buvau vakar joje - viduje irgi jokio perdeto judesio Jei nori paspartinti darbus - pridiek aukodamas. Nes iejus i vidu supranti kaip siai baznyciai to reikia
Per hanzos dienas buvau viduje, tai ten tik prie altoriaus pakasinėta kažkas ir tiek. Viduje viskas labai apleista, gaila paveikslų esančių ant sienos.
Šv. Jurgio bažnyčioje pajudėjo vidaus darbai. Keičiami langai dešinėje navoje. Iki žiemos planuojama pakeisti tris langus (ir galbūt duris). Džiugu matyti, kad langai atgauna pirmykštę formą. Atsiprašau už nuotraukų kokybę -- telefoninės.
Turiu tokį klausimėlį, vat pasidarė įdomu, vaikštau kurią dieną aš palei Šv. Jurgio bažnyčią ir žiūriu, kažkokie stulpeliai ir kažkokie elektros pagrindai kyla. Tai kažkaip susidurnijau, jeigu ten tiesia apšvietimą tai jį daryt iš dviejų pusių? (tą prasme stulpai pastatyti ir prie seminarijos sienos ir palei griovio kraštą) ar ne perdaug elektros išnaudosim?
,, - Il parait que monsieur est decidement pour les suivantes.
- Que voulez-vous, madame? Elles sont plus fraiches."
tai gal vėl kaip prieš gerus metus atjungiam kas trečią žibintą ir gyvenam prieblandoje?..
Kodėl atjungiam, atjungti nebūtina, bet ir nebūtina siauroj gatvelėj žibintus iš abiejų pusių statyti, užtenka galingesnes lemputes įsukti ir viskas. Beto ir šiaip jie ten stovi kaip tvora viens prie vieno susigrūde, kažkaip neracionalu.
,, - Il parait que monsieur est decidement pour les suivantes.
- Que voulez-vous, madame? Elles sont plus fraiches."
Turiu tokį klausimėlį, vat pasidarė įdomu, vaikštau kurią dieną aš palei Šv. Jurgio bažnyčią ir žiūriu, kažkokie stulpeliai ir kažkokie elektros pagrindai kyla. Tai kažkaip susidurnijau, jeigu ten tiesia apšvietimą tai jį daryt iš dviejų pusių? (tą prasme stulpai pastatyti ir prie seminarijos sienos ir palei griovio kraštą) ar ne perdaug elektros išnaudosim?
Tai, kad jau ir kitoje pusėje yra Juk ilgai jei ten numatę dirbti, kelerius metus
Kauno bažnyčioje įdomūs presbiterijos kontraforsai - primenantys aštuoniakampes kolonas, laikančias originalią segmentinę arkadą ir stogą. Tai vėlyvosios gotikos bruožai, bet ryškus ir renesanso poveikis(arkada, orderio motyvas).
Toks presbiterijos sprendimas aptinkamas retai. Panašiai sukomponuota Freibergo Šv.Marijos bažnyčios presbiterija, tačiau jos formos dar labiau paveiktos renesanso, o kontroforsai viršuje užbaigti smailiukėmis. Kaune kontroforsų viršūnių neišliko.
Įdomu ar yra kažkoks projektas atkurti presbiterijos viršų?
Kauno bažnyčioje įdomūs presbiterijos kontraforsai - primenantys aštuoniakampes kolonas, laikančias originalią segmentinę arkadą ir stogą. Tai vėlyvosios gotikos bruožai, bet ryškus ir renesanso poveikis(arkada, orderio motyvas).
Toks presbiterijos sprendimas aptinkamas retai. Panašiai sukomponuota Freibergo Šv.Marijos bažnyčios presbiterija, tačiau jos formos dar labiau paveiktos renesanso, o kontroforsai viršuje užbaigti smailiukėmis.
