Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Laisvės Alėjos rekonstrukcija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Trumpai tariant, kad Laisvės alėja neprarastų savo "dvasios", kuom ji ir yra ypatinga? Pilnai su tavim sutikčiau, reikia išskirtinumo Gal architektas nebus nuoboda ir nekopijuos?
    *******
    Miestai.net Fb

    Comment


      Na, pas mus tendencija, kad keičiama iš esmės.

      Tačiau, nuvažiavus į kokį nors vakarų miestelį gali rasti tai, kas išlaikyta daugybe metų. Tai nereiškia, kad turi būti apgriuvę. Bet tiesiog gali pamatyti vaizdą, koks buvo prieš šimtmetį ir žinai, kad ten atvažiavęs senatvėje rasti tą patį.

      Taip kaip pvz. Škotijoje apsigyvenęs rasi vietoje pagamintus langus ir durų rankenas, o ne kinijoje, ir ne tokias pačias kaip ir Lietuvoje.

      Laisvės alėjos projektas jau dabar vertingas nes prie šios aplinkos užaugo visa karta. Projektas pakankamai modernus ir neprimityvus. Tad neprisigalvojant naujų koncepcijų tik pakeitus medžiagas būtų išlaikytas tęstinumas. Bet ko norėt, kai pas mus net senas medis nevertybė. Tačiau realybė tokia, kad laikas iš bet ko padaro vertybę. Dėl to grožimės ir plikomis viduramžių sienomis. Bet matyt ne visiem miesto planuotojam tai "daeina"

      Comment


        Pritariu Rimas_OK

        Comment


          Kodėl LA istorija prasideda nuo 1980-ųjų? Kodėl niekas nekalba apie jos carizmo epochą, anei apie tarpukarį? Tai ką, viskas prasideda nuo "mano" gimimo?? Todėl dar kartą klausiu: kuo ašai skiriuosi nuo bolševiko, kuriam visa istorija prasideda nuo 1917 perversmo?

          O gal aš ko nors nesupratau ?

          Beje – „klomba“ lietuviškai yra gėlynas.

          Comment


            Parašė jRamke Rodyti pranešimą
            Kodėl LA istorija prasideda nuo 1980-ųjų? Kodėl niekas nekalba apie jos carizmo epochą, anei apie tarpukarį? Tai ką, viskas prasideda nuo "mano" gimimo??<...>

            O gal aš ko nors nesupratau ? <...>
            Laisvės Alėjos kaip "pėsčiųjų gatvės" istorija prasideda apie 1980 metus. Todėl visi kalba apie pėsčiųjų gatvės rekonstrukciją. Nors aš dar prisimenu LA prieš rekonstrukciją, su zapukais ir moskvičiais prie parduotuvių...

            Dar labiau norėčiau "konkės" - vis dėlto ekologiškas transportas ir caro laikus primena...
            Rieda gatvėmis, keliais, laukais mėlyna citrina - pagauk, jei sugebėsi...

            Comment


              Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
              Na, pas mus tendencija, kad keičiama iš esmės.

              Tačiau, nuvažiavus į kokį nors vakarų miestelį gali rasti tai, kas išlaikyta daugybe metų. Tai nereiškia, kad turi būti apgriuvę. Bet tiesiog gali pamatyti vaizdą, koks buvo prieš šimtmetį ir žinai, kad ten atvažiavęs senatvėje rasti tą patį.

              Taip kaip pvz. Škotijoje apsigyvenęs rasi vietoje pagamintus langus ir durų rankenas, o ne kinijoje, ir ne tokias pačias kaip ir Lietuvoje.

              Laisvės alėjos projektas jau dabar vertingas nes prie šios aplinkos užaugo visa karta. Projektas pakankamai modernus ir neprimityvus. Tad neprisigalvojant naujų koncepcijų tik pakeitus medžiagas būtų išlaikytas tęstinumas. Bet ko norėt, kai pas mus net senas medis nevertybė. Tačiau realybė tokia, kad laikas iš bet ko padaro vertybę. Dėl to grožimės ir plikomis viduramžių sienomis. Bet matyt ne visiem miesto planuotojam tai "daeina"

              IT. Sicilija
              PT. 11 dienų Portugalijos keliais
              LT. Kaunas 2009.01.04

