....kurie būtų kiek įmanoma labiau panašūs į tuos, kurie išlikę ikikarinėse nuotraukose.
Nu niekas taip nestato. Galima kaimyniniame Karaliaučiuje pasižiūrėti, jie ten mėgsta labai panašius į "vokiškus" statyti.
Ir šis "Salamander" toks kičas
Nu niekas taip nestato. Galima kaimyniniame Karaliaučiuje pasižiūrėti, jie ten mėgsta labai panašius į "vokiškus" statyti.
Ir šis "Salamander" toks kičas
Tai kad istorinius pastatus atstatinėjo/atstatinėja tikriausiai kiekviena vakarų valstybė, bent kiek nukentėjusi nuo WW2. Kažkaip ir nelabai matau, kad kas forume Šv. Jono bažnyčios atstatymą lygintu su Karaliaučium.
Tai kad istorinius pastatus atstatinėjo/atstatinėja tikriausiai kiekviena vakarų valstybė, bent kiek nukentėjusi nuo WW2. Kažkaip ir nelabai matau, kad kas forume Šv. Jono bažnyčios atstatymą lygintu su Karaliaučium.
Pavyzdžiui kas ? Vienintelis atvėjis ir pavyzdys Europoje, tai Gdanskas. Daugiau užtenka pasižiūrėti į kokį pokarinį pilką ir nykų Berlyną.
Atstatinėja, kai yra ką atstatyti. "Salamander" ką atstatynėti ? Nuo nulio paststytas naujas pastatas, architektūra - projektuotojo fantazijos. Kaip jau sakė, naujoje statyboje autentikos nėra ir negali būti net teoriškai.
Kažkam Klaipėdoje buvo kilusi fantazija "atstatyti" biržą ir tam gauti ES fondų pinigus. Gerai, kad atsirado adekvačių žmonių, visupirmą ES fondai neskiria lėšų tokiems "atstatymams", antra "autentikos" būtų kaip "Salamander".
Šv. Jono bažnyčios atstatymas, toks nevienareikšmiškas atvėjis. Čia panašiai kaip Rygoje su "Juodagalvių namais". Po karo jie buvo visiškai sugriauti, atstatė "iš brėžinių". Kažkam patinka, kitiem ir ypač architektam - kičas.
Pavyzdžiui kas ? Vienintelis atvėjis ir pavyzdys Europoje, tai Gdanskas. Daugiau užtenka pasižiūrėti į kokį pokarinį pilką ir nykų Berlyną.
Atstatinėja, kai yra ką atstatyti. "Salamander" ką atstatynėti ? Nuo nulio paststytas naujas pastatas, architektūra - projektuotojo fantazijos. Kaip jau sakė, naujoje statyboje autentikos nėra ir negali būti net teoriškai.
Kažkam Klaipėdoje buvo kilusi fantazija "atstatyti" biržą ir tam gauti ES fondų pinigus. Gerai, kad atsirado adekvačių žmonių, visupirmą ES fondai neskiria lėšų tokiems "atstatymams", antra "autentikos" būtų kaip "Salamander".
Šv. Jono bažnyčios atstatymas, toks nevienareikšmiškas atvėjis. Čia panašiai kaip Rygoje su "Juodagalvių namais". Po karo jie buvo visiškai sugriauti, atstatė "iš brėžinių". Kažkam patinka, kitiem ir ypač architektam - kičas.
Na, tik patikslinu, Berlynas atstato, bent jau nemaža dalimi, savo karališkuosius rūmus, bando atstatyti senąjį gatvių tinklą, kuris buvo sunaikintas 70-iais. Dresdenas atstato savo senamiesty, Potsdamas atstato savo senamiestį...
Pavyzdžiui kas ? Vienintelis atvėjis ir pavyzdys Europoje, tai Gdanskas. Daugiau užtenka pasižiūrėti į kokį pokarinį pilką ir nykų Berlyną.
Atstatinėja, kai yra ką atstatyti. "Salamander" ką atstatynėti ? Nuo nulio paststytas naujas pastatas, architektūra - projektuotojo fantazijos. Kaip jau sakė, naujoje statyboje autentikos nėra ir negali būti net teoriškai.
Kažkam Klaipėdoje buvo kilusi fantazija "atstatyti" biržą ir tam gauti ES fondų pinigus. Gerai, kad atsirado adekvačių žmonių, visupirmą ES fondai neskiria lėšų tokiems "atstatymams", antra "autentikos" būtų kaip "Salamander".
