Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

„Piliamiesčio“ kvartalas Vilijampolėje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Juokinga truputį, kai kavinių ar barų stygiumi skundžiasi tie, kurie čia net negyvena.
    Ten bomžai negyvena, kiekvienas turi po automobilį ir gali nuvažiuoti iki kavinės ar baro. Ir nereik čia visokių ne vietinių po langais, geriausia dar būtų tvora apsitvert, kad varguoliai ramybės nedrumstų.

    Comment


      Parašė iPhone Rodyti pranešimą

      Apie viską yra labai faina ir gražu papyzdelinti forume.
      Bet kai reikia pradėti viską projektuoti, išlaikyti visus atstumus, tenkinti visas visom patalpom keliamas sąlygas ir laužyti exelį, dažnu atveju supranti, kad viskas kas yra gražu, geros idėjos ir t.t. netelpa į exelį ir ką tada daryt? Nestatyti visiškai? ar statyti taip kaip gali geriausiai?
      Netaikau konkrečiai šiam projektui, bet daug kur situacija yra labai panaši.
      Kodėl įsivaizduojate, kad yra tik du variantai („statom taip“ ir „nestatom visiškai“)? Taip suprimityvinama diskusija, nes trūkumus rodantiems žmonėms prikišama, kad neva jie nori palikti toje vietoje buvusį brūzgyną/šiukšlyną, o suprojektuota gatvė/daugabučiai gali atrodyti tik taip ir niekaip kitaip.

      Pavyzdžiui, kuri excelio lentelė liepė pertekliškai išgrįsti vidinius kiemus, kurie gal kaip tik turėtų būti kuo žalesni? Juk ką tik dar vienas forumietis pareiškė, kad geriau po langais nevyktų jokie trali vali!


      Parašė sv-x-as Rodyti pranešimą
      Kai kuriem mažiau reikai grybukų valgyti ir svaigti čia. Automobiliai kiemose blogai, automobiliai po žeme irgi blogai, nes tada tuščios erdvės virš žemės.
      Kada jūs suprasit, kad rinka diktuoja kiek reikia komercinių patalpų. Šiuo metu poreikio joms ten nėra. Du naujausi namai turi kokius ~800m2 komercinių patalpų,
      bet jose kavinių turbūt nebus, nes gyventojam to nereikia ir jie nesutiks. Kavinių 15min pėstute aplink apstu, kas nori trali vali savo kieme? Čia ne senamiestis.
      Tai jei pastatyta 800 m2 komercinių patalpų, vadinasi, poreikis yra. Tik klausimas, kur tos patalpos išdėstytos. Trali vali turi vykti gatvėse su gyvais pirmais aukštais ir prie upės, o ne vidiniuose kiemuose, kuriuos išgrindė tarsi miestelių aikštes, tarsi jose visą parą vyktų trali vali-festivali. Nes jeigu dėl kiekvienos smulkmenos reikia sėsti į automobilį, tada su kvartalu tikrai ne viskas čiki piki.


      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

      Juokinga truputį, kai kavinių ar barų stygiumi skundžiasi tie, kurie čia net negyvena.
      Čia ne vienkiemių sodybos ar priemiestiniai kotedžai, tai yra miesto centre esantis nuo nulio vystomas kvartalas. Todėl ir kartelė jam turi būti aukštesnė. Funkcijų įvairovė turėtų būti savaime suprantamas dalykas bet kurio miesto vystyme, ypač kai atsiranda ištisi kvartalai.
      Paskutinis taisė taccido; 2023.09.18, 14:02.
      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

      Comment


        Parašė taccido Rodyti pranešimą
        Čia ne vienkiemių sodybos ar priemiestiniai kotedžai, tai yra miesto centre esantis nuo nulio vystomas kvartalas. Todėl ir kartelė jam turi būti aukštesnė. Funkcijų įvairovė turėtų būti savaime suprantamas dalykas bet kurio miesto vystyme, ypač kai atsiranda ištisi kvartalai.
        Tai šitam projektui trūksta tik pėsčiųjų tilto, kad senamiestyje esančias funkcijas būtų galima patogiai pasiekti greičiau
        Flickr

