Parašė index
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus Lukiškių aikštės rekonstrukcija
Collapse
X
-
Parašė J.U. Rodyti pranešimą
Tai tik terodo nesubrendusios primityvios visuomenės dalies mąstymo lygį. Antra, visiškai nesuvokiamas tas skubėjimas pastatyti kuo greičiau bet ką. Čia ir dabar. Kaip visada Lietuvoje, pirma daroma paskui galvojama.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė J.U. Rodyti pranešimą
Tai tik terodo nesubrendusios primityvios visuomenės dalies mąstymo lygį. Antra, visiškai nesuvokiamas tas skubėjimas pastatyti kuo greičiau bet ką. Čia ir dabar. Kaip visada Lietuvoje, pirma daroma paskui galvojama.
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimąŠiaip tame pačiame vyčio konkurse buvo įdomių ir modernių variantų, bet išrinko šitą kičinį istorizmą. O išrinko matyt todėl, kad dalis žmonių tiesiog nori realistinės žmogaus ant arklio skulptūros (”kaip visi turi”). O kadangi kai visi statė mes nepasistatėm, tai jie mato tam gerą progą.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Na, kad kai tu naudoti epitetus, jog Vyčio skulptūra yra nemodernu, kaimietiška, istorizmas etc., tai turbūt nereikėtų siūlyt statyt aukuro arba obelisko. Juk tokiems pasiūlymams taip pat galima priskirti lygiai tuos pačius epitetus. Tiesiog geriau ir sakyk, kad tavo nuomone karys ant žirgo kovos pozicijoje yra tau nepatinkantis variantas ir tiek. Kam čia bandyt apsistatyti neva tai argumentiškai skambančiais epitetais, kai juos galima priskirti bet kam?
Mano nuomone (!), tai Vytis turi labai puikias sąsajas su žuvusiais. Ne tik tuo, kad Vytis - tai mūsų laisvės simbolis (už ką ir kovojo žuvusieji). Bet ir tuo, kad Vytis - tai karo ir kovos scena. Obeliskas, fontanas, aukuras turi kur kas mažiau sąsajų su žuvusiais, negu Vyčio skulptūra.
Bet vėl gi, noriu pabrėžti, kad aukščiau mano rašyti teiginiai apie nenorą turėti daug interpretacijų nėra mano paties mintys - tai yra tai, ką aš sužinojau bendravęs su fondo atstovais/nariais. Nepaisant to, aš iš dalies toms mintims pritariu.
Aukuras, obeliskas. Kame čia kaimiškumas kai šitie objektai yra pasaulyje priimta tradicija? Ir likusių epitetų tu jiems nepriklijuosi niekaip, nes aš labai aiškiai parašiau 'interpretacija'. O apie kitus keturis mano pasiūlymus nieko neturi pasakyti? Nutylėjai ir vėl grįžai prie savo realistinio iš konteksto iškrentančio analogų pasaulyje neturinčio herbo.
Comment
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąKam vynioti savo nuomonę i vatą? Tau - tik realistinis Vytis ir viskas.
Aukuras, obeliskas. Kame čia kaimiškumas kai šitie objektai yra pasaulyje priimta tradicija? Ir likusių epitetų tu jiems nepriklijuosi niekaip, nes aš labai aiškiai parašiau 'interpretacija'. O apie kitus keturis mano pasiūlymus nieko neturi pasakyti? Nutylėjai ir vėl grįžai prie savo realistinio iš konteksto iškrentančio analogų pasaulyje neturinčio herbo.
Kokie kiti variantai? Čiurlionio paveikslo interpretacija? Kurio? Biliūno žiburys jau stovi ne Vilniuje, beje kaip jis susijęs su laisvės kovomis? Kenotafas gal yra vienas tinkamesnis pasiūlymas.
Dėl manęs, tai obeliskas arba koks nors įmantrus aukuras galbūt būtų irgi geras variantas. Aš manau, kad galima tikrai gerų sugalvot. Man ir "Tautos dvasia" visai patiko, vien dėl savo grakštumo ir dydžio. O Vytis man patinka, nėra ką čia slėpti. Manau puikus variantas. Taip iki galo ir nesupratau kodėl jis yra kaimiškas, o va obeliskas tai jau nėra kaimiška.
Comment
-
Nesuprantu ar specialiai ar ne bet vis praleidi visą argumento esmę:
1. Niekas gigantiškų herbų pasaulyje nestato.
2. Dabartinis pasiūlymas neatspindi laikmečio.
3. Vyčiui, mūsų herbui, su visam bus priklijuota liūdna potekstė.
4. Jei jau norisi riterio/kario ant žirgo, tai tegu, TAČIAU toks projektas privalo būti pristatytas taip, jog neasocijuotų su herbu.
