Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Projektas „Jūros Vartai“
Collapse
X
-
Pilies uostas priims apie 200 laivų
Iki balandžio vidurio ketinama nuleisti į vandenį Pilies jachtų uosto pontonines prieplaukas, žiemojusias ant kranto, pasirengti priimti turimus ir būsimus klientus. Šiemet uoste planuojama priimti apie 200 nuo 5 iki 15 m ilgio laivų.
AB "Klaipėdos laivų remontas" (KLR) padaliniui Pilies jachtų uostui šių metų sezonas ypatingas tuo, jog teks priimti ir aptarnauti tarptautinės regatos "Baltic Sprint Cup" dalyvius, kurių laivai bus švartuojami Danės upėje. Tad skubama iki liepos vidurio, iki Jūros šventės, įrengti ir sutvarkyti visą infrastruktūrą.
Prieplaukos sieks kilometrą
Kol kas Pilies jachtų uosto baseine dar tuštoka
Šiuo metu Pilies jachtų uoste, angaruose (elinguose )ir ant krantinių, yra 105 laivai. Žiemą paprastai visi laivai iškeliami ant kranto. Pernai paskutinieji ištraukti lapkritį.
Pasak Pilies jachtų uosto kapitono Kastyčio Bartusevičiaus, kol kas uostas dar tiek neužsidirba, kad pats išsilaikytų. Pernai ir užpernai bendrovė nemažai investavo į pontonines krantines, kurių turima apie 800 metrų.
Šiemet vėl reikės pirkti pontoninių krantinių, nes gauta 30 paraiškų laivams laikyti iš visiškai naujų klientų. Be to, pasak K. Bartusevičiaus, dar būtina turėti 10-15 rezervinių vietų. Kartais esant nepalankioms oro sąlygoms uostelyje laikinai glaudžiasi apie 20 laivų.
Taigi Pilies jachtų uostui šiemet gali tekti priimti 200 laivų. Norint visus juos sutalpinti baseine šiemet ketinama pirkti dar apie 150 m naujų pontoninių krantinių. Tad greitai jų ilgis šiame uostelyje sudarys beveik kilometrą.
Kol kas Pilies jachtų uosto baseine dar tuštoka
Laivų daugėja
Pernai Pilies jachtų uostas turėjo 150 nuolatinių klientų, kurių laivai glaudėsi jame, ir 380 svečių iš užsienio šalių jachtų. Užpernai nuolatinių klientų turėta tik 110, o užsieniečių laivų - 250.
Beje, iš 150 laivų, jachtos sudarė tik 30 proc., kiti buvo motoriniai laivai, kateriai. Pasak K. Bartusevičiaus, pirmenybę teikiančio jachtoms, ko gero, taip yra todėl, kad jachtas bent jau iš pradžių yra sunku išmokti valdyti, reikalingas specialus pasirengimas, o perprasti motorinio laivo vairavimo specifiką kur kas paprasčiau.
K. Bartusevičiaus teigimu, Pilies jachtų uoste nėra laikomi turtingųjų Lietuvos žmonių laivai. Daugiausia jie priklauso vidutines pajamas gaunantiems klientams, bendrovėms. Pavyzdžiui, čia savo jūrinį katerį "Viktoria" laiko AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO). Iš žinomiausių Lietuvoje žmonių savo laivelį Pilies uoste laiko Lietuvos krepšinio žvaigždė Arvydas Sabonis.
Jachtų uosto kapitonas sako, jog lietuvaičiai jau pradeda pamažu įsigyti ir jachtų, ir netgi naujai pastatytų, tad Lietuvoje mažųjų pramoginių laivelių turėtų daugėti.
Šiame pastate įsikurs Pilies jachtų uosto jachtklubas
Bus atidarytas jachtklubas
Šiame pastate įsikurs Pilies jachtų uosto jachtklubas
Ruošiantis aptarnauti "Baltic Sprint Cup" regatą tikimasi, jog iki liepos vidurio duris atvers Pilies jachtų uosto jachtklubas, vadinamasis jachtingo centras, kurį birželio vidurį jau turėtų vertinti Valstybinė komisija.
Jis įsikurs renovuotame pastate, buvusiame uosto sandėlyje, kuris priklauso paminklosaugos objektams. Pastatas restauruoti pradėtas pernai balandį. Paliktos autentiškos visos jo konstrukcijos. Tik pirmas aukštas apmūrytas, o antras, trečias ir ketvirtas yra mediniai.
Sename restauruotame pastate bus parduotuvė, restoranas, buriuotojams skirti dušai, tualetai, nuomojamų kambarių, netgi drabužių skalbykla ir džiovykla. Taigi čia bus teikiamos visos paslaugos, kurių gali prireikti buriuotojams. Užsukus minėtos regatos dalyviams, šiame pastate įsikurs ir spaudos centras.