              Comment


                Rimo_OK mintys teisingos, esminę idėją priimu kaip saugoti tai kas vertinga, ir nepadaryti blogiau: pigiai, beveidiškai. bet Laisvės alėja šiuo metu tikrai nėra tokia, kad viską reikėtų saugoti, ir atnaujinti tik keičiant medžiagas. Šnekant apie detales, pvz. šviestuvai iš tikrųjų yra netipiniai, kažkiek išskirtiniai. bet danga, suoliukai, klombos - nėra niekuo unikalūs. todėl neteigčiau kad nauja koncepcija nėra reikalinga, aišku, tai neturėtų būti banalus "euroremontas".
                o platesnė koncepcija, neapsiribojant vien elementais ir medžiagomis yra labai reikalinga dėl kitų dalykų. pvz. Šiaulių Vilniaus gatvė - pėsčiųjų bulvaras, savo esme panašus į LA , yra beviltiškai darkomas visokiais 1 aukšto priestatais, kioskais, klaikiom lauko kavinėm ir pan.. Laisvės alėjoj panašių dalykų irgi yra, todėl reikia mechanizmo, kuris suvaldytu tokius procesus.
                Paskutinis taisė toshas; 2007.07.05, 14:55.

                Comment


                  Nemanau, jog reiktų prisirišti prie žodžio "pėsčiųju"... Ar LA buvo blogesnė miesto erdvė tarpukariu ar, tarkim, 6,7, ir 8-am dešimtmety? Nebėr istorinio tęstinumo ir niekas net nekalba apie tai. Pvz., su Vilniaus g-ve buvo pasielgta kiek kitaip...
                  Suprantu, jog kiekvienas kūrėjas norėtų savaip "padaryti" alėja... Bet čia tiktų posakis - "žvelk giliau"

                  Comment


                    Pardon,
                    čia buvo diskusonas SkyMan'ui

                    Comment


                      Truputis Š. Kiaunės minčių apie Laisvės alėjos viziją:

                      Ant svarstyklių - Laisvės alėjos ateitis
                      Įžvalgos.lt - FB - G+

                      Comment


                        Na, šiaip neblogos idėjos, bet man vis tiek įdomu, kur jie nori daryti tą požeminį parkingą tuo pačiu metu ir išsaugodami liepas? Juk tarp tų medžių vietos užteks nebent dviems automobliams prasilenkt. O dėl požeminės aikštės aš pritariu. Dar galėtų virš jos stiklinių gaubtų padaryti, tada naktį iš viso gražiai atrodys. O stovėjimo aikštelė - jau pernelyg banalu.

                        Comment


                          Parašė molotov_47 Rodyti pranešimą
                          <...> kur jie nori daryti tą požeminį parkingą tuo pačiu metu ir išsaugodami liepas? Juk tarp tų medžių vietos užteks nebent dviems automobliams prasilenkt.
                          Po visa Laisvės alėja. Nežinau, kodėl tu nuspręndei, kad stovėjimo aikštelės būtų tik tarp liepų


                          Šiek tiek plačiau:

                          Siūloma Laisvės alėja leisti važiuoti automobiliams
                          Pagal jauno architekto projektą, planuojama dabartinį grindinį pakeisti granitu, po visa Laisvės alėja pastatyti požemines automobilių stovėjimo aikšteles, įrengti naujus suoliukus, šiukšlių dėžes. Planuojama sutvarkyti ne tik pačią Laisvės alėją, bet visą kvartalą tarp Kęstučio ir Donelaičio gatvių. Projekte taip pat numatyta vakarais Laisvės alėja leisti ribotą transporto eismą.

                          Pagrindiniu Š. Kiaunės projekto akcentu taptų centrinės miesto gatvės apšvietimas. Planuojama įregti dviejų lygių apšvietimą – žemiau kabantys žibintai apšviestų plotą tarp medžių, aukščiau įrengti šviestuvai apšviestų plotą tarp pastatų fasadų ir medžių.

                          Pagal ambicingą projektą tarp medžių numatytą įrengti specialius skėčius, kurie išsiskleistų lietui lijant.
                          Paskutinis taisė ; 2007.07.10, 18:48.
                          Įžvalgos.lt - FB - G+

                          Comment


                            /\ šiek tiek neįsikirtau:
                            Tiesa, visos Laisvės alėjos atnaujinimo kauniečiams teks palūkėti. Kauno mero Andriaus Kupčinsko teigimu, tai gali pavykti padaryti šios miesto valdžios kadencijos pabaigos metu, t.y. negreičiau nei po ketverių metų.
                            tai čia jie žada pradėti rekonstrukciją po ketverių metų ar po tiek laiko ją jau baigti nuo dabar?