        Comment


          Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

          Ant tiek nėra komercinio poreikio, kad šalia piliamiesčio statys dar vieną biurų pastatą ir parduotuvę O kokie trali vali vyksta kavinėse? Nu nebent agurkiniai atvažiuotų santykių aiškintis . Na bet galų gale jūs teisus - patys gyventojai sprendžia ko jie nori. Žmogų iš Dainavos išvaryti gali, bet Dainavos iš žmogaus?
          Džiugu kad Savitanos kasą kažkas iš kaimo išvarė ir dabar jis didis miestietis dėl to viską už visus geriau žino.

          Comment


            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

            Tai šitam projektui trūksta tik pėsčiųjų tilto, kad senamiestyje esančias funkcijas būtų galima patogiai pasiekti greičiau
            Tai kada jis bus pastatytas ir kiek prie to prisidės daugiabučių vystytojai? Perkūnkiemyje tik šiemet atsirado pirmas skveras ir tik dabar projektuojamas pirmas darželis.

            Artimiausi darželiai dabar už 1,1 ir 1,5 km. Netikiu, kad dabar yra nors vienas žmogus, vedantis/vežantis vaiką pėsčiomis/dviračiu.

            Pastačius pėsčiųjų tiltą, senamiesčio viešas darželis vis tiek bus nutolęs 1,3 km. Gal tada atsiras tikimybė, kad kažkas nenaudos automobilio, nes senamiestis gana vaikštoma miesto dalis. Bet vis tiek sunku įsivaizduoti.


            Click image for larger version  Name:	darz.png Views:	0 Size:	1,33 MB ID:	2076605
            Paskutinis taisė taccido; 2023.09.18, 14:34.
            100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

            Comment


              Parašė iPhone Rodyti pranešimą

              Džiugu kad Savitanos kasą kažkas iš kaimo išvarė ir dabar jis didis miestietis dėl to viską už visus geriau žino.
              Tu nors žinai kuri stotelė yra arčiausia nuo savo namo, ar tokia mintis net nebuvo užklupus?

              Comment


                Pastatykime pievose ir tarp sandėlių darželių, mokyklų, barų ir kavinių ir žmonės atsikels aplink gyventi. Taip, verslas būtent taip ir mąsto.
                Studentas

                Comment


                  Parašė sv-x-as Rodyti pranešimą
                  Pastatykime pievose ir tarp sandėlių darželių, mokyklų, barų ir kavinių ir žmonės atsikels aplink gyventi. Taip, verslas būtent taip ir mąsto.
                  Tai Kaune egzistuoja vien tik verslas ir jo interesai? Savivaldybė neegzistuoja, gyventojų interesai neegzistuoja?

                  Ankstesniuose pranešimuose kritikuoju patį erdvių ir funkcijų išsidėstymą, kuris tiek miestui, tiek tam pačiam verslui nepadeda.
                  Kad nėra koordinuotos urbanistinės plėtros su darželiais, mokyklomis, susisiekimo (ypač VT) infrastruktūra – čia jau bendra Lietuvos bėda dėl teisinės bazės ir kitų dalykų. To dabar ir nesitikiu, bet bent jau patys verslininkai galėtų sau nešaudyt į kojas ir protingai vystyti patį kvartalą (pvz. ne pertekliškai išgrįsdami vidinius kiemus, o vystydami komerciją gatvėse).