Comment
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąNesuprantu ar specialiai ar ne bet vis praleidi visą argumento esmę:
1. Niekas gigantiškų herbų pasaulyje nestato.
2. Dabartinis pasiūlymas neatspindi laikmečio.
3. Vyčiui, mūsų herbui, su visam bus priklijuota liūdna potekstė.
4. Jei jau norisi riterio/kario ant žirgo, tai tegu, TAČIAU toks projektas privalo būti pristatytas taip, jog neasocijuotų su herbu.
2. Neatspindi ir kiti siūlymai: obeliskai, aukurai, kenotafas...
3. Nebūtinai. Žuvusiems už laisvę, kurią iškovojom.
4. Jeigu problema tik pristatyme, tai manau nesunku pakeisti pavadinimą prezentacijose.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
1. O tai noras viską visada daryti taip, kaip daro kiti - čia pasaulietiškas modernus požiūris ar kaimiškas prisitaikėliškumas?
2. Neatspindi ir kiti siūlymai: obeliskai, aukurai, kenotafas...
3. Nebūtinai. Žuvusiems už laisvę, kurią iškovojom.
4. Jeigu problema tik pristatyme, tai manau nesunku pakeisti pavadinimą prezentacijose.
2. Kelinta karta turiu sakyti: interpretacija, interpretacija, INTERPRETACIJA! Ne kopija! Laikmeti atitinkanti INTERPRETACIJA!
3. Taigi butent, kad herbui prilipinta papildoma potekste. Pats juk ka tik pripazinai, Vytis atspindes "zuvusiuos uz laisve".
4. INTERPRETACIJA! Ne pavadinimo keitime esme, bet turi skirtis uztektinai, kad nebutu tapatinama su herbu.
Comment
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimą
1. Gigantiskus herbus statosi tik autoritarines valstybes: Sovietu Sajunga, Siaures Koreja. Jei jau skoliniesi idejas, tai bent skolinkis is kulturos zidiniu.
2. Kelinta karta turiu sakyti: interpretacija, interpretacija, INTERPRETACIJA! Ne kopija! Laikmeti atitinkanti INTERPRETACIJA!
3. Taigi butent, kad herbui prilipinta papildoma potekste. Pats juk ka tik pripazinai, Vytis atspindes "zuvusiuos uz laisve".
4. INTERPRETACIJA! Ne pavadinimo keitime esme, bet turi skirtis uztektinai, kad nebutu tapatinama su herbu.
2. Tarkim.
3. Čia jau ištraukinėji iš konteksto. Cituok pilną sakinį, ne jo dalį.
4. Tai ir netapatinkim. Vadinkim "Paminklui žuvusiems už laisvę" ir bus viskas ok.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Kokie kiti variantai? Čiurlionio paveikslo interpretacija? Kurio? Biliūno žiburys jau stovi ne Vilniuje, beje kaip jis susijęs su laisvės kovomis? Kenotafas gal yra vienas tinkamesnis pasiūlymas.
Biliuno "Laimes Ziburys".
Interpretacija pagal Biliuno kurini. Pervadinam i "Laisves Ziburys", laime prilyginam laisvei.
Citatos: "Ir rados stebuklas! Visos šmėklos pražuvo, o paliestasai žiburys subyrėjo į nesuskaitomą daugybę žiburėlių, kurie kaip krintančios iš dangaus žvaigždės nusileido nuo kalno žemyn, nušviesdami visą šalį. Tos šalies žmonės staiga pajuto savo laukuose, namuose ir pirkiose ypatingą malonią šviesą, savo širdyse ir galvose – neapsakomą ramumą. Akies mirksniu sutrupėjo nelaisvės pančiai, išnyko tarp žmonių neapykanta ir visokios skriaudos ir neteisybės; visi pasijuto esą lygūs ir laimingi, visi gerbė artimą ir jo teises. Atsirado tarp žmonių laimė". "Ir nuo tos dienos keikiamasai seniau kalnas buvo pramintas garbės ir laimės vieta; nuo tos dienos jis tapo istoriškuoju žmonių gyvenimo paminklu. Dabar gyventojai ne tik nuo jo nebebėgo kaip nuo ligos ir maro, bet, eidami pro šalį, su pagarba ir meile lenkė žemyn savo galvas, atsimindami žuvusiuosius šalies išvaduotojus. Iškilmingai šventė kasmet žmonės išvadavimo dieną kaip didžiausią visos šalies šventę." "Prisiartinę prie kalno ir apsiautę jį aplinkui, dainavo jie laisvės ir laimės dainas, barstė ant kalno žolynus, dėjo vainikus, garbindami žuvusiuosius išvaduotojus."
