Anot jachtklubą valdančios UAB "DOMMO Nerija" vadovo Vlado Šeporaičio, šiuo metu rengiamas detalusis planas, netrukus bus skelbiamas viešas jo svarstymas. Rekonstrukcijos darbus numatoma pradėti galbūt kitų metų vasaros pabaigoje.
Šiomis dienomis Klaipėdos jachtklubo Smiltynėje savininkė UAB "Dommo Nerija" ir Pilies jachtų uosto operatorė AB "Klaipėdos laivų remontas"(KLR) trejiems metams pasirašė nuomos sutartį. Taigi KLR dabar bus jau dviejų jachtų uostų operatorė.
Tikimasi, jog Pilies uosto rekonstrukcija bus baigta šiemet iki rugsėjo 15 d. Kol ji vyksta, visi jame žiemoję laiveliai dabar stovi Kruizinių laivų terminale, vidinėje jo pusėje. Pilies uosto kapitono Kastyčio Bartusevičiaus teigimu, minėtoji nuomos sutartis nereiškia, kad nuo šiol visos jachtos turės būti švartuojamos tik Smiltynėje. Pasak jo, buriuotojai galės pasirinkti tą vietą, kuri jiems bus patogesnė.
Išsinuomojus jachtklubą Smiltynėje, KLR padaugės darbo, tačiau jos darbuotojai turi nemažai reikiamos patirties. Jie jau ne vienerius metus prižiūri Pilies uoste apsistojusius laivus, tad tikimasi, kad buriuotojams sąlygos Klaipėdoje nesuprastės.
Smiltynės jachtų uoste šiuo metu turėtų tilpti iki 100 jachtų ir pramoginių katerių. "Dommo Nerija" direktorės Laimutės Musonės teigimu, dabartiniame senajame Smiltynės jachtklube priglausti laivai netrukdys savininkų planams čia kuo greičiau pradėti rekonstrukcijos darbus.
Šiuo metu vyksta jachtų uosto Smiltynėje detaliojo plano sprendinių konkretizavimo ir derinimo procedūros. Jeigu sėkmingai vyks projektų derinimo darbai, rekonstrukcija čia turėtų būti pradėta dar šį rudenį. Po jos Smiltynės jachtų uostas galės priimti iki 200 jachtų, katerių.
Per artimiausius trejetą metų planuojama Smiltynėje pastatyti naują prieplauką, kapitaliai rekonstruoti senąsias krantines, įrengti šiuolaikišką jachtų aprūpinimo infrastruktūrą, pastatyti viešbutį buriuotojams ir t.t. Projekto vertė - apie 100 mln. Lt, dalį lėšų jam įgyvendinti tikimasi gauti iš Europos Sąjungos paramos.
Smiltynės jachtklubo projektas po truputį stumiasi į priekį. Jachtų uosto savininkai tikisi, kad statybos darbai prasidės kitų metų pradžioje. Manoma, kad tai kainuos per 100 mln. litų.
Savivaldybė palanki
Savivaldybės tarybos Teritorijų planavimo komiteto posėdžio nariai pritarė Smiltynės jachtų uosto akvatorijos ir detaliojo plano sprendiniams. Toliau projektas bus derinamas su įvairiomis institucijomis.
Jachtklubo savininkai tikisi, kad miesto taryba detalųjį planą patvirtins rugsėjį. „Dvejus metus jau ruošiame šį planą. Viliamės, kad dar tiek pat laukti nereikės“,– optimistiškai buvo nusiteikęs vienas iš „Dommo Nerija“ akcininkų, buvęs įmonės direktorius Vladas Šeporaitis.
Architektai greitai pradės ruošti ir techninį planą. Statybos turėtų prasidėti kitų metų vasarą.
Konkurentai nebus
Nuo šių metų gegužės Smiltynės jachtklubo operatoriumi tapo bendrovė „Klaipėdos laivų remontas“, kuri prižiūri ir Pilies jachtų uostą.
Sutartis pasirašyta trejiems metams. Šiuo metu vyksta Pilies uosto rekonstrukcija, todėl Smiltynėje glaudžiasi dalis laivų. „Mes užsiimame pastatų, buriavimo centro sukūrimu. O „Klaipėdos laivų remontas“ bus atplaukiančių laivų operatoriais. Jie turi šioje srityje patirties. Su Pilies uostu mes nesame konkurentai. Norime kartu išspręsti bendrą miesto problemą – kur švartuoti laivus“,– kalbėjo V.Šeporaitis.
„Dommo Nerija“ ieško partnerių ne tik tarp verslininkų. Neseniai viešosios įstaigos Klaipėdos jachtklubo dalis perleista miesto savivaldybei. „Ši sutartis naudinga abiem pusėms. Mes išsprendžiame miesto problemą, kur sutalpinti mažuosius laivelius. Įrengiame buriavimo mokyklą. Kadangi jachtklubas priklausys ne vien verslo kompanijai, prašysime ES paramos krantinėms statyti“,– viską apmąstė verslininkas. Naujoms krantinėms ir jachtų stovėjimo baseinui iš ES fondų bus prašoma 35 milijonų litų. Į krante esančius statinius „Dommo Nerija“ ketina investuoti 65 milijonus litų.