                  Ką tik atsiverčiau info apie Piliamiesčio naujosios dalies konkursą, ir ten komisija iš esmės sako tą patį, ką ir aš rašiau ankstesniuose pranešimuose:

                  Šiuo metu Piliamiestis yra pernelyg monofunkcinis gyvenamasis rajonas ir toliau formuotinas kuriant sąlygas įsikurti gyventojams ir kvartalo svečiams reikalingai paslaugų bei socialinei infrastruktūrai. Tam reikalinga atitinkama urbanistinė formuojamų kvartalų struktūra su aiškiai identifikuojamomis viešomis ir, kuriuose telkiasi paslaugos ir socialinis gyvenimas, bei saugiomis privačiomis erdvėmis – kiemais. Pastatų palei viešąsias erdves pirmieji aukštai turi būti neaklini, pritaikyti smulkių paslaugų įsikūrimui. Svarbiausiose viešosiose erdvėse telktinos didesnį lankytojų srautą sutraukiančios paslaugos. Paslaugų pritraukimui reikalingos taip pat ir ekonominio skatinimo priemonės.
                  https://www.laskaunas.lt/naujienos/p...so-rezultatai/
                  100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                  Comment


                    Parašė sv-x-as Rodyti pranešimą
                    Pastatykime pievose ir tarp sandėlių darželių, mokyklų, barų ir kavinių ir žmonės atsikels aplink gyventi. Taip, verslas būtent taip ir mąsto.
                    Ne, reiktų statyti kuo toliau nuo darželių ir mokyklų, kad vaikams keltis reiktų 4 ryto

                    Comment


                      Parašė taccido Rodyti pranešimą

                      Tai kada jis bus pastatytas ir kiek prie to prisidės daugiabučių vystytojai? Perkūnkiemyje tik šiemet atsirado pirmas skveras ir tik dabar projektuojamas pirmas darželis.

                      Artimiausi darželiai dabar už 1,1 ir 1,5 km. Netikiu, kad dabar yra nors vienas žmogus, vedantis/vežantis vaiką pėsčiomis/dviračiu.

                      Pastačius pėsčiųjų tiltą, senamiesčio viešas darželis vis tiek bus nutolęs 1,3 km. Gal tada atsiras tikimybė, kad kažkas nenaudos automobilio, nes senamiestis gana vaikštoma miesto dalis. Bet vis tiek sunku įsivaizduoti.
                      Kad sunku įsivaizduoti, tai sprendžiama pagal savo patirtį, jeigu to nepatyręs, nedaręs, nematęs, tai ir sunku įsivaizduoti.
                      Aš vaiką vedžiau į darželį centre (4km nuo namų), tai pats asmeniškai vaiką atvesdavau įvairiai, dažniausiai auto, bet buvo ir viešojo transporto ir dviračiu. Didžioji dalis taip pat atveždavo vaikus auto, net ir tie kurie gyvena už kelių šimtų metrų, bet buvo tėvų kurie beveik visus metus, jei ne su dviračiu, tai su rogutėmis ar pėsčiomis atvesdavo daugiau kaip už kilometro.

                      Šį kvartalą stato privatus kapitalas, tai jis tikrai nesatys darželio kol nebus tikri, kad turės pilną apkrovą, kaip Kaune šiuo metu vietų vaikams darželiuose yra. Taip ir maisto prekių parduotuvę (bus berods IKI) verslas nestato, o laukia kada dar išsiplės, dar pasistatys tiek gyvenamų namų, tiek biurų ir tada atsiras IKI, atsiras kavinių, kirpyklų, gal net darželių ar vaikų žaidimų kambariai.

                      Comment


                        Parašė thomcius Rodyti pranešimą

                        Kad sunku įsivaizduoti, tai sprendžiama pagal savo patirtį, jeigu to nepatyręs, nedaręs, nematęs, tai ir sunku įsivaizduoti.
                        Aš vaiką vedžiau į darželį centre (4km nuo namų), tai pats asmeniškai vaiką atvesdavau įvairiai, dažniausiai auto, bet buvo ir viešojo transporto ir dviračiu. Didžioji dalis taip pat atveždavo vaikus auto, net ir tie kurie gyvena už kelių šimtų metrų, bet buvo tėvų kurie beveik visus metus, jei ne su dviračiu, tai su rogutėmis ar pėsčiomis atvesdavo daugiau kaip už kilometro.

