Vienas kelias: į teismą ir pageidautina tarptautinį paduoti būtent tą KPD ir nuskausminti taip kad iš vis balsą kelti bijotu. Kitaip nesamonės kurios prasideda kai tik koks koks judėjimas atsiranda prisigalvojant įvairių sąlygų kurių prieš tai nebuvo niekad nesibaigs, čia tas pats kas įstatymus įvedinėti atvirkštine data, o jie tą daro pastoviai.
Pasižiūrėk darbuotojų sąrašą. Prieš PMS nepasišakosi
Tik primenu, kad praėjusių metų gruodį apie tą pačią vietą Kultūros paveldo departamento Vilniaus skyriaus vedėjas Vitas Karčiauskas sakė: „Čia yra urbanistinė skylė, nebuvo suspėta jos užstatyti. Aišku, įtakos turėjo Pirmasis pasaulinis karas bei visi kiti įvykiai. Tačiau nieko vertingo čia nėra“.
Tarp institucijų ir mero buvo gera diskusija. Tik vedantysis erzino, akivaizdžiai palaikė vieną pusę: merą ir vystytojus, jis užmiršo, jog dar yra miesto gyventojai, kurių nuomonė taip pat svarbi. Vedėjas neleisdavo ramiai pasisakyti moteriškei ir tarp eilučių jo žodžiose skambėjo, jog nereikia laikytis istatymų, juk jie neadekvatūs. Na ir kas, kad kai kurie įstatymai nelogiški? Kol jie nepakeisti privaloma jų laikytis, tai ir daro institucijos.
Tarp institucijų ir mero buvo gera diskusija. Tik vedantysis erzino, akivaizdžiai palaikė vieną pusę: merą ir vystytojus, jis užmiršo, jog dar yra miesto gyventojai, kurių nuomonė taip pat svarbi. Vedėjas neleisdavo ramiai pasisakyti moteriškei ir tarp eilučių jo žodžiose skambėjo, jog nereikia laikytis istatymų, juk jie kvaili. Na ir kas, kad kai kurie įstatymai nelogiški? Kol jie nepakeisti privaloma jų laikytis, tai ir daro institucijos.
Visų pirma institucijos iš tikrųjų nedirba pagal tuos įstatymus. t.y. "saugo" beverčius apleistus pastatus ar teritorijas, bet kai kas nors iš tikrųjų darkoma, tada žiūrima pro pirštus, nes ten ne nauja statyba ir tiek nenulipsi kyšių iš vystytojų. Visų antra, institucijų darbas ne tik "įstatymų laikytis" (t.y. ieškoti juose kabliukų, kad būtų už ką kyšių palupti) bet ir eiti į Seimą bei vyriausybę ir inicijuoti jų pakeitimus.
Ne mums spręsti kas yra vertinga, o kas ne. Tačiau akivaizdu, jog dvigubi standartai neturėtų niekur vyrauti. Visur reikia taikyti vienodas taisykles pagal įstatymus, ar tai daug kam nepatinkanti sena trobelė ar naujas, garbinamas ofisas. Ir jei jau prakalbėta apie kyšius akivaizdu, jog vystitojai nėra nekaltos avelės, nes iš komentaro skamba, kad visoms institucijoms sumoka kyšius, bet vis vieną netyčia pamiršta.
Kai kuriuos įstatymus keisti privaloma, jog neliktų dviprasmybių, bet kol nauji neparuošti, reikia laikytis senų. Išimčių darymas tik dėl projekto ir investicijų didžiulės apimties būtų nesąžininga praktika.
Ne mums spręsti kas yra vertinga, o kas ne. Tačiau akivaizdu, jog dvigubi standartai neturėtų niekur vyrauti. Visur reikia taikyti vienodas taisykles pagal įstatymus, ar tai daug kam nepatinkanti sena trobelė ar naujas, garbinamas ofisas. Ir jei jau prakalbėta apie kyšius akivaizdu, jog vystitojai nėra nekaltos avelės, nes iš komentaro skamba, kad visoms institucijoms sumoka kyšius, bet vis vieną netyčia pamiršta.
Kai kuriuos įstatymus keisti privaloma, jog neliktų dviprasmybių, bet kol nauji neparuošti, reikia laikytis senų. Išimčių darymas tik dėl projekto ir investicijų didžiulės apimties būtų nesąžininga praktika.