Anot V.Šeporaičio, verslininkams neapsimoka investuoti į brangią krantinių statybą. „Iš jachtų uosto pelno nepasidarysi. Visur pasaulyje taip yra. Tai daugiau nauda miestui. Atplaukia daugiau turistų, pramogautojų, kurie leidžia čia savo pinigus. Todėl tik sukūrus reikiamą paslaugų tinklą, mes į jachtklubą pritrauksime ne tik buriuotojus, bet ir kitus pramogautojus“,– dėstė savo mintis V.Šeporaitis.
Pastatai – avarinės būklės
Dar šį ir ateinantį sezoną buriuotojai išlipę iš savo prabangių jachtų matys niūrų vaizdą. Smiltynės jachtklubo pastatai seni ir nesutvarkyti. Kai kurie jų avarinės būklės. Krantinės apgriuvusios, jachtklubo motelis mena senus tarybinius laikus. Panašiai atrodo ir laivų savininkų sandėliukai. Vakarinis įvažiavimo kelias į teritoriją užtvertas geležine tvora. Paliktas tik siauras takelis dviračiams.
Jachtklube dabar stovi prišvartuota apie 50 jachtų. Be nuolatinių klientų, šiemet į jachtklubą atplaukė keturiasdešimt, pernai apsilankė 130 laivų. Vienu metu jachtklube gali tilpti 100 jachtų ir pramoginių katerių.
Jachtklube esantis šimto vietų motelis savaitgaliais būna perpildytas. Visi norintys net netelpa. Nors jame gyvenimo sąlygos labai kuklios, poilsiautojus vilioja nedidelė kaina. Vienam žmogui para šiame motelyje kainuoja 35 litus. Čia rengiamos įvairios stovyklos, atvyksta poilsiauti turistai.
Jachtklube esanti kavinė veikia tik sezono metu. Šiais metais ji atsinaujinta. Kavinėje žadama rengti jaunimui vakarėlius ir koncertus.
Ant stogo augs žolė
Smiltynės jachtklubas po rekonstrukcijos pasikeis neatpažįstamai. Dabartiniai pastatai bus nugriauti ir vietoj jų iškils modernūs. Jie bus neįprasti tuo, kad šlaitiniai pastatų stogai bus apželdinti veja. Ant stogų žmonės galės vaikščioti, bus apžvalgos aikštelės.
Teritoriją siūloma dalyti į dvi zonas – buriuotojams ir gyventojams. Jachtų uosto pusėje projektuojami buriuotojų ūkio statiniai, elingai, burių siuvykla, kiti administraciniai pastatai. Kita dalis bus skirta poilsiautojams.
Vilniečių architektų firma „Arso“, projektuojanti jachtklubo pastatus, teritorijoje numatė beveik 500 vietų viešbutį, konferencijų salę, sporto aikštynus, SPA centrą, parduotuves, kavines, vaikų žaidimo aikšteles.
Teritorijų planavimo komitete savivaldybės atstovai suabejojo, ar Kuršių nerijoje reikalingas tiek vietų turintis viešbutis. „Mes orientuojamės ne vien į jachtų savininkus. Norime padaryti turistų traukos centrą. Todėl tikimės sulaukti žmonių ir iš miesto. Žiemą čia vyks konferencijos, renginiai“,– sakė V.Šeporaitis.
Dabartinėje automobilių stovėjimo aikštelėje numatoma vieta, kur galėtų vykti koncertai. Pietinėje jachtklubo dalyje bus buriuotojų aikštė. Ten galėtų vykti varžybų atidarymai, apdovanojimai.
Šalia bus įrengta 80 vietų automobilių aikštelė. Žiemą, anot projekto vadovų, čia bus galima sustatyti į krantą iškeltas jachtas.
„Smiltynės jachtklubą projektavome pagal kitų Europos šalių jachtų uostų pavyzdžius. Kartu pastatytus bandėme pritaikyti prie žalios Kuršių nerijos aplinkos“, - kalbėjo „Arso“ architektas Ginas Štelbys.
Degalų pėsčiomis neis
Pagerės sąlygos ir buriuotojams. Jachtklube po rekonstrukcijos tilps dvigubai daugiau jachtų – apie du šimtus. Jachtoms bus statomas visiškai naujas baseinas. Jų saugumą užtikrins naujas bangolaužis.
Taip pat bus laivų nuleidimo slipas, kranas. Numatyta sutvarkyti 200 metrų krantinių. Jachtklubo plotas vandenyje padidės beveik vienu hektaru. Senajame baseine ketinama įrengti atvirą laivų ekspoziciją.
Vaikų buriavimo mokyklos neketinama iškelti. „Mes jų nevejame lauk. Bet vaikams mokytis buriuoti čia nesaugu. Geriau būtų, kad vaikai plaukiotų kur nors Nidoje, o ne uosto akvatorijoje“,– svarstė V.Šeporaitis.