                        Šį kvartalą stato privatus kapitalas, tai jis tikrai nesatys darželio kol nebus tikri, kad turės pilną apkrovą, kaip Kaune šiuo metu vietų vaikams darželiuose yra. Taip ir maisto prekių parduotuvę (bus berods IKI) verslas nestato, o laukia kada dar išsiplės, dar pasistatys tiek gyvenamų namų, tiek biurų ir tada atsiras IKI, atsiras kavinių, kirpyklų, gal net darželių ar vaikų žaidimų kambariai.
                        Tai juk pats sakote, kad didžioji dalis atveždavo automobiliu ir pats dažniausiai naudodavotės automobiliu. Todėl ir sunku įsivaizduoti, kad Piliamiestyje būtų kitaip. Esu pakankamai dviračių priekabų su darželinukais matęs, jeigu tai populiarėja ir Lietuvoje – puiku, visapusiškai palaikau. Bet aš ir klausiau: ar daugiabučių statytojai bent prisidės prie tilto statybos? Nes taip išeina, kad verslas pasidaro pelną, pastato daugiabučius praktiškai be jokios komercijos ar socialinių funkcijų, o miestas dar iš bendrų pinigų turi statyti tiltą, kad užtikrintų tiems gyventojams funkcijų pasiekiamumą ne automobiliu.

                        Manyčiau, kad gali būti įvairių modelių, kaip atsirastų darželiai. Kodėl negalima statyti mažesnių valstybinių darželių arba bendradarbiaujant su privačiu verslu? Čia jau reikia užtikrinti teisinę bazę: ir darželių, ir urbanistinės plėtros.

                        Pavyzdys.
                        Planuojama statyti kvartalą ar jų grupę (pvz. Piliamiestį).
                        Kvartalą leidžiama pradėti statyti tik tada, kai yra susitarimas su savivaldybe, kad jame bus reikiamas valstybinių darželio vietų skaičius.
                        Pvz. jeigu kvartale per artimiausius 30 metų kasmet gyvens vidutiniškai 100 darželio amžiaus vaikų (reikia išskaičiuoti iš butų skaičiaus/numatomo gyventojų skaičiaus), tai turi būti užtikrinta, kad darželyje 30 metų bus po 100 valstybinių vietų (gal net kintamai: pirmus 5 metus bus 50, tada 10 metų 100, po to 75: pagal demografinę prognozę).
                        Verslininkai pastato privatų darželį, kuriame valstybė yra „užsakiusi“ po 100 valstybinių vietų kasmet – yra stabilus užsakymas. Tačiau darželio valdytojas gali papildomai kurti privačias mokamas vietas ir užsidirbti papildomai. Privačias vietas gali rinktis toliau gyvenantys žmonės, norintys vesti vaiką būtent į šitą darželį (nes pvz. arčiau darbo), arba norintys kažkokių spec. programų (pvz. su kalbomis, Valdorfu/Montesori ir kt.).
                        Gal viską apskaičiavus ir pasvėrus toks modelis kainuotų brangiau, nei tiesiog statyti valstybinius darželius? Tada geriau valstybiniai darželiai.
                        Čia jau reikia galvoti ir skaičiuoti, keisti įstatymus. Bet dabartinė situacija, kai gyvenamų namų didžiulių kvartalų statyba visiškai atsieta nuo socialinės infrastruktūros plėtros, yra absoliučiai nepriimtina.
                        Paskutinis taisė taccido; 2023.09.19, 15:11.
                        100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                        Comment


                          Parašė taccido Rodyti pranešimą

                          Tai juk pats sakote, kad didžioji dalis atveždavo automobiliu ir pats dažniausiai naudodavotės automobiliu. Todėl ir sunku įsivaizduoti, kad Piliamiestyje būtų kitaip. Esu pakankamai dviračių priekabų su darželinukais matęs, jeigu tai populiarėja ir Lietuvoje – puiku, visapusiškai palaikau. Bet aš ir klausiau: ar daugiabučių statytojai bent prisidės prie tilto statybos? Nes taip išeina, kad verslas pasidaro pelną, pastato daugiabučius praktiškai be jokios komercijos ar socialinių funkcijų, o miestas dar iš bendrų pinigų turi statyti tiltą, kad užtikrintų tiems gyventojams funkcijų pasiekiamumą ne automobiliu.

