Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kaunas CONNECT

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Grįžtant prie Kauno - ten stoties požeminė perėja įrengta tais laikais, kai pėstiesiems skirta infrastruktūra buvo laikoma antrarūše, mažai kam reikalinga, statoma tik todėl, kad to reikalavo kažkokios neaiškios normos, o ir pati visuomenė turėjo tik minimalius lūkesčius. Tame kontekste Kauno stoties požeminė perėja dar yra labai aukšto lygio statinys.

    Ką ten būtina pagerinti. Pirmiausia - perstatyti "portalus" į požemį. Jei Vytauto g. erdvės žaidimui mažiau, tai priešais stotį tikrai būtų galima plačiau atverti požemį, kad vakare iš jo sklistų šviesa, uždengti platų, estetišką stogą, suformuoti erdves kokiems kioskams ar kebabinėms.

    Antriausia, bet tai jau turbūt kostmosas - manau nepakenktų tunelis į peronus, kaip Vilniuje. Bet trumpame laikotarpyje tikrai galima apsieiti, geriau investuoti į portalus.
    It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

    Comment


      #22
      Parašė Tomas Rodyti pranešimą
      Antriausia, bet tai jau turbūt kostmosas - manau nepakenktų tunelis į peronus, kaip Vilniuje. Bet trumpame laikotarpyje tikrai galima apsieiti, geriau investuoti į portalus.
      Į peronus jau dabar tęsiasi tunelis - asmeniškai Kauno geležinkelių stotyje nesilankęs jau gal daugiau nei metus, nors važinėt važiuoju iš/į ją porą kartų per mėnesį - einu tiesiai tuneliu į autobusų stotelę. Ten dabartinė situacija daug maž tokia yra:

      Click image for larger version

Name:	Screenshot_20241213_170107.png
Views:	519
Size:	1,83 MB
ID:	2170943

      Comment


        #23
        Tada OK, aš paskutinį kartą traukiniu prieš 10+ metų važiavau
        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

        Comment


          #24
          Parašė John Rodyti pranešimą
          Pusės km ilgio pėsčiųjų tunelis Kauno dydžio mieste yra visiškas non starter. Gal kokiam Honkonge tai būtų viable idėja, bet Kaune nėra absoliučiai jokių priežasčių apie kažką tokio net svarstyti. Reiktų nebent galvoti, kaip išgyvendinti esamą tunelį, kuris visiškai nukilina Geležinkelio stoties kaip viešos erdvės patrauklumą pėstiesiems.
          Nežinau iš kur tamsta ištraukė puse km, bet nuo autobusų stoties iki esamos požeminės perėjos yra apie 250m. Bet sutinku, kad net ir tokio ilgio normalus tunelis būtų sudėtingas projektas dėl esamų pastatų ir komunikacijų.

          Comment


            #25
            Paantrinsiu Tomas
            Tunelinis praėjimas ten gerai, nes tai yra B kategorijos (pagrindinių, esminių) gatvių sankryža. Tik reikia permąstyti pačią erdvę, kad būtų patraukliau ten būti. Kažkoks sankryžos ir prekybcentrio mixas turėtų būti, toks požeminis mini Akropolis. Suformuoti erdvę, kur būtų patrauklu vystytis visokiems versliukams, Hesburger, kebabinės, McD, VeroCafe, kas tik nori.

            Ką dar noriu paminėti, pvz. reiktų panaikinti laiptus, suformuoti nuolydžius į apačią. Tam reiktų peržiūrėti Vytauto pr. sustojimus, parkovkes ir kažką sugalvoti su M. K. Čiurlionio g., bent 1 eismo juostą ten reiktų panaikinti.

            Vytauto pr. yra visos galimybes formuoti platesnius šaligatvius nenaikinant juostų, formuot pėstiesiems draugiškesnę aplinką toje aplinkoje tarp Autobusų ir Geležinkelio stoties. Sutvarkyti stoties turgų (bet dar norėtųsi ir kartų kaitos, t. y. aplinką kurianti tikslinė prekeivių ir pirkėjų auditorija, bet čia jaučiu tik 20 m. perspektyvoje).

            Idealus variantas būtų pagr. Kauno VT hub'as, kur būtų tiek autobusų, tiek geležinkelio stotis, tiek visi maršrutai sueitų, o pats rajonas būtų patraukli erdvė.
            Paskutinis taisė PoDV; 2024.12.13, 18:45.

