Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] „Smetoninis“ Kaunas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė jRamke Rodyti pranešimą
    Panašu į žaibolaidį.
    Pritariu - kol kas mano spėjimas irgi toks

    ________________________________________ pamąstymams

    Žaibolaidis pagal Wikipedia
    _____________________________
    Žaibolaidis, perkūnsargis – įrenginys, saugantis statinius, elektrinius įrenginius nuo žaibo smūgių. Žaibolaidis turi ploną metalinį strypą su smailiu galu (strypinis žaibolaidis) arba lyną (lyninis žaibolaidis), kurie įrengti virš arba šalia saugomo statinio, ir įžeminimo įrenginį, kurio varža ne didesnė kaip 10–40 Ω. Žaibo nutiesiamajam keliui artėjant prie žemės, atsakomoji žaibo išlydžio gija iš žaibolaidžio iššoka lengviau nei iš saugomo objekto, nes žaibolaidis yra aukščiau saugomo objekto ir žaibolaidžio elektrinė varža mažesnė nei saugomo objekto. Strypinio žaibolaidžio apsaugos zona yra maždaug kūgio, kurio viršūnės kampas 45°, formos, lyninio – trikampės prizmės, kurios viena briauna sutampa su lynu, formos.

    Belgų elektrinė Kaune prie KM pagal Wikipedia
    ____________________________
    1900 m. sausio 15 d. elektrinė pradėjo veikti ir vakare Miesto sode bei gatvėse užsidegė pirmosios 75 Voltos lanko lempos. Iš pradžių apšvietimas įrengtas tik gatvėse. Nutiesta apie 12 km varinio laido linija, pastatytos 76 ketaus ir 421 medinės 10,5 m aukščio atramos. Laidai turėjo būti ne žemiau kaip 6 m nuo žemės. Gatvėms apšviesti naudotos 8 A Voltos lanko lempos. Kiekviena lempa turėjo nuleidžiamąjį ir pakeliamąjį mechanizmą angliukams pakeisti. Gatvių elektrinio apšvietimo tinklas buvo apsaugotas 21 žaibolaidžiu. Elektros tiekimo linijos ėjo Nikolajaus prospekto (dab. Laisvės alėja) ir Ukmergės gatvės (dab. Savanorių prospektas) kairiąja puse. Senamiesčio jos nesiekė. Elektros energija buvo tiekiama tik miesto centrui ir daliai Žaliakalnio. Netrukus pradėta rengti elektrinį apšvietimą valstybinėse įstaigose ir gyvenamuosiuose namuose.


    Kiek tas bokšto laikrodis kainavo ? 100022 auksinų !!
    gaila būt kad tokį laikrodį žaibas nukirstų....
    Paskutinis taisė zenonas; 2011.11.17, 10:08.

    Comment


      Parašė jRamke Rodyti pranešimą
      Fui'jau,
      reikia patikslinti: "čia" buvo Dono kazokų pulko maniežas, o turgus, pradėjęs veikti gubernijos laikais, buvo Vienybės aikštėj. Bet jau 3-me dešimtmetyje panaikintas: jo vietoje atsirado gražus gėlynėlis (šalia elektrinės ir Vailokaičio namų).
      Nesupratau, kodėl gaisrinę paminėjai?
      Kaip varianta kam galetu buti reikalingas aukstas bokstas, bet artimiausia gaisrine Gruodzio g., kuri nuo caro laiku turejo medini boksta
      פוניקולאַר

      Comment


        Mano gyvenimiška patirtis sako, kad kiekviena gaisrinė turėjo (ar turi) medinį bokštą gesinimo žarnoms džiovinti. Toks bokštas tebėra mano gimtuos Kybartuos.
        O aš mažas vis galvojau, kad į tą bokštą lipa gaisrininkai pažiūrėt ar kas aplink nedega :-)

        Comment


          1936 12 19



          1937 09 08 -- stiebo po pertvarkymo jau nesimato

          Comment


            Parašė zenonas Rodyti pranešimą
            Mano gyvenimiška patirtis sako, kad kiekviena gaisrinė turėjo (ar turi) medinį bokštą gesinimo žarnoms džiovinti. Toks bokštas tebėra mano gimtuos Kybartuos.
            O aš mažas vis galvojau, kad į tą bokštą lipa gaisrininkai pažiūrėt ar kas aplink nedega :-)
            Tai vat greiciausiai slangu dziovinimas yra antrine paskirtis. Nes bokstai buvo naudojami vizualiai lokalizuoti gaisraviete. Tokiu daug ir dabar yra miskuose
            פוניקולאַר

            Comment


              Kauno miesto 7 POLICIJOS NUOVADA.