Taip pat apgalvota ir degalų problema. Iki tol laivų savininkai turėjo su degalų talpomis važiuoti iki artimiausios degalinės. Naujajame jachtklube numatoma ir vieta degalų kolonėlei. „Nešti patiems degalus ir juos pilstyti pakrantėje – absurdas, teršiama gamta“,– sakė architektas G.Štelbys.
Pirmą kartą uostamiesčio istorijoje planuojama sutvarkyti į Klaipėdos miesto teritoriją įeinančios Kuršių nerijos dalį, besidriekiančią palei Kuršių marias.
Konkursą detaliajam šios teritorijos planui parengti laimėjusios bendrovės "Nemuno deltos projektai“ architektas Edmundas Petrauskas pristatė Smiltynės dalies nuo jachtklubo iki pakrantės rago už laivų kapinių detaliojo plano koncepciją.
Labai laukiami pokyčiai Smiltynės gaivinime ir pan, bet eilinį kartą suorganizuotas biezdaringųjų pirkimų konkursas. Paruoš detalų planą ir kas tada skelbs švogerinį konkursą ??? Kai geriau iš karto reikėjo organizuoti normalų tarptautinį konkursą ir sulaukti įdomių sprendimų.
Bus matyt, gal be reikalo putojuos. Bet kuriuo atveju naujiena gera.
Architektų puslapis senas užsilenkė tai nebeliko ir padoresnių vaizdų konkursą laimėjusių projektų.
Viskas pasikeitė kardinaliai. Konkursą laimėjęs projektas šiūkšlių dėžėj, o į "bėdą" kaip visada atskuba vietinės Andrijausko ir partnerių paslaugos (ir labai keista, kad nepasiūlo 'dangoraižio').
Kiek paskaitinėjau, tai jachtininkai bijo, kad bus pastatytos eilinės poilsinės, kurias parduos ar nuomos. O jachtų aptarnavimui: degalinei, slipams, dirbtuvėms, patalpoms įvairioms įmonėlėms neskiriama dėmesio arba tai net neakcentuojama.
Nykoka. Kaip suprantau iš diskusijos Vėjo Pamušaluose projektas pakeistas, nes konkurso laimėtojas "ARSO" bankrutavo: http://www.vejopamusalai.lt/?p=1502
NUTARTA: Smiltynės jachtų uosto akvatorijos ir žemės sklypo Smiltynės g. 25, Klaipėdoje detaliojo plano koncepcijai nepritarti, su pastabomis:
1. LAS KAO Architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba neigiamai vertina praktiką, jog neįgyvendinami viešą architektūrinį konkursą laimėję projektai. Tokiu atveju, kai projektas visuomenei reikšmingoje vietoje negali būti realizuotas dėl objektyvių priežasčių, siūlome skelbti pakartotinį konkursą, tikslinant jo sąlygas, užduotį ir tokiu būdu ieškant geriausių teritorijos plėtros sprendimų.
2. Koncepcijoje pateikta architektūrinė išraiška (žvejų kaimelio sodybų ant jungiančio tūrio) nepriimtina ir dezinformuojanti. Tai visiškai nebūdinga šiai Kuršių nerijos daliai, kur dominavo vilų statiniai.
3. Pagrindinis komplekso naudotojas išlieka jachtklubas. Kitos komercinės funkcijos neturėtų dominuoti pagrindinės (jachtklubo) veiklos atžvilgiu. Papildyti koncepcijoje pateikiamą medžiagą technine užduotimi, kurioje būtų aiškiai išdėstytos jachtklubo lankytojams reikalingos funkcijos bei jas tenkinantys techniniai rodikliai. Taip pat išspręsti veiklos sezoniškumo klausimai (jachtų saugojimo vietos žiemą, remonto galimybės).
4. Koncepcijos schemą papildyti informacija apie atvirų komplekso erdvių panaudojimą (aikštės vieta, galimos vaikų žaidimo vietos ir pan.). Aiškiau išskirti ne tik parkavimo vietas bet ir transporto judėjimo zonas planuojamoje teritorijoje. Atsižvelgti į kelio apsaugos zonose esantiems statiniams (šiuo atveju nurodyta statybos zona) keliamus reikalavimus.
5. Rekomenduota siekti, kad detaliojo plano koncepcijos sprendiniai, atitinkantys naudotojų (jachtklubo) interesus, bei teritorijoje galiojančius planavimo dokumentus, galėtų tapti išeitiniais duomenimis naujam architektūriniam komplekso konkursui rengti. Tokiu atveju galutinius sprendinius ir architektūrinę išraišką formuoti atsižvelgus į būsimo konkurso rezultatus
6. Siekiant išsklaidyti posėdžio metu kilusias abejones dėl autorinių teisių, svarstyto darbo autoriams rekomenduota informuoti buvusio Klaipėdos jachtklubo Smiltynėje architektūrinio konkurso laimėtoją - autorių kolektyvą atstovavusį UAB “Arso”, apie dabartinę planavimo eigą.
"Neturtėlis- tai žmogus, manantis, kad idėja jam tinka tik tada, jei yra jo paties".
Comment