            Comment


              #26
              Parašė skyrma Rodyti pranešimą

              Nežinau iš kur tamsta ištraukė puse km, bet nuo autobusų stoties iki esamos požeminės perėjos yra apie 250m. Bet sutinku, kad net ir tokio ilgio normalus tunelis būtų sudėtingas projektas dėl esamų pastatų ir komunikacijų.
              Kalbu apie visą tunelio ilgį. Kai eini tuneliu, tikrai neskaičiuoji "va čia jau nuėjau iki esamos perėjos", ne tu tiesiog eisi fakin tamsiu, drėgnu ir myžalais smirdančiu tuneliu.

              Tiesia linija nuo geležinkelio iki autobusų stoties virš 400m. Realus atstumas ir būtų apie 500.

              Comment


                #27
                Parašė galas_piktžolėms Rodyti pranešimą
                oho, keleivių skaičius Kauno traukinių stotyje turėtų išaugti bent 3 kartus.
                Kaunui pasisekė, kad turi tokią didelę ir erdvią stotį, turbūt naujos ar priestatų nereikės. Gal kas žino, kodėl tokia statyta anuomet?
                Flickr

                Comment


                  #28
                  Tunelis po Vytauto pr. tarp geležinkelio ir autobusų stočių yra nerealistiška. Per didelis atstumas, brangu. Arčiausiai įmanomas projektas būtų uždengti Vytauto pr. kartu su šaligatviais, teoriškai vystyti kažkokį dengtą shopping mall rajoną, bet tada arba didėja triukšmas, arba didėja klaustrofobija. Rezultate, vis tiek nerealu, arba nesąmonė gausis.

                  Patraukliau būtų tiesiog autobusų stotį perkelti šalia geležinkelio stoties ir ten vystyti tokį, kaip minėjau, mini Akropolį, bet pats autobusų stoties iškeldinimas ko gero nerealistiškas artimiausiems 20-30 metų. Nieks nenorės naujai sutvarkytos stoties naikinti. Netgi iki pirmo realaus žingsnio kažką ten keisti, pvz. bet kokia Čiurlionio-Vytauto pr. sankryžos pertvarka turbūt negreitai, spėju mažiausiai 10-15 m. "Kaunas Connect", jei toks bus, bent kurį laiką turės tenkintis esama infra (o dar lieka klausimas ar/kada apskritai "Kaunas Connect" projektas bus įgyvendintas).
                  p. s. Originaliam Akropoliui jau dabar po truputį reikalinga konvercija į kažką labiau tinkamo miesto centrui. Geležinkelio stočiai toks gyvybę įpūčiantis projektas būtų geriau.
                  Paskutinis taisė PoDV; 2024.12.13, 20:05.

                  Comment


                    #29
                    Vienose temose kalba, kad net trumpos požeminės perėjos yra labai blogai ir nemalonu, o čia kažkas vietoj ėjimo Vytauto pr. šaligatviu ir miesto stebėjimo bei galimai mėgavimosi saule, kažkodėl į tunelį nori žmones sukišti.
                    Jei kažkas pasiūlytų už dyką tai pastatyti būtų klausimas at verta, o kažkas galvoja, kad už belenkiek brangiai tai būtų gera idėja.
                    ​​​​

                    Comment


                      #30
                      Parašė Gator Rodyti pranešimą
                      Vienose temose kalba, kad net trumpos požeminės perėjos yra labai blogai ir nemalonu, o čia kažkas vietoj ėjimo Vytauto pr. šaligatviu ir miesto stebėjimo bei galimai mėgavimosi saule, kažkodėl į tunelį nori žmones sukišti.
                      Jei kažkas pasiūlytų už dyką tai pastatyti būtų klausimas at verta, o kažkas galvoja, kad už belenkiek brangiai tai būtų gera idėja.
                      ​​​​
                      Tokios bukos požeminės perėjos kaip pvz. Karaliaus Mindaugo prospekte ar Žaliakalnyje Savanorių pr. tai net trumpos tikrai nesąmonė. Jeigu padaryt kokių 10 m pločio erdvės požemyje, 3,5-4 m aukščio lubas, jokių laiptų į apačią, prekybcentrio vaibą sukurt, tai gal ir nebūtų pasaulio pabaiga. Tik toks projektas yra brangus. Geležinkelio stoties rajone gal kažką galima (bandyt) įgyvendinti. Kaip prekybcentrio aplinka, turėtų būti šiokia tokia apsauga nuo asocialaus elgesio kaip paprastoj požeminėj perėjoje. Tik ta aplinka turi veikt 24/7 su budinčiaisiais ir naktiniais darbuotojais. Ne viskas turi veikt, bet kažkokia gyvybė turi būti palaikoma, pan. kaip oro uoste.

