A. Labašausko "kalva" idėjiškai labai nepatiko ir nuoširdžiai džiaugiuosi, kad jos nėra. Net neabejoju, kad jis galėtų kažką geriau sugaloti. O Vytis buvo toks... šiaip sau... Aš už tą itališkojo modernizmo variantą buvau, bet tik mano kukli nuomonė.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Viešosios erdvės ir mažoji Vilniaus architektūra
Collapse
X
-
Parašė liux Rodyti pranešimątoks griežtas "Vilniaus invazinių provincialų" vertinimas : "Kristina Sabaliauskaitė. Laiškas Vilniaus merams (buvusiems, esamiems, būsimiems): ar ilgai dar teršime gražųjį Vilnių nepavykusiais paminklais?
https://www.lrt.lt/naujienos/kultura...ais-paminklais
Jis buvo nuostabus dėstytojas, ir, kiek spėjau pažinti, žmogus.
Comment
-
Parašė spekas Rodyti pranešimą
O! Įdėta ir AA Gerb. Širmulio pasisakymai apie paminklus. Labai taikliai jis apie paminklus.
Jis buvo nuostabus dėstytojas, ir, kiek spėjau pažinti, žmogus.
Asmeniškai man, Jono Basanavičiaus paminklas labai patinka.
Comment
-
Parašė Edd Rodyti pranešimą
Yra tiesos, tik tie kabinėjimaisi dėl to kad šaknys ne Vilniuje yra keisti, jei negimei Vilniuje tai būtinai tavo požiūris/supratimas bus prastesnis? Yra pilna nekompetetingų asmenų su šaknimis Vilniuje ir yra pilna tikrų ekspertų su šaknimis kokiam nors kaime, kam reikia tų žeminimų ar čia taip bandoma save išaukštinti? Turint omeny kiek straipsnyje Sabaliauskaitės nuotraukų (daug daugiau nei skluptūrų), kiek panašu į tai.
O šios dalies nesupratau, lyg ir Vyčio skulptūra stovi Kaune, ne Vilniuje:
- 2 patinka
Comment
-
Parašė abruo Rodyti pranešimąKas liūdniausia, kad nepriklausomos Lietuvos balvonus bus kur kas sunkiau nugriauti, nei sovietinius. Bet ir tie, ir anie – panašaus lygio balvonai... Gūdi Rytų Europa esam.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Burnnots Rodyti pranešimą
Iš ties kažkokia keista ta fiksacija ant gimimo vietos, kurią matau nuolat besikartojant socialiniuose tinkluose. Žinau pilna "tikrų" vilniečių kurie širdyje ir prote visiški provincialai ir atvirkščiai. Vis dėlto su likusiu straipsniu mintys sutampa. O dėl Vyčio, tai Benkunskas jau spėjo pasakyti, kad Likiškių aikštėje kalvos nebus, o bus Vytis, kuris pagal tą projektą tai toks pats kaip dabar pastatytas Kaune. Taip pat Benkunskas pažadėjo ir dar krūva kitų pseudopatriotinių paminklų Vilniuje...
- 3 patinka
Comment
-
Parašė liux Rodyti pranešimątoks griežtas "Vilniaus invazinių provincialų" vertinimas : "Kristina Sabaliauskaitė. Laiškas Vilniaus merams (buvusiems, esamiems, būsimiems): ar ilgai dar teršime gražųjį Vilnių nepavykusiais paminklais?
https://www.lrt.lt/naujienos/kultura...ais-paminklais
- 3 patinka
Comment
-
Parašė liux Rodyti pranešimątoks griežtas "Vilniaus invazinių provincialų" vertinimas : "Kristina Sabaliauskaitė. Laiškas Vilniaus merams (buvusiems, esamiems, būsimiems): ar ilgai dar teršime gražųjį Vilnių nepavykusiais paminklais?
https://www.lrt.lt/naujienos/kultura...ais-paminklaisPaskutinis taisė manometras; 2023.03.25, 16:05.ПТН ПНХ
«Русский военный корабль, иди нахуй!»
