Dangoraižių sodinimo metas
Aukščiausius namus Klaipėdoje projektuoja ir stato ne klaipėdiečiai
Vasaros pradžioje Šiaulių UAB “Skorpionas” norėtų pradėti statyti 30 aukštų daugiabutį namą Minijos gatvėje šalia Storosios liepos skverelio. Vilniečių architektų siūlomas projektas – jau antras “dangoraižinis” darbas, per vieną mėnesį pasiūlytas aptarti Miesto užstatymo tarybos posėdžiuose.
Kovo pradžioje tarybos nariams buvo pristatytas UAB “Prie Rąžės” užsakymu architektų iš Kauno atliktas dviejų 30 aukštų daugiabučių, kuriuos norima statyti Tilžės gatvėje, projektas. Beje, pastarojo projekto vadovas architektas G. Natkevičius perėmė klaipėdiečių architektų Vaidos ir Ramūno Atų pradėtą bei nekart aptarinėtą 27 aukštų pastato bei 5 aukštų garažo prie Minijos ir Bijūnų gatvės sankryžos projektą.
“Dvisparnis” daugiaaukštis
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Architektūros instituto vadovas profesorius Jonas Anuškevičius Miesto užstatymo tarybos nariams priminė, jog sklypą, kuriame projektuojamas daugiaaukštis, užsakovai išsinuomojo 99 metams. Šiuo metu čia stovi seniai nebenaudojama sporto salė, kurią ketinama griauti.
Šimto penkių metrų aukščio daugiabutis, kuriame suprojektuoti 205 butai, turės dvi laiptines ir bus dviejų – šiaurinio ir pietinio – sparnų. Pietinis sparnas, pasak architekto, “palaiptuotas terasuojant”.
Pirmajame būsimo pastato aukšte numatytos visuomeninės bei komercinės paskirties patalpos: kavinė–baras, grožio salonas, dienos patalpa vaikams bei sporto ir sveikatingumo kompleksas. Nuo antro iki 24-ojo aukšto projektuojami vadinamieji tipiniai pusantro, dviejų bei trijų kambarių butai į abi puses kiekviename aukšte. Nuo 24 iki 26-ojo aukšto bus dviaukščiai butai, išdėstyti per du aukštus, bei turės terasas ant stogo. Prabangiausias butas suprojektuotas centrinėje aukščiausioje pastato dalyje. Jis turės oranžeriją.
Už daugiabučio, rytinėje sklypo dalyje planuojama statyti trijų aukštų garažą. Automobilius bus galima statyti ir cokoliniame aukšte po platforma. Prie namo bus galima privažiuoti iš Minijos gatvės, kurią ketinama rekonstruoti. Suderinus su greta esančių sklypų savininkais, planuojama tiesti dar vieną įvažiavimo keliuką. Taip pat ruošiamasi prižiūrėti šalia esantį skverą, iškirsti pažeistus medžius bei sodinti naujus, suformuoti takelius, įrengti fontanėlį su baseinu.
Atsižvelgdami į užsakovo pageidavimą, kad iš butų atsivertų marių ir Kuršių nerijos panorama, bei į pastato stabilumą, architektai pasirinko lenkto sparno architektūrinę išraišką. Ne marias, o miesto panoramą pro langus matys rytinėje pusėje suprojektuotų nedidelių 35-36 kv. m butų gyventojai.
Fasado apdailai, atsižvelgę į būdingus Klaipėdai vėjus, architektai, projekto vadovo žodžiais tariant, parinko “stiklo odą”, dengsiančią butų lodžijas. Tačiau toji oda nei-sianti per visus aukštus. Ten, kur vėjai ne tokie pavojingi, būsią ir atvirų balkonų. Dėl kitos apdailos dar tariamasi. Projektuotojai teigia, jog būtinos medžiagos, atlaikysiančios “agresyvią aplinką”.
Viso objekto statyba kainuosianti nuo 45 iki 50 milijonų litų. Konstrukcijos statyba užtruktų apie šešiolika mėnesių.