A. Jankevičienės teorijos ir analogijos tiesiog apgailėtinos. Pastatų lyginimas pagal išorinį panašumą (t.y. apeliavimas į "kompoziciją") visiškai ignoruojant chronologinius, stilistinius, struktūrinius ir ypač konstruktyvinius skirtumus, tiesiog apgailėtinas.
visų pirma, jei Jankevičienei taip jau rūpi kompozicija, tai ji galėjo palyginti presbiterijos stulpų "kompozicijas" su likusiais pastato kontraforsais (tikiuosi bent jau jų chronologija nekelia jai abejonių?) . Jei jos netenkina pvz. faktas, jog sienų kontraforsai, skirtingai nuo presbiterijos stulpų, neturi nišelių, tai tegu ji pasižiūri ne į kažkokias Saksonijos bažnyčias, o į Zapyškį, kuris čia pat - kitoj Nemuno pusėj. Ten kiekvienas bažnyčios kontraforsas turi po savo tskant "pjedestalą" su nišele (juokingiausia, kad Jankevičienė, nuvėlino šv. Jurgio presbiteriją puse amžiaus pati paankstino Zapyškio bažnyčios chrnologiją).
Pakanka užmesti akį į Freiburgo kolegiatos presbiteriją, kad pamatytum vėlyvojo manierizmo maniera prie gotikinių kontrafosų viršaus prilipintus jonėninius kapitelius (jonėnius, nes perdėtas puošnumas būdingas vėlyvajam manierizmui).
Kaip galima tokį iš esmės dekorą (kai jonėnis kapitelis net nesiekia gotikinio kontraforso gylio) lyginti su šv. Jurgio gotitiniais stulpais:
1) sumūrytais sinchroniškai su presbiterijos siena (o ne dalim prilipdytais),
2) atliekančiais konstrukcinį vaidmenį (laikančiais stogo konstrukcijas)
3) stilsitiškai vieningais su visų pastatu ir netgi atkartojančiais likusio pastato gotikines dalis.
Kam rašyti "toks sprendimas aptinkamas retai", jei pati nesugebi aptikti nei vieno normalaus analogo apart visuotinai žinomo t.y. šv. Onos bažnyčios? Gal tiesiog ėmus ir parašius nepaisant to lietuviško "kuklumo" - sprendimas unikalus kaip ir šv. Onos bažnyčioje.
Tavo teisybė Zosy, tik parašiau norėdamas, kad kas pakomentuotų dėl Šv.Jurgio bažnyčios presbiterijos. Bet negalima atmesti tokio dalyko, kad ir bernardinų bažnyčios presbiterijos viršus buvo užbaigtas tokiais pačiais pynakliais kaip ir Vilniaus Šv. Onos bažnyčios šoniniai fasadai, kurių XX a. pr. architektas Dziekonski taip ir neatstatė bet paslepė po žemesniu stogu?
Grynai teoriškai galima būtų pasvajoti apie kažką tokio panašaus, kas daroma Vakarų Europje t.y. kažką panašaus į derestauraciją:
1) išardyti XX a. pradžios konstrukcines arkas pastogėje;
2) demontuoti Dziekonskio neogotikinius skliautus;
3) sukonstruokti šiuolaikišką lengvų medinių konstrukcijų skliauta pagal originalų šiuolaikinį meninį projektą (pageidautina britų architekto);
4) atstatyti istorinę stogo formą t.y. visų pirma autentišką šlaito nuolydį.
Brolių pranciškonų lūpomis – apie atgimstančią Šv. Jurgio bažnyčią Kaune
Kiekvienas, net mažiausias čia daromas darbas yra atliekamas su didžiule priežiūra. Kaskart atrandame ką nors naujo. Viskas privalo būti suderinta iki mažiausių smulkmenų, ir to yra laikomasi. Ypač dabar, po tam tikrų mieste nutikusių istorijų. Bet mus, matyt, laimina Dievas.
Darbų nuveikta išties nemažai: atidengtos kriptos, atverti langai. Ar buvo kokių nors netikėtumų?
Comment