Ciurlionio kuriniai, kurie butu tinkami interpretacijai, paminklo igyvendinimui:
Aukuras
Auka
Angelas
Pasaka (II)
Liudesys
Liudesys (II)
Amzinybe
Himnas (I)
Himnas (III)
Angelas
Galiu ir referatus parasyti kaip kiekvienu atskiru atveju as tai isivaizduociau... Taciau tai ne esme. Esme tame, kad is begalybes galimu variantu turim realistini herba primenanti paminkla.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
1. Viena tokių yra matyt JAV (žr. prisegtą foto, paminklas berods irgi žuvusiems).
Comment
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąErelis-vienintelis panasumas tarp tavo paminklo ir JAV herbo. Nesiulau drausti nei zirgu nei raiteliu. Jei jau statomas raitelis, kaip kovu simbolis, jis privalo buti nepanasus i herba.
Štai keletas kitų pavyzdžių.
Madridas:
Herbas: https://images.vector-images.com/148..._coa_n7581.gif
Paminklas: http://media.gettyimages.com/photos/...0870?s=170667a
UK:
Herbas: https://upload.wikimedia.org/wikiped...riant_2%29.svg
Paminklas: https://nuiginternational.files.word...at-of-arms.jpg
Andalūzija:
Herbas: https://upload.wikimedia.org/wikiped...al2%29.svg.png
Paminklas: http://media.gettyimages.com/photos/...1651?s=170667a
Košice (Slokavija):
Herbas: https://upload.wikimedia.org/wikiped...o%C5%A1ice.png
Paminklas pačiam herbui (pirmasis municipalinis Europoje): https://upload.wikimedia.org/wikiped...rms_Statue.jpg
Tęsti?
EDIT: P.S. Čia jau neminint to, kad galima rasti begalybę tūrinių herbų, naudojamų pastatų puošyboje, ant frontonų ir pan.Paskutinis taisė Creatium; 2017.06.20, 21:34.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Kodėl privalo?
Štai keletas kitų pavyzdžių.
Madridas:
Herbas: https://images.vector-images.com/148..._coa_n7581.gif
Paminklas: http://media.gettyimages.com/photos/...0870?s=170667a
UK:
Herbas: https://upload.wikimedia.org/wikiped...riant_2%29.svg
Paminklas: https://nuiginternational.files.word...at-of-arms.jpg
Andalūzija:
Herbas: https://upload.wikimedia.org/wikiped...al2%29.svg.png
Paminklas: http://media.gettyimages.com/photos/...1651?s=170667a
Košice (Slokavija):
Herbas: https://upload.wikimedia.org/wikiped...o%C5%A1ice.png
Paminklas pačiam herbui (pirmasis municipalinis Europoje): https://upload.wikimedia.org/wikiped...rms_Statue.jpg
Tęsti?
EDIT: P.S. Čia jau neminint to, kad galima rasti begalybę tūrinių herbų, naudojamų pastatų puošyboje, ant frontonų ir pan.
Tavo "P.S." isvis ne i tema, niekas apie puosyba net nesneka.
- 1 patinka
Comment
-
Norėčiau įsiterpti į diskusiją su savo nuomone ir keliais pastebėjimais:
1. Su šiuolaikinio meno mylėtojų interpretacijom šiais laikais liūdna - beveik visada gaunasi surūdijusio vamzdžio lygmens rezultatas;
2. Raudų sienų Lietuvoje pastatyta jau koks milijonas, viena iš tokių vietų už keliasdešimties metrų skverely kitje prospekto pusėje. Todėl visokie aukurai, liūdesiai, angelai, kryžiai, obeliskai ir koplytstulpiai šiais laikais jau kurtų tik dar depresyvesnę atmosferą šalyje;
3. Manau paminklas, siejamas su laisve (kad ir kovojusiems ir žuvusiems už laisvę, bet visgi už Laisvę), turi turėti laisvės ir energijos, pozityvo į ateitį, o ne priespaudos, apatijos ir liūdesio dėl praeities;
4. Lietuvių menininkai, skulptoriai ir kiti labai gerai interpretuoja, bet realistiškai nieko gero niekas nemoka, tad būtų malonu nors kartą realistišką monumentą pamatyti, o ne neaiškias karikatūras.
