Tikriausiai nelabai suprantat kas mieste yra traukos centras, jeigu galvojate, kad Malūno parkas be jokios komercijos turėjo šansų juo tapti. Traukos centras mieste yra komercijos koncentracija, kuri traukia žmones bet kokiu oru visais metų sezonais. Šiuo atveju viso šito rajonelio traukos centras yra Jammi ir Čia, ten visada yra žmonių ir jie ten specialiai eina, be to šitas traukos centras yra patogioje vietoje, nes taip pat yra tranzitinėje gatvėje, kuri jungia visą rajoną su Senamiesčiu.
Nu jeigu tokls tamstos supratimas, apie traukos centrą. Hmm, ką čia man nuveikus, gal į kokį parką nuvaryti ? Ne, geriau varysiu į JAMMI
Nu jeigu tokls tamstos supratimas, apie traukos centrą. Hmm, ką čia man nuveikus, gal į kokį parką nuvaryti ? Ne, geriau varysiu į JAMMI
Traukos centras mieste yra parduotuvės, restoranai, kavinės, visokie kinoteatrai ir t.t.
Jūs kalbat apie rekreacines zonas ramiam poilsiui ir sportui, kuriomis žmonės naudojasi tik palankiu oru ir po darbo valandų arba savaitgaliais. Keista, kad nesuprantat skirtumo
Traukos centras mieste yra parduotuvės, restoranai, kavinės, visokie kinoteatrai ir t.t.
Jūs kalbat apie rekreacines zonas ramiam poilsiui ir sportui, kuriomis žmonės naudojasi tik palankiu oru ir po darbo valandų arba savaitgaliais. Keista, kad nesuprantat skirtumo
Na jūs rimtai toks kvailas, ar tam, kad toliau bandyti įrodyt savo nuo pat pradžių klaidingą teiginį varysit iki visiško absurdo?
Jeigu pirmas variantas, tai paskutinį kartą pabandysiu su paprastu klausimu - kur Klaipėdoje būna daugiau žmonių, kurie ten ateina kiekvieną metų dieną savo reikmėm, Naujamiesčio/Debreceno/Žardininkų komerciniuose centruose, ar bet kuriam iš tų rajonų parkų? Iki šiol nesuptrantat pattern'o? Still doesn't ring a bell?
Na, supratau, tamstai nuvaryti į "Žardę" nusipirkti batono ar higieninių įklotų yra pramoga. Taip malou atsisėsti ant suoliuko išgerti geros kavos su vaizdu į autobusų stotelę ar daržovių palapinę.
Na, supratau, tamstai nuvaryti į "Žardę" nusipirkti batono ar higieninių įklotų yra pramoga. Taip malou atsisėsti ant suoliuko išgerti geros kavos su vaizdu į autobusų stotelę ar daržovių palapinę.
Kaip gerai, kad taip ir pasakiau...
Biškį gal educate yourself. Traukos centras mieste yra vieta, kur žmonės ateina kiekvieną metų dieną, nes ten yra tos paslaugos, kurios jiems yra reikalingos/būtinos. Tai neturi nieko bendro su parku į kurį jūs nuesit max 3 kartus per savaitę ir tai po darbo arba savaitgalį. Būna, kad šitie 2 dalykai sutampa, bet tik tada, kai prie to parko/skvero, ar pačiame parke/skvere yra ta reikalinga/būtina žmoniems komercija.
Biškį gal educate yourself. Traukos centras mieste yra vieta, kur žmonės ateina kiekvieną metų dieną, nes ten yra tos paslaugos, kurios jiems yra reikalingos/būtinos. Tai neturi nieko bendro su parku į kurį jūs nuesit max 3 kartus per savaitę ir tai po darbo arba savaitgalį. Būna, kad šitie 2 dalykai sutampa, bet tik tada, kai prie to parko/skvero, ar pačiame parke/skvere yra ta reikalinga/būtina žmoniems komercija.
Kaip ir teisingai, bet dar šiek tiek priklauso ir nuo kultūrinių dalykų.
Amsterdame prie gero oro parkai būna užkimšti ir žmonės juose dirba, bendrauja, mokinasi, vedžioja šunis, eina į pasimatymus, važinėja riedučiais, valgo ir t.t.
Lietuvoje taip nėra.
Parkas ≠ parkas
Į parką neinam kasdien, bet į parduotuvę irgi neinam kasdien.
Gerai padaryti parkai, kurie leidžia veiklos įvairovę, labai atgavina aplinkines zonas.
Padaryk parką kuriame patogu daryti 10 skirtingų dalykų (tame tarpe ir šalia esanti komercija) ir visa aplinkinė teritorija bus žymiai gyvybingesnė. Ir aplinkinio NT kainos gaus kokį +25% priedą.