Iki šiol buriuotojų poreikiams tenkinti turėtas pastatėlis Pilies uoste iki liepos vidurio turėtų būti nugriautas, infrastruktūra sutvarkyta.
Rekonstrukcija netrukdys
Dabar Pilies jachtų uostas apima visą vandens baseiną nuo pasukamojo tiltelio, tiek vidinėje AB "Klaipėdos laivų remontas" nuomojamoje teritorijoje, tiek išorinėje, vadinamoje pilies fosoje. Kai AB "Smiltynės perkėla" keltas nebebus švartuojamas senojoje perkėloje prie Danės krantinės, o perkeltas šalia kruizinių laivų krantinės, mažieji laiveliai ir jachtos bus švartuojami prie krantinių ir Danės upėje.
Į Pilies jachtų uostą bus investuojamos Europos Sąjungos (ES) lėšos, kurias gauna Klaipėdos miesto savivaldybė. Jo rekonstrukciją ketinama pradėti šių metų pavasarį. Pradedamas įgyvendinti projektas "Jūrinio turizmo infrastruktūros Lietuvoje plėtra - jachtų ir mažųjų laivų prieplaukos Klaipėdos piliavietėje įkūrimas" ("Jūrtur"), kurio metu bus rekonstruotas ir Pilies uostelis, ir Danės upės krantinės abiejose pusėse nuo Kuršių marių iki Biržos tilto. Projektui skirta beveik 28 mln. Lt iš ES, ir apie 2 mln. Lt skirs Klaipėdos savivaldybė. Jis turi būti baigtas įgyvendinti iki 2008 metų rugsėjo mėnesio pabaigos.
Planuojami rekonstrukcijos darbai, pasak K. Bartusevičiaus, neturėtų trukdyti Pilies jachtų uostui teikti įprastos paslaugos nei šiemet, nei kitąmet. Darbai bus derinami ir su užsakovu, ir su operatore.
Valentinas UBAS
www.ve.lt
Comment
-
Dėl Ryžių malūno išgriautas istorinis bokštas
2007 03 27 / 20:30 /
Asta Kažukauskienė
lrt.lt
Kultūros paveldo departamento specialistai aiškinasi, ar statybos darbus Klaipėdos piliavietėje vykdanti bendrovė neišardė vertingų istorinio gynybinio bokšto liekanų. Statybos darbų užsakovai neigia padarę kokios nors žalos, pranešė LTV „Panorama“.
Vienas iš Klaipėdos istorikų praėjusią savaitę plaukdamas keltu pastebėjo šalia atstatomo senojo Ryžių malūno, anot jo, drastiškai vykdomus žemės kasimo darbus. Jis spėja, kad dėl to iš seno gynybinio bokšto pamatų liko tik akmenų krūva.
„Atkreipiau dėmesį į tą situaciją todėl, kad maždaug šitoje vietoje yra buvęs XVII a. gynybinis bokštas“, – pasakoja istorikas, Klaipėdos miestiečių iniciatyvinės grupės narys Dainius Elertas.
Istorikai pasakoja, kad maždaug šioje vietoje stovėjęs gynybinis bokštas ilgus metus saugojo Danės upės žiotis. XX a. pradžioje, tiesiant geležinkelio atšaką, jis buvo nugriautas. Tuometinė spauda dėl to labai apgailestavo.
„Memelio kembot“ 1922 m. įspėjo, kad tiesiant geležinkelį bus nugriautas labai svarbus istorijos paminklas – buvęs bokštas, kuris turėjo susisiekimą po vandeniu tuneliais su pilimi“, – LTV pasakojo istorinių knygų apie Klaipėdą leidėjas Kęstutis Demereckas.
Kultūros paveldo specialistai sako, kad pirminiais duomenimis, priestatą prie atstatomo Ryžių malūno, kuriame bus įrengtas viešbutis, statanti bendrovė žemę toje vietoje iškasinėjo neatlikusi privalomų archeologinių tyrimų.
„Neabejojame, kad kultūrinis sluoksnis ten turėjo būti pažeistas. Pagal mačiusių žmonių signalus mes ir nuvykome ten, kadangi buvo matomi seno tilto poliai ir galbūt piliavietei priklausančio bokšto liekanos. Bet šiandien mes negalime pasakyti, ar išties jie toje vietoje buvo“, – sako Kultūros paveldo departamento Klaipėdos padalinio vyr. inspektorius Laisvūnas Kavaliauskas.
Statybos darbų užsakovai teigia atlikę archeologinius tyrimus. Dabar jie tenukasę apie 50 cm, todėl tyrimų atlikti nereikėję ir žalos paveldui nepadaryta. Papildomai tyrinėti, anot jų, reikės pradėjus aplinkos tvarkymo darbus.
„Būtent jau vykdant tuos darbus, tuos reikalavimus mes ir turėsim įvykdyti. Tai mes ir darysim“, – LTV „Panoramai“ sako „Klaipėdos laivų remontas“ generalinis direktorius Alvydas Butkus.