                            Comment


                              Parašė daktaras Rodyti pranešimą
                              tai čia jie žada pradėti rekonstrukciją po ketverių metų ar po tiek laiko ją jau baigti nuo dabar?
                              Pradėti. Nebent tu žinai kaip gauti 100 milijonų litų greičiau Na, kaip gauti ir aš žinau, bet ar jie duos anksčiau, kitas klausimas

                              O gal ir klystu, gal ir baigti. Radau tokį sakinį ankstesniam straipsnį:
                              Valdininko teigimu, gali prireikti net ketverių metų, kol Laisvės alėja pakeis savo veidą.
                              Žodžiu, tikėkis rezultatų maždaug po keturių metų.
                              Paskutinis taisė ; 2007.07.10, 19:04.
                              Įžvalgos.lt - FB - G+

                              Comment


                                /\ tai tada ragai... beveik aišku, kad nieko nebus, nes tuomet artės kiti rinkimai, nors dar yra viltelė, kad koncervai norės tai pasilikti kaip galingą kozirį... nelabai suprantu, kodėl jau dabar neteikiama paraiška vyriausybei dėl paramos? ko dar trūksta? gal dar suspėtų iki kitų metų bent jau...o darbar - keturi metai, ką per tiek laiko jie darys, kad taip negreit viskas gali prasidėt?

                                Comment


                                  http://www.delfi.lt/news/economy/bus...hp?id=13750611

                                  pozemines aiksteles, viso kvartalo nuo kestucio iki donelaicio gatviu tvarkymo ideja, galu gale idomus apsvietimas. viskas atrodytu gerai, bet...

                                  laisves alejoje atidaromas eismas, skeciai... na kaip ir truksta zodziu... what's wrong with you people...?

                                  kodel kiekvienas projektas butinai turi buti pagardintas sh detalemis (idejomis)?
                                  Occupation: igra na balalaikach v traktirach

                                  Comment


                                    nes jei architektai ir kt vardintu tik logiskus dalykus - niekas neisidemetu ju pavardziu

                                    Comment


                                      Pasirodo turim dvi tokias pačias temas analogiškais pavadinimais. Antroji - Laisvės Alėjos rekonstrukcija.

                                      Jas reikėtų sujungti paliekant vieną temą Infrastruktūros ir susisiekimo forume.
                                      Paskutinis taisė ; 2007.07.10, 22:20.
                                      Įžvalgos.lt - FB - G+

                                      Comment


                                        Laikini šviestuvai Laisvės alėjoje – kvailystė

                                        Architektui – akibrokštas

                                        Laisvės alėjos atnaujinimo galimybių studijos konkursą laimėjęs architektas Šarūnas Kiaunė patyrė akibrokštą.

                                        „Sužinojau, kad Laisvės alėjos šviestuvų pakeitimo planas visiškai neatitinka mano studijos sumanymo. Kam tada reikėjo konkurso?“ – stebėjosi architektas.

                                        Valdininkų pastangos atnaujinti šviestuvus ignoruojant konkursą laimėjusią studiją nustebino ir Lietuvos architektų sąjungos Kauno skyriaus (LAS KS) vadovą Gintarą Balčytį.

                                        „Nepritariu valdininkų bandymams neatsižvelgti į konkursą laimėjusio architekto pasiūlymus. Tai būtų didelė klaida“, – pabrėžė G. Balčytis.

                                        Darbus reikia atlikti greitai

                                        Birželio 28 dieną posėdžiavusi miesto tarybos kolegija nutarė, kad ateinantį rudenį turėtų būti pakeisti 234 Laisvės alėjos šviestuvai.

                                        „Darbus reikia atlikti greitai, nes Laisvės alėjos apšvietimas – labai blogas.

                                        Dėl prietemos joje nejauku, o vėlesniu metu ir pavojinga“,- sakė šviestuvų atnaujinimu besirūpinantis Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Romaldas Rabačius.

                                        Laisvės alėjos atnaujinimo studiją kartu su žmona Asta parengusį Š.Kiaunę labiausiai nustebino tai, kad nauji šviestuvai bus statomi tiesiog užmaunant juos ant senųjų pagrindo, nors atnaujinimo koncepcijoje numatyta, kad abi šviestuvų eilės turi būti gerokai patrauktos į liepų alėjos pusę.

                                        Architektams nepriimtina ir tai, kad iš pradžių bus montuojami laikini šviestuvai, kuriuos vėliau ketinama perkelti į kitą vietą.

                                        Pavadino karikatūra

                                        Pasak Š.Kiaunės, laikini šviestuvai apskritai yra karikatūriška idėja.

                                        „Gal sugalvosime statyti laikinus suoliukus?“ – ironizavo architektas.

                                        Pagal jo atliktą Laisvės alėjos atnaujinimo studiją numatyta atkurti senąjį Laisvės alėjos grindinio reljefą – išryškinti buvusią važiuojamąją dalį ir šaligatvį.