Amsterdame prie gero oro parkai būna užkimšti ir žmonės juose dirba, bendrauja, mokinasi, vedžioja šunis, eina į pasimatymus, važinėja riedučiais, valgo ir t.t.
Lietuvoje taip nėra.
Lietuvoje (na čia gal labiau apie Vilnių kalbu) irgi taip būna, bet su sąlyga, kad parkas nėra tiesiog vieta su medžiais, suoliukais ir gal kokiu nors vandens telkiniu. Jeigu parkai yra tokie, kaip Amsterdame, kuriuose yra ir tualetas, ir vieta kur nusipirkti maisto ar kavos, ir kažkokio minimalios pramogos ar architektūriniai akcentai kaip pvz fontanas - irgi bus žmonių kaip ir Amsterdame.
Bet čia ir esmė, kad be komercijos ir elementariausių patogumų vieta netaps miesto traukos centru.
Amsterdame prie gero oro parkai būna užkimšti ir žmonės juose dirba, bendrauja, mokinasi, vedžioja šunis, eina į pasimatymus, važinėja riedučiais, valgo ir t.t.
Lietuvoje taip nėra.
Padaryk parką kuriame patogu daryti 10 skirtingų dalykų (tame tarpe ir šalia esanti komercija) ir visa aplinkinė teritorija bus žymiai gyvybingesnė. Ir aplinkinio NT kainos gaus kokį +25% priedą.
Apie ką ir kalbu, vienam malonu eiti į gyvybingus parkus, kitiem į nušnerkštus PC, kur nuo ryto iki vakaro zuja pensininkai.
Šiuo atvėju jei "Malūno parkas" neturės gyvybės, tai visa komercija aplinkui tiesiog merdės, pastoviai keisis nuomininkai.
Traukos centras kam? Visiem ar tik to kvartalo gyventojam? Ar norite kad Jūsu namo kiemas būtų traukos centras visiem pašaliniam? O ar visi pageidautų kad vieša erdve bųtų kažkokiu namų kvartalo kiemas? Čia reik būt atkeliavus minimum iš mėnulio kad taip suprojektuot ir sup**ti viešą erdvę, privatų kiemą į vieną.
Apie ką ir kalbu, vienam malonu eiti į gyvybingus parkus, kitiem į nušnerkštus PC, kur nuo ryto iki vakaro zuja pensininkai.
Šiuo atvėju jei "Malūno parkas" neturės gyvybės, tai visa komercija aplinkui tiesiog merdės, pastoviai keisis nuomininkai.
Taip ir neatsakėt, kai visa šita teritorija bus išvystyta:
Kur bus pagrindinis, trumpiausias ir iš esmės vienintelis kelias tarp visos šitos naujai pertvarkytos teritorijos ir esamų rajonų į pietus nuo jos? Juolab, kad prie pat yra dar viena gan didelė teritorija, kurioje yra planuojama konversija:
Negi rimtai nesugebat įsijungt smegenis ir pamąstyti bent žingsniu į priekį? Pagal tokią ribotą logiką tada jau išvis nereikia ten jokių statybų ir komercijos, nes juk dabar gi tose teritorijose yra apleistos dykynės be žmonių ir pėsčiųjų srautų, tai kam ten kažką statyt...
Kur bus pagrindinis, trumpiausias ir iš esmės vienintelis kelias tarp visos šitos naujai pertvarkytos teritorijos ir esamų rajonų į pietus nuo jos?
Nelabai didelis Malūno parkas dabar iš visų pusių apsuptas intensyviai naudojamų gatvių: C kategorijų Mokyklos g., Tilžės g. ir Bangų g. ir D kategorijos Kooperacijos g., kuri dabar irgi de facto tranzitinė. Formaliai tik ši viena gatvė yra netranzitinė ir iš jos dar tokią galima padaryti ir praktiškai; be to, ji dar atsukta į vakarinę, senamiesčio pusę.
Jei visiškai ignoruotume tranzitinio eismo įtaką parko patrauklumui ir pasiekiamumui, tai, be abejo, ir Kooperacijos gatvėje galima naikinti lygiagretų gyventojų automobilių parkavimą (kas bent jau numatyta senuose detaliuosiuose planuose) ir taip padaryti pilnavertį tranzitinį eismą (C kategorijos gatvę).
