Autobusų stotis bus pastatyta tik kitąmet
Dėl teismų ir biurokratinių procedūrų užsitęsusi statyba kainuos per 20 mln. Lt
VIGANTAS DANILAVIČIUS
Naujos Klaipėdos autobusų stoties teks palaukti dar metus, nors ją planuota pastatyti jau šiemet.
J.Daugininkienė sakė, kad autobusų stoties personalas sutiktų peržiemoti statybininkų vagonėliuose, kad tik greičiau galėtų įsikurti naujose patalpose. Roberto GABRIO nuotrauka
Abejojama, ar pavyks statybas pradėti šiais metais, nes iki žiemos reikėtų nugriauti senąją stotį.
Pradėjus statybas laikinoji autobusų stotis greičiausiai įsikurs statybininkų vagonėliuose. Be to, autobusų parko vadovai planuoja derėtis su geležinkelininkais, kad laikinai keleivius į autobusus galėtų įlaipinti prie geležinkelio stoties.
Leidimas statyti - rugsėjį
Naujosios autobusų stoties projektas beveik baigtas. Architektai savo darbus atliko. Dar reikia inžinierių sprendimų, kad daugiafunkcinis pastatas, kuriame įsikurs parduotuvė, vaistinė, viešojo
maitinimo įstaiga, banko skyrius, biurai, keleivių salė atitiktų įstatymų reikalavimus.
„Tikiuosi, kad rugsėjį bus gautas leidimas statyti. O kitąmet nauja stotis tikrai bus“, - sakė Klaipėdos autobusų parko bendrovės direktorė Jelizaveta Daugininkienė.
Pernai žiemą ji tikėjosi, kad 2007-ųjų pavasarį prasidės naujosios stoties statybos. Anot direktorės, naują stotį per vienerius metus galima pastatyti. Tačiau ji nežinojo, ar galės nugriauti
senąją autobusų stotį iki žiemos, ar teks palaukti pavasario. „Stoties kolektyvas nori greičiau įsikurti naujose patalpose.
Žiemą dirbti šalta - įšildome patalpas tik iki 16 laipsnių. Darbuotojai sutiktų glaustis vagonėliuose, tikėdamiesi, kad ten nebus taip šalta, kaip dabartinėse patalpose“, - pasakojo J.Daugininkienė.
Ji sakė, kad svarstoma pradėti derybas su geležinkeliečiais, kad laikinai autobusų stotis galėtų įsikurti geležinkelio stotyje.
„Geležinkelio stotyje užtektų vietos ir laukiantiems autobusų. O šalia, aikštelėje, kur stovi miesto autobusai, galėtų keleivius išlaipinti ir įlaipinti tarpmiestiniai autobusai“, - mano
J.Daugininkienė.
Apvalins aštrius kampus
Naujasis stoties projektas nuo ankstesnių vizijų skiriasi kaip diena nuo nakties. „Pirmasis variantas buvo „dėžiškas“. Dabar pasirinktos patrauklios ovalios formos. Manau, kad naujoji
stotis labai tiks prie ją supančios aplinkos“, - dalijosi įspūdžiais Klaipėdos vyriausiasis architektas
Almantas Mureika, praėjusį penktadienį apžiūrėjęs naujos stoties maketą.
Jis siūlys apvalinti aštrius kampus prie įėjimo į stotį, kad stogeliai būtų ovalių formų. A.Mureika apgailestavo, kad dar nėra žinoma, kokiomis apdailos medžiagomis bus puošiama naujojo pastato išorė.
„Mes siūlėme klinkerį, tai yra raudonas molio plytas, degtas dideliame karštyje, nebijančias atmosferos poveikio. Tai Klaipėdai būdinga statybinė medžiaga“, - sakė vyr. architektas.
Stoties projektuotojų dar laukia audringa diskusija savivaldybės Nuolatinėje statybų komisijoje dėl eismo organizavimo schemos. Naujasis stoties pastatas bus ne septynių, kaip planuota anksčiau, o keturių aukštų.
Patogesnis peronas
Naujoje stotyje peronas bus tik pietų pusėje. Šiaurinėje pusėje - parduotuvė. Peronas bus su didesniu stogu. Keleiviai įlaipinimo vietose bus apsaugoti nuo kritulių. Planuojama įrengti 11-12 keleivių įlaipinimo aikštelių, nors dabar jų - apie 20: šiaurinėje pusėje - tarpmiestiniai ir tarptautiniai reisai, o pietinėje - priemiestiniai.
Anot J.Daugininkienės, keleiviai nepajaus nepatogumų, sumažėjus įlaipinimo aikštelių, esą dabar jų yra per daug.
Pagrindinis įvažiavimas į stotį ir autobusų stovėjimo aikštelė bus pietų pusėje.
„Anksčiau autobusai įvažiuodavo į stotį iš Priestočio gatvės, į naują stotį jie įriedės iš Butkų Juzės gatvės“, - sakė direktorė.
