turėtų skambėti kitaip: išspręsti pėsčiųjų saugumą nestabdant eismo. Tada projektuotojai turi ieškoti geriausio varianto. O kai užduotyje aprašytas sprendimo būdas, tai tada ir gaunasi taip, kad projektuotojai (ar architektai) turi prašyti savivaldybės, kad jie galėtų įrengti normalią infrastruktūrą.

          Comment


            Architektai paprastai tik suprojektuoja, o savivaldybė tvirtina (arba ne) tuos projektus. Ir dažnai net ne patys architektai tuo rūpinasi.

            Comment


              Parašė Sula Rodyti pranešimą
              Architektai paprastai tik suprojektuoja, o savivaldybė tvirtina (arba ne) tuos projektus. Ir dažnai net ne patys architektai tuo rūpinasi.
              Nu taip. Tai architektai turėtų planuoti ir spręsti kažkokią problemą. Kaip antai sau užsisakai suprojektuoti namą, tai tikėdamasis geriausio rezultato juk nenurodai kur stovės kokios sienos, kokie bus kambarių išmatavimai. Pasakai savo bendrus pageidavimus, norus, įsivaizdavimus, o architektai jau suranda ir pasiūlo geriausią sprendimą. Tai tas pats ir su gatvėmis, tik čia jau ne architektai, o projektuotojai dirba. Ar turėtų dirbti.

              Comment


                Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                Bet pas mus problema, kad savivaldybė dažnai duoda konkrečias užduotis, pvz.: pastatyti šviesoforą, nors užduotis turėtų skambėti kitaip: išspręsti pėsčiųjų saugumą nestabdant eismo. Tada projektuotojai turi ieškoti geriausio varianto. O kai užduotyje aprašytas sprendimo būdas, tai tada ir gaunasi taip, kad projektuotojai (ar architektai) turi prašyti savivaldybės, kad jie galėtų įrengti normalią infrastruktūrą.
                Taip ir turi būti. Statytojas (užsakovas) turi konkrečiai nurodyti ko jis nori, nes ne projektuotojas pats nusprendžia kaip ir ką suprojektuoti. Užduotis turi būti konkreti ir aiški, nes tai būtina teisiniu aspektu. Gavus užduotį "išspręsti pėsčiųjų saugumą nestabdant eismo" projektuotojas galėtų per pusdienį "iškepti" projektą, kuriame tiesiog abiejose gatvės pusėse numatys 2m aukščio tvoras ir atitvarus. Ir kas paneigs tuomet, kad jis neišsprendė problemos ir neįgyvendino užduoties?
                Tokius klausimus, ar ten reikia perėjos, šviesoforo, o gal viaduko, turi išspręsti statytojas planavimo stadijoje. Jeigu pats negali nuspręsti, tai gali užsakyti tyrimus, analizes, studijas ar pan., bet iki projektavimo užsakymo ir projektavimo užduoties formavimo, jis turi tiksliai žinoti ko jis nori (ir tą aprašyti užduotyje), kad gavus projektą būtų galima patikrinti ar projektas išpildė užsakovo norus.

                Tik nereikia to plakti su privačiai užsakomais objektais, kai architektas konsultuoja užsakovą ir jie kartu suformuluoja tą techninę užduotį, kokį pastatą reikia suprojektuoti. Viešieji subjektai viską perka per viešuosius pirkimus. Jeigu pirks "namą, kuriame jauku ir patogu gyventi 3 asmenims", tai gaus minimalaus dydžio, vieno aukšto pastatėlį su trimis patalpomis, iš kurių viena yra san. mazgas, o kitos - virtuvė ir kambarys. T.y. bus minimumas, kurį reglamentuoja normatyvai, nes projektuoti kažką daugiau, vadinasi visų projekto dalių apimtys didėja, o darbas tai laikas ir pinigai. Norėdamas laimėti viešąjį pirkimą, apskaičiuoji kainą pagal minimumą skirto darbo laiko, kad įgyvendinti pirkimo užduotį. Juk ir privačiai užsakant 1 aukšto namo su dviem miegamaisiais projektą ir 2 aukštų namo su 5 miegamaisiais, garažu ir dengtu baseinu projektą, projektų kaina tikrai skirsis.