Šv. Jono bažnyčios atstatymas, toks nevienareikšmiškas atvėjis. Čia panašiai kaip Rygoje su "Juodagalvių namais". Po karo jie buvo visiškai sugriauti, atstatė "iš brėžinių". Kažkam patinka, kitiem ir ypač architektam - kičas.
Na jei istorinių pastatų atstatymas pagal brėžinius ar nuotraukas kažkam atrodo kičas tai diskusija kaip ir baigiasi tuo. Vokietija kičas, Lenkija kičas, Prancūzija kičas...
Na, tik patikslinu, Berlynas atstato, bent jau nemaža dalimi, savo karališkuosius rūmus, bando atstatyti senąjį gatvių tinklą, kuris buvo sunaikintas 70-iais. Dresdenas atstato savo senamiesty, Potsdamas atstato savo senamiestį...
Vilniuje tap pat, Valdovo rūmus atstatė.
Kad atstato senajį gatvių tinklą yra gerai. Tame pačiame Drezdene matau panašaus / to pačio tūrio pastatus su moderniais fasadais. Bet jie netapo istoriniais.
Na jei istorinių pastatų atstatymas pagal brėžinius ar nuotraukas kažkam atrodo kičas tai diskusija kaip ir baigiasi tuo. Vokietija kičas, Lenkija kičas, Prancūzija kičas...
Na, jei tamstai "Salamander" bus autentiškai atstatytas pastatas, tai jau tikrai, nėra apie ką dskutuoti.
Vilniuje tap pat, Valdovo rūmus atstatė.
Kad atstato senajį gatvių tinklą yra gerai. Tame pačiame Drezdene matau panašaus / to pačio tūrio pastatus su moderniais fasadais. Bet jie netapo istoriniais.
Bet negalima palikti senamiescio be klasikinio stiliaus pastatu (jei juos galima atstatyti pagal tikslius planus). Zmones neliks tokiose centruose pramogauti ir jie nepritrauks turistu del sterilumo, ir saltumo, net NY vertina savo art deco pastatus, nes jie organiski (naturalios medziagos: molis, akmuo, gipsas; formos: israitimai, uzapvalinimai, gamtos motyvai...).
“ Čia panašiai kaip Rygoje su "Juodagalvių namais". Po karo jie buvo visiškai sugriauti, atstatė "iš brėžinių". Kažkam patinka, kitiem ir ypač architektam - kičas.”
Kaip gali būti kičas, jei atstatyti pagal ikonografiją? Jei architektams nepatinka manierizmo stilius, na, tai čia jau ne mūsų amžininkams pretenzijos.
Salamander mansarda yra tikrai kičas. Jos ten tokios originale nebuvo.
Bet negalima palikti senamiescio be klasikinio stiliaus pastatu (jei juos galima atstatyti pagal tikslius planus). Zmones neliks tokiose centruose pramogauti ir jie nepritrauks turistu del sterilumo, ir saltumo, net NY vertina savo art deco pastatus, nes jie organiski (naturalios medziagos: molis, akmuo, gipsas; formos: israitimai, uzapvalinimai, gamtos motyvai...).
NY Art Deco statytas savo laiku (mano vienas mėgstamiausių arch.stilių)
Man pavyzdžiui patinka tas pats HafenCity, ten niekas nestatė "klasikos", "modernios klasikos" ir netapo steriliu, lankytojų gausu. Tarp kitko, filharmonija pavizdys gero kičo.
Kaip gali būti kičas, jei atstatyti pagal ikonografiją? Jei architektams nepatinka manierizmo stilius, na, tai čia jau ne mūsų amžininkams pretenzijos.
Salamander mansarda yra tikrai kičas. Jos ten tokios originale nebuvo.
NY Art Deco statytas savo laiku (mano vienas mėgstamiausių arch.stilių)
Man pavyzdžiui patinka tas pats HafenCity, ten niekas nestatė "klasikos", "modernios klasikos" ir netapo steriliu, lankytojų gausu. Tarp kitko, filharmonija pavizdys gero kičo.
Čia jau klausimas taip manantiems.
Be tai turi ir istorini, klasikines architekturos sluoksni.
Turi, istoriškai išlykusį, bet ne naujai statytą panašų į klasikinį.
Tai jei 80-90 proc miesto sugriauta, ka viska uzpildit naujais pastatais? Tokia teorija, jau seniai vakarai ismete i siuksledeze su utopiniais mikro rajonu projetais, kurie tapo getais ir su Brazilijos sostines pvz.
