Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Klaipėdos senamiesčio ir istorinės miesto dalies atstatymas bei griovimas
Collapse
X
-
Norėčiau pasidomėti ar bus atkuriamas buvęs vienas puošniausiu Turgaus gatvės pastatų. Iš pasakojimu pamenu, jog atrodė labai įspūdingai. Arkiniai langai, viduje nuostabaus dydžio laiptai ir t.t. Ar yra parengti kokie nors planai?
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...01564650_n.jpg
Comment
-
Palaikau nuomone kad būtų atkurtas iki 1944 m. buvęs užstatymas ir pastatai Senojoje miesto dalyje ir prie Dangės upės buvusi Birža, Senasis paštas ir kt. Šiuo metu dešinioji Dangės krantinė neišvaizdi kaip didelio eilinio sovietinio miesto centras su padrikai išmėtytais pastatais ir didele niekam nereikalinga aikšte.
Klaipėda neturi savo senojo miesto istorinio centro, senamiestis sudarkytas ir neišvaizdus. Nesuprantu kodėl nenorima atkurti buvusio užstatymo ir pastatų, manau tai ne vien finansinės problemos ar paveldosaugininkų reikalavimai, problema glūdi gyliau, galbūt nenorima kad Klaipėda atgautų savo vokišką veidą ir architektūrą.
Comment
-
Parašė LBPlaimuti, laimuti, atsibusk. Čia ne tik Klaipėdos problema. Aš tau pasakysiu vieną svarbiausių priežasčių, ji labai žemiška. MES NETURIME PINIGŲ.
Comment
-
Ne vien piniguose juk esmė. K ir D ar kokie Manto namai juk ne kelis milijonus kainavo, ir pastatyti ne ten kur turėtų stovėti.
Be atstatymo ne mažiau svarbus būtų ir pastatų istorinės išorės atkūrimas. Mažas pvz. prie Turgaus ir Tiltų gatvių kampo, kai restauruojant pastatą, buvo atkurtas kalvio darbo balkono užtvaras. O tokių "supaprastintų" pastatų vien senamiestyje nors vežimu vežk.
Comment
-
Parašė LBPTau reikia kažką daryti su savo nepilnavertiškumo kompleksais.
Galiu pakartoti tau jau kelis kartus užduotą klausimą. Pateik bent vieną realistiškesnį pavyzdį, kaip pritraukti pinigų istorinių neišlikusių pastatų ATKŪRIMUI (būtent atkūrimui, o ne pusiau luptų, pusiau skustų imitacijų statybai)? visokios butaforijos yra šlamštas ir to Klaipėdai nelinkiu.
Comment
-
Klaipėdai reikia pilies ir bažnyčios
Istorinių paveldo objektų atstatymo banga šiuo metu ritasi per visą Europą. Vokietijoje atstatomi Berlyno karališkieji rūmai, Lenkijos sostinėje rūmai ne tik jau stovi, bet ir įtraukti į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Toje pačioje Lenkijoje atstatomi per karą sugriauti Gdansko (Dancigo) ir Elbingo senamiesčiai, atstatytos bažnyčios, kaimyniniame Kaliningrade rusai po truputį atstato Karaliaučiaus senamiestį, net svarstoma galimybė vėl turėti pokariu subombarduotą karališkąją pilį.
Net baltarusiai atstatė pokariu nugriautas rotušes Minske ir Mogiliove. Lietuvos kaimynai iš visų jėgų stengiasi prikelti sunaikintus kultūros paminklus. Jų manymu, tai ne tik duoklė praeičiai ir krašto istorijos įamžinimas, bet ir investicija, pritraukianti minias turistų, kurių dėka atsigauna kraštų ekonomika.
Tačiau Klaipėdoje, turinčioje unikalų senamiestį ir galimybę į jį pritraukti turistų srautus, per 23 nepriklausomybės metus buvo atstatytas tik vienas sovietmečiu sunaikintas objektas - šeštajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje pradėta statyti, o vėliau iš tikinčiųjų atimta ir koncertų sale paversta Marijos Taikos Karalienės bažnyčia.
Užsienio turistus į Klaipėdą vežančios firmos vis garsiau kalba apie klientų nusivylimą šiuo miestu, o kruizinių laivų operatoriai vietoje Klaipėdos renkasi kitus Baltijos jūros uostus.
Comment
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
Tiek tuščiažodžiavimo ir demagogijos viename straipsnyje. Ir vardan ko? Tik tam Kad savo galva nereikėtų galvoti, o tiesiog imti ir iš albumo nukopijuoti, naiviai manant jog realybėj bus taip pat saldu kaip ir kraštotyrininko-fantasto vaizduotėje ?
- visų pirma, 1/3 Klaipėdos - silikatinis kapinynas arba pusiau dykra. Pinigus reikia investuoti į protingą taškinę urbanistinę regeneraciją (ir ne kokią stilizuotą ar pseudo-paminklinę, o atitinkančią naujausius reikalavimus, urbanistiškai korektišką ir kruopščią, profesionalią modernią architektūrą).