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Pilnai suprantama frustracija dėl provincialų - po karo, Vilnius buvo apgyvendintas vien jais. Gaujos miesto kultūros nemačiusių kaimiečių ir jų palikuonių suniokojo miestą nepakeičiamai. Pusšimtis metų, o šie žmonės gero nenuveikė, praktiškai, nieko, tik šalia gražiausio miesto audinio Lietuvoje pastatė šlykščiausią: nesibaigiančių pilkų dėžių jūrą, šalia 'parkų', kuriuose pilna nuorukų ir tuščių alkoholio butelių. Šis žmogus, matomai, turi šaknis prieškariniame Vilniuje ir jai itin skaudu matyti, kaip kenčia jos protėvių kurtas miestas. Vis tik, jei p. Sabaliauskaitė ir jos šeima atsikraustė į Vilnių po karo pasinaudojant komunistinėmis perkraustymo programomis, ir vis tiek leidžia sau švaistytis tokiais epitetais lyg jai šis miestas priklausytų, tai jai reiktų išlipti iš savo mikrorajoninės smėlio dėžės ir bent pabandyti suprasti, kad ji su Vilniumi turi tiek pat bendro, kiek Kaliningrade po karo užveisti gyventojai su Karaliaučiumi. Dar didelis klausimas, kas geriau supranta miestą - žmogus, iš miestelio su gerai suformuotu centru (kaip Telšiai, Marijampolė ar pan.), ar mikrorajoninis 'vilnietis' ar 'kionigsbergietis'.
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Pilnai suprantama frustracija dėl provincialų - po karo, Vilnius buvo apgyvendintas vien jais. Gaujos miesto kultūros nemačiusių kaimiečių ir jų palikuonių suniokojo miestą nepakeičiamai. Pusšimtis metų, o šie žmonės gero nenuveikė, praktiškai, nieko, tik šalia gražiausio miesto audinio Lietuvoje pastatė šlykščiausią: nesibaigiančių pilkų dėžių jūrą, šalia 'parkų', kuriuose pilna nuorukų ir tuščių alkoholio butelių. .
Visi tie apleisti parkeliai su zikuratais, latrų pamėgtomis erdvemis (kurias myli kai kurie šio forumo nariai), kurios atsirado suniokojant prieš tai buvusius sluoksnius, užleistais medžiais (pasižiūrėkite priekškario žemėlapius, nuotraukas), kurie chaotiškai visur augo, o šiandien dendrofilai juos saugo kaip lietuvio tapatybės simbolį, per kažkokia greimišką sampratą: žemė-medis-lietuvis...
Viešų erdvių ir ypač įmanžinimo politika yra atskira didžiulė tema, kuri nagrinėjama jau ir akademiniu lygmeniu. Keistų srendimų priežastis yra tai, kad visuomenė didžioje dalyje neturi aiškaus supratimo, kas jiems svarbu, ko jie nori ir ką vienais ar kitais paminklais nori pasakyti. Klasikinio kanono nesilaikymas ar elementariai idėjų ir pinigų trūkumas atveda iki to, kad mums bet kokią forma reikia įamžinti kažką. O kartais, asmniškai puikiai žinau, kad tokie sprendimai priimami labai ekscentriškų žmonių, kurie nori paminklu save įamžinti, kaip kad raitelio-Vyčio atveju nutiko.
- 10 patinka
Comment
-
Parašė Burnnots Rodyti pranešimą
https://www.15min.lt/kultura/naujien...mo-929-2027212
"Apie planus nestatyti „Laisvės kalvos“ V.Benkunskas jau buvo kalbėjęs 15min prieš mero rinkimus. Pasak V.Benkunsko, „Lukiškių aikštei reikalinga ramybė. Po visų pliažų, konfliktų su Remigijumi Šimašiumi, bandymų daryti kažkokius performansus tą sakiau nuosekliai.“ Jo įsitikinimu, „ši valstybės aikštė turi šiek tiek atvėsti“. Taip pat jos tvarkymą jis mato kompleksiškai, tačiau su Vyčio monumentu."
Taip pat kitur yra sakęs, kad Vilniuje statys paminklus Sigitui Gedai
https://www.15min.lt/naujiena/aktual...tos-56-1483678
Comment
-
Parašė R.D. Rodyti pranešimą
https://www.15min.lt/kultura/naujien...eja-29-1030098Paskutinis taisė Stadionas; 2023.03.25, 18:16.
