Aš siūlau ten pakabinti vaivorkštinę vėliavą, miesto burmistrui patiks. Idėjiškai
Tai ne tik miesto burmistrui. Man irgi patiks. Geriau nei bet koks neproporcingas kuino muliažas, atskleidžiantis kokia visgi skurdi visuomenės vaizduotė, kiek vertybiškai ji užstrigusi 19 a. prietaruose ir kaip jai dar toli iki modernumo.
Jau geriau kuinas negu gėjukų vėliavos, vadinant tai modernybe (tfu, šlykštuma, ką tai turi bendro su modernybe). Gal nejuokinkite. Kodėl Vytis yra prietaras? Kodėl tai XIX a.?
Aš tai palaikau tiek kuiną, tiek vėliavas Manau gerai derėtų abudu. Ir tiesą sakant visai gera mintis, kad ta vėliava kartais galėtų pasikeisti. Ne vien į gėjų aiškų, bet ir šiaip įvairių švenčių ar akcijų progomis, ar po kokių teroro atakų iškeliant kokios nors Prancūzijos vėliavą. Progų galima daug prisigalvoti Ir karts nuo karto pasiųsta kažkokia socialinė ar šiaip žinutė ir pačiai Lukiškių aikštei daugiau prasmės suteiktų.
Atejo vieni barbarai, pastate idealogini Lenina.
Atejo kiti barbarai, stumia idealogini arkli.
Et, nera dar brandi musu visuomene.
Kurioj dar pasaulio valstybej jus matet pastatyta gigantiska herba centrinej miesto aikstej?
Atejo vieni barbarai, pastate idealogini Lenina.
Atejo kiti barbarai, stumia idealogini arkli.
Et, nera dar brandi musu visuomene.
Kurioj dar pasaulio valstybej jus matet pastatyta gigantiska herba centrinej miesto aikstej?
Aš neginu būtent pasirinkto šio skulptūros varianto - bet nukeliavimas iki gryno modernizmo visuomenę formuojančių paminklų atžvilgiu yra grynas snobizmas ir daugiau nieko.
Aš neginu būtent pasirinkto šio skulptūros varianto - bet nukeliavimas iki gryno modernizmo visuomenę formuojančių paminklų atžvilgiu yra grynas snobizmas ir daugiau nieko.
Tai kaip suprantu gini realistinio idealoginio herbo centrinėje miesto aikštėje idėją. Kuom toks mąstymas yra geresnis nei prieš tai buvusių barbarų-okupantų?
Tai kaip suprantu gini realistinio idealoginio herbo centrinėje miesto aikštėje idėją. Kuom toks mąstymas yra geresnis nei prieš tai buvusių barbarų-okupantų?
Tai tamsta lyginat paminklo pastatymą su komunizmu ir/ar su okupacija? Nelabai aiškus motyvas. Sovietai ir daugiabučius statė. Ar dabar nebegalime statyti daugiabučių?
Tai tamsta lyginat paminklo pastatymą su komunizmu ir/ar su okupacija? Nelabai aiškus motyvas. Sovietai ir daugiabučius statė. Ar dabar nebegalime statyti daugiabučių?
Kam apsimesti kvailu, paimti minti is konteksto ir ja palyginti su visai nesusijusiu dalyku? Daugiabuciai - ne idealogine minti stumiantis paminklas. Sovietai state ir gamyklas, ir tiltus, ir kelius, ir dar aibe kitu dalyku, kurie butu buve vystomi nepriklausomai nuo santvarkos. O dabar pseudo-istorinis vienos epochos idealoginis pamiklas keicia kitos epochos idealogini pamikla. Proviancialumo virsune. Speju visi sitie pseudo-patrijotai nera tikri vilnieciai, kuriems, kaip kokiam suniui, reikia zutbut uzsideti savo banalia zyme.
P.S.: Nesu pries kazka tautiska ir lietuviska. Taciau jau geriau nieko, nei pseudo-istorine is konteksto iskrentanti banalybe.
Man tai labai patinka Vyčio idėja - istorinis simbolis, nematau jokio kičo. Daugiau nei kvaila lygint su Skopje - makedonai visam mieste nesąmonių pristatę. Ir šiaip iš jų plano 2014 - Aleksandras ant žirgo yra geriausia idėja ir vienintelė turistus traukianti.
