Pilies uostelis galės priimti 150 jachtų
Balandžio mėnesį tikimasi gauti atsakymą, ar bus gauta Europos Sąjungos parama Pilies uosteliui ir Danės upės krantinėms sutvarkyti. Projekto vertė - apie 30 mln. Lt.
Projektas "Jūrinio turizmo infrastruktūros Lietuvoje plėtra - jachtų ir mažųjų laivų prieplaukos Klaipėdos piliavietėje įkūrimas" ("Jūrtur") pradėtas rengti 2003 metų spalio mėnesį ir baigtas 2004 metų spalį. Jį, jo techninį projektą ir galimybių studiją rengė garsi Danijos inžinerinė projektavimo kompanija "COWI".
2005 metų pradžioje projektas buvo suderintas ir patvirtintas Statybos komisijoje. Vadovaudamasi šiuo projektu ir sąmatomis paraišką finansinei paramai gauti parengė Klaipėdos miesto savivaldybė ir 2005 metų balandžio 1 d. pateikė Lietuvos verslo paramos agentūrai prie Ūkio ministerijos. Netrukus bus metai, kai pateikta paraiška yra vertinama. Besiruošiančiųjų įgyvendinti šį projektą tai, žinoma, nedžiugina, nes per tokį laikotarpį gali gerokai pakilti statybų kainos.
Klaipėdos miesto savivaldybė šiam projektui įsipareigojo skirti apie 3 mln. Lt, kitus pinigus tikimasi gauti iš Europos Sąjungos regioninės plėtros fondo. Maždaug du trečdaliai lėšų tektų Pilies uostui, o vienas trečdalis - Danės upės krantinėms.
Krantinėms - tropikų kietmedis
Įgyvendinant šį projektą būtų tvarkomos Danės upės krantinės abiejose pusėse nuo Danės žiočių iki Biržos tilto ir keli metrai teritorijos šalia krantinių. Bendras krantinių ilgis - 1500 metrų.
Vietoj esančių betoninių krantinių būtų statomos naujos medinės krantinės. Pasirinkta mediena bus labai tvirta ir atspari įvairiems poveikiams. Pagal techninį projektą tai būtų tropikų kietmedis. Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos Investicijų ir verslo plėtros skyriaus vedėjo pavaduotojo Skirmanto Buivydo, tokiam projektui tiktų ir ąžuolas, tačiau jo kaina yra beveik tokia pati, tad atsižvelgiant į tam tikras charakteristikas vis dėlto pasirinktas tropikų kietmedis. Jo manymu, tokios krantinės galėtų tarnauti šimtą ar net daugiau metų.
Krantinės bus specialiai pritaikytos jachtoms švartuoti. Šiuo metu Danės upės krantinės yra stačios, aukštos, todėl nepatogu nulipti ir užlipti. Naujos krantinės turės dvi pakopas: nuo žemutinės pakopos bus lipama ant aukštutinės krantinės.
Uostelis bus autentiškas
Pilies uostelis bus valomas, gilinamas, plečiamas: pietų kryptimi bus kasamos fosoje esančios "rankovės". Dabartinis Pilies uostelis anksčiau atrodė ne taip, kaip dabar. Laikui bėgant fosa, arba griovys buvo, užkastas, užverstas statiniais. Įgyvendinus projektą, jis turėtų atgauti autentišką formą, t. y. griovys turėtų būti pratęstas. Bendras Pilies uostelio krantinių ilgis - 1600 m.
Uostelyje bus pastatytos plaukiojančiosios prieplaukos. Vienu metu jis galės talpinti vidutiniškai apie 150 jachtų. Yra numatyti du laivų švartavimo variantai. Taikant vieną variantą, tilps šiek tiek mažiau, kitą - šiek tiek daugiau laivelių, žinoma, tai priklausys nuo jachtų dydžio.
Pasak S. Buivydo, visi ateities planai priklausys nuo to, kiek bus skirta pinigų šiam projektui. Jeigu finansavimas bus pakankamas, tada bus sutvarkyta ir kranto infrastruktūra. Jeigu iš fondo bus skirta mažiau pinigų, infrastruktūra gali tekti rūpintis Savivaldybei.
Krante reikėtų įrengti slipą jachtoms nuleisti į vandenį, pastatyti kraną, kad žiemą būtų galima jas iškelti ant kranto. Numatytas yra visas krantinių apšvietimas kas 15 metrų, elektros pajungimo lizdai, kad jachtos turėtų elektrą, vandenį, netoli pasukamojo tiltelio degalinė, kad laivai galėtų apsirūpinti kuru, ir t. t.
Pasukamasis tiltelis, kadangi yra kultūros paveldo objektas, liks, tik bus šiek tiek atnaujintas. Šiuo metu yra surūdijęs jo mechanizmas, tad numatoma jį renovuoti.
Statys dvejus metus
Kai bus gautas pranešimas, jog paraiška patvirtinta, kad skiriamas finansavimas, bus rengiama medžiaga konkursui ir maždaug po mėnesio nuo pranešimo gavimo šiemet bus skelbiamas tiek statybos darbų, tiek techninės priežiūros konkursas.
S. Buivydo manymu, nuo konkursų paskelbimo iki darbų pradžios turės praeiti 5-6 mėnesiai. Pasak jo, jeigu palankiai susiklostytų aplinkybės, gali būti darbai pradėti net šiemet.
Projekto trukmė - 24 mėnesiai. Taigi galima tikėtis, kad bent jau 2009 metais Danės krantinės ir Pilies uostelis atgis ir papuoš Klaipėdą kaip jūrinės valstybės uostą.