              Įdomu kuris gi čia pastatas buvo nuovada. Gal jau nelikę jo?

              Pirma foto paimta iš: http://www.kopar.wu.lt/viewtopic.php?p=21506#p21506
              Antras screenas iš: http://maps4u.lt/lt/maps.php?img=Kau...&zoom=&cat=101
              Paskutinis taisė freimq; 2011.11.17, 22:14.

              Comment


                Yra versija - į bokštą lengva įlipti - viena kraštinė "kopėčios".
                Galima lipt ir kabint viską ko reikia šventei Karo Muziejaus sodelyje.
                Garsiakalbiai - prožektoriai - mikrofonai ...
                Bet... sunku visa tai daryt ir labai nesaugu.
                Tik gal 1921-1935 metais saugumo ir sunkumo supratimas buvo kitos.
                Arba kokia "lebiotka" laikina buvo..
                vėlgi
                Kodėl nėra kol kas nei vienos foto su tais "pakabukais" stiebe ?
                (o foto jau koks desėtkas yr)

                bet kokiu atveju dabar aš pasilieku prie žaibolaidžio versijos

                Paskutinis taisė zenonas; 2011.11.18, 12:12.

                Comment


                  Nežinau ar buvo tokios...rodos, kad ne.








                  http://www.polona.pl/dlibra
                  ,, - Il parait que monsieur est decidement pour les suivantes.
                  - Que voulez-vous, madame? Elles sont plus fraiches."

                  Comment


                    Aaa, turiu vieną klausimą, gal žinot kokių nors lietuviškų ar lenkiškų, o gal net rusišku svetainių, kur būtų galima rasti senų nuotraukų (mane labiausiai domintų nuotraukos iš Kauno nuo 1870 - 1940 m.).
                    Paskutinis taisė Raelis; 2011.11.19, 17:35.
                    ,, - Il parait que monsieur est decidement pour les suivantes.
                    - Que voulez-vous, madame? Elles sont plus fraiches."

                    Comment


                      Parašė freimq Rodyti pranešimą
                      Kauno miesto 7 POLICIJOS NUOVADA.

                      Įdomu kuris gi čia pastatas buvo nuovada. Gal jau nelikę jo?
                      Atvaizdas

                      Pirma foto paimta iš: http://www.kopar.wu.lt/viewtopic.php?p=21506#p21506
                      Antras screenas iš: http://maps4u.lt/lt/maps.php?img=Kau...&zoom=&cat=101
                      Reiktų pažiūrėti vietoje, nors sulyginus anuometį ir dabartinį žemėlapius, pastato lyg ir nelikę...

                      Comment


                        Parašė jRamke Rodyti pranešimą
                        Reiktų pažiūrėti vietoje, nors sulyginus anuometį ir dabartinį žemėlapius, pastato lyg ir nelikę...
                        iš nuotraukos matosi, kad pastatas mūrinis. manau, jeigu išliko medinukai, tai mūrinis tikrai būtų išlikęs. galimas daiktas, kad tas dviaukštis ir galėjo būti nuovada.
                        rytoj būsiu aleksoto turguje, tai nusileisiu vidukalnio gatve ir pasižiūrėsiu iš arti.
                        pirtis tautybės neturi (lietuviui geriausia garinė pirtis!)

                        Comment


                          Parašė Raelis Rodyti pranešimą
                          Aaa, turiu vieną klausimą, gal žinot kokių nors lietuviškų ar lenkiškų, o gal net rusišku svetainių, kur būtų galima rasti senų nuotraukų (mane labiausiai domintų nuotraukos iš Kauno nuo 1870 - 1940 m.).
                          Daug senų atviručių yra čia - kokią vietoję įrašysit - tokią rodys
                          http://postcards.delcampe.net

                          Kaunas (Kowno) - yra daug - (1581)(502) - nemažai vienodų

                          Bet sakykim apie mano gimtus Kybartus aš rašau visus naudotus kažkada miestelio KYBARTAI vardus - KIBARTY arba Virbalis, Werzbolovo, Verzbolovo ir tada vis kitus matau vaizdus ...
                          __________________________________________________ ________
                          Paskutinis taisė zenonas; 2011.11.20, 10:46.

                          Comment


                            Pirmą kartą perskaičiau šia temą nuo pradžių. Įdomu.