                      Comment


                        #31
                        Jeigu ten ir reiktų ko nors požeminio, tai nebent pakišti gatvę po žeme, kad viršuje būtų galima padaryti žmonėms patrauklią erdvę. Kainuotų nepigiai, bet bent jau būtų nauda ir teigiamai atsilieptų komercijai ir šiaip vietos patrauklumui, kas, liaudiškai tariant, apsimokėtų.

                        O požeminės perėjos ir tunelių ten tiesiog nereikia. O net jeigu ir reiktų, padaryti gerą ir patrauklią požeminę erdvę pėstiesiems yra labai sunku, labai brangu ir tai būtų stadiono kalibro ir brangumo projektas, kuriam reiktų daryti tarptautinį konkursą, norint visko nesufakapinti. Anyway, tokia idėja yra tiesiog nesąmonė ir nereiktų apie tai net kalbėti.

                        Comment


                          #32
                          Ne pėsčiuosius reikia po žeme pakišti, o automobilius. Niekas nenori vaikščioti primyžtomis požeminėmis perėjomis. Apie išsilaikančią komerciją po žeme prie VT mazgo nėra prasmės irgi daug šnekėti (visur kur tą mačiau tokios vietos greitai linkę degraduoti).

                          Kurį laiką galvoju kaip šitą vietą pagerinti visiems ir priėjau prie tokio varianto: M. K. Čiurlionio gatvę ties stotimi įleisti į tunelį (kalbame apie 200m atstumą), po 2 juostas į kiekviena pusę. Viršuje yra galimybe važiuoti VT, sukantiems į/iš Vytauto pr. ir vykstantiems į stotį, paliekant minimalų kiekį juostų. Norėčiau pabraižyti, bet nelabai sugalvoju kaip aiškiai atvaizduoti kelis lygius.

                          Tai sprendžia tokias problemas:

                          a) eismas M. K. Čiurlionio gatve gali vykti nenutrūkstamai - pagerėja tranzitinio eismo pravažumas. Automobilistai laimingi.
                          b) sumažeja triukšmas, tarša ir pavojus pėstiesiems ties traukinių stotimi. NT aplinkui pavirsta labiau vertingas, gali kurtis verslai, viešbučiai ir pan., vietoje dabar maksimaliai nusmurgusios teritorijos.
                          c) atsiranda galimybė užtikrinti dviračių jungtis tarp Vytauto pr. (susiaurinus bereikalingai plačias sovietines juostas ten telpa 3,5m dviračių takas), Tunelio g. ir Čiurlionio tilto/Aleksoto (dabar de facto jis yra izoliuotas, tvarkingo būdo už tilto važiuoti link centro galimybės nėra).
                          d) stotis tampa pasiekiama pėškomis ir dviračiu be jokių klaidinančių ir asocialų pilnų tunelių. Per susiaurintą gatvę/sankryžą padaromas pėstiesiems draugiškas praėjimas link centro ir Autobusų stoties.
                          e) prie stoties dėl sumažėjusio eismo galima vystyti transporto mazgą su persėdimais tarp skirtingų transporto rūšių (tarpmiestiniai autobusai, miesto autobusai, traukiniai, P+R).


                          Papildomai, mažai realus, bet normalią VT strategiją turint ir į ateitį žiūrint variantas būtų atšaukti dabar ir taip strigusį turgaus projektą (kurio NIEKAM nereikia), nušluoti tą rajoną ir vystyti VT terminalą. Geresnės vietos tam nebus.

                          Comment


                            #33
                            Parašė 4iUX&ap7B@qh2*HZCTKo Rodyti pranešimą
                            Ne pėsčiuosius reikia po žeme pakišti, o automobilius. Niekas nenori vaikščioti primyžtomis požeminėmis perėjomis. Apie išsilaikančią komerciją po žeme prie VT mazgo nėra prasmės irgi daug šnekėti (visur kur tą mačiau tokios vietos greitai linkę degraduoti).