Garažai, fasadai ir spalvos
Aptardami pateiktus projektinius pasiūlymus, Architektų sąjungos ir Miesto užstatymo tarybos nariai abejojo dėl siūlomo statyti garažo – ar jis neatsistosiąs gyventojams prieš langus? Taip pat nusistebėta, kad daugiabutis ir garažas – lyg dviem skirtingoms architektūros mokykloms priklausančių autorių darbai. Siūlyta kiek įmanoma “kišti” jį po žeme. Tačiau, pasak projekto vadovo, to padaryti neleidžia gruntiniai vandenys.
Pritarę užsakovo ketinimams sutvarkyti skverelį, architektai suabejojo, ar jis iš miesto rekreacinės zonos nepavirsiąs tik šio namo vaikų žaidimų aikštele. Beje, vaikams skirtų aikštelių projekte nenumatyta. J. Anuškevičius sakė, jog žaidimų aikšteles bus galima įrengti ant garažo stogo.
Kiek pasiginčyta ir dėl fasadų – vienų architektų nuomone, daug dėmesio skirta “priekiniam” į marias žvelgiančiam fasadui, kai į miesto pusę atsuktas “užpakalis” apgalvotas ne iki galo. Kitiems “užpakalinis” fasadas pasirodė esąs gražesnis. Patarta vietoje dabar siūlomų melsvų bei pilkų spalvų panaudoti Klaipėdai būdingus raudonų klinkerio plytų atspalvius. Į šias pastabas projekto vadovas sakė atsižvelgsiąs.
Minijos gatvė – miesto problema
Daugiausiai pastabų Miesto užstatymo tarybos nariai turėjo ne tiek dėl pastato aukščio (buvo tradicinių pasiūlymų “nupjauti” vieną trečdalį aukštų) ar architektūrinės išraiškos, o dėl transporto dalies. Esą išliko įvažiavimo ir išvažiavimo į teritoriją problemos, o kai visi 205 automobiliai – tiek stovėjimo vietų numatyta projekte – pajudėsią nuo namo ar atgal, ir taip jau užkimštoje Minijos gatvėje eismas išvis bus paralyžiuotas. O kur dar automobiliai, judėsiantys iš greta numatyto statyti Minijos ir Bijūnų gatvių daugiaaukščio? Projektuotojams pasiūlyta pagalvoti ir apie įvažiavimo kelią iš Bijūnų gatvės.
Projekto užsakovai bei architektas J. Anuškevičius teigė, kad Minijos gatvės rekonstrukcija - jau nebe jų, o miesto reikalas. Jie gali tik paplatinti gatvę ten, kur būsią privažiuojama prie namo. Buvo priminta, jog dabar teikiami tik projektiniai pasiūlymai, o transporto dalies klausimai iš esmės bus sprendžiami gavus projektavimo sąlygas.
Teritorijos detalųjį planą rengęs architektas Edmundas Andrijauskas sakė, jog detaliajame plane numatyta nutiesti skersgatvį, kuris sujungtų Sausio 15-osios ir Bijūnų gatves. O nekart vykusiuose įvairiausiuose pasitarimuose diskutuota, kaip rekonstruoti Minijos gatvę. Tačiau rekonstrukcijai labiausiai trukdo prie pat gatvės pastatyti namai, ypač tas, kuriame įsikūrusi vaistinė.
Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos skyriaus pirmininkas Saulius Manomaitis pabrėžė, jog Minijos gatvė kelia bene didžiausią transporto krizę Klaipėdoje. Tačiau vieno pastato savininkai šios krizės tikrai neišspręsią. S. Manomaitis siūlė į posėdžio protokolą įrašyti, jog Architektų sąjunga įpareigoja savivaldybę kardinaliai spręsti Minijos gatvės ir jos sankryžos su Sausio 15-osios gatve problemą, taip pat surengti bendrą pasitarimą su savivaldybės specialistais, architektais bei planuojamų statyti pastatų savininkais šiuo klausimu.