Manau, parkas turėtų būti ramesnis ir pasiekiamesnis ne automobiliu bent iš vienos pusės. O tranzitinis eismas tarp minėtų miesto dalių turėtų pirmiausia vykti ne tuo trumpiausiu ir akivaizdžiausiu keliu, bet aplinkui, taip neskatinant nereikalingo automobilių naudojimo, kuriant geresnes sąlygas ir trumpesnius maršrutus susisiekimui pėsčiomis, dviračiu, paspirtuku. Galbūt Kooperacijos g. galėtų būti perdaroma į dviračių gatvę (ne „popierinę“) su įvairiais apribojimais automobilių tranzitiniam eismui, kas būtų labai aktualu miesto Š-P krypies žaliakeliui formuoti. Dabartinis variantas su dviračių ir pėsčiųjų takų betvarke Malūno parke bei buvusioje Komunarų gatvėje bei prastomis jungtimis ties Tilžės g. ir Bangų g. perėjomis-pervažomis man nekelia magistralinio tako įspūdžio.
Į Kooperacijos gatvę taip pat remiasi labai siaurutė, miela Butsargių gatvė, kuri taip pat galėtų būti performuota į dviračių gatvę. Ar į dviračių-pėsčiųjų taką su leidimais važiuoti tik prie darželio teritorijos ir kelių čia esančių namų gyventojams. Pertvarkius garažų teritoriją (nugriovus garažus), būtų galima padaryti tikrai gražią jungtį, galbūt toje vietoje išplėtojant komerciją. Deja, nieko apie šios teritorijos konversijos planus girdėti neteko. Be to, įdomus faktas: kažkur vietoje garažų prie Butsargių g. - Kooperacijos g. sankryžos anksčiau stovėjo senieji Butsargių dvaro pastatai.
Gaila, kad neplanuojama pakeisti Kooperacijos gatvės krypties ties Butsargių gatvės sankryžą, ją nukreipiant kiek toliau nuo vandens telkinio (nebūtinai sujungiant su Gluosnių skersgatviu). Iš esmės atsirado gera proga iš V/ŠV pusės padaryti vieną ar daugiau žalių parko-senamiesčio jungčių, bet kol kas nematau, kad būtų bandoma tą išnaudoti.
Nesu naivus. Daug iš miesto valdžios ir iš projektuotojų nesitikiu. Darnaus judumo planas ir tikslai praktiškai visiškai ignoruojami, į daugelį miesto dalykų žiūrima pro automobilio langus ir iš ortofotografijų, negalvojant apie kažkokį jungčių plėtojimą, vietos bendrą patrauklumą.
Taip ir neatsakėt, kai visa šita teritorija bus išvystyta:
T-K-K jau atsakė, koks turi būti parkas. 1252išvardijo visas problemas.
Jei viskas lieka kaip yra, o tik pasistato nauji kvartalai, tai nežinau kas turi priversti žmones eiti į tą Malūno parką, kai daug arčiau yra Jono kalnelis ir visa Dangės krantinė.
T-K-K jau atsakė, koks turi būti parkas. 1252išvardijo visas problemas.
Jei viskas lieka kaip yra, o tik pasistato nauji kvartalai, tai nežinau kas turi priversti žmones eiti į tą Malūno parką, kai daug arčiau yra Jono kalnelis ir visa Dangės krantinė.
Prie ko čia tas Malūno parkas? Jūs sakot nėra per tą gatvę pėsčiųjų eismo (kas nėra tiesa, bet ok, tarkim...), klausiu trečią kartą - per kur bus tas tarprajoninis pėsčiųjų eismas padarius pažymėtų teritorijų konversiją?
Iš šono žiūrint truputį juokinga.
Panašu kad abu esat labai sensible. Panašu kad yra daugiau dalykų dėl kurių sutariat, nei nesutariat bet vistiek sugebat maksimaliai ginčytis
Iš šono žiūrint truputį juokinga.
Panašu kad abu esat labai sensible. Panašu kad yra daugiau dalykų dėl kurių sutariat, nei nesutariat bet vistiek sugebat maksimaliai ginčytis
Tiesą sakant nematau absoliučiai nieko, su kuo galima būtų sutarti. Žmogus traukos centrą mieste įsivaizduoja kaip parką be jokios komercijos ir pramogų, neigia realybę kalbant apie esamą situaciją su pėsčiųjų srautais ir trečią kartą atsisako atsakyti į elementarų klausimą, kuris akivaizdžiausiai paneigia jo nuo pat pradžių klaidingus teiginius
Tiesą sakant nematau absoliučiai nieko, su kuo galima būtų sutarti. Žmogus traukos centrą mieste įsivaizduoja kaip parką be jokios komercijos ir pramogų, neigia realybę kalbant apie esamą situaciją su pėsčiųjų srautais ir trečią kartą atsisako atsakyti į elementarų klausimą, kuris akivaizdžiausiai paneigia jo nuo pat pradžių klaidingus teiginius
Spėjimas:
Tu įsivaizduoji kad parkui labai atitaikyta komercija padarys parką atraktyviu.
Scarface įsivaizduoja kad parkui netinkanti komercija nepadarys jokio vertingo skirtumo.