Kultūros paveldo specialistai sako, kad jei bus nustatyta, kad statybininkai pakenkė vertingam istoriniam palikimui, jiems bus skirta maksimali – iki 3 tūkst. Lt. – bauda.
Comment
-
labai įdomu, kokios ten buvo paminklotvarkos sąlygos šitai teritorijai. jei ten kažkas itin vertingo buvo, turėjo būti prieš tai viskas iškapstyta, nubraižyta ir užfiksuota. aišku nežinau 80% aplinkybių, bet iš šono kartais atrodo ,kad paminklosaugininkai susizgrimba tik tada kai ką sugriauna, ar savaime kas nugriūna.
patiko frazė: "praėjusią savaitę plaukdamas keltu pastebėjo .. ''. nieko nuostabaus , kai paminklosauginė priežiūra vykdoma tokiais metodais
Comment
-
Parašė shoklys Rodyti pranešimąAisku kyla kitas klausimas- ka veikia tie, kuriem priklauso tvarka priziuret?
Geriau tegu p.Elertas rupinasi celiuliozes virimo cecho pastatu-ka tikrai butina apsaugoti,o cia............kai saukstai po pietu......
Aplamai i paminklosaugininkai kur ziuri?-valdovu rumus atstatineja,Šliosbergo namus griauna,suraso aptakias rekomendacijas,kurias gudresnieji lengvai apeina.
Comment
-
Parašė uzstatymas Rodyti pranešimąAplamai i paminklosaugininkai kur ziuri?-valdovu rumus atstatineja,Šliosbergo namus griauna,suraso aptakias rekomendacijas,kurias gudresnieji lengvai apeina.
"Jūros vartų" projekte manau irgi turėtų dalyvauti architektai restauratoriai kartu su archeologais. visgi pilių kompleksas.
Štai Vilniaus pilių kompleksas turi rezervato statusą, ir teoriškai be archeologo niekas nieko negali kapstyti.
Comment
-
Parašė uzstatymas Rodyti pranešimąGeriau tegu p.Elertas rupinasi celiuliozes virimo cecho pastatu-ka tikrai butina apsaugoti,o cia............
Comment
-
Parašė Hazard Rodyti pranešimąAŠ mačiau daug "Jūros vartų" maketų . Gal kas galit pasakyt ar įmest foto, kuris gi yra tikras ?
Comment
-
Kitu kampu:
Atrodo, kad tą geležinkelio liniją tiesiant ir liko tik bokšto pamatai po žeme.
Beje geležinkelio kelių nebedaug liko teritorijoje, o maps.lt dar rodo kelius palei Pilies gatvę ir iki upės beveik, šalia sandėlio seno. Toje vietoje prieš kokius 8 (maždaug) metus mačiau manevrinį šilumvežį, bet neprisimenu kada išardė tuos kelius.
P.S. sandėliams tarp perkėlos ir keltininko namo reikia gražinti autentišką stogo vaizdą.
Comment
-
Dekui, sitos nuotraukos dar neteko matyt. Beje, tie sandeliai kaip suprantu "Juros vartam" nepriklauso. Gal yra zinomi kokie planai ka su jais zadama daryt?
Paskutiniai kadrai is mano pasivaiksciojimo po "Juros vartus":
"Juros vartai" nuo kruiziniu laivu terminalo puses:
Dar karta elingas su savo lobiais (uz jo matosi Lindenau statyklos pastatai, kurie taipogi turetu islikti):
Vienas is islikusiu Lindenau laivu statyklos pastatu:
Kruiziniu laivu terminalas:
Pastatas uz jachtklubo:
Paskutinis taisė ValdasJ; 2007.04.15, 16:55.
Comment
-
Apie tų sandėlių tvarkymą neteko nieko girdėti, bet gerai, kad stogai (nors ir ne autentiški) geros būklės.
O apie namo prie jachtklubo tvarkymą buvo kalba? Visada rašė, kad pirmame etape bus tvarkomi seni pastatai, bet apie pastarąjį tyla. Gal pakankamai geros būklės, nors kosmetinio remonto reikėtų. Apie pesimistinį variantą nesinori net pagalvoti.
Kruizinių laivų terminale karaliauja žvejybiniai
Ačiū už vaizdus.
Comment
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimąO apie namo prie jachtklubo tvarkymą buvo kalba? Visada rašė, kad pirmame etape bus tvarkomi seni pastatai, bet apie pastarąjį tyla. Gal pakankamai geros būklės, nors kosmetinio remonto reikėtų. Apie pesimistinį variantą nesinori net pagalvoti.
Comment
-
Parašė shoklys Rodyti pranešimąKiek perziurejau planu ir maketu sito namuko niekur nesimato...
Tai tuoj turėtų prasidėti kalbos apie nevertingumą...
Comment
Comment