                Comment


                  Parašė sleader Rodyti pranešimą

                  Taip ir turi būti. Statytojas (užsakovas) turi konkrečiai nurodyti ko jis nori, nes ne projektuotojas pats nusprendžia kaip ir ką suprojektuoti. Užduotis turi būti konkreti ir aiški, nes tai būtina teisiniu aspektu. Gavus užduotį "išspręsti pėsčiųjų saugumą nestabdant eismo" projektuotojas galėtų per pusdienį "iškepti" projektą, kuriame tiesiog abiejose gatvės pusėse numatys 2m aukščio tvoras ir atitvarus. Ir kas paneigs tuomet, kad jis neišsprendė problemos ir neįgyvendino užduoties?
                  Tokius klausimus, ar ten reikia perėjos, šviesoforo, o gal viaduko, turi išspręsti statytojas planavimo stadijoje. Jeigu pats negali nuspręsti, tai gali užsakyti tyrimus, analizes, studijas ar pan., bet iki projektavimo užsakymo ir projektavimo užduoties formavimo, jis turi tiksliai žinoti ko jis nori (ir tą aprašyti užduotyje), kad gavus projektą būtų galima patikrinti ar projektas išpildė užsakovo norus.

                  Tik nereikia to plakti su privačiai užsakomais objektais, kai architektas konsultuoja užsakovą ir jie kartu suformuluoja tą techninę užduotį, kokį pastatą reikia suprojektuoti. Viešieji subjektai viską perka per viešuosius pirkimus. Jeigu pirks "namą, kuriame jauku ir patogu gyventi 3 asmenims", tai gaus minimalaus dydžio, vieno aukšto pastatėlį su trimis patalpomis, iš kurių viena yra san. mazgas, o kitos - virtuvė ir kambarys. T.y. bus minimumas, kurį reglamentuoja normatyvai, nes projektuoti kažką daugiau, vadinasi visų projekto dalių apimtys didėja, o darbas tai laikas ir pinigai. Norėdamas laimėti viešąjį pirkimą, apskaičiuoji kainą pagal minimumą skirto darbo laiko, kad įgyvendinti pirkimo užduotį. Juk ir privačiai užsakant 1 aukšto namo su dviem miegamaisiais projektą ir 2 aukštų namo su 5 miegamaisiais, garažu ir dengtu baseinu projektą, projektų kaina tikrai skirsis.
                  Aptarinėjama situacija nėra viešųjų pirkimų elementas. Tai yra liepiama privataus objekto statytojui prisidėti prie soc. infrastruktūros.

                  Aš sutinku ir tikrai nesakau, kad visa užduotis turi būti aprašyta 5 žodžiais. Tai tik daviau sutrumpintą pavyzdį kaip ji turėtų skambėti. Matome dabar situaciją (ir čia ne pirma, juk visi objektai taip statomi), kai savivaldybė nurodo suprojektuoti šviesoforą, o projektuotojas tą ir padaro. Gatvė lieka (turbūt) neatitinkanti STR, saugumas nepadidėja, o visiems eismo dalyviams eismas pablogėja. Akivaizdu, kad savivaldybė nei daro tyrimus kiekvienai tokiai situacijai, nei galiausiai turi gebėjimų pati rasti geriausius sprendimus. Todėl ir užduotį reikėtų formuoti taip, kad projektuotojas būtų atsakingas už geriausio sprendimo radimą. Norint išvengti visokių "pigių" sprendimų užtektų gerai suformuoti užduoti. Pavyzdžiui: išanalizuoti srautų judėjimus, rekonstruoti 200 metrų gatvės atkarpą taip, kad būtų užtikrintas aukščiausias saugumas ir patogumas pėstiesiems bei dviratininkams. Ar kažkaip pan. Tada projektuotojas galėtų pateikti net ne vieną, o tarkim du siūlymus, iš kurių savivaldybė galėtų rinktis jai atrodantį tinkamiausią.