                            mažos rekomendacijos >>>>>>>>>

                            Pastebėjau klausimų apie Kauno Karo Muziejaus ir Vienybės aikštės statybos bei istorijos raidą. Apie tai galite išsamiai - nuosekliai - data po datos paskaityti Karo Muziejaus almanachuose. Jų yra penki - visi internete pilnai (PDF)

                            http://kariuomene.kam.lt/lt/kariuome...leidiniai.html

                            daug įdomaus yra knygoj -> KAUNO TVIRTOVĖS GYNYBA 1915
                            http://www.lka.lt/EasyAdmin/sys/file...inter_2008.pdf


                            Ačiū gerbiamieji visiems už meilę praeities paveldui. Be praeities - nebus ateities !
                            Paskutinis taisė zenonas; 2011.11.20, 13:48.

                            Comment


                              Parašė nepolitikas Rodyti pranešimą
                              iš nuotraukos matosi, kad pastatas mūrinis. manau, jeigu išliko medinukai, tai mūrinis tikrai būtų išlikęs. galimas daiktas, kad tas dviaukštis ir galėjo būti nuovada.
                              rytoj būsiu aleksoto turguje, tai nusileisiu vidukalnio gatve ir pasižiūrėsiu iš arti.
                              pastato, kuris bent kiek būtų panašus į matomą nuotraukoje nebėra ir tai tikrai ne vienintelis minkovskių gatvės praradimas. mano pradinės mokyklos (2aukštų mūrinis pastatas su parduotuve pirmąjame), buvusios tame pat kvartale (prie laiptų), taip pat nebeliko
                              pirtis tautybės neturi (lietuviui geriausia garinė pirtis!)

                              Comment


                                Gal čia ištrauka apie jūsų mokyklą.



                                1949 metai S.Hariso ir Gintariškių gatvelių sankryža, fotografuota nuo Veiverių g. šaligatvio.



                                Bonus.
                                Paskutinis taisė Ramūnas kns; 2011.11.20, 22:41.
                                Rytas. Šlapia. Miglos. Tiltas. Upė.
                                www.airfoto.lt

                                Comment


                                  Parašė Ramūnas kns Rodyti pranešimą
                                  Gal čia ištrauka apie jūsų mokyklą.

                                  Atvaizdas
                                  tikrai ačiū. kai aš mokiausi, mokykla jau buvo 17 vidurinės dalis ir joje buvo 4 pradinės klasės.
                                  iš straipsnyje suminėtų mokytojų užtikau tik t.koronkevičių mokė braižybos ir darbų, o laisvalaikiu buvo lakūnas ir senų laikrodžių restauratorius ir matematiką p.garalevičių.
                                  pastarasis turėjo įdomią nuostatą ir ją garsiai išsakydavo: "penketui žino tik ponas dievas, aš žinau ketvertui, o jūs avigalviai geriausiu atveju - trejetui"
                                  pirtis tautybės neturi (lietuviui geriausia garinė pirtis!)

                                  Comment


                                    Tarpukario Kaunas, kaip ir vis šalis, stebino ne tik ekonominiu bet ir kultūriniu šuoliu. Paskelbus nepriklausomybę šalis žengė pirmuosius žingsnius, kiekvienoje srityje reikėjo viską pradėti nuo nulio- nuo pirmo žmogaus, nuo pirmos patalpos, nuo pirmo pinigo…
                                    Turbūt varomoji jėga kuriant, įtvirtinant Lietuvą buvo vidinis ilgai lauktas ir brandintas laisvės džiaugsmas lietuvio širdyje. Kažką panašaus matyt jautėme ir mes atkurdami nepriklausomybę. Skaitant praeities prisiminimus visada žavi tarpukariu gyvenusių žmonių entuziazmas, aukojimasis dėl savo siekių ir tikslų.
                                    Vienas iš tokių šviesuolių konstruktorius ir sklandytojas Bronius Oškinis. Dar vaikystėje su šeima atsikraustęs į Kauną apsigyveno Šančiuose. Dar būdamas berniūkštis nuo Nemuno slėnio šlaitų mėgo žvalgytis į tolius. „Metalinis paukštis“ netikėtai pakilęs į dangų nuo Aleksoto pusės matyt sužavėjo būsimą aviatorių, davė pradžią jo darbams.
                                    1932 m. devyniolikmetis B.Ožkinis padarė savo pirmuosius skrydžius su sklandytuvu. Pirmieji skrydžiai (rugpjūčio 15d.) atlikti Pažaislio smėlynuose savo gamintu sklandytuvu. Petrašiūnuose, galinėje troleibusų apsisukimo aikštelė ir buvo tų „didžiųjų'' sklandymų pradžia. Smėlynų neliko, užaugo pušys uždengdamos pirmąją sklandytojų nuokalnę.
                                    Vėliau ieškant didesnių nuokalnių atkreiptas dėmesys į kaimynus vokiečius, skraidančius nuo Kuršių nerijos Rasytės miestelio (dabar Rybačy) kopų. Nuspręsta Nidoje įkurti lietuvišką sklandymo mokyklą. Stebina jaunųjų sklandytojų entuziazmas ir atsidavimas šiam tikslui. Netikėtai aviatorių puslapiuose radau keletą vaizdų su 1933 m. vasara: sklandytojai susikrovę mantą, statybines medžiagas, sklandytuvus ir gerą nuotaiką į bemotorę baržą pasileido Nemunu žemyn į tolimąją (keliavo savaitę) Nidą.
                                    1933 metų nuotraukose Kauno žiemos uostas, Nemunas prie Aleksoto tilto.