                            Kurį laiką galvoju kaip šitą vietą pagerinti visiems ir priėjau prie tokio varianto: M. K. Čiurlionio gatvę ties stotimi įleisti į tunelį (kalbame apie 200m atstumą), po 2 juostas į kiekviena pusę. Viršuje yra galimybe važiuoti VT, sukantiems į/iš Vytauto pr. ir vykstantiems į stotį, paliekant minimalų kiekį juostų. Norėčiau pabraižyti, bet nelabai sugalvoju kaip aiškiai atvaizduoti kelis lygius.

                            Tai sprendžia tokias problemas:

                            a) eismas M. K. Čiurlionio gatve gali vykti nenutrūkstamai - pagerėja tranzitinio eismo pravažumas. Automobilistai laimingi.
                            b) sumažeja triukšmas, tarša ir pavojus pėstiesiems ties traukinių stotimi. NT aplinkui pavirsta labiau vertingas, gali kurtis verslai, viešbučiai ir pan., vietoje dabar maksimaliai nusmurgusios teritorijos.
                            c) atsiranda galimybė užtikrinti dviračių jungtis tarp Vytauto pr. (susiaurinus bereikalingai plačias sovietines juostas ten telpa 3,5m dviračių takas), Tunelio g. ir Čiurlionio tilto/Aleksoto (dabar de facto jis yra izoliuotas, tvarkingo būdo už tilto važiuoti link centro galimybės nėra).
                            d) stotis tampa pasiekiama pėškomis ir dviračiu be jokių klaidinančių ir asocialų pilnų tunelių. Per susiaurintą gatvę/sankryžą padaromas pėstiesiems draugiškas praėjimas link centro ir Autobusų stoties.
                            e) prie stoties dėl sumažėjusio eismo galima vystyti transporto mazgą su persėdimais tarp skirtingų transporto rūšių (tarpmiestiniai autobusai, miesto autobusai, traukiniai, P+R).


                            Papildomai, mažai realus, bet normalią VT strategiją turint ir į ateitį žiūrint variantas būtų atšaukti dabar ir taip strigusį turgaus projektą (kurio NIEKAM nereikia), nušluoti tą rajoną ir vystyti VT terminalą. Geresnės vietos tam nebus.
                            Apie tokią mintį mąstau senokai, tik nežinau kaip sudėlioti trasas. Man asmeniškai norėtųsi tunelio ne tik prie pat stoties, bet pratęsti jį šiek tiek link Volfo ir link tunelio. Tam, kad būtų galima panaikinti tas šlykščias betonines garso sienas, suteikt vietos tiem vargšam daugiabučiam bei turėt daugiau viešosios erdvės, kurią galima būtų išnaudoti parkeliui ar kažkam kitam. Apkarpius betono ir asfalto jūrą, gal vasarą ten apsilankyti taptų malonu, atgytų "miesto vartai". Šiuo metu kai sumąstau traukiniu pavažiuoti, tai ten tiesiog nemalonu būti - dūmai, karštis, nėra kur slėptis ir ką veikti - tik bėgt į tunelį ir dingt kuo greičiau norisi.

                            Pridedu nuorodą į šio forumo žinutę su senąja stotimi ir jos aplinka https://www.miestai.net/forumas/foru...07#post2078207
                            Įsivaizdavimui koks konversijos rezultatas būtų išties įspūdingas


                            Pridedu savo turimą koliažą, kuriame galit papaišyti kelius, jeigu domina.

                            Click image for larger version  Name:	New Project.png Views:	0 Size:	7,10 MB ID:	2170994


                            P.S. ne į temą, bet norėčiau ir porą kitų vietų papaišyti, tad jeigu turit gerų įrankių - duokit žinoti. Šiuo metu Photopea bandau naudoti, bet sudėtinga kelius dėlioti. Galbūt vertėtų atskirą temą pakurti, jeigu yra daugiau žmonių, kurie nori išmokti piešti kelių planus (labiau pramogai ir su tikslu siųsti pasiūlymus savivaldybei)?
                            Paskutinis taisė JPeters; 2024.12.13, 21:52.

                            Comment


                              #34
                              Click image for larger version

Name:	kaunasStation.png
Views:	302
Size:	1,12 MB
ID:	2171026
                              Paskutinis taisė ne robotas; Vakar, 10:58.

                              Comment


                                #35
                                Parašė ne robotas Rodyti pranešimą
                                Tunelis apie 400m ilgio gautųsi, panašiai kaip Vilniuje GV po Seimu.
                                Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X