                  Ką noriu pasakyti: užduotyje nereikėtų nurodyti tikslių parametrų kas ir kaip turi būti, turėtų būti daugiau laisvės projektuotojui rasti geriausią sprendimą. Juk savivaldybė neprivalo imti ir aklai pritarti projektui, gali liepti koreguoti, jei jis neatitinka aukščiausių standartų. Bet kai savivaldybė pati duoda kreivą užduotį, tai ir gauna kreivą projektą. O tada nėra kaip nepritarti, nes gi atitinka užduotį Tada ir gyventojai nebeturi jokių svertų.

                  EDIT: Nu tarkim įsivaizduokit ir viešąjį pirkimą, architektūrai. Du variantai, gerasis ir blogasis:

                  1. Nurodo savivaldybė suprojektuoti A klasės mokyklą, kurioje galėtų mokytis 1000 mokinių, joje turi būti modernios ir patogios erdvės, sporto salė, valgykla. Architektūra turi būti moderni.

                  2. Nurodo suprojektuoti A klasės, 15 tūkst. m2 ploto, 4 aukštų, su 4 išorinėm sienom pastatą 1000-iui mokinių, klasėje turi būti bent po 3 langus, jų plotai nuo 50 iki 80 m2.

                  Ką kuriuo atveju gausim? Pirmu atveju galim gauti Balsių progimnaziją, antru atveju galim gauti kažką tokio, kaip atrodo visos mokyklos Vilniuje.
                  Paskutinis taisė Creatium; 2019.01.19, 11:20.

                  Comment


                    Ok, nepasigilinau kokia čia situacija. Tačiau esmės tai nekeičia, nes vis tiek savivaldybė išduoda prisijungimo sąlygas, spec. reikalavimus ir kt., kuriose aiškiai turi nurodyti ką reikia išpildyti, kad sąlygos būtų įgyvendintos.
                    Paprastos perėjos, sankryžos ar kt. įrengimo atveju nėra būtina atlikti atskirų tyrimų ar analizių, nes vis vien savivaldybės specialistai žino kokia tai gatvė (kategorija, intensyvumas) ir pagal bendruosius bei kt. planus - kokia ji turi būti. Todėl tokiu atveju esant poreikiui įrengti perėja, turėtų būti ir išduodamas reikalavimas įrengti perėja, pagal gatvės kateogorija su atitinkamomis (papildant pagal miesto strategija) saugumo priemonėmis. Jeigu nori savivaldybė šviesoforo, tą turi parašyti, jeigu nori tiesiog paprastos perėjos, tą irgi reikia nurodyti. Nes šviesoforą eksploatuoti kainuoja ir tas daroma už miesto biudžeto pinigus, todėl negali vadovautis principu "ką suprojektuotas tas bus gerai".
                    Negali sąlygose išduoti "išanalizuot, ištirti, išbandyti ir nuspręsti" ar kt. tokio pobūdžio reikalavimų. Sąlygos yra konkretus dokumentas, ir jį išduodanti organizacija, turi žinoti kokio sprendinio ten reikia (neišeinant iš techninių reglamentų ribų).
                    Savivaldybė projektą gali liepti koreguoti jeigu jis neatitinka užduoties ir reglamentų. Jeigu jis išpildo užduotį, tai nepritarti negali ir jokių "mums atrodo tas čia netinka ar norėtume pagal aukštesnius standartus" būti negali. Paduos į teismą savivaldybę tokiu atveju ir ji pralaimės. Todėl užduotis ir turi būti konkreti, bei aiški ir atitikti norimą rezultatą, nes projektuotojai, kaip minėjau, norės rezultatą pasiekti įdedant minimalias pastangas ir sugaištant kuo mažiau laiko. Jeigu bus "išanalizuoti ir nuspręsti", tai taip ir parašys "išanalizavome situacija, atlikome pėsčiųjų judėjimo stebėjima ir nurodytoje vietoje poreikio pėstiesiems pereiti gatvė nenustatėme, todėl projekte jokių sprendinių ir nenumatėme". Kaip paneigsi tokį dalyką? Nebent turėsi savo analizę, bet tai kodėl tada užduotyje nenurodei, kad suprojektuoti perėją pagal turimos analizės duomenis (juos nurodant)?

