Džiugu, kad juda reikalai. Labai įdomu kuris projektas labiau pavyks: Memelio miestas ar "Bastionų namai".
Kažkaip esu labiau linkęs statyti ant "Memelio miesto"
Gerai kad neliks gatvės palei Dangę iki perkėlos, bet keista kad visi privažiavimo keliai planuojami palei krantines ir neplanuojama siaurinti Naujosios Uosto gatvės.
Tačiau Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas „Atvirai Klaipėdai“ prieš dvi savaites patvirtino, kad Uosto direkcija jau netrukus skelbs naujo savo pastato architektūrinės idėjos (koncepcijos) tarptautinį konkursą. Šis pastatas planuojamas prie būsimo Naujojo Sodo gatvės tęsinio.
Tokia žinia buvo netikėta Klaipėdos savivaldybės vadovams. Ir nors jie sulaukė kvietimo svarstyti galimybę savivaldybę įkurdinti naujajame Uosto direkcijos pastate, tokį siūlymą teko atmesti, nes statinys esą planuojamas klaipėdiečiams nepatogioje vietoje. Todėl artimiausiame miesto tarybos kolegijos posėdyje bus nagrinėjama, kaip elgtis toliau.
Dėl „Memelio miesto“ – bylos ir Klaipėdoje, ir Vilniuje
„Klasco“ šioje byloje siekia, kad būtų panaikintas pernai gruodžio 16 dieną pasirašytas Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio įsakymas, kuriuo jis patvirtino teritorijos tarp Danės upės, Naujosios Uosto, būsimo Naujojo Sodo gatvės tęsinio ir Kuršių marių detalųjį planą. Pastarasis tapo pagrindu vystyti „Memelio miesto“ projektą.
Patvirtinus detalųjį planą „Klasco“ ginklų nesudėjo – ji teismams teikia skundus. Tiesa, Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmų teisėjų kolegija antradienį nusprendė stabdyti bylos, kurioje siekiama panaikinti Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą dėl detaliojo plano, nagrinėjimą. Priežastis – Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti „Klasco“ skundą ir pradėjo bylą, kurioje ji siekia, kad būtų panaikintas Valstybinės teritorijų planavimo ir statybų inspekcijos pernai lapkričio 23 dieną patvirtintas teritorijų planavimo dokumentų patikrinimo aktas. Pastarasis Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriui suteikė teisę pasirašyti įsakymą dėl teritorijos detaliojo plano patvirtinimo.
Vilniaus apygardos administracinis teismas sprendimą nagrinėti „Klasco“ skundą priėmė balandžio 6 dieną, tačiau įmonė tik pirmadienį, balandžio 26-ąją, Klaipėdos teismui pateikė prašymą stabdyti bylos nagrinėjimą, kol bus išnagrinėta byla sostinėje.
Nežinau kur tiktų įkelti šią temą. Teritorija greta „Memelio miesto“, o ir idėja panaši - perimti dalį uosto teritorijos ir išvystyti ją miesto reikmėms. Todėl keliu ją čia: Ar Žiemos uostas gali virsti marina? https://www.atviraklaipeda.lt/2021/0...virsti-marina/
Jūrinės kultūros koordinacinė taryba nusprendė išsamiau gilintis į architekto Romo Gailiaus prašymą, kurį palaiko ir keletas visuomeninių organizacijų, daryti žingsnius, jog Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco“) nuomojamas istorinis Žiemos uostas virstų marina.
Kad toks teritorijos panaudojimas duotų žymiai didesnė naudą ir miestui, ir pačiai krovos kompanijai, mano ir buvęs Uosto direkcijos vadovas, miesto Tarybos narys Arvydas Vaitkus.
„Prašau imtis iniciatyvos ir proaktyvių veiksmų kreipiantis į savivaldos lygmens bei valstybės lygmens institucijas, siekiant išsaugoti unikalų jūrinio paveldo objektą – istorinį Klaipėdos Žiemos uostą. Šis Klaipėdos istorinio miesto elementas – Žiemos uostas, galėtų tapti unikalia uostamiesčio žmonių susibūrimo ir masinių renginių vieta, mažojo ir burinio laivyno marina puošiančia miesto centrą ir suteikiančia miestui išskirtinio jūrinio identiteto. Tai būtų nuostabi dovana klaipėdiečiams ir jūrinei Lietuvos valstybei, Klaipėdos krašto prisijungimo prie Lietuvos 100-mečio proga”, – prašyme Jūrinės kultūros koordinacinei tarybai dėstė R. Gailius.
