Parašė Eidvis
Rodyti pranešimą
Bet esmė yra kitur: Klaipėdos uostas gyvena pagrinde vien iš krovos, logistikos darbų. Esmė čia yra kroviniai-prekės. Bus prekių, bus darbo, bus pelno; nebus prekių, nebus pelno. Dabar pažiūrėkite iš kur į Klaipėdos uostą atkeliauja tos prekės. Iš kokių šalių (ir per kokias šalis) jos čia transportuojamos... Vilko dalį sudaro Didysis Kaimynas (DK) ir Didžiojo Kaimyno kaimynai. DK turi savo dabar labai intensyviai plėtojamą uostą (tiesa, užšalantį), per kurį bus linkes visus savo prekių srautus leisti būtent tik per jį (nors galbūt tai ir ne visada apsimokės). tuo pačiu, ir DK kaimynai per kurio "kiemą" keliaus prekės, kad ir link Klaipėdos (nes čia palankesni tarifai), DK paspausti savo vagonus pasuks ten, kur DK norės, t.y. į savajį uostą.
Kaip matote, politikos čia yra daug. Problemos neišsispręs taip paprastai tik pastačius giliavandenį Klaipėdos uostą. O kur bus garantijos, kad bus daug užsakymų? Čia kažkas panašiai kaip su Mažeikių Nafta - kiek norės, tiek rusai duos (alegoriškai).
Žinoma, galbūt rasis alternatyvūs verslo partneriai, kurių prekių srautai nebus įtakojami DK kaimynystės. bet kol kas, kol nėra 100% garantijos, kad prasiplėtęs uostas turės pastovių užsakymų-prekių srautų, kad bus uosto atsiperkamumas ir pelningumas, tol nepatikėsiu tokio uosto platinimo būtinybę (iš principo sutinku, kad Lietuvai reikia gero ir modernaus uosto). Nes jei dėl tam tikrų problemų (problemos, kurių sprendimų lietuviai negali niekaip įtakoti) uostas dirbs tik 1/3 ar net tik 1/4 savo pajėgumu, tai kam jis toks reikalingas?
P.s.: dar reikėtų gerai įvertinti ir kaimynų/konkurentų uostus, jų tendencijas, jei jau turėti pilną supratimą apie tai, kaip pelningai dirbs naujasis klaipėdos uostas.
Comment