Dalia BIKAUSKAITĖ
"Vakarų Ekspresas"
Balandžio mėnesį tikimasi gauti atsakymą, ar bus gauta Europos Sąjungos parama Pilies uosteliui ir Danės upės krantinėms sutvarkyti. Projekto vertė - apie 30 mln. Lt.
Projektas "Jūrinio turizmo infrastruktūros Lietuvoje plėtra - jachtų ir mažųjų laivų prieplaukos Klaipėdos piliavietėje įkūrimas" ("Jūrtur") pradėtas rengti 2003 metų spalio mėnesį ir baigtas 2004 metų spalį. Jį, jo techninį projektą ir galimybių studiją rengė garsi Danijos inžinerinė projektavimo kompanija "COWI".
2005 metų pradžioje projektas buvo suderintas ir patvirtintas Statybos komisijoje. Vadovaudamasi šiuo projektu ir sąmatomis paraišką finansinei paramai gauti parengė Klaipėdos miesto savivaldybė ir 2005 metų balandžio 1 d. pateikė Lietuvos verslo paramos agentūrai prie Ūkio ministerijos. Netrukus bus metai, kai pateikta paraiška yra vertinama. Besiruošiančiųjų įgyvendinti šį projektą tai, žinoma, nedžiugina, nes per tokį laikotarpį gali gerokai pakilti statybų kainos.
Klaipėdos miesto savivaldybė šiam projektui įsipareigojo skirti apie 3 mln. Lt, kitus pinigus tikimasi gauti iš Europos Sąjungos regioninės plėtros fondo. Maždaug du trečdaliai lėšų tektų Pilies uostui, o vienas trečdalis - Danės upės krantinėms.
Krantinėms - tropikų kietmedis
Įgyvendinant šį projektą būtų tvarkomos Danės upės krantinės abiejose pusėse nuo Danės žiočių iki Biržos tilto ir keli metrai teritorijos šalia krantinių. Bendras krantinių ilgis - 1500 metrų.
Vietoj esančių betoninių krantinių būtų statomos naujos medinės krantinės. Pasirinkta mediena bus labai tvirta ir atspari įvairiems poveikiams. Pagal techninį projektą tai būtų tropikų kietmedis. Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos Investicijų ir verslo plėtros skyriaus vedėjo pavaduotojo Skirmanto Buivydo, tokiam projektui tiktų ir ąžuolas, tačiau jo kaina yra beveik tokia pati, tad atsižvelgiant į tam tikras charakteristikas vis dėlto pasirinktas tropikų kietmedis. Jo manymu, tokios krantinės galėtų tarnauti šimtą ar net daugiau metų.
Krantinės bus specialiai pritaikytos jachtoms švartuoti. Šiuo metu Danės upės krantinės yra stačios, aukštos, todėl nepatogu nulipti ir užlipti. Naujos krantinės turės dvi pakopas: nuo žemutinės pakopos bus lipama ant aukštutinės krantinės.
Uostelis bus autentiškas
Pilies uostelis bus valomas, gilinamas, plečiamas: pietų kryptimi bus kasamos fosoje esančios "rankovės". Dabartinis Pilies uostelis anksčiau atrodė ne taip, kaip dabar. Laikui bėgant fosa, arba griovys buvo, užkastas, užverstas statiniais. Įgyvendinus projektą, jis turėtų atgauti autentišką formą, t. y. griovys turėtų būti pratęstas. Bendras Pilies uostelio krantinių ilgis - 1600 m.
Uostelyje bus pastatytos plaukiojančiosios prieplaukos. Vienu metu jis galės talpinti vidutiniškai apie 150 jachtų. Yra numatyti du laivų švartavimo variantai. Taikant vieną variantą, tilps šiek tiek mažiau, kitą - šiek tiek daugiau laivelių, žinoma, tai priklausys nuo jachtų dydžio.
Pasak S. Buivydo, visi ateities planai priklausys nuo to, kiek bus skirta pinigų šiam projektui. Jeigu finansavimas bus pakankamas, tada bus sutvarkyta ir kranto infrastruktūra. Jeigu iš fondo bus skirta mažiau pinigų, infrastruktūra gali tekti rūpintis Savivaldybei.
Krante reikėtų įrengti slipą jachtoms nuleisti į vandenį, pastatyti kraną, kad žiemą būtų galima jas iškelti ant kranto. Numatytas yra visas krantinių apšvietimas kas 15 metrų, elektros pajungimo lizdai, kad jachtos turėtų elektrą, vandenį, netoli pasukamojo tiltelio degalinė, kad laivai galėtų apsirūpinti kuru, ir t. t.
Pasukamasis tiltelis, kadangi yra kultūros paveldo objektas, liks, tik bus šiek tiek atnaujintas. Šiuo metu yra surūdijęs jo mechanizmas, tad numatoma jį renovuoti.
Statys dvejus metus
Kai bus gautas pranešimas, jog paraiška patvirtinta, kad skiriamas finansavimas, bus rengiama medžiaga konkursui ir maždaug po mėnesio nuo pranešimo gavimo šiemet bus skelbiamas tiek statybos darbų, tiek techninės priežiūros konkursas.
S. Buivydo manymu, nuo konkursų paskelbimo iki darbų pradžios turės praeiti 5-6 mėnesiai. Pasak jo, jeigu palankiai susiklostytų aplinkybės, gali būti darbai pradėti net šiemet.
Projekto trukmė - 24 mėnesiai. Taigi galima tikėtis, kad bent jau 2009 metais Danės krantinės ir Pilies uostelis atgis ir papuoš Klaipėdą kaip jūrinės valstybės uostą.
Dalia BIKAUSKAITĖ
"Vakarų Ekspresas"
Comment