Nesąžininga praktika yra vilioti į šalį investuotojus, o po to juos reketuoti, kaišiojant pagalius, kaip kokioje afrikoje. Jei jau iškilo kažkoks kabliukas, kai jau šaukštai po pietų, tai ieškom būdų, kad tai nebepasikartotų, o atsakingus nubaudžiam. Jei nėra, ką keisti ir ką bausti - vadinasi problemos nebuvo.
Ne mums spręsti kas yra vertinga, o kas ne. Tačiau akivaizdu, jog dvigubi standartai neturėtų niekur vyrauti. Visur reikia taikyti vienodas taisykles pagal įstatymus, ar tai daug kam nepatinkanti sena trobelė ar naujas, garbinamas ofisas. Ir jei jau prakalbėta apie kyšius akivaizdu, jog vystitojai nėra nekaltos avelės, nes iš komentaro skamba, kad visoms institucijoms sumoka kyšius, bet vis vieną netyčia pamiršta.
Kai kuriuos įstatymus keisti privaloma, jog neliktų dviprasmybių, bet kol nauji neparuošti, reikia laikytis senų. Išimčių darymas tik dėl projekto ir investicijų didžiulės apimties būtų nesąžininga praktika.
Šiuo atveju įstatymai "ne prie ko". Kišamas poįstatyminis aktas, išleistas paskubomis sudaryto kažkokio "organo" (labai abejotina tokio dokumento teisinė vertė).
Dėl kyšių. Stambias organizacijas pareketuoti sudėtinga, bet mažesnius ar privatininkus kontroliuojančios organizacijos reketuoja pagal "pilną programą". Ir kyšiai dažnai mokami ne už įstatymų apėjimą, bet už jų laikymąsi.
Sakyčiau kaip tik problema yra, kad visuomenė neturi jokio balso tokiais klausimais, o vertę nustato kažkoks institucinis veikėjas (kurio kompetencija irgi kartais labai abejotina). O čia ir puiki terpė korupcijai tokiu atveju atsiranda.
Man užtat patiko KPD komentaras, kad jų pozicija yra tokia, jog XXI a. statiniai taip pat yra kultūros dalis ir turintys vertingų savybių turi būti saugomi.
Taip galutinį sprendimą ar stovintis statinys turi saugomų savybių priimam tikrai ne mes (dauguma neįžvelgia, jog mediniai statiniai yra kažko verti), o specialistai. Bet gyventojai turi teisę pasisakyti dėl naujų statybų nes tai daro įtaką nusistovėjusiam gyvenimui: triukšmas, dulkės, uždengiamas vaizdas pro angą, kartais sukuriamas šešėlis, didinamas tankumas ir kertami medžiai.
Taip galutinį sprendimą ar stovintis statinys turi saugomų savybių priimam tikrai ne mes (dauguma neįžvelgia, jog mediniai statiniai yra kažko verti), o specialistai. Bet gyventojai turi teisę pasisakyti dėl naujų statybų nes tai daro įtaką nusistovėjusiam gyvenimui: triukšmas, dulkės, uždengiamas vaizdas pro angą, kartais sukuriamas šešėlis, didinamas tankumas ir kertami medžiai.
Duotoju atveju kalbama ne apie konkretų satinį, o apie: "Panoramą privalu išsaugoti, negalės atsirasti ją užstojantys daugiabučiai būtent toje vietoje".
Net nevisai aišku, apie kokią panoramą kalbama, nes naujas namas nieko lyg ir neuždengia.
P.S. Radau tą panoramą, dėl kurios kovoja KPD:
Todėl prašome Jūsų užtikrinti, kad tokios turtingos istorijos siūlomų galimybių neprarastume dėl tyrimais iš esmės nepagrįstų ketinimų suformuoti palei Žygimantų gatvę akliną perimetrinį užstatymą, kuris atitinka tik pačią vėliausią, XIX a. pab. – XX a. pradžioje šioje teritorijoje besiformavusią urbanistinę tradiciją. http://lietuvos.link/esminis-posukis...iescio-savybe/
Pagal tokią logiką centre nieko negalima statyti, nes vis tiek bus taškas, iš kurio žiūrint užsistos panorama. Tik įdomu, kaip tokius projektus kaip Novotel antstatas leido statyti pačio senamiesčio teritorijoje ir gerokai aukštesnį nei aplinkiniai pastatai, o čia naujamiestyje jau nieko neleidžia.
Comment