„Šiandien ši teritorija neturi ypatingos svarbos uosto veiklai. Tai viena siauriausių teritorijų per visą uosto ilgį, jos vertė gerokai mažesnė nei kitų. Ją matau kaip bendrą ansamblį su „Klaipėdos laivų remonto”, piliavietės, „Memelio miesto” teritorijomis. Dabartinę krovą nesudėtinga perkelti į kitas, kad ir numatomas naujas teritorijas pietinėje uosto dalyje. Miestui tai būtų didelė socialinė-ekonominė nauda – išaugtų gyventojų pajamų, nekilnojamojo turto mokesčių surinkimas. Tik nereikėtų čia gyvenamosios paskirties pastatų, nes atsirastų dar vienas didelis konflikto židinys”, – dėstė A. Vaitkus.
Jo nuomone, Žiemos uoste galėtų būti 300 vietų marina, kuri tikrai užsipildytų, nes jachtų uostelyje prie pilies esą yra apie 240 vietų deficitas, o visuomenė gyvena vis geriau, atsiranda poreikis tokiam poilsiui.
Manau reikėtų daugiau viešumo, kad nenugultų idėja į stalčius, patepta pinigais.. Galėtų koks Malinauskas užsiimti, nes kaip suprantu Clasco aktyviai priešinasi.
Manau reikėtų daugiau viešumo, kad nenugultų idėja į stalčius, patepta pinigais.. Galėtų koks Malinauskas užsiimti, nes kaip suprantu Clasco aktyviai priešinasi.
Klausimas, ar trūksta Klaipedai apleistų vietų prie vandens, kad noras yra nusavinti gyventojams vietą, kuri kaip kad pastebėjo gerai Štumbergas, maitina visą miestą ? Už tokių vietų kūrimą aš esu tik už, bet ne tada, kada iš uosto atimama vieta vykdanti krovą.
- Kas gi vyksta toje Ukrainoje?
- Rusija su Amerika kariauja.
- Ir ką, kaip ten reikalai?
- Na, Rusija prarado tūkstančius kareivių, šimtus tankų.
- O amerikiečiai?
- Nepatikėsi, jie apskritai kare nepasirodė.
Klausimas, ar trūksta Klaipedai apleistų vietų prie vandens, kad noras yra nusavinti gyventojams vietą, kuri kaip kad pastebėjo gerai Štumbergas, maitina visą miestą ? Už tokių vietų kūrimą aš esu tik už, bet ne tada, kada iš uosto atimama vieta vykdanti krovą.
Tai, kad buvo seniau straipsnis, kad Žiemos uosto krantinės menkai naudojamos ir konversija galėtų net didesnį pelną atnešti. Be to akvivaizdu, kad reikia pagaliau pradėti iškelinėti uostą iš miesto centro. Ypač "šauni" įmonė Klasco turėtu būti stipriai nubausta:
Akivaizdžius geresnės oro kokybės rezultatus padėjo pasiekti KLASCO taikomos papildomos aplinkosauginės priemones, kurių dėka užtikrinama, kad tiek teritorijoje, tiek ir už jos ribų nesklistų dulkės. Greta krovos darbų naudojamos net šešios vandens rūko patrankos, laistomi pravažiavimo ir technologiniai keliai.
Tai kai prigavo, kad prie Klasco tarša viršiją nuormą beveik 10 kartų ir poto kai pasipylė gyventojų skundai, ir ėmė kažką daryti. Taip reiktų pripažinti, kad situacija yra pagerėjusi. Beje dėl tų oro kokybės matuoklių irgi buvo idomi istorija: https://www.atviraklaipeda.lt/2020/1...s-mikrorajone/
Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmai atmetė AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”) skundą, kuriuo buvo ginčijamas uostamiesčio savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas, patvirtinęs įmonės kaimynystėje esančios „Memelio miesto“ teritorijos detalųjį planą.
Pradedami žengti pirmi matomi žingsniai siekiant sutvarkyti Danės upės krantinę, kuria klaipėdiečiai ir miesto svečiai eina į keltą Šiauriniame rage. Dabar apklausiamos įmonės ir organizacijos, ką jos norėtų matyti toje vietoje, o ateityje savo nuomonę galės išsakyti ir miesto bendruomenė. Jos apklausa bus internetinė.
Comment