At its core, mąstot vienodai, tik skirtingai įsivaizduojat komerciją.
Visa esmė kad parkas turi turėti 10+ usecase kad jis taptų populiarus.
Kažkas vedžios šunį, kažkas bus pasimatyme, kažkas kalbės telefonu, kažkas sportuos, kažkas praeis parką pakeliui į kažkokią parduotuvę, kažkas...
Kiekviena usecase pritraukia po kažkiek žmonių.
Kiek tiksliai žmonių priklauso ir nuo įvairių faktorių – kaip parkas pritaikytas tam usecase, kiek šalia yra žmonių kuriems tas usecase aktualus ir lengvai pasiekiamas ir t.t.
Jeigu komercija parkui suteikia 10+ usecase, tada liuks.
Bet yra saugiau padaryti ir kitų usecase.
Nes kad komercija suteiktų 10+ usecase, ji turi būti super-duper atitaikyta.
Kaune prie pat Akropolio yra Vytauto parkas (lygtais Vytauto).
Tas parkas "miręs".
Tam parkui neužtenka tik komercijos.
Taip, komercija duoda kažkiek usecase. Sakykime nuo 0 iki 15.
Bet yra geriau tą parką padaryti populiarų, būtų gerai ir kitos usecase.
Dviračių takai, keletas gerų lauko treniruoklių, geras apšvietimas, kokia pavienė krepšinio aikštelė, fontanas/skulptūra/apžvalgos aikštelė/ežeriukas su tiltu, kavinė, suoliukai ir t.t.
Spėjimas:
Tu įsivaizduoji kad parkui labai atitaikyta komercija padarys parką atraktyviu.
Scarface įsivaizduoja kad parkui netinkanti komercija nepadarys jokio vertingo skirtumo.
At its core, mąstot vienodai, tik skirtingai įsivaizduojat komerciją.
Spėjimas klaidingas, nes aš apie tą parką šiuo atveju išvis nelabai galvoju, kadangi diskutuojama yra apie kitą projektą, o ne parką. Mano pagrindinis point'as yra, kad daroma didžiulė klaida atsisakant perimetrinio užstatymo su komerciniais pirmaisiais aukštais prie tranzitinės gatvės su esamais pėsčiųjų srautais, kurie ateityje tik N kartų augs. Dar labiau apmaudu, kad tai yra daroma projekte vystomam grynai nuo nulio, nuo tūščio lapo, ir tuo labiau projekte, kuris iš esmės yra visai geras, apart to komercijos kišimo į kažkokį akligatvį, kuriame bus nulinis pėsčiųjų srautas.
Kalba apie parką prasidėjo tada, kai žmogus šovė tokį kvailą teiginį kaip "Traukos centru turėjo/turi tapti "Malūno parkas", tada toje vietoje komercija gyvuotų, kitu atvėęju ta komercija tiesiog merdėtų.", kas yra visiška nesąmonę ir neturi nieko bendro su realybe.
Kaune prie pat Akropolio yra Vytauto parkas (lygtais Vytauto).
Tas parkas "miręs".
Tam parkui neužtenka tik komercijos.
Šiaip nėra aišku apie kokį parką jūs kalbat, nes jeigu apie tą aptvertą tvora sklypą su medžiais prie pat Akropolio, tai ten kiek žinau nėra jokio parko, o jeigu jūs apie Ramybės parką, tai jis už kokio pusės kilometro nuo Akropolio, nors bet kokiu atveju tai yra vienas prasčiausių pavyzdžių, kokius tik galima buvo sugalvoti. Jūs lyginat prekybos centrą (kurio esmė yra pritraukti žmones į savo vidų ir kuris neturi literaliai nei vienos komercinės patalpos, kuri turėtų vitrinas į gatvių puses) su perimetriniu užstatymu, kurio komercija turėtų įėjimus iš lauko, vitrinas matomas iš lauko, lauko staliukus ir t.t.
Iš šono žiūrint truputį juokinga.
Panašu kad abu esat labai sensible.
Tai jau tikrai. Žmogų neveikia jokie argumentai. Net nekalbu apie save, aš net tingiu tiek rašyti, kiek tamsta ar 1252išdėstė.
Kiek suprantu žmogus net ne klaipėdietis, net jei ir buvo toje vietoje kartą ar du, nelabai supranta kas ta Kooperacijos gatvė.
Žmogus traukos centrą mieste įsivaizduoja kaip parką be jokios komercijos ir pramogų ...
Tamstele sąmoningai melojate, ar su teksto suvokimu sunkoka. Aš iškart pasakiau, kad atnaujintas parkas šiuo metu yra miręs. Jame nėra jokios veiklos, komercijos ir etc. Buvo šioks toks pagyvėjimas, kol veikė Wake parkas.
Comment