Comment
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
Kiek pamenu, Sabaliauskaitė yra gal trečios kartos Vilnietė
- 1 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Supratau. Na, tada be abejonės Vilnių ir tai, ko jam trūksta, ši mikrorajono princesė supranta gerokai geriau nei suprato Zaosėje gimęs Adomas Mickevičius, Migonyse gimęs Laurynas Gucevičius ar Šeteiniuose gimęs Česlovas Milošas.
Comment
-
Parašė R.D. Rodyti pranešimą
Didžiausią žalą miestui padarė sovietinės okupacijos urbanistika, su visokiais mikučianiais prieakyje, kuomet "sanacijos" tikslais sovietai sunaikino ištisus žydų kvartalus be galimybės atstatyti, prikūrė tuščių "viešų erdvių", arba pastatė namus-soliterius, kurie jau nepajudinami ir sunaikino pradinius užstatymu, taip ir suformavo visą pokarinę mąstymo paradigmą su laisvu užstatymu urbanizuotočiausioje miesto dalyje, o po 1990 metų šitie žmonės tęsė visas "geras tradicijas", kurių atgarsius matome ir šiandien, kai planuojami kažkokie laisvo užstatymo nauji kvartalai. T
Visi tie apleisti parkeliai su zikuratais, latrų pamėgtomis erdvemis (kurias myli kai kurie šio forumo nariai), kurios atsirado suniokojant prieš tai buvusius sluoksnius, užleistais medžiais (pasižiūrėkite priekškario žemėlapius, nuotraukas), kurie chaotiškai visur augo, o šiandien dendrofilai juos saugo kaip lietuvio tapatybės simbolį, per kažkokia greimišką sampratą: žemė-medis-lietuvis...
Viešų erdvių ir ypač įmanžinimo politika yra atskira didžiulė tema, kuri nagrinėjama jau ir akademiniu lygmeniu. Keistų srendimų priežastis yra tai, kad visuomenė didžioje dalyje neturi aiškaus supratimo, kas jiems svarbu, ko jie nori ir ką vienais ar kitais paminklais nori pasakyti. Klasikinio kanono nesilaikymas ar elementariai idėjų ir pinigų trūkumas atveda iki to, kad mums bet kokią forma reikia įamžinti kažką. O kartais, asmniškai puikiai žinau, kad tokie sprendimai priimami labai ekscentriškų žmonių, kurie nori paminklu save įamžinti, kaip kad raitelio-Vyčio atveju nutiko.
Volungės g viršus.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė R.D. Rodyti pranešimą
Didžiausią žalą miestui padarė sovietinės okupacijos urbanistika, su visokiais mikučianiais prieakyje, kuomet "sanacijos" tikslais sovietai sunaikino ištisus žydų kvartalus be galimybės atstatyti, prikūrė tuščių "viešų erdvių", arba pastatė namus-soliterius, kurie jau nepajudinami ir sunaikino pradinius užstatymu, taip ir suformavo visą pokarinę mąstymo paradigmą su laisvu užstatymu urbanizuotočiausioje miesto dalyje, o po 1990 metų šitie žmonės tęsė visas "geras tradicijas", kurių atgarsius matome ir šiandien, kai planuojami kažkokie laisvo užstatymo nauji kvartalai. T
Visi tie apleisti parkeliai su zikuratais, latrų pamėgtomis erdvemis (kurias myli kai kurie šio forumo nariai), kurios atsirado suniokojant prieš tai buvusius sluoksnius, užleistais medžiais (pasižiūrėkite priekškario žemėlapius, nuotraukas), kurie chaotiškai visur augo, o šiandien dendrofilai juos saugo kaip lietuvio tapatybės simbolį, per kažkokia greimišką sampratą: žemė-medis-lietuvis...
Viešų erdvių ir ypač įmanžinimo politika yra atskira didžiulė tema, kuri nagrinėjama jau ir akademiniu lygmeniu. Keistų srendimų priežastis yra tai, kad visuomenė didžioje dalyje neturi aiškaus supratimo, kas jiems svarbu, ko jie nori ir ką vienais ar kitais paminklais nori pasakyti. Klasikinio kanono nesilaikymas ar elementariai idėjų ir pinigų trūkumas atveda iki to, kad mums bet kokią forma reikia įamžinti kažką. O kartais, asmniškai puikiai žinau, kad tokie sprendimai priimami labai ekscentriškų žmonių, kurie nori paminklu save įamžinti, kaip kad raitelio-Vyčio atveju nutiko.