Comment
-
Parašė Marukas Rodyti pranešimąNorėčiau įsiterpti į diskusiją su savo nuomone ir keliais pastebėjimais:
1. Su šiuolaikinio meno mylėtojų interpretacijom šiais laikais liūdna - beveik visada gaunasi surūdijusio vamzdžio lygmens rezultatas;
2. Raudų sienų Lietuvoje pastatyta jau koks milijonas, viena iš tokių vietų už keliasdešimties metrų skverely kitje prospekto pusėje. Todėl visokie aukurai, liūdesiai, angelai, kryžiai, obeliskai ir koplytstulpiai šiais laikais jau kurtų tik dar depresyvesnę atmosferą šalyje;
3. Manau paminklas, siejamas su laisve (kad ir kovojusiems ir žuvusiems už laisvę, bet visgi už Laisvę), turi turėti laisvės ir energijos, pozityvo į ateitį, o ne priespaudos, apatijos ir liūdesio dėl praeities;
4. Lietuvių menininkai, skulptoriai ir kiti labai gerai interpretuoja, bet realistiškai nieko gero niekas nemoka, tad būtų malonu nors kartą realistišką monumentą pamatyti, o ne neaiškias karikatūras.
2. Iš esmės sutinku. Tačiau obeliskas savo esme nėra liūdnas paminklas. Tai daugiau pagarbą atiduodantis žymeklis. Kiti priklauso nuo išpildymo.
3. Sutinku.
5. Kaip tu įsivaizduoji švenčių metu dedamas gėles prie Vyčio? Viskas tvarkoj? Kaip tu įsivaizduoji užsienio svečius dedančius gėles prie Vyčio? Arba Lietuvos prezidentą/ę dedant gėles prie kokio gigantiško lenkiško erelio?
Comment
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimą1. Tai statom realizmą, kad ir Joniškėlio Bronytei būtų paprasta, suprantama ir gražu. Apsiskaitymas, gilesnės minties ieškojimas, analizė - tai tik laiko švaistymas.
Comment
-
Tikrai nemanau kad kokiam užklydusiam portugalui išvydus paminklą kils noras knaisiotis po Lietuvos istoriją ir spėlioti ką tas raitelis reiškia. O kam tokie dalykai įdomūs, tas jau seniai žino.
Dėl Kudirkos ar Mindaugo tai nemanau kad tokie apskritai reikalingi. Skulptoriams nebent buvo reikalingi.
Viskas šiuo metu rieda ta linkme kad bus dar vienas arklys su raiteliu, kurių visame pasaulyje pilna.
Paskutinis taisė J.U.; 2017.06.21, 11:44.
Comment
-
Kaip ir rašiau - daugumoje atvejų turistai Vyčio paminklo istorijos sužinojimui gali neskirti per daug dėmesio, bet esmė, kad už Vyčio yra paslėpti labai didelė istorija - kažkada buvusios didžiausios Europos šalies. Už Vyčio paslepta ir šiandieninė istorija - Baltarusijos valdžios draudžiamas Vytis, tačiau išskleidžiamas eilinių žmonių per futbolo rungtynes ar kitas šventes. Vytis slepiasi ir kiekvieno kišenėje, ant kiekvienos lietuviškos euro monetos, bent jau man, kaip turistui, būtų tikrai įdomu sužinoti kas gi tas raitelis, pavaizduotas ant tos šalies visų euro monetų. Taigi Vytis ne tik kad slepia galingą istoriją, tačiau turi ir nevienareikšmę prasmę šiandieninėje istorijoje ir ne tik Lietuvos - tačiau tai vistiek dar nereiškia, kad visi turistai tuo būtinai susidomės. Bet tai reiškia, kad paskatų turistų susidomėjimui yra kur daugiau, nei iš kokio Basanavičiaus, Kudirkos ar Mindaugo paminklų. Apskritai domėjimasis Kudirkos paminklu užsibaigia jau po pirmojo sakinio 'jis parašė Lietuvos himną', kai tuo tarpu domėjimasis Vyčio tik prasideda po pirmojo sakinio 'tai Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės simbolis'. Iš visų prieš tai pastatytų Vilniaus paminklų, Vytis turėtų būti pats sėkmingiausias, gal tik su vamzdžiu dėl dėmesio reikės pakonkuruoti.
Comment
-
Šiaip tai mano kuklia nuomone jau seniai laikas nustoti gręžiotis į praeitį ir pradėti gyventi ateitimi. Vytis, LDK ir panašūs vietinės reikšmės dalykai yra gerai, bet turėtume nesigręžioti atgal kas minutę. Yra žymiai svarbesnių dalykų. Kas iš to, jei pristatysime Vyčių ir po 100 metų važiuos žmonės pasižiūrėti ištuštėjusio krašto su brūzgynuose stovinčiais paminklais. Patriotizmo kėlimas primityviuoju būdu šlovinant kunigaikščius buvo aktualus tarpukariu. Dabar, drįstu manyti, kiti laikai.
Comment
Comment