“Butsargių dvarui” trukdo Kooperacijos gatvė
Livija Grajauskienė
„Kvartalas labai gražus, bet transporto problemas dar teks spręsti“,- sakė Teritorijų planavimo komiteto nariai, kai jiems pirmą kartą buvo pristatytas buvusio „Trinyčių“ fabriko detalusis planas.
Penkių hektarų sklype Edmundo Andrijausko projektavimo firmos architektė Mantė Černiūtė projektuoja gyvenamųjų namų kvartalą. Čia iškilsiančiuose namuose būtų apie tūkstantį butų, kurių bendras plotas - 70 tūkst. kv. m.
Būsimajame kvartale, kurį projektuotojai siūlė pavadinti Butsargių dvaro vardu, arčiau šalia sklypo ribos esančių darželių siūloma statyti 2-3, prie Trinyčių tvenkinio - 5-6-8 aukštų gyvenamuosius namus. Prie Kooperacijos ir Bangų gatvės sankryžos projektuojamas 22 aukštų daugiabutis, šalia jo - prekybos centras. Automobilių stovėjimo aikštelių didžioji dalis projektuojama po žeme.
Dar Miesto užstatymo taryboje svarstant teritorijos detalųjį planą klausimų kilo dėl transporto srautų.
Architektai siūlė išnagrinėti galimybę Kooperacijos gatvės dalį „kišti“ po žeme ir sujungti su Gluosnių skersgatviu bei numatyti tilto per Danę galimybę. Tačiau tuo atveju gatvę reikėtų žemėn įleisti keturis su puse metro.
Teritorijų planavimo komiteto nariams buvo pristatytas kitas variantas. Norėdami, kad Kooperacijos gatvė nevirstų magistrale ir neatkirstų kvartalo gyventojų nuo vandens ir parko, architektai siūlo kvartale gatvelių tinklą. O pro dabar esančius namus į Kooperacijos gatvę įsiliejančią gatvelę su kitomis sujungti taip, kad būtų galima patekti į centrines gatves. Norint tai įgyvendinti, užsakovai turėtų išpirkti gatvelę dabar užtveriančius privačius garažus.
Kvartalo projektuotojai atkreipė dėmesį ir į tai, kad pertvarkant tarp Bangų gatvės ir Gluosnių skersgatvio esančią teritoriją anksčiau ar vėliau teks tobulinti viaduką, nes šiuo metu nuo jo patekti ir Bangų gatvę labai nepatogu.
Ateityje teks tiesti gatves, eisiančias lygiagrečiai Bangų gatvei, nes jos platinti techniškai neįmanoma.
Komiteto narių nuomone, architektų siūlomas variantas pablogintų eismo sąlygas aplink kvartalą esančių namų bei Kooperacijos gatvės gyventojams, nors pastariesiems numatyta įrengti papildomų vietų automobiliams statyti. Projektuotojai įpareigoti pasikonsultuoti su Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistais ir parengti naują šios teritorijos transporto schemą.
www.klaipeda.daily.lt
Livija Grajauskienė
„Kvartalas labai gražus, bet transporto problemas dar teks spręsti“,- sakė Teritorijų planavimo komiteto nariai, kai jiems pirmą kartą buvo pristatytas buvusio „Trinyčių“ fabriko detalusis planas.
Penkių hektarų sklype Edmundo Andrijausko projektavimo firmos architektė Mantė Černiūtė projektuoja gyvenamųjų namų kvartalą. Čia iškilsiančiuose namuose būtų apie tūkstantį butų, kurių bendras plotas - 70 tūkst. kv. m.
Būsimajame kvartale, kurį projektuotojai siūlė pavadinti Butsargių dvaro vardu, arčiau šalia sklypo ribos esančių darželių siūloma statyti 2-3, prie Trinyčių tvenkinio - 5-6-8 aukštų gyvenamuosius namus. Prie Kooperacijos ir Bangų gatvės sankryžos projektuojamas 22 aukštų daugiabutis, šalia jo - prekybos centras. Automobilių stovėjimo aikštelių didžioji dalis projektuojama po žeme.
Dar Miesto užstatymo taryboje svarstant teritorijos detalųjį planą klausimų kilo dėl transporto srautų.
Architektai siūlė išnagrinėti galimybę Kooperacijos gatvės dalį „kišti“ po žeme ir sujungti su Gluosnių skersgatviu bei numatyti tilto per Danę galimybę. Tačiau tuo atveju gatvę reikėtų žemėn įleisti keturis su puse metro.
Teritorijų planavimo komiteto nariams buvo pristatytas kitas variantas. Norėdami, kad Kooperacijos gatvė nevirstų magistrale ir neatkirstų kvartalo gyventojų nuo vandens ir parko, architektai siūlo kvartale gatvelių tinklą. O pro dabar esančius namus į Kooperacijos gatvę įsiliejančią gatvelę su kitomis sujungti taip, kad būtų galima patekti į centrines gatves. Norint tai įgyvendinti, užsakovai turėtų išpirkti gatvelę dabar užtveriančius privačius garažus.
Kvartalo projektuotojai atkreipė dėmesį ir į tai, kad pertvarkant tarp Bangų gatvės ir Gluosnių skersgatvio esančią teritoriją anksčiau ar vėliau teks tobulinti viaduką, nes šiuo metu nuo jo patekti ir Bangų gatvę labai nepatogu.
Ateityje teks tiesti gatves, eisiančias lygiagrečiai Bangų gatvei, nes jos platinti techniškai neįmanoma.
Komiteto narių nuomone, architektų siūlomas variantas pablogintų eismo sąlygas aplink kvartalą esančių namų bei Kooperacijos gatvės gyventojams, nors pastariesiems numatyta įrengti papildomų vietų automobiliams statyti. Projektuotojai įpareigoti pasikonsultuoti su Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistais ir parengti naują šios teritorijos transporto schemą.
www.klaipeda.daily.lt
Comment