Tai jei 80-90 proc miesto sugriauta, ka viska uzpildit naujais pastatais? Tokia teorija, jau seniai vakarai ismete i siuksledeze su utopiniais mikro rajonu projetais, kurie tapo getais ir su Brazilijos sostines pvz.
O tai kuom pildė ir pildo ?
Kas kaip moka, taip ir stato. Vieni stato "Рыбная дервня", "Мурино" ir kitus getus, o kiti HafenCity, Bjørvika ir panašiai.
O tai kuom pildė ir pildo ?
Kas kaip moka, taip ir stato. Vieni stato "Рыбная дервня", "Мурино" ir kitus getus, o kiti HafenCity, Bjørvika ir panašiai.
tai pateikiau pvz kur stato ir kopijas, jei senamiescio bevei nelike, ir tai nelaikoma kicu, nes parodoma miesto istorija, o iterpiami modernus fasadai tarp klasikiniu, kad paroditu kad tai atstatymas
Na, jei tamstai "Salamander" bus autentiškai atstatytas pastatas, tai jau tikrai, nėra apie ką dskutuoti.
O kur aš sakiau, kad tai yra visiškai autentiškai atstatytas pastatas? Rašiau, jog man šis variantas patinka labiau, nei pirmasis prieš tai minėtas, nes šis yra kiek įdomesnis ir kur kas labiau tinka į bendrą pastato kontekstą. Jei reiktų rinktis, atstatyčiau tokį patį koks ir buvo praeityje, bet net ir tokio tipo statyba yra tikrai geriau negu nieko, nes atstatoma bent 90% originalaus pastato.
Beje, pats pacitavote mano nuomonę apie pastatų atstatymą senamiestyje:
....kurie būtų kiek įmanoma labiau panašūs į tuos, kurie išlikę ikikarinėse nuotraukose
Yra dilema, kai net ir labai tiksliai atstatytas pastatas yra su užuomina į kičą, nes pagal pastatymo metus jis neatitinka laikmečio.
Visgi čia dar yra ir konteksto klausimas. Karas ir okupacija yra priešo primesta intervencija, kuri sunaikino bendruomenei mielą gyvenimą. Tai tas atstatymas yra ne tik noras suimituoti senovę, bet ir grąžinti tai, kas buvo kurta ilgą laiką ir sugadinta dirbtinai. Tarkim Valdovų rūmai. Jų atstatymas yra labai simbolinis, kaip ir jų sugriovimas. Caras norėjo, kad Vilnius būtų eilinis gubernijos miestas, todėl Valdovų rūmai, kurie turi stiprų valstybingumo užtaisą, labai kliuvo okupantams, bet yra principinis reikalas Lietuvos valstybei
Yra dilema, kai net ir labai tiksliai atstatytas pastatas yra su užuomina į kičą, nes pagal pastatymo metus jis neatitinka laikmečio.
O galite paaiškinti ką reiškia ši jūsų ir visų ultramodernistų architektų kartojama „laikmečio“ mantra? Ar dabar yra išnykusios plytos, čerpės, kad jų naudoti negalima, nes „neatininka laikmečio“, o gal šiuolaikiniam žmogui turėti kokį nors erkerį - nebegalima? O gal uždrausta naudoti kokį nori dizainą ar architektūros elementus? Kodėl tada, sakykite, anglai visą istoriją statėsi kokio nori laikmečio, tą patį darė prancūzai, danai, iš dalies vokiečiai ir kiti, o pas juos nebuvo šitos Lietuvos architektų brukamos mantros apie „laikmečio atitikimą“? Jūs norite pasakyti, kad Šiaurės Amerika su beveik puse milijardo gyventojų VISADA neatitinka laikmečio?
Kokio čia laikmečio? Argi „imituoti“ art deco 1999 metais neturėtų būti griežtai draudžiama (nes pasibaigė 1940) ir mūsų laikmetyje yra privaloma naudoti vien tik stiklą? Tai kodėl vokiečiams galima „neatitikti laikmečio“ (nuo art deco iki klasikinių stilių)???
Kokio čia laikmečio? Argi „imituoti“ art deco 1999 metais neturėtų būti griežtai draudžiama (nes pasibaigė 1940) ir mūsų laikmetyje yra privaloma naudoti vien tik stiklą? Tai kodėl vokiečiams galima „neatitikti laikmečio“ (nuo art deco iki klasikinių stilių)???
Comment