Keleivių laukimo salei ir stoties administracijai planuojama skirti 900 kvadratinių metrų ploto patalpas pirmame aukšte. Šį plotą autobusų parkas pirks iš investuotojo. „Mes turėsime 160 kvadratinių metrų laisvo ploto. Jas galėsime nuomoti. Siūlėme čia keltis „Klaipėdos keleiviniam transportui“, tačiau jiems reikia didesnių - 250 kvadratinių metrų patalpų“, - pasakojo J.
Daugininkienė.
„Klaipėda“ rašė, kad „Klaipėdos keleivinio transporto“ pastatas Kalnupės gatvėje bus nugriautas, nes papuola į uosto rezervinę teritoriją. Šioje vietoje numatyta nutiesti platų kelią. Be to, įstaigai reikės papildomų patalpų, nes jai perduota funkcija prižiūrėti būsimas mokamas mašinų
stovėjimo aikšteles.
Į naująją autobusų stotį važiuos 1, 5, 8 miesto maršrutiniai autobusai, kurie šiuo metu rieda tik iki
geležinkelio stoties.
20 milijonų gali nepakakti
Pagrindinis investuotojas, nekilnojamojo turto bendrovės „Kredo“ savininkas Romualdas Bakutis,
kuriam prieš ketverius metus buvo parduotas antras stoties aukštas, tikisi, kad statybos prasidės šiemet. Pasak jo, ilgos detaliojo planavimo procedūros neleido pradėti statybų anksčiau.
„Sunku pasakyti, kiek kainuos pastatyti naują autobusų stotį. Statybos nuolat brangsta. Reikėjo ne po teismus tampytis, bet jau prieš dvejus metus baigti statybas“, - sakė verslininkas.
Anksčiau jis minėjo, kad naujasis statinys atsieis 20 mln. litų.
„Klaipėda“ rašė, kad baigiantis 2003-iesiems Klaipėdos savivaldybės taryba leido parduoti autobusų stoties antrąjį aukštą. Ginčai tarp Vyriausybės atstovės Klaipėdos apskrityje Kristinos Vintilaitės ir uostamiesčio savivaldybės dėl šio sprendimo ir pardavimo be konkurso procedūros prasidėjo 2004-ųjų pradžioje.
Vyriausybės atstovei K.Vintilaitei užginčijus sprendimą, prasidėjo ilgiau nei metus trukę teisminiai
ginčai.
Aukščiausiasis Teismas nusprendė, kad savivaldybė turėjo teisę leisti parduoti dalį stoties, o autobusų parko administracija galėjo parduoti objektą ir be konkurso.
www.klaipeda.daily.lt
Dėl teismų ir biurokratinių procedūrų užsitęsusi statyba kainuos per 20 mln. Lt
VIGANTAS DANILAVIČIUS
Naujos Klaipėdos autobusų stoties teks palaukti dar metus, nors ją planuota pastatyti jau šiemet.
J.Daugininkienė sakė, kad autobusų stoties personalas sutiktų peržiemoti statybininkų vagonėliuose, kad tik greičiau galėtų įsikurti naujose patalpose. Roberto GABRIO nuotrauka
Abejojama, ar pavyks statybas pradėti šiais metais, nes iki žiemos reikėtų nugriauti senąją stotį.
Pradėjus statybas laikinoji autobusų stotis greičiausiai įsikurs statybininkų vagonėliuose. Be to, autobusų parko vadovai planuoja derėtis su geležinkelininkais, kad laikinai keleivius į autobusus galėtų įlaipinti prie geležinkelio stoties.
Leidimas statyti - rugsėjį
Naujosios autobusų stoties projektas beveik baigtas. Architektai savo darbus atliko. Dar reikia inžinierių sprendimų, kad daugiafunkcinis pastatas, kuriame įsikurs parduotuvė, vaistinė, viešojo
maitinimo įstaiga, banko skyrius, biurai, keleivių salė atitiktų įstatymų reikalavimus.
„Tikiuosi, kad rugsėjį bus gautas leidimas statyti. O kitąmet nauja stotis tikrai bus“, - sakė Klaipėdos autobusų parko bendrovės direktorė Jelizaveta Daugininkienė.
Pernai žiemą ji tikėjosi, kad 2007-ųjų pavasarį prasidės naujosios stoties statybos. Anot direktorės, naują stotį per vienerius metus galima pastatyti. Tačiau ji nežinojo, ar galės nugriauti
senąją autobusų stotį iki žiemos, ar teks palaukti pavasario. „Stoties kolektyvas nori greičiau įsikurti naujose patalpose.
Žiemą dirbti šalta - įšildome patalpas tik iki 16 laipsnių. Darbuotojai sutiktų glaustis vagonėliuose, tikėdamiesi, kad ten nebus taip šalta, kaip dabartinėse patalpose“, - pasakojo J.Daugininkienė.
Ji sakė, kad svarstoma pradėti derybas su geležinkeliečiais, kad laikinai autobusų stotis galėtų įsikurti geležinkelio stotyje.