                                        Pasak G.Balčyčio, jei nauji šviestuvai bus sumontuoti ant senųjų stovo, nebus pasiektas apšvietimo efektas, nes medžiai atitvers nuo šviesos centrinį taką.

                                        Ieško pigiausio būdo

                                        Meras A.Kupčinskas ne kartą yra pabrėžęs, kad Laivės alėją būtina apšviesti kuo skubiau.

                                        Kauno vadovo nuostatas besistengiantys įvykdyti valdininkai teigia, kad montuojant šviestuvus naujose vietose bus sugaišta daug laiko, numatyti darbai gerokai pabrangs, nes reikės perkloti elektros kabelius.

                                        „Turime skubėti. Jau dabar akivaizdu, kad numatyti darbai gerokai komplikuojasi. Kažin ar šiais metais galėsime atnaujinti visus šviestuvus. O jei dar reikėtų perkloti kabelius, šiais metais neapšviestume nė vienos Laisvės alėjos atkarpos“, – nuogąstavo R.Rabačius.

                                        Administracijos direktoriaus pavaduotojas sakė, kad rugpjūčio mėnesį Laisvės alėjos atkarpoje priešais savivaldybę planuojama pastatyti trijų būsimų laikinųjų žibintų pavyzdžius.

                                        Pasak R.Rabačiaus, po kelerių metų laikinuosius Laisvės alėjos žibintus, kaip nuolatinius, būtų galima įrengti Ąžuolyne, Zoologijos sodo teritorijoje ar kitose miesto vietose.

                                        Momentas – tinkamas

                                        Š.Kiaunės teigimu, dabar pats geriausias laikas padaryti pirmus žingsnius pradedant įgyvendinti Laisvės alėjos atnaujinimo planus, todėl žibintus reikėtų statyti naujose vietose.

                                        Architektus pribloškė tai, kad iki šiol tebesiūloma vietoj senųjų žibintų pastatyti prieš porą metų bendrovės „Komprojektas“ suprojektuotus šviestuvus, kuriuos aštriai sukritikavo miesto architektai ir dizaino specialistai.

                                        Pasak Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto Dizaino katedros vedėjo Jono Venckūno, jei būtų pastatyti tokie šviestuvai, tektų rausti iš gėdos.

                                        „Tragedija“, – taip „Komprojekto“ sukurtus šviestuvus apibūdino architektas Š.Kiaunė.

                                        Neigiamą nuomonę išsakė ir LAS KS vadovas G.Balčytis.

                                        „Specialistai neigiamai vertina „Komprojekto“ šviestuvus. Be to, juos tektų gamintis patiems. Tai labai brangu. Visame pasaulyje šviestuvai parenkami pagal gamintojų katalogus“, – pabrėžė G.Balčytis.

                                        Praėjusių metų pavasarį administracijos direktorius A.Keserauskas, išvydęs abejonių keliančius „Komprojekto“ žibintus, buvo nutraukęs Laisvės alėjos apšvietimo konkursą ir nurodęs paskelbti naują.

                                        Tačiau šie planai liko neįgyvendinti, nes tuometinės politinės daugumos, kuriai vadovavo Arvydas Garbaravičius, A.Keserauskas buvo atstatydintas.

                                        Spaudžia energetikai

                                        Už tai, kad kuo skubiau būtų sumontuoti laikini šviestuvai, pasisako ir miesto energetikai, kurie buvo A.Keserausko nutraukto konkurso organizatoriai.

                                        Žadama, kad pastačius laikinus žibintus Laisvės alėja bus apšviesta net dešimt kartų ryškiau nei dabar. Apytiksliais skaičiavimais, žibintų pakeitimas Laisvės alėjoje miesto biudžetui turėtų kainuoti apie 5 – 7 mln. litų.
                                        http://www.lrytas.lt/?data=20070725&...k_id=99&view=2
                                        gera gyventi gerai

                                        Comment


                                          ir vėl idiotiškos idėjos... nors iš kitos pusės čia jau net nebejuokinga... pogalais, miestas kurį sutvarkius galėtų didžiuotis visa Lietuva (santaka ir pan. unikalios vietos) virsta visšku savartynu ir utopinių idėjų miestu Man tai labai primena mūsų (Šiaulių) miesto mero samprotavimus, deja nepamenu jo pavardės, jog NASA galėtumėm pasiūlyti įrengti Zokniuose avarinį "šatlų" nusileidimo taką...
                                          Kada gi šiam miestui pasiseks su valdžia tai velniai žino, toks jausmas, kad į kauną kišami "prasižengėliai" partijų politikėliai ir šiaip visokio plauko "urodai", o elitą pasidalina VLN ir KLP ech...
                                          Tas kas valdo informaciją - valdo pasaulį...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X