Vakar specialiai nuvažiavau pasižiūrėti, kaip viskas atrodo natūroje. Dar baisiau nei nuotraukose. Absoliutus kičas, masteliai visiškai nesuderinami. Jau geriau palikti aikštę tuščią, nei statyti tokią baisybę. Tokioje didelėje aikštėje galėtų būti koks simbolinis vertikalioje ašyje dominuojantis paminklas jei jau būtinai reikia. Štai Kaune Laisvės statula Karo muziejuje įsikomponuoja gerai. Rygoje Laisvės paminklas apskritai yra pavydėtinai puikus, turi savitą stilių ir derinasi aplinkoje. Čia gi matome didelį norą prakišti neskoningą skulptūrą, dar už to ko gero stovi noras uždirbti. Konstruktyviai iš viso nesąmonė, arklys ant dviejų kojų be trečio atramos taško nestovės. Pažiūrėkim į Petro I raitą statulą Peterburge - statytojai dar prieš 100 metų šitai suvokė.
Kam apsimesti kvailu, paimti minti is konteksto ir ja palyginti su visai nesusijusiu dalyku? Daugiabuciai - ne idealogine minti stumiantis paminklas. Sovietai state ir gamyklas, ir tiltus, ir kelius, ir dar aibe kitu dalyku, kurie butu buve vystomi nepriklausomai nuo santvarkos. O dabar pseudo-istorinis vienos epochos idealoginis pamiklas keicia kitos epochos idealogini pamikla. Proviancialumo virsune. Speju visi sitie pseudo-patrijotai nera tikri vilnieciai, kuriems, kaip kokiam suniui, reikia zutbut uzsideti savo banalia zyme.
P.S.: Nesu pries kazka tautiska ir lietuviska. Taciau jau geriau nieko, nei pseudo-istorine is konteksto iskrentanti banalybe.
O tai ką reikėtų statyti? Laisvės gynėjų įamžinimui pastatyti kokį 100 metrų aprūdijusį modernų stulpą, kuriam kiekvienas laisvai galės suteikti savo norimą prasmę? Tai tada paminklas bus ne žuvusiems, o modernizmui. Man labai įdomu kaip tamsta įsivaizduoja per laisvės kovas žuvusių asmenų įamžinimą moderniai? Fontanas? Fontanas be konteksto tebus tik fontanas.
O tai ką reikėtų statyti? Laisvės gynėjų įamžinimui pastatyti kokį 100 metrų aprūdijusį modernų stulpą, kuriam kiekvienas laisvai galės suteikti savo norimą prasmę? Tai tada paminklas bus ne žuvusiems, o modernizmui. Man labai įdomu kaip tamsta įsivaizduoja per laisvės kovas žuvusių asmenų įamžinimą moderniai? Fontanas? Fontanas be konteksto tebus tik fontanas.
Bet paminklas herbui?? Gal tai ir originalu, bet šiek tiek iškrenta iš europinės kultūros ir dailės tradicijų. Čia gaunasi kaip lietuviškas kinas su 10-15 minučių prasmingomis pauzėmis. Originalu, bet...
Kažkas ginčys, kad mes ir nesam europiečiai, bet herbai savaime yra europietiškos kultūros dalis. Juolab - viduramžių riterio, o ne senovės indoeropiečio raitelio.
O kodėl būtina kažką statyti? Labai neblogai, netgi didingai ten žiūrisi tiesiog dabartinis stulpas su vyčio vėliava - ir lietuviška, ir savotiškai modernu, nėra kičo. Vytis vėliavoje neša tą pačią idėją kaip ir paminklas, todėl visai nereikia jo statyti.
Bet paminklas herbui?? Gal tai ir originalu, bet šiek tiek iškrenta iš europinės kultūros ir dailės tradicijų. Čia gaunasi kaip lietuviškas kinas su 10-15 minučių prasmingomis pauzėmis. Originalu, bet...
Kažkas ginčys, kad mes ir nesam europiečiai, bet herbai savaime yra europietiškos kultūros dalis. Juolab - viduramžių riterio, o ne senovės indoeropiečio raitelio.