„Geležinkelio stotyje užtektų vietos ir laukiantiems autobusų. O šalia, aikštelėje, kur stovi miesto autobusai, galėtų keleivius išlaipinti ir įlaipinti tarpmiestiniai autobusai“, - mano
J.Daugininkienė.
Apvalins aštrius kampus
Naujasis stoties projektas nuo ankstesnių vizijų skiriasi kaip diena nuo nakties. „Pirmasis variantas buvo „dėžiškas“. Dabar pasirinktos patrauklios ovalios formos. Manau, kad naujoji
stotis labai tiks prie ją supančios aplinkos“, - dalijosi įspūdžiais Klaipėdos vyriausiasis architektas
Almantas Mureika, praėjusį penktadienį apžiūrėjęs naujos stoties maketą.
Jis siūlys apvalinti aštrius kampus prie įėjimo į stotį, kad stogeliai būtų ovalių formų. A.Mureika apgailestavo, kad dar nėra žinoma, kokiomis apdailos medžiagomis bus puošiama naujojo pastato išorė.
„Mes siūlėme klinkerį, tai yra raudonas molio plytas, degtas dideliame karštyje, nebijančias atmosferos poveikio. Tai Klaipėdai būdinga statybinė medžiaga“, - sakė vyr. architektas.
Stoties projektuotojų dar laukia audringa diskusija savivaldybės Nuolatinėje statybų komisijoje dėl eismo organizavimo schemos. Naujasis stoties pastatas bus ne septynių, kaip planuota anksčiau, o keturių aukštų.
Patogesnis peronas
Naujoje stotyje peronas bus tik pietų pusėje. Šiaurinėje pusėje - parduotuvė. Peronas bus su didesniu stogu. Keleiviai įlaipinimo vietose bus apsaugoti nuo kritulių. Planuojama įrengti 11-12 keleivių įlaipinimo aikštelių, nors dabar jų - apie 20: šiaurinėje pusėje - tarpmiestiniai ir tarptautiniai reisai, o pietinėje - priemiestiniai.
Anot J.Daugininkienės, keleiviai nepajaus nepatogumų, sumažėjus įlaipinimo aikštelių, esą dabar jų yra per daug.
Pagrindinis įvažiavimas į stotį ir autobusų stovėjimo aikštelė bus pietų pusėje.
„Anksčiau autobusai įvažiuodavo į stotį iš Priestočio gatvės, į naują stotį jie įriedės iš Butkų Juzės gatvės“, - sakė direktorė.
Keleivių laukimo salei ir stoties administracijai planuojama skirti 900 kvadratinių metrų ploto patalpas pirmame aukšte. Šį plotą autobusų parkas pirks iš investuotojo. „Mes turėsime 160 kvadratinių metrų laisvo ploto. Jas galėsime nuomoti. Siūlėme čia keltis „Klaipėdos keleiviniam transportui“, tačiau jiems reikia didesnių - 250 kvadratinių metrų patalpų“, - pasakojo J.
Daugininkienė.
„Klaipėda“ rašė, kad „Klaipėdos keleivinio transporto“ pastatas Kalnupės gatvėje bus nugriautas, nes papuola į uosto rezervinę teritoriją. Šioje vietoje numatyta nutiesti platų kelią. Be to, įstaigai reikės papildomų patalpų, nes jai perduota funkcija prižiūrėti būsimas mokamas mašinų
stovėjimo aikšteles.
Į naująją autobusų stotį važiuos 1, 5, 8 miesto maršrutiniai autobusai, kurie šiuo metu rieda tik iki
geležinkelio stoties.
20 milijonų gali nepakakti
Pagrindinis investuotojas, nekilnojamojo turto bendrovės „Kredo“ savininkas Romualdas Bakutis,
kuriam prieš ketverius metus buvo parduotas antras stoties aukštas, tikisi, kad statybos prasidės šiemet. Pasak jo, ilgos detaliojo planavimo procedūros neleido pradėti statybų anksčiau.
„Sunku pasakyti, kiek kainuos pastatyti naują autobusų stotį. Statybos nuolat brangsta. Reikėjo ne po teismus tampytis, bet jau prieš dvejus metus baigti statybas“, - sakė verslininkas.
Anksčiau jis minėjo, kad naujasis statinys atsieis 20 mln. litų.
„Klaipėda“ rašė, kad baigiantis 2003-iesiems Klaipėdos savivaldybės taryba leido parduoti autobusų stoties antrąjį aukštą. Ginčai tarp Vyriausybės atstovės Klaipėdos apskrityje Kristinos Vintilaitės ir uostamiesčio savivaldybės dėl šio sprendimo ir pardavimo be konkurso procedūros prasidėjo 2004-ųjų pradžioje.
Vyriausybės atstovei K.Vintilaitei užginčijus sprendimą, prasidėjo ilgiau nei metus trukę teisminiai
ginčai.
Aukščiausiasis Teismas nusprendė, kad savivaldybė turėjo teisę leisti parduoti dalį stoties, o autobusų parko administracija galėjo parduoti objektą ir be konkurso.
www.klaipeda.daily.lt
Comment