                          Manyčiau, kad gali būti įvairių modelių, kaip atsirastų darželiai. Kodėl negalima statyti mažesnių valstybinių darželių arba bendradarbiaujant su privačiu verslu? Čia jau reikia užtikrinti teisinę bazę: ir darželių, ir urbanistinės plėtros.

                          Pavyzdys.
                          Planuojama statyti kvartalą ar jų grupę (pvz. Piliamiestį).
                          Kvartalą leidžiama pradėti statyti tik tada, kai yra susitarimas su savivaldybe, kad jame bus reikiamas valstybinis darželio vietų skaičius.
                          Pvz. jeigu kvartale per artimiausius 30 metų kasmet gyvens vidutiniškai 100 darželio amžiaus vaikų (reikia išskaičiuoti iš butų skaičiaus/numatomo gyventojų skaičiaus), tai turi būti užtikrinta, kad darželyje 30 metų bus po 100 valstybinių vietų (gal net kintamai: pirmus 5 metus bus 50, tada 10 metų 100, po to 75: pagal demografinę prognozę).
                          Verslininkai pastato privatų darželį, kuriame valstybė yra „užsakiusi“ po 100 valstybinių vietų kasmet – yra stabilus užsakymas. Tačiau darželio valdytojas gali papildomai kurti privačias mokamas vietas ir užsidirbti papildomai. Privačias vietas gali rinktis toliau gyvenantys žmonės, norintys vesti vaiką būtent į šitą darželį (nes pvz. arčiau darbo), arba norintys kažkokių spec. programų (pvz. su kalbomis, Valdorfu/Montesori ir kt.).
                          Gal viską apskaičiavus ir pasvėrus toks modelis kainuotų brangiau, nei tiesiog statyti valstybinius darželius? Tada geriau valstybiniai darželiai.
                          Čia jau reikia galvoti ir skaičiuoti, keisti įstatymus. Bet dabartinė situacija, kai gyvenamų namų didžiulių kvartalų statyba visiškai atsieta nuo socialinės infrastruktūros plėtros, yra absoliučiai nepriimtina.
                          O esamus darželius uždarinėti? Mažinti? Jų Kaune netrūksta.
                          Vystyti VT reikia, ką Kaunas iš esmės daro, buvau savaitgalį Klaipėdoje, tai jau pamiršau, kad ir Kaune tokie autobusai kažkada buvo, ar kaip atrodo troleibusai Vilniuje. Tai transportą atnaujino, atsiranda vis daugiau A juostų, dar reikia pakoreguoti maršrutus ir sunkinti eismą automobiliams.
                          Yra miestų kurie VT padaro nemokamą, atsiperka tai per gatvių siaurinimą ir jų priežiūrą, žmonių sveikatą ir t.t.

                          Comment


                            Parašė thomcius Rodyti pranešimą

                            O esamus darželius uždarinėti? Mažinti? Jų Kaune netrūksta.
                            Vystyti VT reikia, ką Kaunas iš esmės daro, buvau savaitgalį Klaipėdoje, tai jau pamiršau, kad ir Kaune tokie autobusai kažkada buvo, ar kaip atrodo troleibusai Vilniuje. Tai transportą atnaujino, atsiranda vis daugiau A juostų, dar reikia pakoreguoti maršrutus ir sunkinti eismą automobiliams.
                            Yra miestų kurie VT padaro nemokamą, atsiperka tai per gatvių siaurinimą ir jų priežiūrą, žmonių sveikatą ir t.t.
                            Tai priklauso nuo situacijos. Pavyzdys grynai teoriškai, jeigu mieste vaikų skaičius nesikeičia, tik persiskirsto, tai:
                            Piliamiestis +2 darželio grupės, visi kiti darželiai: -2 grupės (mažiausiai apkrautuose darželiuose).
                            Bet čia jau prieinam prie urbanistinės plėtros modeliavimo poreikio. Reikėtų skaičiuoti ir modeliuoti ne tik darželius, bet ir visą kitą infrastruktūrą: mokyklas, kelius, viešąjį transportą. Paaiškėtų, kad daugelis kvartalų turėtų atrodyti visiškai kitaip, kad negalėtų būti ilgų akligatvių ir t. t.