- visų antra, nereikia lyginti to, kas nesulyginama: kam lyginti Berlyno "valstybės pilį" su Kaliningrado gubernine saviveikla (ir dar paskutinę rodant "pavyzdžiu"); kam lyginti reprezentacinius valdovų rūmus su grubia teutonų tvirtove ir taip toliau ir taip toliau
- ištisi Klaipėdos rajonai (nekalbu apie senamiestį ar istorinį Klaipėdos centrą) yra permaišyti su absoliučiai šiurpiomis PRAM-ZONOMIS. Jos jau pusę amžiaus pūpso Klaipėdos vidinėje dalyje (tokių pavyzdžių yra ir Vilniuj, ir Kaune, bet sovietmečiu nugyventos Klaipėdos dezintegracijos mastai sunkiai suvokiami).
- savivaldybė visų pirma turėtų skirti gigantiškas lėšas didžiulių pramoninių monstrų iškeldinimui bent nuo centrinių miesto arterijų (ir ne tik istoriniame centre), formuoti sisteminį požiūrį į miesto vystymą, o ne svaičioti metų metais apie praėjusių laikų svetimas butaforijas, kurių astatinėjimui reikėtų kviestis užjūrius, niekuo dėtus prezidentus ir dar nežinia ką.
.Paskutinis taisė Zosys; 2013.08.06, 22:56.blaivumas išlaisvina
Comment
-
Klaipėdos miesto centrinės dalies sanavimo po Antrojo pasaulinio karo schema (1947 - 1949 m.) Sanavimo zonas pažymėjo L.Grauslys
XX a. 6-ojo deš. Klaipėdos miesto generalinis projektas. Aut. S.Revzinas ir kt.
1946 m. pradėtas rengti pirmasis Klaipėdos sutvarkymo projektas, tai centrinė miesto dalis prie Biržos gatvės ir Dangės upės krantinės. Buvo pakeista Biržos gatvės trasa, paaukoti keli istoriniai kvartalai ir suformuota svetima Klaipėdos urbanistinės struktūros mastelio erdvė. Tarybų aikštės projektas kurios akcentais turėjo tapti Tarybų rūmai ir Pergalės paminklas Dangės pakrantėje taip ir nebuvo pastatyti.
1968 m. Klaipėdos senamiesčio rekonstrūkcijos projektas, 2-asis variantas, aut. S.Čerškutė
Projekte rašoma: "Šioje gynybinių įrengimų teritorijoje esami architektūriniu meniniu požiūriu nevertingi pastatai perspektyvoje numatomi nugriauti ir sutinkamai su pylimų - fosų restauracija sukurti žaliuosius plotus". Pagal šį projektą buvo grubiai prakirstos Pilies ir Naujojo uosto gatvių trasos. Jas tiesiant griauti senieji nevertingi pastatai. Kelių tankiai užstatytų kvartalų su dviem gatvėmis (Skutėjų ir Junkerių) vietoje suformuota savo masteliu ir proporcijomis nebūdinga Klaipėdos miesto struktūrai, stipriai pažeidusi istorines Klaipėdos tiek urbanistinę, tiek architektūrinę tradiciją buvo ir 4-osios (Vydūno) mokyklos teritorija.
Biržos teritorijos transformacija sovietmečiu į Lenino aikštę (schemos aut. L.Grauslys)
Šaltinis: Jonos Genys, Dovilė Furmaniukaitė Klaipėdos senamiesčio viešųjų erdvių istorinės raidos apžvalga: Urbanistinis ir kraštovaizdžio aspektas
Žurnalas - Kultūros paminklai / 17 2013
Comment
-
Biržos pastatui pakeista tilto konfiguracija netrukdo, truputį išlendama į Danės gatvę, bet tai išsprendžiama, nes trijų eismo juostų toje vietoje nereikia. Sunkiausiai išsprendžiama dalis, tai užstatymas kitoje Biržos gatvė pusėje, prie Tilto. Už Danės gatvės yra galimybė atkurti nemenką dalį Biržos gatvės užstatymo.
Siūlyčiau pradėti nuo Biržos pastato ir pavienių pastatų palei Danės gatvę ir paraleliai rotušei, būtų atkurtas šios vietos perimetrinis užstatymas (su sąlyga jei yra pakankamai ikonografinės medžiagos).
Kitoje upės pusėj, senamiestyje, yra bent kelios visiškai neprobleminės vietos, kur galima atkurti buvusius pastatus, tai Salamander, pastatas vietoj žolyno už buv. miesto kasų pastato, pastatas prie Tiltų gatvės šalia šveicariško restorano (dabar automobilių stovėjimo aikštelė).
Laukiam LBP "iš kur gausit babkių"
Comment
-
Atgimimo aikštės laukia pokyčiai
http://www.ve.lt/naujienos/klaipeda1...yciai-1053215/
Buldozeriniu stiliumi bus stumiamas naujas svetimkūnis. Sovietinis palikimas netinka, bet patys siūlo savo "sovietinį" variantą.
Politikai palaimino pokyčius Atgimimo aikštėje
http://klaipeda.diena.lt/naujienos/k...7#.UjIMh-UWTnkPaskutinis taisė Eimantas; 2013.09.12, 21:56.
Comment
Comment