                    Projektuotojas visada suprojektuos "planą minimum", jeigu turės pasirinkimą kokius sprendinius pritaikyti ir kiek gerą projektą paruošti.

                    Comment


                      Su viskuo sutinku. Bet vat aš tą "norime čia šviesoforo" ir ginčiju. Arba tam, kad savivaldybė galėtų aiškiai pasakyt ko nori, turėtų prieš tai pati atlikti visus tyrimus ir analizes, kurios parodytų, kad šviesoforas yra geriausias sprendimas (nes juk tarkim gatvės susiaurinimas D kategorijoje būtų gerokai paprasčiau ir turbūt net saugiau). Bet savivaldybė to nedaro ir nedarys. Tai tada gal geriau nurodyti ne sprendimo būdą, kurį reikia įgyvendinti, o problemą, kurią reikia išspręsti.

                      Comment


                        Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                        Su viskuo sutinku. Bet vat aš tą "norime čia šviesoforo" ir ginčiju. Arba tam, kad savivaldybė galėtų aiškiai pasakyt ko nori, turėtų prieš tai pati atlikti visus tyrimus ir analizes, kurios parodytų, kad šviesoforas yra geriausias sprendimas (nes juk tarkim gatvės susiaurinimas D kategorijoje būtų gerokai paprasčiau ir turbūt net saugiau). Bet savivaldybė to nedaro ir nedarys. Tai tada gal geriau nurodyti ne sprendimo būdą, kurį reikia įgyvendinti, o problemą, kurią reikia išspręsti.
                        Čia tie šviesoforai yra kažkokia miesto strategija prie mokyklų įrengti reguliuojamas perėjas ties stotelėmis. Argumentų kodėl būtent taip nuspręsta tikrai turi turėti.
                        Pašilaičių g. ties Gabijos gimnazija irgi taip įrengta reguliuojama perėja, nors naudotis greta esančia nereguliuojama yra žymiai patogiau, nes gali pereiti nelaukdamas.

                        Comment


                          Ar tai vis dar tema apie naujus daugiabučius? Ar apie šviesoforų įrengimą?

                          Comment


                            Fontanu namai




                            Comment


                              Townhouse



                              Comment


                                Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą
                                Fontanu namai

                                Šiaip gal ir neblogas projektas, bet wtf yra su tom spalvom? Architektas leido pasireikšt savo 4 metų vaikui?

                                Comment


                                  Primena šiek tiek pagerintus metalinius garažus. Siaubingai žemo lygio architektūra.

                                  Comment


                                    Parašė ttttt Rodyti pranešimą

                                    Šiaip gal ir neblogas projektas, bet wtf yra su tom spalvom? Architektas leido pasireikšt savo 4 metų vaikui?
                                    Townhouse fasadinėje dalyje esančių skylučių negalima vadinti langais. Va čia tas pats Vilnius ir neblogas projektas yra toksai: skirtinga architektūra, bet išlaikytas vientisumas, apdaila, dideli langai.









                                    Aviate, navigate, communicate

                                    Comment


                                      Parašė John Rodyti pranešimą
                                      Primena šiek tiek pagerintus metalinius garažus. Siaubingai žemo lygio architektūra.
                                      Klausimas, kaip gauna atestatus tokius pastatus kuriantys projektuotojai.
                                      Flickr

                                      Comment


                                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                        Klausimas, kaip gauna atestatus tokius pastatus kuriantys projektuotojai.
                                        Tai kad nelabai kuo susiję atestatai su gera architektūra. Atestatus, kaip ir vairuotojų pažymėjimus, išduoda išlaikant egzaminus, bet tai nereiškia, kad visi vairuos tik gerus ir tvarkingus automobilius.

                                        Comment


                                          Tokio statumo šlaitinio stogo net Olandijoje nemačiau. Renderinis fake’as.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X