Aukščiausius namus Klaipėdoje projektuoja ir stato ne klaipėdiečiai
Vasaros pradžioje Šiaulių UAB “Skorpionas” norėtų pradėti statyti 30 aukštų daugiabutį namą Minijos gatvėje šalia Storosios liepos skverelio. Vilniečių architektų siūlomas projektas – jau antras “dangoraižinis” darbas, per vieną mėnesį pasiūlytas aptarti Miesto užstatymo tarybos posėdžiuose.
Kovo pradžioje tarybos nariams buvo pristatytas UAB “Prie Rąžės” užsakymu architektų iš Kauno atliktas dviejų 30 aukštų daugiabučių, kuriuos norima statyti Tilžės gatvėje, projektas. Beje, pastarojo projekto vadovas architektas G. Natkevičius perėmė klaipėdiečių architektų Vaidos ir Ramūno Atų pradėtą bei nekart aptarinėtą 27 aukštų pastato bei 5 aukštų garažo prie Minijos ir Bijūnų gatvės sankryžos projektą.
“Dvisparnis” daugiaaukštis
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Architektūros instituto vadovas profesorius Jonas Anuškevičius Miesto užstatymo tarybos nariams priminė, jog sklypą, kuriame projektuojamas daugiaaukštis, užsakovai išsinuomojo 99 metams. Šiuo metu čia stovi seniai nebenaudojama sporto salė, kurią ketinama griauti.
Šimto penkių metrų aukščio daugiabutis, kuriame suprojektuoti 205 butai, turės dvi laiptines ir bus dviejų – šiaurinio ir pietinio – sparnų. Pietinis sparnas, pasak architekto, “palaiptuotas terasuojant”.
Pirmajame būsimo pastato aukšte numatytos visuomeninės bei komercinės paskirties patalpos: kavinė–baras, grožio salonas, dienos patalpa vaikams bei sporto ir sveikatingumo kompleksas. Nuo antro iki 24-ojo aukšto projektuojami vadinamieji tipiniai pusantro, dviejų bei trijų kambarių butai į abi puses kiekviename aukšte. Nuo 24 iki 26-ojo aukšto bus dviaukščiai butai, išdėstyti per du aukštus, bei turės terasas ant stogo. Prabangiausias butas suprojektuotas centrinėje aukščiausioje pastato dalyje. Jis turės oranžeriją.
Už daugiabučio, rytinėje sklypo dalyje planuojama statyti trijų aukštų garažą. Automobilius bus galima statyti ir cokoliniame aukšte po platforma. Prie namo bus galima privažiuoti iš Minijos gatvės, kurią ketinama rekonstruoti. Suderinus su greta esančių sklypų savininkais, planuojama tiesti dar vieną įvažiavimo keliuką. Taip pat ruošiamasi prižiūrėti šalia esantį skverą, iškirsti pažeistus medžius bei sodinti naujus, suformuoti takelius, įrengti fontanėlį su baseinu.
Atsižvelgdami į užsakovo pageidavimą, kad iš butų atsivertų marių ir Kuršių nerijos panorama, bei į pastato stabilumą, architektai pasirinko lenkto sparno architektūrinę išraišką. Ne marias, o miesto panoramą pro langus matys rytinėje pusėje suprojektuotų nedidelių 35-36 kv. m butų gyventojai.
Fasado apdailai, atsižvelgę į būdingus Klaipėdai vėjus, architektai, projekto vadovo žodžiais tariant, parinko “stiklo odą”, dengsiančią butų lodžijas. Tačiau toji oda nei-sianti per visus aukštus. Ten, kur vėjai ne tokie pavojingi, būsią ir atvirų balkonų. Dėl kitos apdailos dar tariamasi. Projektuotojai teigia, jog būtinos medžiagos, atlaikysiančios “agresyvią aplinką”.
Viso objekto statyba kainuosianti nuo 45 iki 50 milijonų litų. Konstrukcijos statyba užtruktų apie šešiolika mėnesių.