                            Nemokamas VT nieko gero neduoda, nebent jo kokybė labai gera ir kaina didelė (pvz. kai kur Vokietijoje). Tada stiprus kainos sumažinimas (pvz. 49 € bilietas) gali duoti efektą, nes kaina tam tikriems žmonėms buvo labai svarbus kriterijus. Lietuvoje pagrindinis trūkumas yra ne kaina, o apgailėtina kokybė, kuri nepagerės sumenkus pajamoms iš bilietų.
                            Paprastas pavyzdys, visai atitinkantis situaciją. Įsivaizduokim, kad kažkur yra valgykla. Joje pavalgyti pietus yra pigu, tačiau dauguma žmonių ten nevalgo arba dėl maisto kokybės, arba dėl siauresnio patiekalų pasirinkimo, arba dėl pačios aplinkos (baldai, apšvietimas). Dauguma žmonių eina į aplinkui esančias kavines.
                            Tai jeigu padarysim valgyklą nemokama, žmonių ten greičiausiai nepadaugės, turbūt tik sulauksime benamių. Dauguma ir toliau valgys kavinėse. Todėl reikia ne daryti valgyklą nemokamą, o kelti valgyklos lygį, kad ji prilygtų kavinėms ir net kai kuriais atžvilgiais jas pranoktų.
                            100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                            Comment


                              Dėl darželių, tai nereiškia, kad jei jis bus prie namų tai į jį vaiką ir ves, nes gal nepatiks auklėtoja, gal nepatiks vaikai, gal dar kas nors nepatiks. Iš mano pažįstamų tik maža dalis veda vaikus į darželį prie namų, nes koks nors kitam miesto gale yra "geresnis". Aišku artimiausias greitai taptų pačiu geriausiu, jei tik dingtų galimybė į kitą miesto galą per 15minučių nuvažiuoti automobiliu.

                              Comment


                                Click image for larger version

Name:	IMG_9926.jpeg
Views:	1272
Size:	1,17 MB
ID:	2078730

                                Comment


                                  Kiek galima tikėti šita iformacija kad būtent tokia bus tolimesnė piliamiesčio plėtra? Pirminis įspūdis neblogas

                                  https://www.laskaunas.lt/paroda2022/...nis-konkursas/
                                  ​​

                                  Comment


                                    Tęsiama sovietinio mikrorajono koncepcija.
                                    It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                    Comment


                                      Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                                      Tęsiama sovietinio mikrorajono koncepcija.
                                      Sovietinis mikrorajonas turėtų darželį ir/ar mokyklą, čia deja prasčiau

                                      Comment


                                        Parašė Kauno Kaukas Rodyti pranešimą
                                        Kiek galima tikėti šita iformacija kad būtent tokia bus tolimesnė piliamiesčio plėtra? Pirminis įspūdis neblogas
                                        Kad išrinko berods kitą, pavadinimu "Tulpės", nebent kažkas pasikeitė.

                                        Comment


                                          Parašė gazebo Rodyti pranešimą

                                          Kad išrinko berods kitą, pavadinimu "Tulpės", nebent kažkas pasikeitė.
                                          Panašu, kad tiesa, pastebėjus šitam architektų psl tiesiog vienintelį piliamiesčio paminėjimą + nominaciją už geriausia koncepcija / projektą pagalvojau kad galimai tai yra ir konkurso laimėtojas. Radau forume 23 psl. "tulpių" vizualizacijų jei kam bus įdomu. o čia kad atpirkt netyčinį dezinformacijos skelidimą patvirtinimas kad tikrai laimėjo tulpės:

                                          https://www.vz.lt/nekilnojamasis-tur...iescio-pletrai

                                          Comment

                                          Working...
                                          X