Parašė taspac
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[KAU] Vienybės aikštės rekonstrukcija
Collapse
X
-
„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąSorry, bet Kaunas ir taip turi tiek daug gerai išsaugotų tarpukario paminklų (prisiminkime kad ir prezidentūrą ar funikulierius), kad jau ne prošal būtų susigalvoti kažką modernesnio.
Jeigu tokia didelė aikštė bus apsodinta tulpėm, ąžuolais, rugiagėlėm, ramunėlėm ir kitokiais kvietkais, tai sukels naują pašaipų bangą, į kurią patys kauniečiai vėl reaguos labai jautriai. Šiame kontekste geriau už "Mikroschemą" kažin ar besugalvosi...It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Parašė blitz Rodyti pranešimą
Gal kas žinote, kas ten per tekstas ant tos "mikroschemos" ir dėl ko jis buvo pasirinktas?
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąO ką jūs matysite stovėdami ant tos mikroschemos?
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąKas tai yra modernu?
(sorry, bet koks klausimas, toks ir atsakymas )
Parašė Tomas Rodyti pranešimąO ką jūs matysite stovėdami ant tos mikroschemos?I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąTai, kas jau pavaizduota fotografijoje. Nesimato? O gal nepatinka mikroschemos koncepcija? Gal bulvių laukas su koloradais geriau tiktų?It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąKoncepcija man patinka. Bet dabartinė Vienybės aikštė taip pat yra absoliučiai konceptuali, t.y. natūroje "neveikia".I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Kauno Vienybės aikštės laukia renesansas (foto)
Per artimiausius kelerius metus Kauno centre esanti Vienybės aikštė turėtų pasikeisti neatpažįstamai – šią viešąją erdvę ketinama paversti modernia miestiečių bendravimo, poilsio ir renginių vieta, o po ja planuojama įrengti tūkstančio vietų automobilių stovėjimo aikštelę.
Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos paskelbtame Vienybės aikštės sutvarkymo konkurse panoro dalyvauti apie dvidešimt architektų komandų. Vakar taryba, vertinusi, ar projektai atitinka iškeltus reikalavimus, nutarė, jog konkurse toliau dalyvaus 18 darbų.
Visi antžeminės Vienybės aikštės dalies sutvarkymo projektai iki kitos savaitės pabaigos bus eksponuojami Kauno architektų namų salėje. Čia juos galės apžiūrėti visi norintys.
„Žmonės gali pateikti savo pastabas, atsiliepimus. Jeigu bus pateikta rimtų argumentų, į juos bus atsižvelgta“, – teigė Lietuvos architektų sąjungos Kauno skyriaus atsakingoji sekretorė Snieguolė Surblienė.
Lapkričio 14-ą įvyks viešas konkurso dalyvių darbų svarstymas ir bus išrinktas nugalėtojas. Trys kvalifikuoti recenzentai, išnagrinėję siūlomus projektus, savo išvadas pateiks konkurso vertinimo komisijai, kurios žodis ir bus lemiamas.
Anot vertinimo komisijos pirmininkės, architektės Jūratės Merkevičienės, renkant nugalėtoją, bus atsižvelgiama į projektų funkcinį pagrįstumą, estetiką, originalumą bei kitus aspektus. Pirmąją vietą užėmusio darbo autoriams bus skirta 67 tūkst. Lt, antrosios – 47 tūkst., o trečiosios – 37 tūkst. Lt. Be to, dviejų projektų autoriams planuojama įteikti paskatinamąsias 10 tūkst. Lt premijas.
Tarp 18 toliau konkurse dalyvaujančių ir visuomenei pristatomų projektų galima rasti įdomių idėjų, netradicinių sprendimų ir net iš pirmo žvilgsnio sunkiai įgyvendinamų užmojų.
Skirtingo „svorio“ idėjos
„Dėmesio vertų idėjų nemažai. Dalyje projektų nesiūloma kardinaliai keisti aikštės funkcijos ir estetikos, tačiau likusiuose nestinga tikrai drąsių sprendimų“, – sakė konkurso vertinimo komisijos pirmininkė J.Merkevičienė.
Keliuose projektuose tarp Vienybės ir Daukanto aikščių esanti K.Donelaičio gatvės atkarpa „paslepiama“ po žeme, o abi aikštės sujungiamos. Gana įspūdingai atrodo kitų autorių siūlymas visame Vienybės aikštės plote ant grindinio iš stiklo liejinio pagamintomis šviečiančiomis raidėmis užrašyti miestui ir valstybei svarbius istorinius įvykius. Didžioji dalis šviečiančių raidžių būtų įkastos į žemę, o kita dalis – iškilusios virš žemės paviršiaus.
Pastarosios taptų moderniais, miestiečiams skirtais suoliukais. Kitame projekte siūloma aikštės centre įkomponuoti elipsės formos elementą, atkartojantį Naujamiesčio gatvių struktūrą. Šio elemento viduryje būtų įmontuotas galingas, į dangų šviečiantis prožektorius, kurio šviesa matytųsi iš bet kurios miesto vietos.
Įdomi idėja pateikiama dar viename projekte – nuo Prisikėlimo bažnyčios per Vienybės aikštę iki pat Fredos prieigų būtų sumontuotas ore kybančiais lynais judantis funikulierius, iš kurio atsivertų viso miesto centro vaizdas.
Gali būti rekonstruota per 2 metus
Kauno miesto vadovai planuoja, jog antžeminę Vienybės aikštės dalį pagal parengtą projektą rekonstruos rangovas, laimėjęs teisę įrengti požeminę dviejų aukštų automobilių stovėjimo aikštelę, kurioje tilps tūkstantis automobilių. Lapkričio pradžioje miesto taryba svarstys, ar skelbti aikštelės koncesininko parinkimo konkursą. Nors anksčiau buvo planuota, jog aikštelę už savas lėšas pastatęs rangovas investuotus milijonus atsiims rinkdamas automobilių stovėjimo mokestį, dabar kalbama, jog savivaldybei kasmet dar teks mokėti ir tam tikrą koncesijos mokestį.
„Koncesininkui eksploatacines bei kitas išlaidas padengs automobilių stovėjimo mokestis, kurį jie rinks iš vairuotojų. Už pačios aikštelės pastatymą savivaldybė 25 metus mokės koncesijos mokestį“, – aiškino Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Romaldas Rabačius.
Anot valdininko, jeigu koncesijos konkurso laimėtojui bus patikėta rekonstruoti ir antžeminę aikštės dalį, 25 metus savivaldybei gali tekti kasmet mokėti po maždaug 7 mln. litų koncesijos mokesčio. Tiesa, neatmetama galimybė, jog sutvarkyti Vienybės aikštę gali imtis ir pati savivaldybė.
„Jeigu bus keturi-penki konkurso dalyviai, jie už požeminį garažą stengsis pasiūlyti kuo mažesnę kainą, nes pagal tai ir bus renkamas nugalėtojas. Tokiu būdu koncesijos mokestis gali būti ir mažesnis“, – akcentavo R.Rabačius. Pasak jo, jeigu visi biurokratiniai procesai vyks sklandžiai, požeminė automobilių stovėjimo aikštelė galėtų būti baigta statyti jau po dvejų metų.
http://www.verslosavaite.lt/content/view/5009/1/
Comment
Comment