Garažai, fasadai ir spalvos
Aptardami pateiktus projektinius pasiūlymus, Architektų sąjungos ir Miesto užstatymo tarybos nariai abejojo dėl siūlomo statyti garažo – ar jis neatsistosiąs gyventojams prieš langus? Taip pat nusistebėta, kad daugiabutis ir garažas – lyg dviem skirtingoms architektūros mokykloms priklausančių autorių darbai. Siūlyta kiek įmanoma “kišti” jį po žeme. Tačiau, pasak projekto vadovo, to padaryti neleidžia gruntiniai vandenys.
Pritarę užsakovo ketinimams sutvarkyti skverelį, architektai suabejojo, ar jis iš miesto rekreacinės zonos nepavirsiąs tik šio namo vaikų žaidimų aikštele. Beje, vaikams skirtų aikštelių projekte nenumatyta. J. Anuškevičius sakė, jog žaidimų aikšteles bus galima įrengti ant garažo stogo.
Kiek pasiginčyta ir dėl fasadų – vienų architektų nuomone, daug dėmesio skirta “priekiniam” į marias žvelgiančiam fasadui, kai į miesto pusę atsuktas “užpakalis” apgalvotas ne iki galo. Kitiems “užpakalinis” fasadas pasirodė esąs gražesnis. Patarta vietoje dabar siūlomų melsvų bei pilkų spalvų panaudoti Klaipėdai būdingus raudonų klinkerio plytų atspalvius. Į šias pastabas projekto vadovas sakė atsižvelgsiąs.
Minijos gatvė – miesto problema
Daugiausiai pastabų Miesto užstatymo tarybos nariai turėjo ne tiek dėl pastato aukščio (buvo tradicinių pasiūlymų “nupjauti” vieną trečdalį aukštų) ar architektūrinės išraiškos, o dėl transporto dalies. Esą išliko įvažiavimo ir išvažiavimo į teritoriją problemos, o kai visi 205 automobiliai – tiek stovėjimo vietų numatyta projekte – pajudėsią nuo namo ar atgal, ir taip jau užkimštoje Minijos gatvėje eismas išvis bus paralyžiuotas. O kur dar automobiliai, judėsiantys iš greta numatyto statyti Minijos ir Bijūnų gatvių daugiaaukščio? Projektuotojams pasiūlyta pagalvoti ir apie įvažiavimo kelią iš Bijūnų gatvės.
Projekto užsakovai bei architektas J. Anuškevičius teigė, kad Minijos gatvės rekonstrukcija - jau nebe jų, o miesto reikalas. Jie gali tik paplatinti gatvę ten, kur būsią privažiuojama prie namo. Buvo priminta, jog dabar teikiami tik projektiniai pasiūlymai, o transporto dalies klausimai iš esmės bus sprendžiami gavus projektavimo sąlygas.
Teritorijos detalųjį planą rengęs architektas Edmundas Andrijauskas sakė, jog detaliajame plane numatyta nutiesti skersgatvį, kuris sujungtų Sausio 15-osios ir Bijūnų gatves. O nekart vykusiuose įvairiausiuose pasitarimuose diskutuota, kaip rekonstruoti Minijos gatvę. Tačiau rekonstrukcijai labiausiai trukdo prie pat gatvės pastatyti namai, ypač tas, kuriame įsikūrusi vaistinė.
Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos skyriaus pirmininkas Saulius Manomaitis pabrėžė, jog Minijos gatvė kelia bene didžiausią transporto krizę Klaipėdoje. Tačiau vieno pastato savininkai šios krizės tikrai neišspręsią. S. Manomaitis siūlė į posėdžio protokolą įrašyti, jog Architektų sąjunga įpareigoja savivaldybę kardinaliai spręsti Minijos gatvės ir jos sankryžos su Sausio 15-osios gatve problemą, taip pat surengti bendrą pasitarimą su savivaldybės specialistais, architektais bei planuojamų statyti pastatų savininkais šiuo klausimu.
Comment