Nėra blogiau, kai, anot jūsų, „tuščias erdves“ keičia kitos išties tuščios (ne fiziškai, deja, o minties nebuvimo prasme) erdvės. Iš esmės jūs pasisakote už naujas statybas vien iš ideologinės pusės, t.y. elgiatės/gavojate lygiai taip pat, kaip sovietai anuomet. Pasižiūrėkime, kaip atrodo tokio „progreso“ varomas Vilnius: Žalgirio stadiono kvartalas, Misionieriai, „gražūs“ Bernardinų ir Reformatų sodai ar be jokios minties atnaujinta Lukiškių aikštė, savitumą prarandantis Žvėrynas, tas pats kažkokiais absurdiškais vazonais ar net reklamomis „dabinamas“ Žaliasis tiltas ir pan.
Ar keisti, judėti į priekį reikia? Reikia. O jeigu minties nėra? Lieka kaupti patirtį, domėtis, diskutuoti ir... palaukti. Puikiai pamename, kaip vyko paskutinysis „konkursas“ dėl memorialo Lukiškių aikštėje – vilniečiai balsavo už „Vytį“, kažkokia neaiški komisija rinko „kalvelę“... Rezultatai? Laimėtojas apviltas ir įtrauktas į politinius žaidimus, visuomenė suerzinta, diskusijos ir ginčai – vien apie formą, o apie turinį beveik nieko. Tad čia p. Sabaliauskaitei pritariu – nestatykime kurį laiką (ne tik Lukiškėse) nieko.
Parašė KaimaiKadangi Sapiensys nepasirodė tai aš (gimęs Vilniuje) atkreipsiu dėmesį į vieną dalyką. Iš neinvazinės Kristinos straipsnio:
Niekaip? Tikrai? Už 25 metrų stovi pastatas, į kurį 1905-ais susirinko krūva invazinių provincialų ir nutarė gan reikšmingų dalykų Lietuvai. Aš nežinau jos pasaulėžiūros (akivaizdu kad ji eruditė) nesu skaitęs nei vienos jos knygos ir nei vieno jos pokalbio su žurnalistais ir toliau tik spėjimas, nuojauta - bet beveik neabejoju jog po jos gan pagrįsta kritika estetiniams sprendimams (ar abejonėmis jų būtinumu iš vis) slepiasi gan tamsūs dalykai - tai ką prancūzai vadina ressentiment - priešiškumas ir pagieža provincialų iniciatyva atsiradusiai tarpukario Lietuvai, o gal net ir lietuviškai tapatybei bendrai. Straipsnyje yra ir kitų indikacijų. Gal ir klystu.
Comment
-
Parašė cozzamarra Rodyti pranešimą
Man susidaro įspūdis (esu skaitęs vieną jos gana pigių triukų pripildytą pop romaną), kad yra kiek paprasčiau. Svarstau primityviai: žmonės evoliucionavo tūkstančius metų gyvendami nedidelėmis grupėmis-bendruomenėmis, kur virė uždaras gyvenimas bei buvo įprasta bendrai gintis. Prasukam įstoriją iki mūsų senelių/tėvų dienų, kuomet absoliučiai dėl vienintelės kvailos priežasties-instinkto „jis – ne mūsiškis“ mušdavosi kiemas prieš kiemą/gatvė prieš gatvę ir pan. ir t.t. Taip ir šiandien – ne tokia jau maža miestiečių (gal net vis dar dauguma?) dalis tebenešioja geną „gintis nuo ne mūsiškio“, iš čia ir gan kurioziški pasvarstymai apie invazinius miestiečius. Vien suvokiant, kad miestas – tai pačių įvairiausių žmonių organizmas ir kuo tų žmonių daugiau, kuo jie įvairiapusiškesni – tuo pačiam miestui geriau, yra aišku, kokį absurdą ponia Sabaliauskaitė transliuoja. Galima ir iš kitos pusės pažvelgti: gerai, neįsileidi „invazinių“. Kas tada? Tartis ir priimti tai (vis dar) nemoki. Tada liks skaičiuoti kartas ir aiškintis, kuris čia mažiau invazinis ir turi teisę „teisingai“ nuspręsti... Juokai.
Comment
Comment