Paminklas ne herbui, čia tu darai esminę klaidą. Paminklas statomas žuvusiems kovose už laisvę (skirtingais laikotarpiais). Vytis, kaip laisvės simbolis, pasirinktas tam. Bet iš komentarų čia suprantu, kad net jeigu būtų kokie kareiviai su vėliava rankoje pastatyti - tai vis tiek būtų tie patys argumentai prieš: nemodernu, sovietiška, kičas.
Todėl ir klausiu kokį modernų sprendimą jūs matote? Tokį, kuris gebėtų perteikti tą pačią struktūruotą ir mažai vietos interpretacijai paliekančią žinutę?
Aišku viena - kad ir ką ten statytų, nepatenkintų bus daugiau, nei patenkintų. Nėra ir negali būti tokios skulptūros, kuri patiktų visiems, o Vytis šiuo atžvilgiu turi tikriausiai didžiausią būrį remėjų.
O kodėl būtina kažką statyti? Labai neblogai, netgi didingai ten žiūrisi tiesiog dabartinis stulpas su vyčio vėliava - ir lietuviška, ir savotiškai modernu, nėra kičo. Vytis vėliavoje neša tą pačią idėją kaip ir paminklas, todėl visai nereikia jo statyti.
Todėl, kad vėliava yra neapibrėžtas dalykas ir tuo pačiu laikinas. Vėliavą galima lengvai pakelt, lengvai nuleisti, lengvai pakeisti kita (čia buvo siūlymas keisti vaivorykštės ar kitų šalių vėliavomis per įvykius). Tai nebebus paminklas žuvusiems už laisvę, tai bus vėliava.
Man teko bendrauti su paminklo statymo iniciatoriais. Pagrindinis noras yra turėti tokį paminklą, kurio prasmės ir idėjos nebūtų galima lengva ranka pakeisti, kuris būtų aiškus ir nekintamas. Paminklas žuvusiems. Ne laisvei, ne herbui, ne ateičiai. Paminklas žuvusiems. Aišku, paprasta ir konkretu. Bijoma, kad vos atsiradus laisvesniam pavidalui, turinčiam keletą interpretacijų (pvz. kaip vamzdis prie Neries), bus pastoviai iškraipoma paminklo pagrindinė idėja ir prasmė, o taip bus niekinamas pačių žuvusių atminimas.
Todėl, kad vėliava yra neapibrėžtas dalykas ir tuo pačiu laikinas. Vėliavą galima lengvai pakelt, lengvai nuleisti, lengvai pakeisti kita (čia buvo siūlymas keisti vaivorykštės ar kitų šalių vėliavomis per įvykius). Tai nebebus paminklas žuvusiems už laisvę, tai bus vėliava.
Man teko bendrauti su paminklo statymo iniciatoriais. Pagrindinis noras yra turėti tokį paminklą, kurio prasmės ir idėjos nebūtų galima lengva ranka pakeisti, kuris būtų aiškus ir nekintamas. Paminklas žuvusiems. Ne laisvei, ne herbui, ne ateičiai. Paminklas žuvusiems. Aišku, paprasta ir konkretu. Bijoma, kad vos atsiradus laisvesniam pavidalui, turinčiam keletą interpretacijų (pvz. kaip vamzdis prie Neries), bus pastoviai iškraipoma paminklo pagrindinė idėja ir prasmė, o taip bus niekinamas pačių žuvusių atminimas.
Lieka tik klausimas, kodėl kažkieno baimes reikia spręsti viešoje vietoje?
Man teko bendrauti su paminklo statymo iniciatoriais. Pagrindinis noras yra turėti tokį paminklą, kurio prasmės ir idėjos nebūtų galima lengva ranka pakeisti, kuris būtų aiškus ir nekintamas. Paminklas žuvusiems. Ne laisvei, ne herbui, ne ateičiai. Paminklas žuvusiems. Aišku, paprasta ir konkretu.
Man atrodo kad geriausias paminklas žuvusiems jei sugebėtume pastatyti modernią, šiuolaikišką valstybę kurioje būtų gera gyventi ir iš kurios žmonės nenorėtų bėgti. Balvonų prikaišioti lengva, normalią valstybę sukurti sunku. Mums reikia ne simbolių bet realių, protingų darbų.
Comment