Kauno miesto praeitį padeda atskleisti senovės keliautojai. Vienas iš tokių buvo Vladislavas Sirokomlė (1823-1862), gimęs sulenkėjusių lietuvių bajorų šeimoje dabartinės Baltarusijos teritorijoje. Nors ir nemokėjo lietuviškai kalbėti, bet mėgdamas keliauti ir domėdamasis krašto praeitimi rašytojas su begaline meile aprašė mūsų kraštą. Nusisamdęs žydą vežiką su dengtu jo vežimu, 1858 m.gegužės mėnesį pravažiavo pro Kauną ir taip jį aprašė:
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[KAU] Kaunas iki 1918 m. (caro laikų ir I pasaulinio karo nuotraukos)
Collapse
X
-
Geras tekstas, ačiū.
Nuoroda į tą patį pasakojimą, tik dar daugiau:
http://datos.kvb.lt/index.php?option...d=18&Itemid=92
Carinis Kaunas > Wladislaw SyrokomlaPaskutinis taisė jRamke; 2010.09.27, 14:28.
Comment
-
Parašė laimutis Rodyti pranešimą
dabartine Stumbro teritorija prie autobusu stotiesפוניקולאַר
Comment
-
Ką bendro turi Savanorių prospektas ir Veiverių gatvė.
Nuo 1655 m. prasideda Kauno miesto smukimo laikotarpis. Tų merų vasarą rusų kariuomenė įsiveržia ir nusiaubia miestą, vėliau 1701m. per šiaurės karą jau švedų armija niokojo miestą, vėliau didysis 1731m. gaisras. Nusilpusią ir susiskaldžiusią Lietuvą 1795m. Rusija prisijungia prie savo teritorijos. Po 1812m. praėjus per šalį Napoleono armijai iš Kauno beliko tik apleistų namų ir griuvėsių plotai su keletu tūkstančių gyventojų.
Miesto augimas prasidėjo tik XIX a. trečiame dešimtmetyje. Sąlygas tam sudarė sustiprėjusi Rusijos ekonomika ir pasaulinės pramonės pažanga. Nenorėdama atsilikti nuo sparčiai augančios Prūsijos ekonomikos, carinė valdžia paskubomis vykdė didelius projektus. Tuo metu Lietuvos teritorijoje pradėta tiesti nauji keliai, prakasti kanalai vėliau ir geležinkelis. Carinė valdžia gerai žinojo, kad suvaldyti užgrobtiems kraštams reikalinga mobili ir didelė kariuomenė. Prasti, daugelį dešimtmečių netaisyti, apleisti senieji Lietuvos keliai visiškai neatitiko siekiamų tikslų.
Vienas pirmųjų centralizuotai suprojektuotų kelių buvo Varšuvos- Sankt Peterburgo pašto kelias. Įdomu tai, kad mūsų šalį jis kirto beveik tiesia linija (Kalvarija – Zarasai), nekreipiant dėmesio į senuosius vieškelius. Vėliau XIX a. pabaigoje pradėti tiesti kariniai regiono keliai. Visi šie tipiniai imperiniai projektai turėjo savo braižą – tai mažai kreipiant dėmesio į reljefą tiesių linijų tinklas. Šiais metodais tiestomis gatvėmis išraižytas ir Kauno žemėlapis.
Dabartiniais laikais važiuojant Savanorių ar Veiverių prospektais gali pasijausti tarsi važiuodamas traukiniu - tai tiesūs ir nuobodūs keliai, nubrėžti liniuotės tiesumu didžiojo kaimyno pieštuko.
Rytas. Šlapia. Miglos. Tiltas. Upė.
www.airfoto.lt
Comment
-
Beje, gal žinote, ar yra išlikusios informacijos, kas seniau stovėjo Kaune vietoje "Pienocentro", "Pažangos rūmų" Laisvės alėjoje ir Lapėno namo Kęstučio gatvėje bei Karininkų romovės iš Mickevičiaus g. pusės. Pavargau ieškoti archyvinių foto ir planų, išžiūrėjau begales šaltinių, bet atrodo, šis Laisvės alėjos kvartalas nebuvo populiarus, nes yra likę beveik visų kitų nuotraukos, tik šito ne. Gal bent aeoronuotraukų yra išlikę?
Jeigu kas žinot, pasakykit, ar bent apsimoka toliau ieškoti.
Comment
-
Daugiau atvirukų iš Kauno (yra ir tarpukarinių, ir ne tik iš Kauno) :
http://www.pogranicze.sejny.pl/centr...towki-list.php
Comment
-
Berods šito nebuvo dar: http://www.kresy.pl/kresopedia,wideoteka?zobacz/kowno-2
Kauno slideshow.
Comment
-
Nacionalinės Mažvydo bibliotekos virtuali paroda XXa pradžios ir tarpukario Lietuvos miestai, miesteliai, bažnytkaimiai
Čia linkas tiesiai į Kauno skyrelį - Kaunas atvirukuose
Comment
-
Kauno geležinkelio tunelis pradėtas statyti 1859 m. gegužės 15d. ir baigtas 1861 m. lapkričio 15d. Tunelis paklotas po dabartine Kaišiadorių gatve. Prieš kasant tunelį, šalia pietinės gatvės (dabar gyv.namų eilė), buvo iškasti penki šachtiniai šuliniai. Apie 30m. gylyje šachtos lenkėsi į tunelio trasos vietą. Po to, į abi puses, buvo kasamas siauras stačiakampis ~2x2 m.išmatavimų tunelis. Per parą, šachtų pagalba į žemės paviršių iškeldavo iki 100m2 grunto, kas leido pagreitinti tunelio kasimą. Šalia šachtų A.Šančiuose pravedė laikinąjį geležinkeliuką grunto pervežimui , kuris prie Kaišiadorių ir Prancūzų gatvių susikirtimo, sukosi į pietus ir darydamas lanką leisdavosi prie Nemuno. Nors tais laikais naudotasi tik paprasčiausiais matavimo prietaisais: 5 metrų liniuotės, šniūrai, teodolitai ir nivelyrai, o atskaitos taškais naudoti net medžių kelmai, tunelis prakastas preciziškai tikslus. Dauguma kalnakasių buvo vokiečiai ir dalis prancūzų, kurie dirbdavo po 8 val., pagalbiniai darbininkai- vietiniai dirbdavo po 12val. Įdomu, kad po atlyginimo vieną dieną darbai nevykdavo (priežastį manau galima nuspėti). Kaip ten bebūtų tunelio statyba pavyko, juo net iki 1964 m. naudoti du geležinkelio takai.
Remtasi O.Slepakovo, N.Tolvaišienės darbaisPaskutinis taisė Ramūnas kns; 2010.11.21, 14:31.Rytas. Šlapia. Miglos. Tiltas. Upė.
www.airfoto.lt
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąNesąmonė. Elektrinių variklių tuomet nebuvo.
Comment
-
Comment
Comment