                                    Ištrauka iš J.Dovydaičio "Žmogaus sparnai"
                                    Paskutinis taisė Ramūnas kns; 2011.11.26, 10:17.
                                    Rytas. Šlapia. Miglos. Tiltas. Upė.
                                    www.airfoto.lt

                                    Comment


                                      Parašė Ramūnas kns Rodyti pranešimą
                                      Tarpukario Kaunas, kaip ir vis šalis, stebino ne tik ekonominiu bet ir kultūriniu šuoliu. Paskelbus nepriklausomybę šalis žengė pirmuosius žingsnius, kiekvienoje srityje reikėjo viską pradėti nuo nulio- nuo pirmo žmogaus, nuo pirmos patalpos, nuo pirmo pinigo…
                                      Turbūt varomoji jėga kuriant, įtvirtinant Lietuvą buvo vidinis ilgai lauktas ir brandintas laisvės džiaugsmas lietuvio širdyje. Kažką panašaus matyt jautėme ir mes atkurdami nepriklausomybę. Skaitant praeities prisiminimus visada žavi tarpukariu gyvenusių žmonių entuziazmas, aukojimasis dėl savo siekių ir tikslų.
                                      Vienas iš tokių šviesuolių konstruktorius ir sklandytojas Bronius Oškinis. Dar vaikystėje su šeima atsikraustęs į Kauną apsigyveno Šančiuose. Dar būdamas berniūkštis nuo Nemuno slėnio šlaitų mėgo žvalgytis į tolius. „Metalinis paukštis“ netikėtai pakilęs į dangų nuo Aleksoto pusės matyt sužavėjo būsimą aviatorių, davė pradžią jo darbams.
                                      1932 m. devyniolikmetis B.Ožkinis padarė savo pirmuosius skrydžius su sklandytuvu. Pirmieji skrydžiai (rugpjūčio 15d.) atlikti Pažaislio smėlynuose savo gamintu sklandytuvu. Petrašiūnuose, galinėje troleibusų apsisukimo aikštelė ir buvo tų „didžiųjų sklandymų pradžia. Smėlynų neliko, užaugo pušys uždegdamos pirmąją sklandytojų nuokalnę.
                                      Vėliau ieškant didesnių nuokalnių atkreiptas dėmesys į kaimynus vokiečius, skraidančius nuo Kuršių nerijos Rasytės miestelio (dabar Rybačy) kopų. Nuspręsta Nidoje įkurti lietuvišką sklandymo mokyklą. Stebina jaunųjų sklandytojų entuziazmas ir atsidavimas šiam tikslui. Netikėtai aviatorių puslapiuose radau keletą vaizdų su 1933 m. vasara: sklandytojai susikrovę mantą, statybines medžiagas, sklandytuvus ir gerą nuotaiką į bemotorę baržą pasileido Nemunu žemyn į tolimąją (keliavo savaitę) Nidą.
                                      1933 metų nuotraukose Kauno žiemos uostas, Nemunas prie Aleksoto tilto.

                                      Atvaizdas


                                      Atvaizdas


                                      Atvaizdas


                                      Ištrauka iš J.Dovydaičio "Žmogaus sparnai"
                                      Taip romantiskai Nemunu zemyn, keliavau tik viena karta, kokiais 1992-ais. Su medine valtimi zemyn link Bruzes kaimo, kur gyveno mediniu valciu meistras
                                      פוניקולאַר

                                      Comment







                                        Šaltinis: www.ebay.com

                                        Comment


                                          Esperantiškas Įdomu!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X